Gå til innhold

Vi prøver igjen!

Gossip girl

Anbefalte innlegg

:vinke:

Tenkte jeg kunne poppe innom her jeg også. Ser at dere skal inn til samtale i Haugesund utpå nyåret? Vi var nettopp der (for en uke siden) og har allerede begynt på anti-hormoner! :overrasket: Så forbered dere på at det går lynsnart! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lørdager i desember! :dåne: Da holder jeg meg laaaangt unna butikker. Kan ikke skjønne at noen kan gå ut frivillig å se etter julegaver da? Huff, jeg får angst bare ved tanken! :fnise:

Gode :klemmer: til Gossip girl!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom og oppdaterer litt. :)

Gave til 6 måneder gammel unge? Hm ... En leke med lys og lyd, for å plage foreldrene. ;)

Vel, det er en leke som er veldig populær og lærerik, men koster litt for å være så liten leke da, Skwish

S hadde en slik en, og mange andre barn jeg vet om- veldig populær. :jepp:

Ellers er jo leker, fine smekker og fine klær populært? :vetikke:

Ha en fin dag! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte jeg kunne poppe innom her jeg også. Ser at dere skal inn til samtale i Haugesund utpå nyåret? Vi var nettopp der (for en uke siden) og har allerede begynt på anti-hormoner! :overrasket: Så forbered dere på at det går lynsnart! :fnise:

Hei :vinke: Høres perfekt ut at ting går fort når vi endelig har fått komme inn, er såååå lei av venting og atter venting :sukk:

Hmm, kanskje på tide å begynne å planlegge julegaver ja.. Ikke dumt!! Liker ikke handle de i desember, hvertfall ikke på lørdager!

:klemmer:

Lørdager i desember! :dåne: Da holder jeg meg laaaangt unna butikker. Kan ikke skjønne at noen kan gå ut frivillig å se etter julegaver da? Huff, jeg får angst bare ved tanken! :fnise:

Gode :klemmer: til Gossip girl!

Lørdager i desember er grusomt :sjokkert:

Innom og oppdaterer litt. :)

Gave til 6 måneder gammel unge? Hm ... En leke med lys og lyd, for å plage foreldrene. ;)

Vel, det er en leke som er veldig populær og lærerik, men koster litt for å være så liten leke da, Skwish

S hadde en slik en, og mange andre barn jeg vet om- veldig populær. :jepp:

Ellers er jo leker, fine smekker og fine klær populært? :vetikke:

Ha en fin dag! :klemmer:

Så ganske stilig ut :) Kan være noe det :) Ha en fin dag du også :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De begynner jo gjerne med fast føde i den alderen, så hva med noe fint barneservise? Eller myke pekebøker med "knitre"sider?

Tror de fikk en del slikt til dåpen :klø:

Jeg har kjøpt smekker med navn på og en leke :)

Smekkene var stillige :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest faerytale
Hvor mye var det i frakt der?

Husker ikke helt :sjenert: Betalte vel rett over 200,- norske for fem smekker med navn på :)

Endret av faerytale
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Holder på med ei lue og det står i oppskrifta at jeg skal strikke til arbeidet fra opplegget måler 10,5 cm. Men hvor er det? :gruble: Arbeidet er i ulike mål fra den ene siden til den andre :sjenert:

Det blir også brukt et ord noen ganger "med/uten snuinger i toppen" Hva er det?! :flau:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Holder på med ei lue og det står i oppskrifta at jeg skal strikke til arbeidet fra opplegget måler 10,5 cm. Men hvor er det? :gruble: Arbeidet er i ulike mål fra den ene siden til den andre :sjenert:

Det blir også brukt et ord noen ganger "med/uten snuinger i toppen" Hva er det?! :flau:

Opplegget tyder jeg som der du først startet, så det blir vel fra der det er lengst regner jeg med?

Og så høres det ut som det brukes "short-rows" til å forme luen i toppen, dvs at du ikke skal strikke alle pinnene helt ut men snu etter et visst antall masker? Det er hvertfall en vanlig måte å lage en avrundet flate på, som f.eks. hel på sokker eller toppen av en lue. Et tips er å bruke "wrap-and-turn" (du finner mye bra info inkludert instruksjonsvideoer om du googler disse to engelske uttrykkene sammen med "knitting"), da tar du en maske løst av og flytter tråden til fremsiden av arbeidet før du setter den tilbake igjen på venstre pinne FØR du snur. Da blir det mindre hull der du snur :)

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har dere hatt ei fin helg?

Har hatt ei kjempe helg, spist god mat og kjøpt julegaver- også har vi hatt koslig besøk :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Har hatt ei kjempe helg, spist god mat og kjøpt julegaver- også har vi hatt koslig besøk :nigo:

Så deilig :) Godt å være i gang med julegavene! Tiden flyr fort frem mot jul nå :)

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja tenk at nå er det ikke lenge igjen til den ene av de to store :) Husk å ta litt vare på deg selv oppi alt stresset og da, slapp av og kos deg med mannen din, du fortjener bare det aller aller aller beste :hjerte::klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...