Gå til innhold

Delt fra "Foreldre som driter i å sikre barna i bilen.

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Da foreslår jeg at dere rydder litt bedre når dere først skal rydde. Jeg synes det verste er igjen!

Jeg tror moderatorene vet langt bedre enn deg hva som må ryddes og ikke... Hva er "det verste"? Noe du er uenig i , sannsynligvis? Kom gjerne med et eksempel på hva du mener og hvorfor det skal modereres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke problemet helt og holdent er TT's formulering, men at du ikke evner å forstå den.

Både du og Leo ville kastet barna deres ut fra 10. etasje istedet for å kræsje med dem. Se hvordan det gikk med han som i går kveld falt fra åttende etasje. Tror du det går bra? Det er stadig slike fallulykker, de aller fleste ender med døden.

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=525686

Tenke seg til å HELLER kaste barnet sitt ut fra 6, 8, 10 etasje, når dødsprosenten er SÅ VELDIG MYE høyere enn i en trafikkulykke?

Neimen, i alle dager, da. Kan du vennligst vise meg hvor jeg har skrevet at jeg heller vil kaste ungene mine ut fra 10. etasje enn å krasje med dem?

Det jeg har gjort er å kopiere inn en tabell som skal gi en indikasjon på med hvilken kraft man blir kastet forover og hvilket skadeomfang man kan risikere hvis man kolliderer usikret i bil. Tabellen er nok laget som den er fordi en slik sammenligning vil gjøre det lettere for folk flest (bl.a de som ikke er fysikere) å forstå hvor farlig det faktisk kan være å sitte usikret i bil. Enkelt og greit. Man kan sikkert diskutere inn i evigheten hvor riktig tabellen er fysisk sett, men det er både tåpelig og unyttig. Tabellen er ikke laget for å få folk til å vurdere hvorvidt det ville være best å kaste ungene sine ut av første, fjerde eller tiende etasje kontra å kollidere i 30 50 eller 70 km/t, men for på en enkel og lettfattelig måte å understreke hvor smart det er å bruke bilbelte.

Jeg kan forsikre deg; Jeg har aldri vurdert å kaste ungene mine ut fra vinduer, og kommer heller aldri til å gjøre det. Men bilbelte bruker vi alle sammen, både voksne og barn, fordi vi har lært og erfart at noe annet er både idiotisk og farlig.

Endret av Page
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror moderatorene vet langt bedre enn deg hva som må ryddes og ikke... Hva er "det verste"? Noe du er uenig i , sannsynligvis? Kom gjerne med et eksempel på hva du mener og hvorfor det skal modereres.

Hvorfor i all verden føler du deg berettiget til å være så nedlatende?

Innlegget jeg tenkte på besto av to sitater som ikke var særlig konstruktive, og som en fast bruker hadde sitert i sitt innlegg. Det er greit, men når de opprinnelige innleggene var moderert vekk, hjelper jo det ikke når de samme innleggene ligger igjen som sitater.

Dette ble for øvrig også på pekt i en anne tråd som omhandler denne tråden.

Innlegget er borte nå, jeg finner det iallefall ikke ved skumlesning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...