Rapitap Skrevet 6. juni 2003 Forfatter #21 Del Skrevet 6. juni 2003 Ja...hahaha...og hohoho...sporet litt av der....men heldigvis så er ikke leiligheten vår kjempe stor...så...han lager utrolig god mat.....master chef....jeg kan ikke måle meg.....og han kan bruke 3-4timer på å lage ett godt måltid.....men.....alikavel...dusjen må fuges....jeg tror jeg bare gjør det selv....eller skal jeg vente? Nei, da er jeg sikkert 80 før dusjen er fuget, for han tenker ikke på det...og jeg venter....så det er ikke i balanse... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Scarlet Skrevet 6. juni 2003 #22 Del Skrevet 6. juni 2003 Min samboer er veldig flink til å legge fra seg klær over hele soverommet...inkludert undertøy. Etter å ha prøvd å få det inn i hodet på han _mange_ ganger fikk jeg rett og slett nok! Da gav jeg ham en lærepenge: En kveld hadde vi invitert ganske mange gjester, bl.a. foreldrene mine, hans foreldre + noen andre venner og bekjente. Vi skulle ha en hyggelig kveld med god mat og drikke. Rett før de kom passet jeg på å ta meg en tur ut slik at jeg skulle komme inn døra sammen med gjestene, slik at det skulle se ut som om min samboer hadde gjort det dere snart får lese: Før jeg gikk ut tok jeg med meg store deler av hans skitne undertøy og spredde det rundt i stua..jeg kjenner han godt så jeg visste at han ikke kom til å gå ut i stua før gjestene kom da han satt og spilte data inne på soverommet. Etter å ha være ute i ca. 5 min. kommer gjestene..vi går inn og gjett om de fikk sjokk da vi kom inn i stua. Og gjett (!) hvem som får seg et sjokk når alt undertøyet hans lå både i sofaen og i stolene! Joda, som dere sikkert skjønner; min samboer. Gjestene lo så de holdt på å knekke sammen, og jeg må nok ærlig innrømme at jeg ble ganske lattermild jeg også. Han løp rundt i stua og rasket til seg det skitne undertøyet sitt mens vi sto å så på...jeg lot jo som om jeg var skikkelig sjokkert, og han turte ikke annet enn å rydde opp og prøvde å komme inn på et annet tema. Jeg har fortalt gjestene i ettertid at det var jeg som hadde gjort det og hvorfor..vi har ledd mye av det i ettertid, men min samboer han blir bare flau. Nå slenger han i hvertfall ikke undertøyet sitt rundt om kring lenger Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Molanya Skrevet 6. juni 2003 #23 Del Skrevet 6. juni 2003 Heyheyhey, hvem sa det var lov til å mobbe vimser? :fy: Jeg er akkurat (ofte, i alle fall) som disse mennene deres, privat (ikke på jobb). Jeg ser det ikke. Samme hvor rart dere synes det er, så er det slik det fungerer for oss. Enhver med støv på hjernen vil selvsagt fnyse av dette, men det har også med empati å gjøre. Jeg overser ikke slike ting for å være ekkel, men fordi jeg ikke tenker på slikt som viktig. I forhold til andre ting jeg gjør/tenker på. Ikke bevisst. Løsningen her er å snakke sammen, så begge forstår hvor viktig/uviktig en sak er for den andre, og dermes begynne å ta hensyn til dette - begge veier. Det er faktisk ikke "mest naturlig" å være ryddig. Tro det eller ei. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rapitap Skrevet 6. juni 2003 Forfatter #24 Del Skrevet 6. juni 2003 Jeg kunne ikke gjort det som Scarlet gjorde av flere grunner: A: Han legger det i skittentøyskurven B: Hvordan kan jeg ydmyke min bestevenn på en slik offentlig måte? C: Han ville ikke stolt på meg igjen...(men kanskje du ikke bryr deg så veeeeeeldig om typen din?...I donno... ) D: Han ville respektert meg mindre for skjennepreken prek som om han var 8 år.... ....osv...! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nicky B Skrevet 6. juni 2003 #25 Del Skrevet 6. juni 2003 Jeg kunne heller ikke ha gjort som Scarlet, men må si at jeg noen ganger har blitt så forbannet på min kjære at jeg har tatt litt mer drastiske grep. Selv om han er en PC nerd og bruker MYE tid foran data'en er han likevel flink til og hjelpe til med huslige sysler. Det han ikke er noe flink til, er og putte sokkene sine til vask. Jeg er så lei av og finne sokker overalt, under sofaen,klemt i sprekken på sofan,viklet rundt do holderen...(Har enda ikke funnet ut hvorfor han syns det var en god ide! Han sier han kjedet seg... ) Jeg sa fra at neste gang jeg finner sokker i stua eller sted hvor sokker ikke bor (DVS på føtter eller i skitten tøys kurv),hiver jeg de i søpla. Og det gjorde jeg. Til utrolig sure miner! Kastet rundt 4 par... Nå legger han skitne sokker i skitten tøys kurven! Og etter at jeg vasket skjegg stubbene hans fra vasken med håndkleet hans, :oops: er han flink og vasker vasken etter seg! Jeg er ikke noen Monica når det gjelder hus vask, men det er så irriterende og se en nyvasket vask som er full av små skjegg stubber... Utover det, er han snill og flink da! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 6. juni 2003 #26 Del Skrevet 6. juni 2003 Pokker, asså! Tror jeg skal bli lesbisk, jeg! Takk for det, det setter vi pris på. Hilsen gutta. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 6. juni 2003 #27 Del Skrevet 6. juni 2003 Takk for det, det setter vi pris på. Hilsen gutta. Tviler ikke...... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hilde K S Skrevet 7. juni 2003 #28 Del Skrevet 7. juni 2003 Vi hadde en periode der mannen mente han gjorde like mye som meg. DA skrev jeg ned over en periode hva jeg gjorde og hva han gjorde. Uetisk og barnslig, ja, men det hjalp. Må fortsatt mase på han innimellom. Ikke ofte og han gjør stort sett det han skal. Oppdro han i takt med ungnene ! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 7. juni 2003 #29 Del Skrevet 7. juni 2003 Oppdro han i takt med ungnene ! WOW!!!! Hvordan oppdrar man en mann? Lærer du bort kunsten, Hilde? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest vampie Skrevet 7. juni 2003 #30 Del Skrevet 7. juni 2003 han jeg bor med gjør sjeldent noe husarbeid... hans "faste oppgaver" er å klippe plenen og hekken om sommeren og div. snekker-/malejobber i huset hvis det en sjelden gang trengs. han klarer såvidt lage seg brødskiver :o så jeg lager alltid middag og tar oppvasken. jeg ber ham heller aldri ta den heller for han er ellendig i det og ikke gidder jeg trene ham opp i det heller. går 3 ganger raskere og grundigere når jeg gjør det selv.... støvsuging, vasking, rydding, gjør jeg også selv og ber aldri om hjelp av ham som sitter bak datan eller ser tv... MEN hvis HAN en sjelden gang begynner å rydde og vaske ja da men jeg bare komme og hjelpe jeg også og ikke sitte ved datan og late meg! fy f^%$%$...... :evil: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rapitap Skrevet 7. juni 2003 Forfatter #31 Del Skrevet 7. juni 2003 Ja, jeg kjenner typen Vampie!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Poirot Skrevet 7. juni 2003 #32 Del Skrevet 7. juni 2003 Jeg roter mest... :oops: Forøvrig gjør vi det ofte sånn at vi sammen skriver opp hva som må gjøres. Så velger vi annen hver gang hva vi vil gjøre, og gjør det til vi er ferdig. Litt viktig at tingene tar like lang tid, slik at eks tørke støv + liten oppvask oppveier støvsuging. Funker bra, og begge deltar. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Noravind Skrevet 7. juni 2003 #33 Del Skrevet 7. juni 2003 Ja også jeg har en PC-nerd av dimensjoner som ikke ser annet en data`n. Spurte han nettopp nå om han syntes gulvet her inne på kontoret kunne trengt seg et drag med støvsugeren, (de små grå flyr bortover gulvet). Men nei, han syntes det var fint her inne og dessuten er det jo ikke lenge siden JEG vasket gulvet, mente han. He,he,he...vel, det er et par uker siden det nå (har ikke hatt tid pga. eksamen). Og det kaller han nettopp!!!?? På badet ligger skjeggstubbene og koser seg blant såpe og barberskum etter morgenstellet.... Ser han det? Eh...nei! Han kunne ikke fatte hvorfor jeg begynte å vaske inne på badet her i stad! Klær og undertøy flyter inne på soverommet. Lurer på om han vet at vi har noe som man faktisk kan vakse klær i. Ser han ikke de to skittentøykurvene inne på badet?? (Av og til gjør han det, men da mixes hvite klær sammen med mørke). Og han sitter på pc`n hele dagen lang.....sukk! Tanken på å ta en slegge å knuse datamaskinen har slått meg mange ganger. Bare tanken er meget tilfredsstillende... Jenter; det er godt å vite at man ikke er den enste som har en rotete pc-nerd til mann. Men hva kan man gjøre?? Å oppdra en voksen mann til å yte litt mer til fellesskapet er vel ganske umulig Men jeg vet at min kjære egentlig kan rydde. Da han bodde alene så vasket han klær, tok vekk skjeggstubbene, brettet klær, vasket gulv....hmmm...blir menn bortskjemt av oss kvinner slik at de "glemmer" hvordan det var å gjøre hushold? Tror kanskje mange blir så vant til at konen eller samboeren deres gjør det meste slik at de heller lar være. Nei, ikke vet jeg. Tar tid å venne seg til denne arten som kalles menn :-? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rapitap Skrevet 7. juni 2003 Forfatter #34 Del Skrevet 7. juni 2003 Ja, jeg skjønner ikke 'arten' mann i det hele tatt. For meg er de ett stort 'black whole' av ett uløselig mysterium (og det er ett nederlag!!!!). Vi kvinner derimot er HELT annderledes oppbygget! *Anafugia skriker opp til himmelen og alle stjernene!!!*: Fra naturens side så var det vel ikke nødvendig å gjøre det slik at vi måtte BO med partneren HELE tiden, slik som nå?! I hule tiden var de borte litt......sikkert som kvinner har det i offshore forhold? Da får hun han helt og så ingenting ...i perioder.....jeg...og...kvinner leser menn fra mars og kvinner fra venus og han spiller PC spill....ugh!....eh...ø... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miew Skrevet 7. juni 2003 #35 Del Skrevet 7. juni 2003 Hehehe, uhm, vel, et godt tips: Kjøp "Hvordan bli husets herre" av Jon Almaas, pakk den fint inn og gi den i gave til din kjære Iallefall en begynnelse, om han selv ikke begynner ta i, vel, da har du pene bilder å se på!! Kanskje om du, mens din kjære ser på, leser i boken, sitter lenge og studerer... Kanskje han blir litt "sjalu", hehe Uff, er jeg et ondt menneske? Det KAN jo faktisk hjelpe!!! :blunke: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Musemor Skrevet 8. juni 2003 #36 Del Skrevet 8. juni 2003 Jeg har en kjempeide Anafugia!! Du sier jo selv at han er en skikkelig PC-nerd, hva med å fjerne en duppeditt fra PC'en hans og si at han får den tilbake når han er ferdig med husarbeidet!? Tipper det hadde fått fart på sakene Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
starie Skrevet 8. juni 2003 #37 Del Skrevet 8. juni 2003 Jeg skriver en liste over alt som må gjøres og så krysser vi av etterhvert. Det funker her :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 8. juni 2003 #38 Del Skrevet 8. juni 2003 Jeg skriver en liste over alt som må gjøres og så krysser vi av etterhvert. Det funker her :D God idè, men hva når han da svarer, at han skal gjøre det seinere? Og den seinere blir til en annen dag, og den "en annen dag" blir til aldri? Hva gjør man da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mossa Skrevet 9. juni 2003 #39 Del Skrevet 9. juni 2003 Jeg pleide å mase...mase og mase, og når han ble sur så maste jeg mer!! Nå trenger jeg bare spørre en gang...for han vet jeg ikke gir meg uansett 8) Han tar seg noen skippertak innimellom;vasker, støvsuger,vasker opp uten at jeg spør.....MEN det er to ting han ALDRI klarer å ta rede på UANSETT hvor mye jeg maser: Skjeggstubbene som flyter(tror nesten de har formert seg) og håndklærne som blir brukt en gang...han slipper de rett ned der han er...trør på dem...og går!! Heldigvis har han andre kvaliteter som gjør at jeg klarer å overse nedtrødde håndklær(full av hundhår) og skjeggstubber (som gjør at det faktisk ser ut som vi har lagt kunstgress i vasken) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kinga Skrevet 9. juni 2003 #40 Del Skrevet 9. juni 2003 Er det mange som har "skjemt bort" mannen sin her, eller? Vibeke Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå