Gå til innhold

Oppakking av gaver eller ikke?


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Vi har ikke tenkt at gavene skal åpnes på bryllupsdagen, men at vi selv åpner de når vi kommer tilbake fra bryllupsreisen. En person får ansvaret for å ta imot gavene og legge de på et bord, samt bringe de "i sikkerhet" mens vi er borte. Dette sparer de 2-3 som ellers måtte pakket opp/ned for mye arbeid, og gjør det lettere for oss å transportere alt hjem når vi kommer tilbake.

Spørsmålet er; har noen vært i bryllup hvor gavene ikke ble pakket opp? Hva kommer gjestene til å synes om dette? Blir de sure fordi de ikke får se hva vi fikk av de andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har aldri opplevd at gavene ikke er pakket opp og satt frem på gavebord. Gavebordet i vårt bryllup var under stadig inspeksjon av nysgjerrige gjester.

Alt ble pakket ned og kjørt hjem til oss dagen etter, så dro vi på bryllupsreise - og pakket alt opp igjen da vi kom hjem. Det var rene julekvelden, det var umulig å huske hva vi hadde fått før vi pakket opp gavene selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke jeg hadde likt det dersom jeg var i et bryllup, og jeg ikke fikk sett på gavebordet...

Det er jo SÅ spennende å se hva brudeparet får fra de forskjellige...

VI skal i allefall ha gavebord når vi gifter oss..

*kelm*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært i et bryllup der gavene ikke ble pakket opp. Dette var riktignok i USA, og der er det vanlig at gavene ikke blir pakket opp. Siden det er vanlig reagerte jo heller ikke gjestene :blunke:

Tror nok mange vil stusse om gavene ikke blir pakket opp :-? Og noen vil sikkert også lure på poenget med et gavebord med en mengde uåpna pakker. Andre igjen vil ikke bry seg. Hvilke gjester du har flest av vet jeg ikke.

For egen del må jeg nok si at jeg ikke skjønner poenget ditt. Har vært "pakke ansvarlig" i 5-6 bryllup nå. Noen mindre og noen større (40-140 gjester), og å pakke ned igjen er jo egentlig ikke så stor jobb. Man pakker jo ikke ut alle tallerker til middagsserviset feks.

Noe som vil gjøre oppgaven enklere nåe man skal pakke ned igjen er å nummerere boksene med samme nr som gaven, da blir man ferdig så og si på 1-2-3.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

IKKE PAKKE OPP GAVENE :o

Hva er vitsen med det??

Det virker jo litt sånn "utakknemlig" spør du meg!

Gjestene har brukt flerfoldige tusen kroner på gaver til dere, også gidder dere ikke engang ta dere bryet med å få de pakket opp på dagen!

Nei, har heller ALDRI opplevd det i noen av bryllupene jeg har vært i!

Hos oss skal alle pakkene pakkes opp, slik at alle gjestene kan få se hva vi har fått! :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HÆÆÆÆ????

Skal ikke gjestene dine få se hva du får??

Høres rart ut, jeg ville synes det var merkelig om brudeparet ikke tok seg bryet med å pakke opp alle gavene de fikk....

Om du dro hjem til noen med en presang, hva ville du ha sagt dersom vedkommende sa; Åå den skal jeg pakke opp- når jeg kommer hjem fra ferie...??!!

Våre gaver åpnes av to gave-opp-pakkere og stilles ut med kort ved siden av på et gavebord slik at alle kan se. Tipper søsteren min synes det er litt kult også for hun holder på med å brodere et digert bilde til oss....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous
IKKE PAKKE OPP GAVENE  :o  

Hva er vitsen med det??

Det virker jo litt sånn "utakknemlig" spør du meg!

Gjestene har brukt flerfoldige tusen kroner på gaver til dere, også gidder dere ikke engang ta dere bryet med å få de pakket opp på dagen!

Er uansett ikke vi som må ta oss det bryet.

Litt av bakgrunnen er folks nysgjerrighet. Enkelte kommer til å granske gavebordet og sammenlikne hva de ulike har brukt på gaver. Enkelte kjøper billigere og mindre gjennomtenkte gaver enn andre, og det er sikkert ikke bare gøy at de andre snakker om hva de gav osv. Imidlertid vil nok de som kjøper dyre gaver at de andre skal se hva de har kjøpt og hvor gavmilde de er.

Har forresten noen opplevd at oppakkerne har ødelagt ting eller at ting har blitt ødelagt under transport grunnet for dårlig emballering av nedpakkerne? Høres ut som en kjedelig situasjon...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enkelte kjøper billigere og mindre gjennomtenkte gaver enn andre, og det er sikkert ikke bare gøy at de andre snakker om hva de gav osv. Imidlertid vil nok de som kjøper dyre gaver at de andre skal se hva de har kjøpt og hvor gavmilde de er.

Ehhhhhh...dersom noen av gjestene dine er bekymret for å bli sett på som gjerrige er de vel kanskje skyld i det selv....??

Man bestemmer jo som kjent selv hva og hvor mye i forhold til presang til brudeparet.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Kan det være så mye å ta på vei for at gavene ikke blir pakket opp da? Er gavene og gavebordet så viktig i et bryllup?

Ang. takknemmelighet; klart vi er takknemmelige for alt vi får (og som vi dessuten ønsker oss) selv om vi ikke sørger for at pakkene blir oppakket der og da, forstår folk flest ikke det? Og om vi pakker opp husker vi uansett ikke hvem vi fikk hva fra.

Er delvis enig i at det er deres egen feil om folk kjøper billige gaver og eventuelt blir "uglesett" av de andre, men tenk samtidig på de som ikke har så god råd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må selv si at jeg har tenkt litt på det å ikke åpne opp gavene på bryllupsfesten, vil heller åpne dem opp selv. Jeg har opplevd at det har vært litt negativ hvisking og tisking på hvem som har kjøpt hva. For oss er hver gave like hyggelig å få, uansett om den er billig eller dyr. Men så er det "urnorsk" å ha gavebord da, så vi har ikke helt bestemt oss ennå. Kan nevne til slutt at jeg har vært med i flere selskaper hvor det ikke har vært gavebord, og det har jeg syntes har vært helt greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt greit å ikke ha utstilling, men jeg ville ihvertfall blitt veldig fornærmet hvis gaven ikke ble åpnet på bryllupsdagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gifteklar
Ehhhhhh...dersom noen av gjestene dine er bekymret for å bli sett på som gjerrige er de vel kanskje skyld i det selv....??

Stemples man virkelig som GJERRIG i et bryllup når man kommer med en gave som ikke ser ut til å ha kostet så mye..? Tenk om gjestene ikke har så veldig god råd da - er man da gjerrig kun fordi gaven ikke kostet flere tusen.....hva har skjedd med "det er tanken som teller"..??

Er det slik du kommer til å se på dine gjester som møter opp med "billige" gaver, Anitacath? Er det ikke viktigere å heller tenke på hvor mye det betyr at gjestene i det hele tatt kommer i bryllupet..? :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Til gjest: DU skrev jo selv at det sparer dere (les gaveutpakerne mye arbeid).. Synes det er stas å få pakke opp gavene jeg!

Hvem som gir hva gave, spiller jo ingen rolle! Men hvis du kvier deg for å pakke opp gavene så folk kan se hvem som har kjøpt den billigste gaven, synes jeg du overdriver litt her!

Du kan jo evt la gavene og kortene ligge separat, så er det ingen som ser hva gave som kommer fra hvem!

Mange har ikke råd til like dyre gaver som andre, det er vel ikke en forbrytelse det? Noen må reise langt, og bruke pengene på det...

Når det gjelder gaveutpakkerne og at de ødelegger gavene:

Ta noen som er over 10 år til å gjøre det! Folk er jo ikke så teit at de hiver ting rundt seg og ødelegger med vilje. Det er jo bare å gi beskjed om at gavene skal fraktes med bil, og trenger å pakkes ordentlig ned!

Synes det hele høres rart ut! La gjestene få se hva dere har fått!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pakk opp gavene!!!!!!!!!!!

I helga som var hadde noen slektinger av meg bryllup der det ikke ble pakket opp og det var ett hett samtaletema og skuffelse blant folk. Noen hadde spleisa på gave og ville gjerne se hva de hadde gitt og det er jo litt kjipt å ikke se det engang :-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tabby

Jeg vil pakke opp pakkene ja, klart alle skal få se det vi får! Spiller ingen rolle hvem som gir hva, det er mange i vår omgangskrets som ikke har så mye penger, og dermed ikke kan gi så dyre gaver, men det spiller ingen rolle.

Sånn som det har blitt i dag så trenger jo ofte ikke brudeparet så mye heller, mange eier jo hus eller leilighet når de gifter seg. Og mye av slikt som man da kjøper til hjemmet, som bilder og annen pynt trenger jo ikke å se så dyrt ut heller, men det kan da jammen være det allikevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Pakk opp gavene!! Det er kjempehyggelig som gjest å titte på gavebordet til brudeparet! Har vært pakkehjelp i flere bryllup, og det er overhodet ikke noe pes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Til gjest:

Du kan jo evt la gavene og kortene ligge separat, så er det ingen som ser hva gave som kommer fra hvem!

Takk, det var en god ide! De fleste som har svart på denne tråden har jo påpekt at det viktige er å se hva vi får (og ikke hvem vi får ting fra), og da burde det ikke gjøre noen verdens ting om de ser hvem det er fra eller ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, det var en god ide! De fleste som har svart på denne tråden har jo påpekt at det viktige er å se hva vi får (og ikke hvem vi får ting fra), og da burde det ikke gjøre noen verdens ting om de ser hvem det er fra eller ikke?

Et annet poeng er at det er fort gjort at det blir rot i gave/kort-tilhørighet når det er mange som skal lese kort og titte på gaver samtidig.

Forhåpentligvis er gavene registrert av gaveoppakkerne, men allikevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trampe

Pakk opp gavene!! :o Jeg hadde blitt kjempeskuffa hvis ikke gavene hadde blitt pakket opp... Hvis jeg skal snakke for meg selv, så bruker jeg veldig lang tid når jeg kjøper gaver, og er stolt av det jeg gir bort. Det trenger ikke være veldig dyrt, men det kan være spesielt og unikt.... Jeg hadde blitt lei meg om ikke brudeparet "gidda" å pakke opp gavene. Jeg tror gjestene vil få et inntrykk av at man egentlig ikke bryr seg så mye om gavene....Dessuten er det hyggelig å kunne se hva andre har gitt, kanskje får man ideer om hva man kan gi en annen gang. Et tips er å ikke legge pengene på bordet, min bror gjorde dette og pengene var borte da kvelden var omme. Ikke at jeg tror noen av gjestene tok dem, men de ble iallefall borte.... :-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...