Gjest Anonymous Skrevet 5. juni 2003 #1 Del Skrevet 5. juni 2003 Heisan jenter Trenger noen tips angående slanking/trening...... Jeg(20 år..) er 168 høy og veier 62 kilo og selv om jeg ikke er feit,så vil jeg gjerne gå ned 5 kg.Er fornøyd med midjen,men hoftene og baken kunne godt ha sett bedre ut.Jeg har trent en del styrketrenning i vinter, så jeg har litt muskler, men iforstår at jeg bør trene kondis for å forbrenne fett. Hvordan bør jeg spise om jeg vil gå ned i fett...jeg spiser vanligvis sunt med masse grønsaker,frukt og grovt brød.Bør jeg kutte ut brød?Det jeg spiser er ikke hvitt mel i-men mye frø ol. Har hørt at man bør være forsiktig med frukt når man vil gå ned noen kg....og spise masse proteiner.Men så hører jeg det motsatte og.Blir så forvirra!Noen som har erfaringer? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mathias Skrevet 5. juni 2003 #2 Del Skrevet 5. juni 2003 Tja.. kort selv om jeg er mann... Høres ut som du spiser bra, men kan bevege deg mer. Så mer aktivitet vil da forbrenne bort en del om du ikke gjør noe med kostholdet... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miew Skrevet 5. juni 2003 #3 Del Skrevet 5. juni 2003 Det kan jo hende du har beinbygning som gjør det umulig for deg å faktisk "bli kvitt" hoften og baken. At du rett og slett skal være slik Høres helt flott ut, ville nok blitt litt vel lite kropp om du tok av 5 kg til Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Petruska Skrevet 5. juni 2003 #4 Del Skrevet 5. juni 2003 Alle som mener de spiser sunt skriver at de spiser grønnsaker, frukt og grovt brød. Hva med proteinene? Proteiner er viktig for å få og beholde mager kroppsmasse og dermed holde forbrenninga på topp. De fleste kan med fordel bytte ut noen av karbohydratene med proteiner. Jo mer man bruker musklene jo mer proteiner trenger man (inntil en viss grense da!), ca. 1,5 g. protein pr. kg. kroppsvekt for en kvinne som trener moderat er bra. En annen ting er at proteinene metter mest i forhold til energiinnhold av alle næringsstoffer (karbo, fett og protein). Vil også legge til at jeg synes 62 kilo til din høyde høres ideelt ut. Hva med å droppe tanken på å gå ned i vekt og heller konsentrere deg om å stramme opp kroppen med trening og fornuftig kost (inkludert proteiner...)? Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 5. juni 2003 #5 Del Skrevet 5. juni 2003 Forstår hva du mener med proteiner, jeg spiser alt for lite av det.Uansett hvor sunt man spiser, så bør man vel ikke spise for mye av det...viktig balansere kosten.Bør jeg spise flere proteiner enn karbohydrater? Spiser ikke kjøtt,men bør kanskje spise mer av egg,ost osv.Kan ikke komme på så mange proteinkilder... Det er ikke det at jeg er veldig misfornøgd med vekta-har typisk timeglassfigur med smal midje og brede hofter.Vil bare stramme opp....Gikk opp 2 kilo etter at jeg begynnte med styrketrening og vet at dette er for det meste muskler.Og som Miew sa. jeg har alltid hatt slik fasong og den er nok vanskelig å bli kvitt :-? Mamma er også sånn. Det er vel bare å få på seg joggeskoene og jogge....sukk...Har ikke lyst til å bli tynn, det er ikke fint.Men litt smalere er greit Takk for all hjelp jenter(&GUTTER ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Petruska Skrevet 5. juni 2003 #6 Del Skrevet 5. juni 2003 Du er heldig som har timeglassfigur!. Ingenting er vakrere enn en fast og veltrent kvinnekropp med timeglassfasong! Ang. proteiner: hvorfor ikke spise fisk? Gjerne fet fisk, umettede og flerumettede fettsyrer er også viktig å få i seg. Hvis du prøver å spise laktovegetarisk er det ikke like lett å få nok proteiner men allikevel lettere enn om du er ren vegetarianer. Kroppen tar også opp vegetabilske proteiner dårligere enn animalske. Hvis man baserer proteininntaket på vegetabilske proteiner som erter, bønner, belgfrukter og nøtter trenger man altså litt mer enn om man spiser magre melkeprodukter (lettyoughurt, skummet melk av alle slag, cottage-cheese, magerost av alle slag), kjøtt, fisk og egg. Hvis man er bevisst på å putte inn en porsjon av proteinrike matvarer i hvert måltid får man sannsynligvis i seg det man trenger. I prosentandel av kalorier trenger du mer karbo enn proteiner. Hvis du trener moderat trenger du ca. 100 g. proteiner om dagen (= 400 kcal., men matvarer med protein inneholder også andre ting som vann, fett og ofte også karbohydrater (bønner, erter f.eks.)). Drikker du f.eks. 2-3 glass skummet melk, spiser 250 g. fisk til middag, rent kjøtt- eller fiskpålegg evt. ost og egg til pålegg, mye erter bønner og belgfrukter, og av og til nøtter - er du godt på vei. Litt mandler og peanøtter er supert, inneholder også sunt fett. I tillegg er det selvsagt viktig å få i seg karbohydrater, mest av såkalt langsomme karbohydrater med lav GI. Noe man ofte glemmer er at GI-verdien i et måltid bestemmes av hvordan måltidet er tilberedt og satt sammen. Gulrøtter f.eks. får høyere GI når de kokes, spaghetti som er kokt al dente har lavere GI enn helt "bløtkokt" spaghetti. Innhold av fett i måltidet senker dessuten den totale GI-verdien på måltidet selv om det inneholder matvarer som i seg selv har høyt GI. Uff dette ble mye! Du trenger ikke å bry deg om alt dette da, som sagt hvis du passer på å få i deg en porsjon av noe proteinrikt til hvert måltid er du på god vei! Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 6. juni 2003 #7 Del Skrevet 6. juni 2003 Tusen takk Petruska!Det virker som at du virkelig har peiling på dette.Nå ble jeg motivert til å forandre kostholdet mitt en anelse-mer proteiner bør jeg få i meg.Du er en knupp!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Petruska Skrevet 6. juni 2003 #8 Del Skrevet 6. juni 2003 Takk! , bare hyggelig å kunne hjelpe! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå