Gå til innhold

Hjelp! Svigermor kupper ferien vår :-(

kie

Anbefalte innlegg

På sin sedvanlige måte har hun satt i gang forberedelser til vi skal komme uten å spørre oss først.

Nå er det oppussing hun har satt igang med.

Sånn er det hver eneste ferie!

Blir så irritert når hun oppfører seg som om hun er mamma'n i familien og skal styre og ordne for sønnene sine sånn. Som om vi er en utvidet del av hennes husholdning.

At de ikke er noe ok mot meg og ungene gjør ikke akkurat saken bedre icon_frown.gif

Ikke har jeg lyst til å bli "tvangsfrelst" eller.... (Hun minner litt om mora til Trude i borettslaget.) Svigerfar en en annen historie. Han er psyk og humørsyk...og selvfølgelig _alltid_ unnskyldt når han oppfører seg som en ***** mot ungene mine! *grrrrrr*

Da vi bodde nærmere hverandre pleide hun å innkvartere gjester av ymse slag. Hos oss! Uten å spørre om det passet en gang.

Nå har jeg det altså gående igjen. Med hele "skyldfølelse-utpressinga-registeret". Og selvfølgelig er jeg den "slemme".

Mannen min har hun visst bearbeidet en stund bak min rygg, så han er det liten hjelp i.

Kanskje jeg skal utarbeide en liten "ferie-turnè" hvor vi sveiper innom dem en dag?

Noen forslag til "poster" på ruten Oslo-Haugesund?

Og gjerne ting vi bare "må" rekke _etter_ stoppested Haugesund! icon_wink.gif

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke la henne skape dårlig samvittighet hos deg! Svigermor virker ikke til å få styr på, men ta samvittigheten din tilbake, få styring over den selv igjen. Hun pløyer seg inn i feriene dine, ikke la henne pløye seg inn i sjelelivet ditt også.

Når dere har ferie har dere rett til å planlegge selv og ta ferie på den måten dere selv ønsker. Punktum.

Vibeke icon_smile.gif1212[ Dette Innlegg er endret av: Vibeke den 2002-04-12 21:34 ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ikke giddet å kaste bort ferien min på en slik svigermor.

Finn på noe annet i mesteparten av ferien, så kan din mann og barna reise til svigermor uten deg.

trude

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...