lolita90 Skrevet 7. september 2008 #1 Skrevet 7. september 2008 Jeg vil kjøpe en ny hund, menkjæresten min som jeg bor sammen med er ikke så begeistret for hunder selv om jeg har to hunder fra før og to katter... jeg vil så gjerne ha en hund til, hvordan skal jeg få oertalt kjæresten min
Frey Skrevet 7. september 2008 #2 Skrevet 7. september 2008 Men hvorfor vil du ha en hund til? Det er dette du må tenke igjennom og presentere for samboeren. Samtidig så skjønner jeg godt samboeren dersom argumentet er "fordi jeg har lyst på".
lolita90 Skrevet 7. september 2008 Forfatter #3 Skrevet 7. september 2008 fordi den ene hunden skal selges, og det er ikke bare mine hunder... de er mamma sine hunder også
la Flaca Skrevet 7. september 2008 #4 Skrevet 7. september 2008 Hvem av hundene er det som skal selges? Den ene er valp enda, er den ikke?
lolita90 Skrevet 7. september 2008 Forfatter #5 Skrevet 7. september 2008 hun er snart 1 år... og det er den eldste som skal selges..
Gjest Gjest Skrevet 7. september 2008 #6 Skrevet 7. september 2008 Hvorfor kan du ikke bare beholde den som skal selges, i stedet for å kjøpe en ny?
lolita90 Skrevet 7. september 2008 Forfatter #7 Skrevet 7. september 2008 det er det flere grunner til, som ejg ikke vil gå nærmere inn på
Gjest Piper Skrevet 7. september 2008 #8 Skrevet 7. september 2008 Hvorfor kan du ikke bare beholde den som egentlig skal selges da? Eller kjøpe den av din mor? Forstår ikke hvorfor man skal selge en hund som er nesten 1 år gammel, for så å skaffe seg en ny en.
lolita90 Skrevet 7. september 2008 Forfatter #9 Skrevet 7. september 2008 skal ikke selge den på 1 år... skal selge den om er 7 år
la Flaca Skrevet 7. september 2008 #10 Skrevet 7. september 2008 hun er snart 1 år... og det er den eldste som skal selges.. Og hun bor ikke fast sammen med deg, men hos mamman din? Skal den nye valpen bo sammen (eller tilbringe mye tid) med ettåringen ville jeg ventet til hun var minst to år jeg da. Da er det mer sannsynlig at de går over ens når yngste når pubertetsalder. Ellers så syns jeg det er litt opp til deg å avgjøre om du kan ta vare på en valp nå. Kan du ta hele ansvaret alene uten å kreve noe fra samboern din burde det være greit for han. Selv om man er sammen om å anskaffe dyr er jeg tilhenger av at voksne mennesker skal kunne ha gleden av slike firbeinte hvis det ikke er til direkte sjenanse for partneren. Det er dealen vi har her hjemme. Dyrene er mine. Jeg tar med glede all jobben med dem, og mannen min nyter kosen.
lolita90 Skrevet 7. september 2008 Forfatter #11 Skrevet 7. september 2008 Og hun bor ikke fast sammen med deg, men hos mamman din? Skal den nye valpen bo sammen (eller tilbringe mye tid) med ettåringen ville jeg ventet til hun var minst to år jeg da. Da er det mer sannsynlig at de går over ens når yngste når pubertetsalder. Ellers så syns jeg det er litt opp til deg å avgjøre om du kan ta vare på en valp nå. Kan du ta hele ansvaret alene uten å kreve noe fra samboern din burde det være greit for han. Selv om man er sammen om å anskaffe dyr er jeg tilhenger av at voksne mennesker skal kunne ha gleden av slike firbeinte hvis det ikke er til direkte sjenanse for partneren. Det er dealen vi har her hjemme. Dyrene er mine. Jeg tar med glede all jobben med dem, og mannen min nyter kosen. jeg bor hjemme hos mamma, og det er jeg som kommer til å ta meg av valpen, har hatt hund i familien i over 10 år...
la Flaca Skrevet 7. september 2008 #12 Skrevet 7. september 2008 jeg bor hjemme hos mamma, og det er jeg som kommer til å ta meg av valpen, har hatt hund i familien i over 10 år... I såfall er det kanskje moren din som avgjør om det blir ny valp eller ikke, ikke kjæresten din? Skjønner det sånn at du vil ha din egen valp nå, og det skjønner jeg godt. Men da må du jo være sikker på fremtidsplanene dine, og det er ikke alltid så lett når man er ung. Studier, flytting, boforhold, tid osv. Ikke nødvendigvis så lett å ta med seg hunden når du flytter ut for eksempel, mye vanskeligere å finne leilighet der det leies ut til folk med hund. Jeg ville ventet med valp til jeg hadde etablert meg ute av heimen og hadde fremtida rimelig spikra. Og heller låne ettåringen så lenge.
lolita90 Skrevet 7. september 2008 Forfatter #13 Skrevet 7. september 2008 jeg vil ikke låne en 1 åring som er gal... dessuten, er jeg gammelnok til å ha en hund selv... mamma skal jo uansett drive avl, så hvis hun vil bruke hunden jeg mest annsynlig kjøper meg, så får hun jo det
la Flaca Skrevet 7. september 2008 #14 Skrevet 7. september 2008 jeg vil ikke låne en 1 åring som er gal... dessuten, er jeg gammelnok til å ha en hund selv... mamma skal jo uansett drive avl, så hvis hun vil bruke hunden jeg mest annsynlig kjøper meg, så får hun jo det Det er ikke alderen i seg selv som er viktig, men hva alderen din innebærer. Skal du ha en utdanning, et sosialt liv og et eget sted å bo etter hvert så er det ikke bare-bare å ha en unghund på slep. Har ei ung venninne som har kommet frem til at hun ikke kan ta med hunden sin når hun flytter hjemmefra. Hun har bestemt seg for å studere i utlandet, skal bo på en skole som ikke tillater dyr etc. Ikke syns hun det er tid til å aktivisere hunden midt oppi krevende studier heller. Her i Norge har hun slitt med å finne utleier som tillater dyr, og går konstant med dårlig samvittighet fordi hun drar på kino/byen etc. når hun burde være hjemme hos hunden. I tillegg koster den en del penger å ha. Du påtar deg ansvaret for dyret for 12-15 år frem i tid, og da bør du være sikker på at du faktisk er i stand til det. Ps: dersom den ettåringen er så "gal" som du sier ville jeg konsentrert meg om å få den på rett kjøl før den påvirker en evt. ny valp. Ellers sitter du med to galinger om ei stund.
lolita90 Skrevet 7. september 2008 Forfatter #15 Skrevet 7. september 2008 jeg vil ha en val som er min, og jeg klarer å oppdra en hund, har gjort det før, og jeg er gammel nok: 18 år jeg er i stand til å ta meg av en hund...
la Flaca Skrevet 7. september 2008 #16 Skrevet 7. september 2008 jeg vil ha en val som er min, og jeg klarer å oppdra en hund, har gjort det før, og jeg er gammel nok: 18 år jeg er i stand til å ta meg av en hund... Tviler ikke på at du er i stand til å ta deg av en hund. Spørsmålet er om du har økonomi og tid til den, og en forutsigbar bo-og livssituasjon. ??
lolita90 Skrevet 7. september 2008 Forfatter #17 Skrevet 7. september 2008 men problemet er jo ikke meg, men hvordan jeg skal få overtalt kjæresten min...
la Flaca Skrevet 7. september 2008 #18 Skrevet 7. september 2008 Da syns jeg du skal slå i bordet med de fantastiske argumentene du har kommet med i denne tråden: Du er gammel nok og du har lyst på! Lykke til...
Frey Skrevet 7. september 2008 #19 Skrevet 7. september 2008 Ps: dersom den ettåringen er så "gal" som du sier ville jeg konsentrert meg om å få den på rett kjøl før den påvirker en evt. ny valp. Ellers sitter du med to galinger om ei stund. Signeres. Det er überdumt å anskaffe seg valp før man har orden på den hunden som allerede bor i huset. Husk at den eldste hunden i huset oppdrar valpen i større grad enn eier hva angår atferd.
Gjest Gjest Skrevet 7. september 2008 #20 Skrevet 7. september 2008 Hvis du er voksen nok til å ta deg av en hund, så er du voksen nok til å vite hvordan du skal håndtere situasjonen rundt kjæresten din også. Nå vet jeg ikke hvorfor han ikke syns du burde få deg hund, men det kan jo hende han har noen gode poenger? Siden du bor sammen med både han og mammaen din, så antar jeg at det er moren din som eier (eller leier) huset dere alle bor i? Da burde uansett det være hun som har det siste ordet. Så sett deg ned med begge to og legg frem dine argumenter, så får du se hvor det går hen. Lykke til skal du ha uansett. PS Du er 18 og myndig. Da er du ingen lolita lenger.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå