Gå til innhold

Alt om drektige marsvin

Anbefalte innlegg

Skrevet

For min del syntes ikke jeg at jeg har sagt det feil. Jeg må si at å gi bort et marsvin ved 3 ukers alder er forferdelig. Det skal skilles fra moren tidligst ved 3-4 uker om hannene har blitt kjønnsmodne, men de skal fortsatt ikke gis bort på det stadiet.

• 2 uker senere...
Skrevet
vet det høres litt dumt ut men kan marsvin drikke melk? :huh:

:forvirra:

Fikk biola anbefalt av en smådyrspesialist.

For å stabilisere tarmer.

Men i små mengder naturligvis.

• 4 uker senere...
Skrevet

kom nettopp hjem med kastrert marsvin, men har noen spørsmål...

1. skal han ha mat og vann med en gang??

2.hvor lang tid tar det før all bedøvelsen er ute??

Skrevet

Han skal ikke ha mat eller vann før han er våken nok til å kunne drikke/spise uten og evt kveles.

Skrevet

han rører på hodet og vrikker litt på rompa. har til og med gått litt så jeg ga han mat og vann jeg. bare agurk da (lett og få i seg )

Men når ca. er han virkelig våken??

• 2 uker senere...
Skrevet

har to jente marsvin og den ene får unger i morra, kan de stå sammen hele tiden eller slåss de??

vil ha svar snarest mulig!! :)

• 1 måned senere...
Gjest Gjest_silje_*
Skrevet

hei...

er min drektig?(har vært sammen i to dager)

har de parret eller ikke??

hvordan vet jeg det sikkert?? :sengekos:

plizz svar fort!! når de har parret kan du kanskje se at noe er bitt av av pelsen

• 4 måneder senere...
Gjest meg igjen
Skrevet

hei...! <3

det er meg igjen (Den som starta tråden)

Har satt begge jente marsvinene mine med 2 gutte marsvin (ikke kastrerte) vet ikke om jentene er drektige ( de var sammen i 2 døgn) den ene jenta mi har nå blitt veldig tjukk, det har bare gått to uuker og jeg har hørt at du ikke merker noe før 4. uke.

er det veldig mange unger

er hun drektig?

er det noe galt med lille jenta mi<3 ?

p.s. skal dra til vetrinæren på årlig sjekk en gang i løpet av neste uke.

håper på fort svar...! ;)

Skrevet

Som du fikk svar forrige gang: ingen her kan vite om marsvinet ditt er drektig.

Skrevet

du behøver ikke å være så spydig.

har vært hos dyrlegen i da og hun sa at alt var fint med begge, men at hun ikke kunne si sikkert om noen av dem er drektige...

men jeg tror nå at de er det! de har blitt veldig runde begge 2 :gjeiper:

Skrevet

Jeg er ikke spydig. Du spør om det samme om og om igjen, og får samme svar om og om igjen, og da må du regne med at folk synes det blir litt mye. Selvsagt er det helt umulig for noen her inne å vite om dyra dine er drektige.

Skrevet

jeg spurte om det var drektighet eller sykdom og om noen som hadde vært BORTIG DETTE FØR kunne svare.

Jeg ba ikke deg om å slenge litt dritt bare så jeg skulle få et svar!!

Skrevet

HVOR har jeg slengt dritt? Jeg gir deg ett svar. Jeg har ikke vært sur eller frekk, det er det du som er akkurat nå.

Og hvis du trodde jeg ikke kunne noe om dyra, så har jeg drevet med oppdrett. Og ikke "jeg satte gutten sammen med jenta"-oppdrett, men seriøst oppdrett der man sjekker hvordan slekten har gjort det på utstilling og om det er sykdommer i familien.

• 3 uker senere...
Skrevet

jeg har hørt at marsvin kan få spinat i små mengder.

Men kan de få det når de er drektige??

• 1 måned senere...
Skrevet

da tror jeg vår gulli er gravid. fikk hun for en måned siden. hun er to år. hun har vært gravid før. hun og vår kjære henrik er skikkelig forelsket.

har lest forskjellige svar her.. SKAL JEG SKILLE HANNEN FRA BARNA? hva synst du?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...