Gå til innhold

Ressurssterke personer

Fremhevede innlegg

Skrevet
Er du flink i noe, har du en ressurs. Og alle har ressurser! :)

Ressurssterk betyr - som jeg har skrevet før - en opphopning av flere ressurser.

Akkurat.

Ressurssterk brukes ofte i forbindelse med økonomi,arbeidskraft og intelligens.

Eks; i helsesektoren omtaler vi ofte foreldrene til en klient/psassient som ressurssterke dersom de har noe høyere utdanning og/eller god økonomi.

Videoannonse
Annonse
Gjest Kommus neius
Skrevet
Akkurat.

Ressurssterk brukes ofte i forbindelse med økonomi,arbeidskraft og intelligens.

Eks; i helsesektoren omtaler vi ofte foreldrene til en klient/psassient som ressurssterke dersom de har noe høyere utdanning og/eller god økonomi.

HVA? :nei:

Skrevet
HVA? :nei:

Hvorfor ikke?

Selvfølgelig behøver ikke god utdannelse og økonomi bety at mennesker er en ressurs for barna sine, men vi kan vel være enige om at både utdanning og økonomi er gode ressurser?

Gjest Doktor ex phil og ex fac
Skrevet
Regner med at du er den flinke ex.phil personen tidligere som mente at jeg hadde skjønt å argumentere om jeg hadde gått på ex.phil og ikke videregående ;)

Nei, det er jeg ikke. Jeg har lest hele tråden, har blitt mer enn oppgitt og syntes uttalelsen om å være doktor i ex phil toppet det hele.

Har du katt eller hund? For da kan jo kjæledyrforumet være noe.

Skrevet
Uansett hva som inspirerer deg, så bør du først skaffe deg kunnskap om de begrepene du skal bruke.

Kan du definere ordet ressurssterk etter ei ordbok? Kan en ikkje fundere og få andres meninger om et ord uten at en skal ha et doktorleksikon? Kan du med hånda på hjertet si at du kan definere ordrett hva ressurssterk betyr? Står det nøyaktig det samme i hver eneste bok som eksisterer? HAr ikkje tanker om enkelte ord og andre tolkninger noe å si lenger?

Synes det er tull å angripe noen for å diskutere. Jeg er ikkje typen som sjekker leksikon for alle ord jeg lurer på.

Gjest TS Elvira
Skrevet
Uansett hva som inspirerer deg, så bør du først skaffe deg kunnskap om de begrepene du skal bruke.

Jeg har jo forsøkt å gi min mening her. Og jeg mener fortsatt at man er ressurssterk selvom man jobber på Rema1000

Er det ordet Multitalent det ordet du leter etter eller?

Skrevet
Synes det er tull å angripe noen for å diskutere. Jeg er ikkje typen som sjekker leksikon for alle ord jeg lurer på.

Ordbok ville nok være mer riktig kilde enn et leksikon, så nå vet du det (også).

Når man diskuterer må man bruke begrepene/ordene riktig, ellers går det ikke an å diskutere. Kan da umulig være så vanskelig å forstå at man må bruke ordene på en måte som er forståelig.

Gjest TS Elvira
Skrevet
Nei, det er jeg ikke. Jeg har lest hele tråden, har blitt mer enn oppgitt og syntes uttalelsen om å være doktor i ex phil toppet det hele.

Har du katt eller hund? For da kan jo kjæledyrforumet være noe.

Vet du hva... du trenger jo ikke å lese det her eller bry deg :klaske:

Skrevet
Jeg har jo forsøkt å gi min mening her. Og jeg mener fortsatt at man er ressurssterk selvom man jobber på Rema1000

Ja, selvfølgelig kan man være ressurssterk om man jobber på Rema1000.

Er det ordet Multitalent det ordet du leter etter eller?

Nei, jeg leter ikke etter noe ord, hvor har jeg skrevet det? Det er du som leter etter betydningen av å være ressurssterk. ;)

Gjest TS Elvira
Skrevet

Det var ikke engang meg som tok opp de doktor xp.phil tingene.

Skrevet

Hæ?

Er du helt sikker?

Det står på forsiden at alle som skal inn her som gjester må skrive i denne tråden.

Følger du ikke med?

Skrevet
Det var ikke engang meg som tok opp de doktor xp.phil tingene.

Går det helt rundt for deg nå da? :troest:

Svarer i hytt og pine, siterer seg selv og svarer på noe helt annet. :ler:

Gjest Gjest_Laila_*
Skrevet
Ja, selvfølgelig kan man være ressurssterk om man jobber på Rema1000.

Nei, jeg leter ikke etter noe ord, hvor har jeg skrevet det? Det er du som leter etter betydningen av å være ressurssterk. ;)

Hva er liksom din mening til hele denne samtalen? Du er bare ut etter å diskutere for å si det mildt.

Hva som skal være av interesse for andre her er rett og slett ikke opp til deg.

Å være ressurssterk er OGSÅ å være flink til noe og bruke det. Det er slike ting jeg alltid har sett på som en ressurssterk person. En som bruker ressursene sine.

Skrevet
Hva er liksom din mening til hele denne samtalen? Du er bare ut etter å diskutere for å si det mildt.

Hva som skal være av interesse for andre her er rett og slett ikke opp til deg.

Hva mener du nå? Min mening til hele denne samtalen? Kan du forklare?

Hvor har jeg skrevet noe om haa folk her skal interessere seg for?

Nå er det så mye merkelig ordbruk her at det knapt er mulig å forstå hva du mener.

Gjest Gjest_Irene_*
Skrevet
Ordbok ville nok være mer riktig kilde enn et leksikon, så nå vet du det (også).

Når man diskuterer må man bruke begrepene/ordene riktig, ellers går det ikke an å diskutere. Kan da umulig være så vanskelig å forstå at man må bruke ordene på en måte som er forståelig.

Man kan godt sjekke leksikon om man skal tilby noe i denne samtalen, jo.

HEh...

Skrevet
Å være ressurssterk er OGSÅ å være flink til noe og bruke det. Det er slike ting jeg alltid har sett på som en ressurssterk person. En som bruker ressursene sine.

At du legger en betydning i et begrep betyr ikke at den betydningen er riktig. Du kan ikke selv definere et ord/begreps betydning.

Diskuterer jeg med en 14-åring?

Skrevet
Ble inspirert av en tråd her inne, til å sette opp en tråd om Hva som blir sett på som en ressurssterk person!

Sett at noen mener at en person som jobber i en butikk og har 08-16 jobb blir sett på som en lat og ambisjonsfri nøtt uten noen ressurser eller drømmer. Dette vet jeg lite om, hva som fåregår oppi ambisjonsverden til butikkdama/mannen i kassa. Men jeg tror de fleste vil gjøre det beste i sin egen situasjon!

Sett at noen kvinner ser på seg selv som ressurssterk pga høy utdanning og høy lønn. Ja, hvorfor ikke- tenker jeg da. Om det er en ambisjon de har satt ut. Men om man gjør det motsatte, er man lat?

Selv mener jeg at en ressurssterk person er en som skjønner seg selv, vet hvor sine grenser er utifra hva de vil gjøre med livet sitt. Om en person vil ta høy utdanning, vil ha høy lønn, ha hus og lignende burde en ressurssterk person bruke ressursene sine til nettopp det. Da tenker jeg "Wow, det er beundringsverdig at den personen klarer det og gjør noe med ambisjonene sine".

Det samme kan jeg tenke om en person som jobber lite, tjener lite og kan ha andre ting. Noen er kjempe god på... Teakwon-do og bruker ressursene sine på f.eks nettopp det. Det er neppe sikkert at denne personen ville vært like flink i en høy stilling oppe i oljebransjen, OM det ikke er en ambisjon?

Det blir liksom litt hva man gjør i sin egen situasjon som teller. Man har sin "plass" her og der og er flinke og ressursfulle på forskjellige områder.

Derfor synes jeg at en ressurssterk person er en som bruker ressursene sine på det som er riktig for dem. Det er beundringsverdig når man bruker ressursene sine riktig!

Hva mener dere?

Ok... her går ting helt av hengslene! Synes det er veldig interessant tema. Men Linken hjalp veldig! For noen mener faktisk at man ikke er ressurssterk om man ikke har høy utdanning og høy lønn.

Det er jo ganske provoserende. For det å være Ressurssterk er mye mer.

Men. Jeg synes det er mye mer snakkende å lese innlegg som er saklig og høflige, uansett om de mener for eller imot. Noen av innleggene her er så usaklige og slitsomme, evt de som er "imot", eller ærligtalt, er dere "for"? For jeg skjønner ikke bæret av argumentasjonen. Hele begrepet har mista meninga. Og dette er en ting som interesserer meg, derfor føler jeg for å snakke denne gangen. (For jeg var innom tråden som TS har gått ut iffra, men da gadd jeg ikke å snakke på den tråden).

En person med Ressurser er en person som bruker ressursene sine, og disse ressursene trenger å være en ressurs som igjen, kan brukes som gjerne en ressurs for andre.

I en rema1000 jobb kan jeg være en god ressurs fordi jeg har kunnskap om Økonomi, Frukt, Kommunikasjon, Handel osv.

Jeg kan være en kunstner, og igjen bruke ressursene mine til å lære andre om kunst, f.eks.

Og nå er jeg faktisk kunstner, så det ble litt sårt for meg å lese at jeg ikke har ressurs innafor akkurat det!

Skrevet
At du legger en betydning i et begrep betyr ikke at den betydningen er riktig. Du kan ikke selv definere et ord/begreps betydning.

Diskuterer jeg med en 14-åring?

Min ærlige mening er at du diskuterer med deg selv her inne. Ærlig talt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...