Gå til innhold

Kan du kommareglene?

mysan

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

:hoppe: 10 av 10! (Selv om det kan være vanskelig å tro på for dem som pleier å lese det jeg skriver her inne... :fnise: )
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er fullt klar over at jeg ikke kan kommargler, så åtte av ti var jeg riktig så fornøyd med. Kan noen av dere flinkiser forklare meg regelen i spørsmål nummer tre, forresten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk fem av fem :| det er ikke bra å lære seg for mange språk samtidig, jeg går stadig i perioder hvor jeg er dårlig på noe innen norsk grammatikk. En periode var jeg helt forferdelig på orddeling, en annen klarte jeg ikke dobbelkonsonanter :ler: nå er det tydeligvis at jeg er lite ivrig på kommabruk, merker jeg blir irritert over noen av setningene i testen, som etter min mening bare var et stort komma.

Edit: har forøvrig ikke sett på kommaregler siden vi hadde det ..midterste klasserommet på barneskolen.. Noe som vil si *tenke seg om* fjerde eller femte? LENGE siden.

Endret av Yoghurt
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan noen av dere flinkiser forklare meg regelen i spørsmål nummer tre, forresten?

Alle borna som skal vere med i 17. mai-toget, kan ha med flagg, men ikkje noko meir.

Det skal være komma etter relativsetninger og foran men.

Sjekk f.eks. korrekturavdelingen.no, de har kjempebra info om kommareglene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta quizen her

Jeg fikk 7 av 10 :s

Alle riktige her, også ;-). Det var ikke overraskende. (Nå er det sikkert noen som får meg i vrangstrupen og tror jeg er blærete, men jeg er bare flink :ironi:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er bittelitt misunnelig på belladonna som fikk alt riktig både her og på den andre testen. Tror jeg må kjøpe meg en ordbok og pugge litt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...