Gå til innhold

Alt om drektige marsvin


Gjest .......

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest WildRider

Ikke flytt på henne ofte, ikke la henne stå på steder der det går folk/du, ikke la henne høre høye eller plagsomme lyder. La henne være helt i fred, sett henne på ett eller annet rom, lag ett eller annet rom til henne, heng noen tepper rundt eller noe. Er det så vanskelig...? Hun trenger ro og fred, ikke mye mas.

Edit: Skrivefeil.

Endret av WildRider
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med wildrider her. Mye stress (bråk, folk, flytting) vil mest trolig føre til at hun fører seg truet og er du maks uheldig så tar hun livet av ungene sine (ja, de kan gjøre slikt).

Prøv og gjør rent på de stedene hun tisser mest og la resten av buret være. Pass på at hun har masse nok av høy hvis hun evt får for seg at hun skal lage en liggeplass. La henne være i fred, titt innom henne men ikke åpne opp buret og ta på henne eller løft på henne med mindre du må.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal se hva jeg får til, men når jeg tok et teppe over bordet klikka hun helt. hun hyla og bet, det virket som om hun ble redd eller noe sånt...!

er dette normalt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest WildRider

Hun ble nok redd og stresset, gjør det veldig forsiktig og la henne være i fred så hun blir vant med det. La det ikke være mye lys på i rommet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest WildRider

Ikke gi dem noe slikt hvis du er usikker. Jeg vet ikke om de tåler det, men jeg vet at de har svært sårbare mager, og ei drektig skal du bare passe godt på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest WildRider

Hehe ja.. Men som Aniria har sagt i denne tråden så bør du ikke lese for mye "fakta" på norske sider, forhør deg med eksperter på temaet, du har fått mye gode tips av henne, følg dem opp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...