Gjest Etaten Skrevet 6. september 2008 #1 Del Skrevet 6. september 2008 Dette blir jo bare grove generaliseringer - likevel hadde det vært interessantå høre hva andre synes: Har også dere lagt merke til at ansatte i offentlig sektor kan ha en tendens til å være mer overvektige/lubne/tykkere enn folk som jobber i privat sektor? Når jeg ser bilder og presentasjoner av offentlige ansatte, eller er på kurs og foredrag, er de offentlig ansatte nesten unntak alltid lubne.. de i privat sektor ser ut til å være i bedre form og er slankere. Kan dette stemme, hva tror dere? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 6. september 2008 #2 Del Skrevet 6. september 2008 Om du spør hva folk mener så gir vel svaret seg selv? Alle vet jo at feite folk er dumme og late og har det altfor godt, og alle offentlig ansatte er dumme og late og har det altfor godt. Med andre ord, en tråd for å rakke ned på overvektige og offentlig ansatte, den faller sikkert i god jord og blir helt sikkert lang...... zzzzzzzzzzz Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Heritære Skrevet 6. september 2008 #3 Del Skrevet 6. september 2008 Synes hele argumentet faller på sin egen urimelighet hvis du spør meg . Er vel ca 40-50 stk i vår offentlige avdeling og jeg og en kamerat (kollega) er vel de 2 eneste som ligger noe over snittet, resten er spiktynne eller normale. Men, kanskje vi som jobber med tørre tall og fakta stresser mer og forbrenner mer enn de som står og graver grøftene rundt omkring....etter hva jeg har hørt så står de jo bare og hviler på spadene sine og ingenting skjer....! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 7. september 2008 #4 Del Skrevet 7. september 2008 Hehe, der sa du det vet du, Heritære! Fordi de har tatt seg et par minutter akkurat i det de hardtarbeidende i privat sektor kjører forbi, så står de sikkert og hviler seg hele dagen. Og alle offentlig ansatte går jo selvsagt også hjem tidlig på fredager.... hvilket jeg selv aldri har kunnet, selv om jeg jobber i offentlig sektor. Men vennene mine er merkelig sjalu på at jeg som jobber i offentlig sektor kan gå hjem tidlig på fredag..... hvor har de det fra? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Heritære Skrevet 7. september 2008 #5 Del Skrevet 7. september 2008 Hehe, der sa du det vet du, Heritære! Fordi de har tatt seg et par minutter akkurat i det de hardtarbeidende i privat sektor kjører forbi, så står de sikkert og hviler seg hele dagen. Og alle offentlig ansatte går jo selvsagt også hjem tidlig på fredager.... hvilket jeg selv aldri har kunnet, selv om jeg jobber i offentlig sektor. Men vennene mine er merkelig sjalu på at jeg som jobber i offentlig sektor kan gå hjem tidlig på fredag..... hvor har de det fra? Nei, gud vet....de to siste fredagene har jeg jobbet til over 17.00 enda vi frem til 15 sept kan gå hjem kl.15.00.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest pms Skrevet 7. september 2008 #6 Del Skrevet 7. september 2008 Jeg er har noen kilo for mye og jobber i offentlig sektor. I tilllegg kan jeg gå hjem tidlig på fredager (såfremst jeg har avspasering tilgode). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Etat-Per Skrevet 7. september 2008 #7 Del Skrevet 7. september 2008 Jeg jobber i offentlig sektor og syns de fleste er tynne og fine. I kommunen min er det mye snakk om trening og helse og mange kampanjer for å få kommunens ansatte til å være aktive. En helt annen ting er at jeg ser mange unnasluntrere rundt meg som åpenbart glemmer å føre opp minus tid men er nøye med plusstiden. At man kan jobbe så lite men likevel ha så mye avspasering er meg en gåte. Det hadde aldri gått i privat næringsliv :/ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 7. september 2008 #8 Del Skrevet 7. september 2008 Jeg jobber i et av departementene, og det jeg kan se her jeg jobber er at spesielt kvinnene, men også en del menn, er trinne/overvektige. Ikke veldig tykke, men runde og godslige, ja. Kanskje familielivet spiser dem opp - ingen tid til å trene? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Morea Skrevet 7. september 2008 #9 Del Skrevet 7. september 2008 Hi Hi! Der jeg jobber er vi vel helt etter gjennomsnittet til sammen tror jeg. God kjønnsfordeling, ulike aldre, ulike utdanninger, ulik høyde og ulik vekt. Det er en av de ting jeg setter stor pris på faktisk. Har en dame som er veldig tykk. Men hun er den som jobber mest.... Og hva kom først hvis det er slik at offentlige ansatte er tykke? Er det tykke mennesker som søker til offentlig sektor, eller blir man tykk av den vannvittig spennende (???!!!) kantinematen? Og er jeg reddet fordi jeg på tross av panisk avspasering har 95,6 timer på flexikontoen???? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SnillMito Skrevet 7. september 2008 #10 Del Skrevet 7. september 2008 (endret) Det er selvsagt en generalisering, men kan stemme. Offentlig ansatte er gjennomsnittlig sett mindre ambisiøse og intelligente og mer late enn ansatte i privat sektor. Endret 7. september 2008 av SnillMito Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 8. september 2008 #11 Del Skrevet 8. september 2008 Ja, bare se på Erna Solberg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 8. september 2008 #12 Del Skrevet 8. september 2008 Det er selvsagt en generalisering, men kan stemme. Offentlig ansatte er gjennomsnittlig sett mindre ambisiøse og intelligente og mer late enn ansatte i privat sektor. Da er vel du ansatt i det private? Du virker jo ekstremt intelligent:-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 8. september 2008 #13 Del Skrevet 8. september 2008 Da er vel du ansatt i det private? Du virker jo ekstremt intelligent:-) Kunne gjerne tatt ham, jeg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fønix Skrevet 9. september 2008 #14 Del Skrevet 9. september 2008 Det er selvsagt en generalisering, men kan stemme. Offentlig ansatte er gjennomsnittlig sett mindre ambisiøse og intelligente og mer late enn ansatte i privat sektor. Naturligvis kan det stemme, men etter å ha jobbet i begge sektorer, er min erfaring den motsatte. Folk i privat sektor er gjerne grådigere - også ved matbordet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Kitten Skrevet 9. september 2008 #15 Del Skrevet 9. september 2008 Dette blir jo bare grove generaliseringer - likevel hadde det vært interessantå høre hva andre synes: Har også dere lagt merke til at ansatte i offentlig sektor kan ha en tendens til å være mer overvektige/lubne/tykkere enn folk som jobber i privat sektor? Når jeg ser bilder og presentasjoner av offentlige ansatte, eller er på kurs og foredrag, er de offentlig ansatte nesten unntak alltid lubne.. de i privat sektor ser ut til å være i bedre form og er slankere. Kan dette stemme, hva tror dere? Jeg har ikke tenkt over dette, men jeg tviler på at det stemmer som en generell helhet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wonders Skrevet 5. oktober 2008 #16 Del Skrevet 5. oktober 2008 privat mister man jobben om men ikke leverer. I offentlig er det ett pluss om du spiser kake en gang i uka med dem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 6. oktober 2008 #17 Del Skrevet 6. oktober 2008 Jeg har jobbet både i offentlig og i privat, og det var like mye kaker og hygge begge plassene: det ene en liten kommune og det andre et stort privat internasjonalt selskap. Begge stedene fokuserte/fokuserer på god personalpolitikk, å ta vare på individet og familier med fri/fleksi, og begge var opptatt av at hver og en ikke jobbet for mye. De ønsket begge steder at folk skulle være opplagte og ikke gå hjem for sent. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå