Gjest Anonymous Skrevet 6. juni 2003 #1 Del Skrevet 6. juni 2003 Heihei! Jeg og samboeren driver på å ta dykkersertifikatet, og har kjempelyst å dra til et eller annet varmt sydenland for å dykke i et litt mere tropisk og spennende miljø. Egypt sies jo å være dykkerens mekka, men vi har sjekket der, og det var sviiindyrt. Sånne turer må jo forhåndsbestilles, så.. Jeg bare lurte på om noen vet om noen plass hvor det er fint å dykke med profesjonelle "utstyrs-utleiere"? som man kan reise til på vanlig charter-tur, evt. uspesifisert, ikke tema-reise? Noen med erfaringer? På forhånd tusen takk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mathias Skrevet 6. juni 2003 #2 Del Skrevet 6. juni 2003 Kan jo sjekke her, så er detbare å reise dit med charter om dere vil det... http://www.dykking.no/wsp/dykking/webon.cg...func_id=5007%20 Jeg ville heller dratt til Malta eller Maldivene enn Egypt... Men da burde dere få dere litt erfaring først... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snehvit Skrevet 6. juni 2003 #3 Del Skrevet 6. juni 2003 Hvis dere drar til Thailand (Phuket, Khao Lak eller Krabi) kan dere ta dykkersertifikatet med Kon-Tiki. Disse har svenske dykkerinstruktører og er anerkjente. De arrangerer turer til Similan Islands, som er kåret til et av verdens ti beste dykkersteder. Selv har jeg bare snorklet der, men det i seg selv var en ubeskrivelig opplevelse. Tusenvis av fisker i alle mulige farger og fasonger som kretset rundt meg! Fikk riktignok et lite sjokk da jeg hoppet uti vannet med snorkleutstyret, for det første jeg så bare noen få meter unna meg var en kjempestor hai! :o Heldigvis var vi blitt informert på forhånd om at haiene her (hvalhai og revhai) er totalt ufarlige, så egentlig var jeg bare utrolig heldig som fikk se en! Strendene på Similan Islands er forøvrig helt nydelige de også. Det går an å dra på flere dagers dykketurer hit, og da overnatter man på disse øyene. Angrer meg litt for at jeg bare dro på dagstur, og ikke benyttet sjansen til å ta dykkerlappen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Girl-Next-Door Skrevet 6. juni 2003 #4 Del Skrevet 6. juni 2003 Anbefaler som Snehvit også Thailand. Jeg tok mitt "advanced" dykkesertifikat på Koh Tao (ved Koh Samui). Denne øya er mange dykkeres favoritt! Hadde noen fantastiske dykk der, særlig natt-dykkene var helt spesielle! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mathias Skrevet 7. juni 2003 #5 Del Skrevet 7. juni 2003 bare husk at det er langt vanskeligere forhold i norge.. så å ta kurs i utlandet/syden gir deg nødvendig vis ikke all kunnskap og erfaring som skal til for å klare seg godt hjemme... så ta kont med klubb etc her hjemme før dere prøver dere her... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest victorias Skrevet 12. juni 2003 #6 Del Skrevet 12. juni 2003 Hei. Vennepar av oss var i Belize ifjor høst og tok dykkelappen der. Visstnok helt vannvittig dykkested :D Skal dit med min kjæreste i sommer Gleder meg ikke noe særlig! Enig med resten av gjengen ang Thailand. Supert sted å dykke. Kjæresten min tok dykkelappen på Kon Tiki på 3 dager. Kostet ca 1500,- Drar dere til Thailand for å dykke, dra til Similan øynene, rakk ikke dra dit selv Ellers kan jeg anbefale dagstur fra Phi phi øynene til "Shark Point", King Cruiser og Anemone Reef. Turen kostet ca 1500,- og da fikk man 3 dykk, transport og lunch. Veldig bra opplegg, ingen forhåndsbooking. Turer til Thailand kan dere få rimelig i påsketider 5000-7000,- hotell og reise. God tur! Victoria Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mathias Skrevet 12. juni 2003 #7 Del Skrevet 12. juni 2003 her er det mange gode tips å få: http://www.dykkesiden.com/forum/index.php?board=4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 16. juni 2003 #8 Del Skrevet 16. juni 2003 Bonaire: i det sørlige karibien - verdens enkleste dykking, flotte koraller jeg aldri har sett før. Men dyr tur og dyrt opphold (KLM fra Amsterdam) Gozo: Fantastisk øy, fantastisk dykking, prøv Calypos i Marsalforn. Reiste med gozoreiser.no Sharm el Sheik: Sviindyrt? Ikke min erfaring. Men forferdelig mange dykkere der - hele tiden. Samme gjelder Hurghada. Skal du til Egypt vil jeg anbefale en liveaboard i det sørlige Rødehavet Godt tips - gå inn på dykkesiden.com og spør der God tur Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå