Snehvit Skrevet 6. juni 2003 #1 Del Skrevet 6. juni 2003 Vi funderer litt på å dra til London, og er derfor på leting etter et forholdsvis sentralt hotell med bra standard. Selve rommet trenger ikke å være så stort (skal jo ikke tilbringe så mye tid der uansett), men jeg er veldig nøye på badet. Jeg har nærmest fobi mot dusjforheng, og det må ikke være teppe på badet (som visstnok er ganske vanlig i England). :-? Er det noen som har tips om et hyggelig hotell som både har sentral beliggenhet og bra standard (der badet særlig er viktig)? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sandman Skrevet 6. juni 2003 #2 Del Skrevet 6. juni 2003 Jeg har bodd her noen ganger: http://www.bayswaterinn.activehotels.com/THE ikke direkte noe luksushotell, men absolutt greit nok, og vettuge priser. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snehvit Skrevet 6. juni 2003 Forfatter #3 Del Skrevet 6. juni 2003 Takk for tipset, Sandman! Er det gangavstand til sentrum eller må du ta t-bane, buss e.l.? Og hvordan er badene der? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sandman Skrevet 6. juni 2003 #4 Del Skrevet 6. juni 2003 Nå er jo "sentrum" i London et ganske vidt begrep, da... men det er ikke så innmari langt å gå til Oxford Street eller Soho, hotellet ligger jo på nordsiden av Hyde Park, og Oxford S. starter jo ved Marble Arch i enden av Hyde Park. Men jeg klippet oppl om "tube"-muligheter: "Directions Travelling by underground: Bayswater (circle and district lines) is a 4/5 minute walk. Turn left out of the station then left at Moscow Rd. Right at Ilchester Gdns then 1st left into Princes Square. Queensway station on the Central Line is approx 7 minutes walk." Hvordan baderommene er husker jeg ikke i farten, men det var neppe teppe der.... ring dit og spør om det er dusjforheng, hvis det er av så stor betydning... disse dusjforhengene kan man jo ta ned selv, eller rulle opp også... hvis man ikke spruter for mye utover! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snehvit Skrevet 6. juni 2003 Forfatter #5 Del Skrevet 6. juni 2003 ring dit og spør om det er dusjforheng, hvis det er av så stor betydning... disse dusjforhengene kan man jo ta ned selv, eller rulle opp også... hvis man ikke spruter for mye utover! Jeg vet at mitt forhold til dusjforheng er litt tullete :oops:, men det gir meg faktisk en klaustrofobisk følelse når det "kommer smygende" og truer med å klistre seg til kroppen... Har du forresten bestilt rom via den internettsiden? Det så ut til at man fikk endel rabatt der, så det kan sikkert lønne seg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Girl-Next-Door Skrevet 6. juni 2003 #6 Del Skrevet 6. juni 2003 Pleier nesten alltid å bo på Henry VIII i Bayswater området. Du finner det ved søk på eks Google. Dette er et forholdsvis rimelig hotell med ordentlige dusjer De har stor frokost buffet, og svømmebasseng. Anbefales! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snehvit Skrevet 7. juni 2003 Forfatter #7 Del Skrevet 7. juni 2003 Takk for tipset, Girl-Next-Door! Skal sjekke ut det også. Hvordan er det forresten å dra til London i juli? Kan det bli fryktelig varmt der, slik at man kanskje heller bør dra ellers på året? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amelie Skrevet 9. juni 2003 #8 Del Skrevet 9. juni 2003 Hei Snehvit! Tror jeg ville anbefale deg en annen tid på året enn juli! Da er London stappfull med turister og ja, det kan bli ganske så varmt... Men sånn er det vel egentlig med alle populære reisemål, vil man være litt mindre "turist", må man dra utenom værste turistsesongen! Når det gjelder hotell; vi har bodd på The Royal Hotel i Bayswater flere ganger og er godt fornøyde. Badet er helt ok, uten teppe, men med dusjforheng (tror jeg). Det tar ca 10 minutter med banen til sentrum, kommer ann på hvor du skal. God tur uansett! Amelie Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Væren Skrevet 9. juni 2003 #9 Del Skrevet 9. juni 2003 Jeg har sovet de siste 4 nettene på Radisson Portman hotell, ikke langt å gå fra Oxford street og nærmeste undergrunnsstasjon er Marble Arch, ca 5 minutter å gå til den. Flott hotell, veldig bra standard (fikk champagneglass i hånden mens vi sjekket inn...) flott frokostbuffet men ikke noe svømmebasseng! Fine flislagte bad og veldig rent og fint! Rommene finnes i ulike stilarter, vi hadde asiatisk rom, japansk inspirert. Våre venner hadde art deco rom, det var veldig stilig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snehvit Skrevet 9. juni 2003 Forfatter #10 Del Skrevet 9. juni 2003 Hvordan var prisene der da, Væren? Det hørtes unektelig flott ut! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Octavia Skrevet 9. juni 2003 #11 Del Skrevet 9. juni 2003 Jeg har bodd flere ganger på St Giles hotel, Bedford Avenue. Ligger glimrende til, i enden av Oxford Street, litt opp Tottenham court road. Trenger ikke ta banen eller taxi for å komme til f.eks. Covent Garden etc. Små rom, ikke luksusfrokost. Husker ikke pris, men det kan du sjekke opp på denne siden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Væren Skrevet 9. juni 2003 #12 Del Skrevet 9. juni 2003 Hvordan var prisene der da' date=' Væren? Det hørtes unektelig flott ut! [/quote'] Hm... Jeg tror det var litt over middels dyrt. Er ikke helt sikker på prisen, ettersom dette var en firmatur. Men lurer på om det var ca 1200-1300 kroner pr. natt pr. dobbeltrom? Kommer nok også an på hvilken type rom man bestiller. Gjestene besto av alt fra arabiske velstående familier med småjenter i rosa silkekjoler og kvinner i burka, til vanlige relativt unge og forelskede par på ferie samt travle forretningsfolk... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snehvit Skrevet 9. juni 2003 Forfatter #13 Del Skrevet 9. juni 2003 Hm... Jeg tror det var litt over middels dyrt. Er ikke helt sikker på prisen' date=' ettersom dette var en firmatur. Men lurer på om det var ca 1200-1300 kroner pr. natt pr. dobbeltrom?[/quote'] Det synes jeg i så fall er helt akseptable priser, så lenge beliggenheten og standarden er bra. Betaler gjerne litt ekstra for å bo bra i ferien! Sjekket også opp prisene på St. Giles hotell - de hadde ganske så bra tilbud! £59 for et dobbeltrom i juli er ikke akkurat dyrt såpass sentralt i London. Var det god standard her (selv om rommene ikke var så store), Octavia? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Octavia Skrevet 10. juni 2003 #14 Del Skrevet 10. juni 2003 Sjekket også opp prisene på St. Giles hotell - de hadde ganske så bra tilbud! £59 for et dobbeltrom i juli er ikke akkurat dyrt såpass sentralt i London. Var det god standard her (selv om rommene ikke var så store)' date=' Octavia?[/quote'] Sist jeg bodde der var for 2 1/2 år siden. Hotellet er stort og upersonlig, men det er alltid reint og fint. Kan ikke garantere at det ikke er dusjforheng, dog. Det jeg kan garantere er at det ikke er teppe på badet! Fysj og fysj! Har vært mange ganger i London, men har faktisk ikke opplevd det! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 10. juni 2003 #15 Del Skrevet 10. juni 2003 Gå på www.hotels.com og søk. Da får du opp pris og info om det enkelte hotellet. Bestiller du via dem får du mye bedre priser enn om du ringer hotellet selv. Jeg har brukt dem mange ganger og har aldri hatt noen problemer. Jeg gjorde et kjapt søk og fant f.eks dette hotelles som så bra ut: NORFOLK PLAZA . Det kostet ca 600 kr natta. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå