Gå til innhold

Bærbar pc til 5-6000, hvilken?


Gjest Almaz

Anbefalte innlegg

Skal kjøpe ny pc.. Og har ikke helt peiling for å si det som det er. Jeg vil ha bra design, bra batteri levetid, lite støy, rask maskin. Skal ikke bruke masse tunge programmer på den, men bør allikevel være litt krefter i den, for å si det sånn. Vet jo ikke hva man trenger i fremtiden.. Tips...? Både til hva og hvor..

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

En ting til, er det viktig med blue tooth på pcen..? Bruker ikke det til noe idag men.. :)

Se i Elkjøpavisen som kom i dag... .den på forsida der tror jeg er veldig bra..

det er viktig å ha:

- minst 2GB RAM (det gjør at du kan kjøre flere programmer samtidig uten at det henger seg opp)

- ha stor harddisk hvis det er den eneste pcen du har. altså den du lagrer bilder etc på.. minst 160 GB, helst over 200GB.

- bluetooth er veldig lite brukt... hvis du skulle trenge det så kan du kjøpe en liten bluetoothdings til 49 kr på clas olsohn og sette i USB porten..

- Minnekort leser kan være greit å ha - men alle kameraer har med USB ledning til overføring av bilder så ikke noe must.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips! :)

Jeg kan strekke meg opp til 7000 kr... Får jeg noe bra da...? skal som sagt ikke bruke tunge programmer på den. Vi har en annen hovedmaskin hvor alt med bilder gjøres. Dette er en ekstra pc til surfing og skriving egentlig. Men vil ikke kjøpe det aller billigste, og heller ikke det dyreste..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er du helt sikker på at du trenger god batterilevetid? Hvis du kutter det kravet blir det plutselig mye enklere å tilfredsstille deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se i Elkjøpavisen som kom i dag... .den på forsida der tror jeg er veldig bra..

det er viktig å ha:

- minst 2GB RAM (det gjør at du kan kjøre flere programmer samtidig uten at det henger seg opp)

- ha stor harddisk hvis det er den eneste pcen du har. altså den du lagrer bilder etc på.. minst 160 GB, helst over 200GB.

- bluetooth er veldig lite brukt... hvis du skulle trenge det så kan du kjøpe en liten bluetoothdings til 49 kr på clas olsohn og sette i USB porten..

- Minnekort leser kan være greit å ha - men alle kameraer har med USB ledning til overføring av bilder så ikke noe must.

Prosessoren er ganske viktig da.. om du ønsker en kjapp maskin..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei...

Jeg tror jeg ville gått for en Dell Inspirion 1525..

Denne begynner med en pris på ganske nøyaktig 5000, om du spytter i 1000 kroner på bluetoothenhet, ram og litt sånt, har du en genial pc.. Jeg kjøpte en slik til søstra mi, som var ute etter mye det samme som deg. Hu er storfornøyd med pc'en sin og sier den er perfekt til student/surfe/lekemaskin..

Eventuellt kan du gå for en Acer Aspire til 6000 det er nok også en veldig bra maskin. Jeg har Acer som jobbmaskin nå, og det er utrolig hva denne skapningen tåler. Den koster rettnok nærmere 20 K, men allikevel mener jeg at Acer er bra.. :-)

Lykke til med kjøpet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Batteri levetid er ikke et kritisk punkt, for ofte vil den være tilkoblet, det er bare greit å ha muligheten.

Jeg har kikket litt på Dell Inspirion 1525, og Dell Studio 15, de ser bra ut i mine (uerfarne) øyne, så bra å få tips om den!! :) Skal sjekke ut Acer'en også. Takker og bukker! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får jeg lov til å kuppe tråden litt... Den Acer som er linket til her så veldig bra ut syns jeg. Er det en bra pc for sønnen min som skal bruke den primært til spilling?

Han spiller Trackmania og etterhvert kommer han nok til å spille World of Warcraft...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Prosessoren er ganske viktig da.. om du ønsker en kjapp maskin..

joda. men de aller fleste pcer som koster rundt 5000 har en ok prosessor..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg kjøpte nyleg Dell Inspiron 1525 (mest fordi ein kunne få dei ganske så fargerike :) ). Har vore veldig nøgd med den. Merka stor forskjell på lydnivået og batterikapasiteten i forhold til mi forrige maskin (HP). Skulle eg kjøpt idag (nokre månadar etter kjøpet) ville valget fortsatt stå mellom denne og ei Mac. Har så utruleg lyst på ei Mac-maskin, men det var så mange som fråråda meg å kjøpe det så det vart Dell. Hadde det vore fleire som pusha meg til å kjøpe Mac så hadde eg nok gjort det.

Men altså Dell Inspiron er eit bra kjøp :tommelsmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Golden Girl

Men hva er fordelen med Mac da..? Trodde det var genialt hvis du holdt på mye med bilder og grafisk, men det gjør jeg ikke..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

*Må legge til* Jeg og anbefaler Acer, er på min andre og det er samboeren og ;) Du får gjerne mest for pengene på de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt to Acer, og har vært halvfornøyd. Mye mas og ekstra tull med dem synes jeg. Venninna mi kjøpte Acer nå og det er bare tull med den maskinen, hun er kjempelei den allerede.

Jeg har en HP til 7000 som jeg er veldig fornøyd med. Ikke noe tull og den er rask, grei batterikapasitet og bråker lite.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Golden Girl
Har hatt to Acer, og har vært halvfornøyd. Mye mas og ekstra tull med dem synes jeg. Venninna mi kjøpte Acer nå og det er bare tull med den maskinen, hun er kjempelei den allerede.

Jeg har en HP til 7000 som jeg er veldig fornøyd med. Ikke noe tull og den er rask, grei batterikapasitet og bråker lite.

Hva slags tull da..? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får jeg lov til å kuppe tråden litt... Den Acer som er linket til her så veldig bra ut syns jeg. Er det en bra pc for sønnen min som skal bruke den primært til spilling?

Han spiller Trackmania og etterhvert kommer han nok til å spille World of Warcraft...

Fordel med bedre grafikkort om han skal spille WOW.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...