Gå til innhold

Hvordan få en mann til å 'se' .....

Rapitap

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Jeg kjenner meg så altfor godt igjen her... Bor i kollektiv med kjæresten min og tre av kameratene hans. Og ingen av dem er spesiellt ryddig av seg.

Også blir jeg så utrolig lei av å gå og mase på dem. Skal da ikke være så jævlig vanskelig å se at det flyter over på kjøkkenbenken feks?

Men har funnet ut at med liste så fungerer alt så mye bedre. I tillegg til at vi har en vaskeliste der det står hvem som skal vaske hva og når, har jeg også lagd en liste man kan krysse av når man har ryddet ut av oppvaskmaskin eller gått med søppel.

Skulle kanskje være unødvendig når det gjelder gutter i slutten av tjueåra, men har funnet ut at de er omtrent som barn på dette området.

Har utviklet seg til en konkurranse dem i mellom om å ha flest kryss når måneden er omme.

Men samme det så lenge de rydder litt mer enn før, og jeg slipper gå å mase så fryktelig mye. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her i huset har jeg

Mange menn vert sure av at kvinner går og maser på at dei må gjera husarbeid heile tida. Problemet er rett og slett at det er dama i huset som er "sjef" for husarbeidet, og dermed blir mannen meir ein "slave" som bare må ta dei oppgåvene han får tildelt, helst akkurat når det passar for dama, ikkje når det passar best for han. Eg seier ikkje at ein må overlata ansvaret til mannen åleine, for det er nok ganske mange menn som rett og slett ikkje ser kva som må gjerast. Men løysninga ligg nok rett og slett i kommunikasjon. Ei liste over kva som må gjerast fungerer for mange, men eg trur det er viktig at ikkje kvinna lagar ei liste og gjev til mannen, det blir det same som før, kvinna bestemmer kva som skal gjerast, og gjev nokre av oppgåvene til mannen. Eg trur det er viktig å setja seg ned i lag, og laga denne lista i lag. Finn ut kva som må gjerast med jamne mellomrom, og bestem kven som har ansvar for kva, og kor tid det skal gjerast, for eksempel at NN vaskar kjøkkengolvet kvar måndag og torsdag. Av og til må ein jo gjer ting som ikkje står på lista, men ei slik liste kan kanskje hjelpa på det daglegdagse i det minste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Skryt hemningsløst når de først gjør noe........ :P

Dessuten, tenk ikke så mye på hva andre kan gjøre for å forbedre seg eller å bidra med noe, men mere hva DU kan gjøre.........for å bidra, eller forbedre deg......den eneste personen man kan endre er seg selv!

Er det egentlig så viktig at alt er så ryddig og rent til enhver tid. :o

Selv synes jeg det er mye mer koselig å gjøre andre ting sammen, for eksempel å elske, og det gjør vi mye av!!!!!!!!!!

Så tar vi heller husarbeidet sammen når det ser helt for jævlig ut. Enten før eller etter sexen..... Slikt blir det mye flørting, blikk, kosing, erting og berøringer av,,,mmmmm :blunke:

Ærlig talt jenter,,,,fokuser på det som er positivt med kjærestene deres, og glem det negative. Du er ikke fullkommen selv heller! :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jenter: det er noe vi kan gjøre for å hindre at våre medsøstre i kommende generasjoner skal oppleve det samme: Oppdra sønnene våre godt!!!

Min eks flyttet rett inn til meg fra mammas favn, og han ble så til tider bortskjemt av henne at han ikke skjønte at håndklær ikke henger seg opp av seg selv, oppvasken tas osv. Jeg ble GAL av at det ble forventet at jeg skulle fortsette der mor slapp, og vi kranglet lenge hver gang oppvasken skulle tas. Jeg orker ikke leve i dritt, og finner meg ikke i å være hushjelp! Nemli...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, det virker sålangt som om å skrive LISTE er det nærmeste en kommer 'felleskapets' beste. Da vel å merke å skrive denne SAMMEN.....

*grubler videre*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo hvor tafatt går det an å være. Og jeg som trodde voksne mennesker ble bedre med årene? Nei og nei...

er det ikke slik at dere jenters siste våpen er sexstreik? hehe, det hadde i alle fall vært en nådeløs affære! :sjarmor:

Kanskje er det måten du sier ting på også da? Uansett, ethvert mannfolk med noe i ørene må da pokker meg klare å kaste søppel, fikse pærer og fikse litt i huset! jeg trodde det bare var sånne giddasløse folk på hybler jeg...

eller, siden han er supernerd, så kan du jo se om han klarer å fikse nye sikringer hvis du kortslutter sikringsboksen... :hoho: skal vel se at det plutselig blir fart i han! :briller:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

eller, siden han er supernerd, så kan du jo se om han klarer å fikse nye sikringer hvis du kortslutter sikringsboksen... :hoho: skal vel se at det plutselig blir fart i han! :briller:

Yap....testet og funker!!!!

:sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er utrolig heldig. Min vasker og rydder og fikser og ordner. Jeg synes vi begge tar initiativ. Når det er på tide med større prosjekter, avtaler vi vaskedate (ikke jeg som bestemmer for begge) og så tar vi hele sammen. Fordeler oppgaver underveis. Det er kjipt å vaske, men en utrolig stor trøst når noen andre også må vaske :P

Skjortene stryker han selv, for det har han alltid gjort. Det eneste er klesvask, han beskyldte meg for å være lat med klesvasken her en dag, og at han måtte gjøre mye mer enn meg. Jeg ble irritert, for det synes ikke når jeg gjør det, for jeg putter vekk klærne etter at de er brettet og ikke bare legger dem på stolen.. Så jeg bestemte fanden ta, nå gjør vi hver vår klesvask så slipper han det problemet ivertfall.. jeg er strålende fornøyd, det ble så mye vask etter to at jeg klarte aldri å henge skikkelig på. Nå er alt helt topp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Scarlet

Anafugia:

Nei, selvfølgelig bryr jeg meg ikke om samboeren min :roll:

For å ha en ting klart: Jeg hadde ikke gjort det jeg gjorde hvis jeg hadde visst at min samboer ikke kunne ta "spøken", såppas godt kjenner jeg han. Det gjorde han, og ler av det i dag han også samtidig som han selvfølgelig ble litt pinlig berørt. Gjestene som kom var også mennesker som kjenner både meg og han ut og inn, og de brydde seg egentlig ikke så mye om det og det visste min samboer også..jeg hadde ikke gjort det hvis det f.eks. var hans første møte med svigers! Så din type kunne ikke ha stolt på deg mer hvis du hadde gjort det? Jaja, det sier mer om deres forhold enn det det gjør om vårt.

Jeg vil også legge til at samboeren min er veldig flink til å gjøre husarbeid ellers. Vi deler på alt husarbeidet, og trenger heldigvis ikke mase på hverandre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anafugia:

Så din type kunne ikke ha stolt på deg mer hvis du hadde gjort det? Jaja, det sier mer om deres forhold enn det det gjør om vårt.

Ja, det sier at jeg ikke er hans overordnede på noen måte. Vi er to individer med følelser og respekt for hverandre. Jeg hadde klikket om han hadde gjort noe slikt mot meg.....skitne undikker!!.....urk!....usj!...og omvendt. Synes 'spøken' for å gi han en lærepenge for å 'lære han opp' til å legge undikker i skittentøyet...er ufin. Men om det passer for dere....All the best to you.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Scarlet

Anafugia:

Jeg er overhodet ikke min samboers overordnede bare så det er sagt. Det er mulig at det virket slik i mitt første innlegg, men det er feil oppfattet. Vi respekterer hverandre og det er ingen av oss som bestemmer noe mer hjemme enn den andre. Ja, det er mulig at det var en smule teit det jeg gjorde, men både jeg og min samboer er typene til å ”kødde” med hverandre på en måte som kan være litt på kanten. Når du sier at kjæresten din ikke hadde stolt på deg mer hvis du hadde gjort noe sånt, så synes jeg det er rart for jeg og min har et veldig nært og sterkt forhold som ikke tar skade av slike såkalte bagateller, og da blir det uvant å høre andre som ikke har det sånn. Men nå er det tydeligvis slik at du og din er forskjellige fra oss, så da er det kanskje ikke så rart heller med tanke på at man ofte mener at det man har selv er best. Det var grunnen til at jeg skreiv: ”Det sier mer om deres forhold enn det gjør om vårt”. Nå vet ikke jeg hvor lenge du og din kjæreste har vært sammen, men jeg og min har vært sammen i MANGE år og vi kjenner hverandre utrolig godt. Vi har det helt utrolig bra sammen og vi både stoler på hverandre og respekterer hverandre…vi er forlovet og skal gifte oss. Det er ingen jeg respekterer og setter mer pris på en kjæresten min, og jeg gjør ikke han noe jeg vet han vil bli såret av og sånn er han tilbake. Vi vet begge hvor hverandres grenser går.

Hvis du har lyst til å diskutere dette mer så send meg heller en melding slik at vi slipper å ”ødelegge” denne tråden med et helt annet tema. Jeg vil også legge til at jeg i utgangspunktet synes det blir feil å kritisere andres forhold når man ikke en gang kjenner vedkommende det gjelder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...