Frey Skrevet 9. september 2008 #41 Skrevet 9. september 2008 Jeg har tre hunder, to på fire år en på to år og har en på 9 mnd som bor her fra en tid til en annen, jeg venter på en valp som kommer i midten av Desember, og jeg bor alene og er ikke mer enn 19 år. Siden du bor alene så er jo saken vesentlig annerledes. Da er det jo du som bestemmer og du har deg selv å ta hensyn til. Når man som lolita har to personer til i husstanden, så både skal, bør og må deres meninger også vektlegges. Alderen har lite å si, mer med modenhet og erfaring. Selvfølgelig. Det er vel heller ingen som har påstått noe annet?
flYflax Skrevet 20. september 2008 #42 Skrevet 20. september 2008 Siden du bor alene så er jo saken vesentlig annerledes. Da er det jo du som bestemmer og du har deg selv å ta hensyn til. Når man som lolita har to personer til i husstanden, så både skal, bør og må deres meninger også vektlegges. Selvsagt bør meningene deres vektlegges, men her er det mer enn det som er snakk om, jeg mente ikke at hun skulle bare glemme dem og "go for it", men slike ting kan diskuteres og lage kompromisser om. Meningen her var en tråd der hun hadde lyst å dele sin frustrasjon over at hun har lyst på en valp og føler seg ganske klar for det, men det er noe som stopper henne, ikke 10 grunner til at hun ikke bør ha seg valp. At eldste hunden må settes bort har ingen ting med det å gjøre faktisk, heller ikke at lilletispen er "gal", hun ordla seg bare feil der og lille tispen er bare en helt normal unghund, og ja jeg har møtt henne! Lolita og moren trener lille tispen sammen, men de har veldig forskjellige metoder når det gjelder trening og oppdragelse og ting kan kræshe noen ganger og der en av grunnene til ny valp.
la Flaca Skrevet 20. september 2008 #43 Skrevet 20. september 2008 Meningen her var en tråd der hun hadde lyst å dele sin frustrasjon over at hun har lyst på en valp og føler seg ganske klar for det, men det er noe som stopper henne, ikke 10 grunner til at hun ikke bør ha seg valp. Lolita skrev: Jeg vil kjøpe en ny hund, menkjæresten min som jeg bor sammen med er ikke så begeistret for hunder selv om jeg har to hunder fra før og to katter... jeg vil så gjerne ha en hund til, hvordan skal jeg få oertalt kjæresten min Et litt merkelig utgangspunkt for tråden når hun plutselig bor hjemme hos mamma, og faktisk ikke har to hunder fra før. Og når denne kjæresten ikke har noe som helst med saken å gjøre så er det klart hun ikke får svar på det hun spør om. Kanskje bedre å fortelle det som det er?
Silmarill Skrevet 20. september 2008 #44 Skrevet 20. september 2008 (endret) Jeg vil kjøpe en ny hund, men kjæresten min som jeg bor sammen med er ikke så begeistret for hunder selv om jeg har to hunder fra før og to katter... jeg vil så gjerne ha en hund til, hvordan skal jeg få oertalt kjæresten min jeg bor hjemme hos mamma, og det er jeg som kommer til å ta meg av valpen, har hatt hund i familien i over 10 år... Bor kjæresten din hjemme hos moren din da, ettersom du bor både med kjæreste din og din mor? :klø: Jeg er sikker på at du klarer å oppdra en hund fordi du er vokst opp med hund, men "problemet" er vel ikke det! (?) "Problemet" ditt var vel heller at din kjæreste ikke vil ha hund mens du vil. Hva er argumentene til kjæresten din for at han ikke vil ha hund? Syns forøvrig La Flaca sier mye fornuftig du bør ta til deg! EDIT:La til dette dere missforstår meg jo Kanskje du bør presisere hvem du bor med først! Bor du med kjæresten, moren din eller begge? Forstår at du, sammen med din mor har 2 hunder, en hund på 7 år som skal selges og en hund på 1 år du ikke liker treningsmetodene på som din mor har utført (sammen med den eldste hunden på 7 år) Du vil rett og slett ha en egen hund sammen med din kjæreste der du/dere sammen oppdrar hunden uten innblanding fra din mor eller de andre hundene! Det første er jo da at du ikke bor hjemme der innblanding kan skje! Så, bor du hjemme eller hos din kjæreste? Dittt "problem" er at din kjæreste ikke vil ha hund! Som sagt, hva er hans argumenter for ikke å ville ha hund? Endret 20. september 2008 av Silmarill
Gjest Gjest_Gina_* Skrevet 21. september 2008 #45 Skrevet 21. september 2008 Skaff deg en hund på låns da vel ;-) Da kan du vise kjæresten din hvordan det er med en hund. Men bor du og kjæresten din hjemme på gården til moren din? Eller tenkte du at du og kjærsten skal flytte sammen og at du da vil ha en hund sammen med han!
lolita90 Skrevet 22. september 2008 Forfatter #46 Skrevet 22. september 2008 jeg bor hjemme hos mamma sammen med kjæresten min, han bor der pga avstand til skole
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå