Gå til innhold

Hvor er alle de ordentlige guttene?

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_ukjent_*
Håper du lot henne vite at det var disse tingene som var grunnen til at du ikke var interessert mer.

Bedre å få vite sannheten, selv om den er brutal, enn å sitte å gruble.

Ellers vil jeg si at det er mange snille og ordentlige (single) unge menn på universitetet, hvor jeg jobber.

Dette var jenter som har prøvd å ta kontakt med meg. Vekslet ikke ett eneste ord med noen av de, så kan ikke si at jeg hadde noen som helst grunn til å ikke være interessert. Jeg lot være å ta kontakt med de, enda de gjorde det helt opplagt for meg hva de ønsket.

Virket bare enklere å spille sjenert, enn å si.. "Jeg føler meg også tiltrukket til deg, men jeg vet at det må noe mer til enn bare følelser for at ting skal vare, så la oss først diskutere helt rasjonelt om vi har noe til felles."

Burde kanskje vurdere å laget ett kort med forklaring som jeg kunne dele ut, om det noen gang skjer igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette var jenter som har prøvd å ta kontakt med meg. Vekslet ikke ett eneste ord med noen av de, så kan ikke si at jeg hadde noen som helst grunn til å ikke være interessert. Jeg lot være å ta kontakt med de, enda de gjorde det helt opplagt for meg hva de ønsket.

Virket bare enklere å spille sjenert, enn å si.. "Jeg føler meg også tiltrukket til deg, men jeg vet at det må noe mer til enn bare følelser for at ting skal vare, så la oss først diskutere helt rasjonelt om vi har noe til felles."

Burde kanskje vurdere å laget ett kort med forklaring som jeg kunne dele ut, om det noen gang skjer igjen.

Ok, siden du skrev at intelligens, livsstil og interesser ikke passet, trodde jeg det var noen du faktisk hadde vekslet noen ord med.

Ellers synes jeg det var to gode forslag du kom med her. Mye mer originalt enn å være sjenert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ordentlig med stor o, rawr, kom å finn meg ;D

Min erfaring er at ordentlige gutter er rundt dere hele tiden. Dere ser dem bare ikke! Gutter som er født som greske guder og vet dette, blir automatisk mer picky og har mer selvtillit. Det er ikke til å unngå. Samme med jenter. Han stakkares it karen som hjelper dere med småting på jobb er nok den mest ordentlige karen dere noensinne vil treffe. Men desverre ser han ut som et bilkrasj og har en selvtillit på lik linje med et mobbeoffer. Så dere enser han ikke ;)

Så open ur eyes, ordentlige gutter som er mer interessante enn en stein er mangelvare med mindre dere jekker litt på krava deres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg mente med personlighet, var ting som intelligens, livsstil og interesser. Jeg mener at det må være en viss likhet der for at det skal være noe håp. Men det er ikke lett å finne ut av det uten å snakket en del sammen på forhånd.

Helt enig. Finnes utrolig mange dumme mannfolk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Jente23_*
Jeg er ordentlig med stor o, rawr, kom å finn meg ;D

Min erfaring er at ordentlige gutter er rundt dere hele tiden. Dere ser dem bare ikke! Gutter som er født som greske guder og vet dette, blir automatisk mer picky og har mer selvtillit. Det er ikke til å unngå. Samme med jenter. Han stakkares it karen som hjelper dere med småting på jobb er nok den mest ordentlige karen dere noensinne vil treffe. Men desverre ser han ut som et bilkrasj og har en selvtillit på lik linje med et mobbeoffer. Så dere enser han ikke ;)

Så open ur eyes, ordentlige gutter som er mer interessante enn en stein er mangelvare med mindre dere jekker litt på krava deres.

Hør, hør!

Dette er helt sant. De ordentlige guttene/mennene er ofte de litt mer tilbaketrukne og sjenerte. Jo mer frempå og "play" en mann er, desto mer skeptisk bør man være. Min erfaring er at de ordentlige mennene er bedre kjærester enn de glatte, playboyguttene. :)

Desverre henger mange jenter seg for mye opp i utsende, status og inntekt, og går dermed i drittsekk-fella gang på gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hør, hør!

Dette er helt sant. De ordentlige guttene/mennene er ofte de litt mer tilbaketrukne og sjenerte. Jo mer frempå og "play" en mann er, desto mer skeptisk bør man være. Min erfaring er at de ordentlige mennene er bedre kjærester enn de glatte, playboyguttene. :)

Desverre henger mange jenter seg for mye opp i utsende, status og inntekt, og går dermed i drittsekk-fella gang på gang.

Jeg er helt uenig. Jeg pleier å falle for de litt sjenerte, tilbaketruke,nerdene og de har som regel alltid vist seg å være psykopater eller andre drittsekker av verste sort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Det skal jeg si deg ja, vi "ordentlige" sitter og venter på jenter som er usikre på følelsene sine pga en eller annen ex har vært idiot eller slem i ett tidligere forhold. Og siden vi er så snille så finner vi oss i å vente helt til vi blir dumpet til fordel for en annen kar som sikkert er tøffere og sterkere enn oss :P

Men pytt pytt, det kan jo hende du treffer en ordentlig en også, du må bare vri litt på hodet i forhold til vanlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du tar det åpenbart for gitt at disse jentene helt sikkert er interessert i deg som person?

Skjønner du ikke at disse jentene er i samme situasjon som deg? De føler seg tiltrukket av deg, men kjenner ikke personligheten din og vet ikke om du er en som de virkelig vil ha et forhold til.

Hvorfor skal du stakkarsliggjøre disse jentene, og automatisk gå ut fra at du kommer til å såre dem?

Det er kanskje underbevisstheten din som er redd for at det motsatte skal skje - at de kommer til å såre deg. Da ville jo den høye selvtilliten din slå sprekker. Eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_ukjent_*
Du tar det åpenbart for gitt at disse jentene helt sikkert er interessert i deg som person?

Skjønner du ikke at disse jentene er i samme situasjon som deg? De føler seg tiltrukket av deg, men kjenner ikke personligheten din og vet ikke om du er en som de virkelig vil ha et forhold til.

Hvorfor skal du stakkarsliggjøre disse jentene, og automatisk gå ut fra at du kommer til å såre dem?

Det er kanskje underbevisstheten din som er redd for at det motsatte skal skje - at de kommer til å såre deg. Da ville jo den høye selvtilliten din slå sprekker. Eller?

Ved å ikke vise interesse så har jeg gitt ett tydelig signal på at jeg er ussel og stakkarslig person som de ikke bør bry seg noe mer om. Forhåpentligvis så har glemt meg for lenge siden. Hva folk tror om meg bryr jeg meg uansett ikke noe om.

Jeg ville uansett bli glad om jeg raskt fant ut at en jente ikke var interessert i meg som person, for da kunne jeg bli ferdig med henne, og fortsette å leve lykkelig som singel.

Om en person ikke liker personligheten min, så er det ikke noe jeg kan gjøre med det. Derfor er det ulogisk å bruke tid på å gruble over hvorfor personen eventuelt ikke liker meg. Har ikke noe behov for bekreftelse fra andre personer for å vedlikeholde selvtilliten.

Anser ikke meg selv som en av de ordentlige/snille guttene som trådstarter er ute etter, jeg greier rett og slett ikke å bli interessert nok i jenter til å ta kontakt. Uansett hvor flott personlighet/kropp de har, så er nok best at jeg ikke svarer mer i denne tråden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner et par "ordentlige" gutter, om jeg er en selv er jeg ikke rette person til å bedømme. Men om det skal baseres på oss som ikke er utro, aldri slår og som forsøker gjøre noe ut av et forhold, så kan jeg fortelle litt om hvor vi er.

Vi har gjemt oss.

For det er tydeligvis slik at + og - tiltrekker hverandre, og jeg har personlig vært veldig langt viklet inn i -. Derfor gjemmer iaffal jeg meg.

Vi bruker trekke ut i dagslyset når det virker trygt, men når det kommer til det motsatte kjønn så er det same old song and dance for hver gang, virker det som. Personlig har jeg gitt opp dette med forhold og styr, og to av mine virkelige ordentlige venner (de er kjempehyggelige menn, jeg synes strengt tatt det er helt sært at de er single) deler mitt valg. Så, vi er heller ute og spiller biljard, stikker på kino eller reiser rundt og gjør gutteting mens vi kikker langt etter de pene jentene - og tenker at "hun hadde sikkert bedratt meg, hun hadde sikkert gått fra meg".

Gjett om vi er pessimister, da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri likt "slemme" gutter. Synes selvgod drittsekkholdning er ufattelig uattraktivt. Jeg har bare vært forelsket i snille, litt sjenerte gutter. Blir de for cocky mister jeg interessen.

Og dere som leter etter noen snille og ordentlige personer (både jenter og gutter), de pleier å være nærmere enn dere tror. De pleier ikke nødvendigvis å stikke seg å veldig frem, så dere må lete litt og faktisk vurdere de dere ikke finner dritsexy med en gang.

Jeg er nå sammen med min snille, gode gutt på fjerde året. Så de finnes ;) Jeg følte meg veldig singel i forkant, men før man vet ordet av det så står personen rett foran deg.

Endret av Caya
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt uenig. Jeg pleier å falle for de litt sjenerte, tilbaketruke,nerdene og de har som regel alltid vist seg å være psykopater eller andre drittsekker av verste sort.

Det skjønner jeg godt. Etter at jeg begynte å lese nettfora som KG, oppdaget jeg at såkalte ordentlige gutter egentlig er bitre og misogyne med tonnevis av innesperret aggresjon. "Snille piker" er av samme kaliber. Det er bare å provosere slike mennesker bittelitte grann, så sprekker fasaden og aggresjonen tyter ut.

Jeg foretrekker mennesker som er snille mot de snille, slemme mot de slemme og som står ved at de er slik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest_Mia_*

Det er noe som heter ; The good guys are either taken, married or gay...

Neida,,men snille menn er oftest mere usynlige, du må finne de, og det gjør du ikke på byen f.eks. I skogen, på trening osv tror nå jeg da.........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter min erfaring er det gjerne to typer menn som blir misogyne. Det er enten de som ikke får noen damer i det hele tatt, eller de som får mest damer. De som ikke får noe blir bitre fordi ingen vil ha dem, mens de som får flest damer mister respekten for damer, fordi de føler damer er så lettlurte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Nate_*

Jeg har ikke lest hele tråden, men jeg har også en tendens til å tiltrekkes de vanskelige mennene. De som egentlig ikke er så interessert i meg, eller som har meg som en god nr. 2 når de ikke får den dama de egentlig ville ha.

Jeg tror det har med tenningsmønsteret vårt. Slik som jeg "tenner" på menn som ikke synes jeg er bra nok for dem. Dette problemet har jeg slitt med gjennom hele livet. Følelsen av å ikke være bra nok og ikke duge for den jeg er og å møtte kjempe for kjærlighet fra dem jeg har vært glad i (foreldre, vener etc)

Det blir liksom det som er det trygge for meg. Det er det jeg er vant til... men til spørsmålet om hvordan en bryter dette mønsteret, så har jeg ingen anelse. Føreløbig skygger jeg banen og lever i min egen fredlige verden.

Men har noen fått til å bryte et slikt mønster, så fortell! Jeg har veldig lyst å vite det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Hei

Det skal jeg si deg ja, vi "ordentlige" sitter og venter på jenter som er usikre på følelsene sine pga en eller annen ex har vært idiot eller slem i ett tidligere forhold. Og siden vi er så snille så finner vi oss i å vente helt til vi blir dumpet til fordel for en annen kar som sikkert er tøffere og sterkere enn oss :P

Men pytt pytt, det kan jo hende du treffer en ordentlig en også, du må bare vri litt på hodet i forhold til vanlig.

Visst du ligner på han kjekkasen på profilbildet ditt, så har jeg en god og trygg favn du kan få ligge i... ;)

Hehe... :hjerter_rundt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje det er et godt utgangspunkt å ikke måtte gå etter den kjekkeste fyren i lokalet, men også gi andre en sjanse. Det er ikke nødvendigvis slik at den kjekkeste er den som er den flotteste fyren når alt kommer til alt. Føler det er så vanvittig fokus på at en eventuell kjæreste må være "kjekk nok".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje det er et godt utgangspunkt å ikke måtte gå etter den kjekkeste fyren i lokalet, men også gi andre en sjanse. Det er ikke nødvendigvis slik at den kjekkeste er den som er den flotteste fyren når alt kommer til alt. Føler det er så vanvittig fokus på at en eventuell kjæreste må være "kjekk nok".

du må se profilbildet til han jeg svarte så forstår du hva jeg mente... hahaha

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Herregud hvor jeg kjenner meg igjen. Godt sagt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...