Gå til innhold

Allsang ved borgerlig vielse


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Vi skal ha borgerlig vielse ute i en hage. Har veldig lyst til å ha en allsang eller to da vi ikke har nære venner eller familie som kan synge solo.

Er det noen som har noen tips til sanger?

I og med borgerlig vielse er ikke salmer aktuelt, men det må være sanger med "enkle" melodier og helst litt innhold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det finnes mange fine sanger du kan bruke, Kjærlighetsvisa er en sikker vinner, den kan nesten alle og så er den kjempefin. gå inn på denne adressen, www.allsang.net - tror du kan finne en del tips der.

Vi vil gifte oss neste vår/sommer og har også vurdert å gifte oss på en lignende måte, men vi er usikker på hvor vi skal begynne.......... hvem skal vie dere f.eks. Hadde vært morsomt å høre hvordan dere skal ha bryllupet deres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til siste: Absolutt ikke "Sommernatt ved fjorden"... selv om den er både vakker og romantisk. Den handler om at søsteren til Oda Krogh som er sangens jeg-person fra et vindu er vitne til at Oda er utro mot Christian med Hans Jæger i en båt utenfor Hvitsten. Hans Jæger har bedrevet intens stalking og Oda gir endelig etter, og det ender med at Hans, som har syfilis gir Oda munnsex mens hun har mensen (beskrevet i Jægers selvbiografiske "Syk kjærlihet" (ikke skrivefeil, ortografien er endel av Jægers opprør), samt noe mindre udelikat i Kjetil Bjørnstad "Oda"). Unnskyld hvis jeg fratok dere noen illusjoner.....

Hva med "Å leva det er å elska" (humanist-versjonen med "å spegla ein himmel av" i siste vers - Vassbotn skrev to versjoner)? Halfdan Sivertsens "Kjærlighetsvise" (om en da liker pils og ikke stemmer Frp eller Høyre).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med "Å leva det er å elska" (humanist-versjonen med "å spegla ein himmel av" i siste vers - Vassbotn skrev to versjoner)? Halfdan Sivertsens "Kjærlighetsvise" (om en da liker pils og ikke stemmer Frp eller Høyre).

Eller Halvdans "Hvis du vil ha mæ", den er også nydelig og uten de politiske undertonene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi brukte "En liten gylden ring" og "Cykelstyre".

En liiiten gyyyylleen riiiiing

meed V i miiiidteeeeen

symboooleeet pååå den eeeedle

nooorskeeee spriiiiiiteeeen!

:wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helenius
Til siste: Absolutt ikke "Sommernatt ved fjorden"... selv om den er både vakker og romantisk. Den handler om at søsteren til Oda Krogh som er sangens jeg-person fra et vindu er vitne til at Oda er utro mot Christian med Hans Jæger i en båt utenfor Hvitsten. Hans Jæger har bedrevet intens stalking og Oda gir endelig etter, og det ender med at Hans, som har syfilis gir Oda munnsex mens hun har mensen (beskrevet i Jægers selvbiografiske "Syk kjærlihet" (ikke skrivefeil, ortografien er endel av Jægers opprør), samt noe mindre udelikat i Kjetil Bjørnstad "Oda"). Unnskyld hvis jeg fratok dere noen illusjoner.....

Oi... Dette var jeg bare klar over deler av! Nå er det jo ikke noe i veien med ordene i selve sangen, da, men all den tid det er bohemene det er snakk om, kan man kanskje ikke vente seg annet :ler: Jeg vet om andre som har hatt den i sitt bryllup, men som instrumental med piano og fløyte. Da får man jo ikke ordene med, hehe!

For øvrig tenkte jeg på da jeg hadde skrevet innlegget mitt at dette egentlig ikke passer så bra som allsang uansett. Det er mer en solo-greie...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...