Gå til innhold

Vi prøver igjen!

Gossip girl

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Noen som har en oppskrift på super enkle baby votter?!

God tur, GG!

Her er en babyvottoppskrift som ser superenkel ut, det er mitt planlagte neste prosjekt når jeg er ferdig med de heller kompliserte sokkene jeg holder på med nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God tur, GG!

Her er en babyvottoppskrift som ser superenkel ut, det er mitt planlagte neste prosjekt når jeg er ferdig med de heller kompliserte sokkene jeg holder på med nå.

Jeg skjønner ikke engelske strikkeoppskrifter, så vidt jeg kan skjønne de norske :fnise:

Her i gården er det nybegynner strikking :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke engelske strikkeoppskrifter, så vidt jeg kan skjønne de norske :fnise:

Her i gården er det nybegynner strikking :sjenert:

Ikke så vanskelig etter å ha brukt litt tid på å slå opp, men her er en kjapp oversettelse:

Legg opp 28 masker og strikk 8 rader vrangbord (1 rett, 1 vrang). Så 24 rader glattstrikk før du feller som følger:

Runde 1: *2 rette, strikk to sammen*, gjenta rundt

Runde 2: strikk alle rett

Runde 3: * 1 rett, strikk to sammen*, gjenta rundt

Runde 4: strikk alle rett

Runde 5: *strikk to sammen* gjenta rundt

Kutt tråden og dra den gjennom de gjenværende maskene, fest endene og voila!

Disse er strikket på pinnestørrelse 3 med sokkegarn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Strikker du de på rundpinner eller på 4 pinner?

Strømpepinner (5 vanlige, rette pinner) er nok lettest om du ikke har prøvd deg på rundpinne som er alt for stor før. Går med rundpinne også, men da må du brette waieren slik at den stikker ut på et vis (finnes ikke så små rundinner at du kan stikke babyvotter normalt på dem).

Enig med faerytale at f.eks. babyull er en fin ting å strikke i. Med sokkegarn mener nok både oppskriften og jeg bare tykkelsen på garnet. Alpakka tror jeg at jeg hadde styrt unna, da det (hvertfall det jeg har strikket i) hårer ganske mye og sikkert ikke er så kjekt for en baby å stappe i munnen. Babyull kan vaskes i maskin, som er et pluss :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest faerytale
Alpakka tror jeg at jeg hadde styrt unna, da det (hvertfall det jeg har strikket i) hårer ganske mye og sikkert ikke er så kjekt for en baby å stappe i munnen. Babyull kan vaskes i maskin, som er et pluss :)

Det går helt fint med alpakkaen fra Sandnes. Den kan også vaskes og røyter ikke sånn som f.eks. alpakka fra Drops eller andre produsenter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hatt litt mange strikkeprosjekter på gang :fnise:

Just gjort ferdig et par babysokker i babyull, tenkte å ha votter i samme farge.

Så holder jeg på med et babyteppe i freestyle og begynte på et mor signe teppet i mini alpakka :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De vottene så enkle ut da :) Kanskje jeg skal prøve meg på et par slike jeg også!

Hvordan strikker du sokker uten å bruke 5 pinner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De vottene så enkle ut da :) Kanskje jeg skal prøve meg på et par slike jeg også!

Hvordan strikker du sokker uten å bruke 5 pinner?

Babysokker, så da bruker jeg først to pinner, og går over til 4 pinner litt, før jeg bruker to igjen :fnise: syr de sammen på slutten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Babysokker, så da bruker jeg først to pinner, og går over til 4 pinner litt, før jeg bruker to igjen :fnise: syr de sammen på slutten :)

:vinke:

Jeg har litt lyst til å strikke sokker til S, men jeg er ikke akkurat noe strikkegeni ... :sjenert: Er det vanskelig, for en nybegynner? Mamma sa jeg burde få noen til å lære meg, så det er vel ikke noe jeg greier selv? :vetikke:

Håper du har en fin dag! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ha en fin mandag gossip! :klemmer:

:klemme:

:vinke:

Jeg har litt lyst til å strikke sokker til S, men jeg er ikke akkurat noe strikkegeni ... :sjenert: Er det vanskelig, for en nybegynner? Mamma sa jeg burde få noen til å lære meg, så det er vel ikke noe jeg greier selv? :vetikke:

Håper du har en fin dag! :klemmer:

Nei de var lette, rett strikk og felling :)

Lærte av eventyret selv ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God mandag Gossip girl!!

Strikke ja... Det var en stund siden! Jeg er sånn periode strikker/lage ting/sy/hekle person jeg...

Kanskje jeg skal henge meg på bølgen? Det jo ikke noe som er så koselig som peis, strikking, høstvinder ute og deilig te??

blogg...? Får jeg være med å leke? :sjenert:

:hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...