Gjest Gjest Skrevet 9. september 2008 #1 Del Skrevet 9. september 2008 Heter det Det var en stor (!) hund. eller Det var en stor(!) hund. ? Samme med (?)... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurodice Skrevet 9. september 2008 #2 Del Skrevet 9. september 2008 Heter det Det var en stor (!) hund. eller Det var en stor(!) hund. ? Samme med (?)... Hva mener du egentlig? Disse utsagnene er like, bortsett fra at venstreparentesen i den nederste setningen er like etter r-en i "stor". I alle fall ser det merkelig ut for meg å sette utropstegnet slik du har gjort. Jeg ville ha satt det til sist. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 9. september 2008 #3 Del Skrevet 9. september 2008 Takk for svar! Jeg lurer på om det skal være avstand mellom ordet jeg skal understreke og parentesen... Jeg brukte kanskje et dårlig eksempel. Greia er i alle fall når det er ett ord som skal understrekes med utropstegnet, ikke hele setningen... Omtrent som når man skriver [sic], bare litt mindre akademisk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
villen Skrevet 10. september 2008 #4 Del Skrevet 10. september 2008 (endret) Det øverste alternativet er det du er ute etter. Parentesen står bare klint inntil ved valgfri endelser som i dette eksempelet: Én eller flere stor(e) hund(er) Endret 10. september 2008 av villen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kitsune Skrevet 11. september 2008 #5 Del Skrevet 11. september 2008 Jeg skjønner ikke helt hva du mener med (sic) i denne sammenhengen. I så fall kan det være at vi misfrostår hverandre veldig. Eller så hvet du ikke hva du vil med (!)-spørsmålet ditt. Kan du forklare hva du mener med (sic)? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 11. september 2008 #6 Del Skrevet 11. september 2008 Altså, hvis man bruker sic som "jo, faktisk", eller noe. Det var bare at jeg hadde et veldig dårlig eksempel i så måte i utgangspunktet, siden eksempelet mitt illustrerer en annen måte å bruke tegnkombinasjonen på (som en understreking). Uansett har villen gitt meg svar på det jeg lurte på; tusen takk! :D (Skjebnens ironi ordnet det slik at jeg fikk det bekreftet i en bok jeg leste på senga i går.) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå