Gå til innhold

Himmelblå

Imax

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg har bare sett én episode, og den var grei nok produksjonsmessig, ok stemning og tempo. Men jeg blir irritert på stereotypene - byfolka som er helt anspente og har store "hippe" planer, mens øyfolket ikke aner hva jacuzzi er (herregud, jeg har bodd på landet i mange år og alt tyder på at det selges langt flere boblebad pr innbygger her enn i Oslo) og bare vil at alt skal være rolig og fredelig. Og han gutten/"mannen" bruker utrolig mye fyllord som liksom, sånn osv... Utenom det virker flere av karakterene greie nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva var galt med episode 3? :klø:

Hm, hvor skal jeg begynne?

*Først ser vi en dame på et pleiehjem(?) som er syk, virker som at hun har mistet hukommelsen og alt. Sønnen kommer å besøke henne, men hei, det er ikke sønnen, selv om det kan se sånn ut, men det er mannen(!) - selv om han har samboer et annet sted. Pleiehjemarbeideren spør om sønnemannen kan bo(!) på pleiehjemmet. På slutten av episoden virker ikke denne damen noe syk lenger, ikke glemsk, kan gå ute og gi råd til sønnemannen og alt mulig.

Plutselig er denne mannen far til butikkdama, også helt uten sammenheng.

*Oslodama som skal åpne restaurant og er gift-på-lissom betror seg til en full (!) trekkspillprest om at hun er lei seg for sitt forrige brudd - uten at trekkspilldamen er forvirret siden hun tror at Oslodama har vært gift i hundre år.

*Kubonden er ca like gammel som faren sin, i hvert fall etter utseendet og dømme.

...Osv. Kan ikke vente på fortsettelsen.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg datt av etter en episode, ble bare irritert på alle stereotypene og "huff, så fælt det er i storbyen"-budskapet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

*Først ser vi en dame på et pleiehjem(?) som er syk, virker som at hun har mistet hukommelsen og alt. Sønnen kommer å besøke henne, men hei, det er ikke sønnen, selv om det kan se sånn ut, men det er mannen(!) - selv om han har samboer et annet sted. Pleiehjemarbeideren spør om sønnemannen kan bo(!) på pleiehjemmet. På slutten av episoden virker ikke denne damen noe syk lenger, ikke glemsk, kan gå ute og gi råd til sønnemannen og alt mulig.

*Oslodama som skal åpne restaurant og er gift-på-lissom betror seg til en full (!) trekkspillprest om at hun er lei seg for sitt forrige brudd - uten at trekkspilldamen er forvirret siden hun tror at Oslodama har vært gift i hundre år.

*Kubonden er ca like gammel som faren sin, i hvert fall etter utseendet og dømme.

Jeg er enig. Jeg hadde ikke sett det før og ble forvirret i forhold til hvilke relasjoner de forskjellige hadde til hverandre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat ja.. Jeg har ikke sett episode 1 og 2, og trodde derfor at disse tingene var blitt forklart tidligere i serien :) Jeg synes det virket veldig rart at dama som bodde på sykehjemmet virket så frisk på slutten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg må si meg enig i de siste innleggene her ja..synes at Himmelblå fremstod som en skikkelig koslig serie i de to første episodene, men nummer tre var skikkeig rotete og teit... Vel det kan jo snu igjen, og den har fortstt dette koselige preget over seg, men jeg falt litt av ja. Men skal fortstt se på kommende søndager.

men reagerte også på alder og utseende på denne bondemannen og pappan. De ser jo nesten lite gamle ut. Fant de virkelig ingen andre???

og ja, jeg synes det var litt merkelig at en prest kan drikke seg dritings på den måten og at hun ikke id et hele tatt reagerte på at Oslo dama sa at hun ikke var kommet over bruddet med eksamannen.

og ikke minst, det ble så dumt at hun gikk rundt og anklaget han mannen til prestedama for at han slo uten at noen virkelig reagerte.

Er kjempe god på navn ja... hehehee :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes også det var rart at plutselig skulle vi kastes inn i ørten andre karakterer enn de vi traff i de første episodene. Og så blir det hele litt Hotel Cæsar med demens, mistanke om konemishandling osv. Himmel og hav.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...