Gå til innhold

Tips til parfyme på den store dagen???

Gjest Stjernesol

Anbefalte innlegg

Gjest Stjernesol

Hei alle sammen,

Jeg trenger noen tips til gode parfymer. Ja, jeg vet at det er veldig individuelt altså, og at parfymer kan lukte forskjellig fra menneske til menneske, men det hadde vært greit å kjenne til noen navn før jeg tar turen til parfymeriet... :oops:

Jeg bruker sjelden parfyme til vanlig, og har i tillegg brukt de samme to (Premier Jour, Nina Ricci (skrives kanskje ikke slik??) og Laila, Geir Næss) i flere år. Av ulike årsaker ønsker jeg ikke å benytte noen av disse på bryllupsdagen, så det hadde vært supert hvis noen gadd tipse meg om gode parfymer, gjerne litt "lette" siden jeg skal gifte meg midt på sommeren. Kan jo ellers nevne at jeg er typisk nordisk med lys hud og blondt hår (vet ikke om dette har noe å si for hva som passer/ikke passer av dufter, men nevner det for "sikkerhets skyld").

På forhånd takk til alle som bidrar med svar :)

-Stjernesol

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Snus på Cliniques nye Happy Heart - den er lett og fin, og litt søt romantisk :hjerte:

Den brukte jeg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg går for den klassiske Coco Chanel denne dagen. Chanel har denne i en liten spray til å ha i vesken også, så da kan jeg freshe meg opp litt ut på kvelden om jeg vil :) .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen,

Jeg trenger noen tips til gode parfymer. Ja, jeg vet at det er veldig individuelt altså, og at parfymer kan lukte forskjellig fra menneske til menneske, men det hadde vært greit å kjenne til noen navn før jeg tar turen til parfymeriet... :oops:

Jeg bruker sjelden parfyme til vanlig, og har i tillegg brukt de samme to (Premier Jour, Nina Ricci (skrives kanskje ikke slik??) og Laila, Geir Næss) i flere år. Av ulike årsaker ønsker jeg ikke å benytte noen av disse på bryllupsdagen, så det hadde vært supert hvis noen gadd tipse meg om gode parfymer, gjerne litt "lette" siden jeg skal gifte meg midt på sommeren. Kan jo ellers nevne at jeg er typisk nordisk med lys hud og blondt hår (vet ikke om dette har noe å si for hva som passer/ikke passer av dufter, men nevner det for "sikkerhets skyld").

På forhånd takk til alle som bidrar med svar :)

-Stjernesol

Jil Sander nr.5, men lurer på om du får kjøpt den i Norge.

Hvis du bare vil lukte godt, rent og romantisk kan AnaisAnais fra Cacharel kanskje være noe? http://www.cacharel.com/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå inn i et parfymeri og si hva du er ute etter og hva du har brukt før! De er utrolig flinke (ja, ikke alltid da :wink: ) til å finne fram noe du kna prøve. DU får gjerne også en prøveflaske som du kan bruke for å finne ut om den lukter godt på deg.. Hvis du er litt lur, bruker du ikke parfymen før på dagen, og da har du nok i prøveflasken!

Jeg tenkte og i begynnelsen at jeg ønsket meg ny parfyme.. Men de siste månedene har jeg gått uten. Har brukt bodylotion med lukt, og derfor lagt vekk parfymen.. Kjipt å lukte som et parfymeri, med masse ulike lukter. Det er min kjære som har kjøpt min "vanlige" parfyme, og det har han gjort i 5 år nå. Han elsker den og synes den er "meg".

Så derfor har jeg bestemt meg for at de neste 23 dagene er parfymefri de og, evt bruke en annen. Så på bryllupsdagen skal jeg bære:

Jean Paul Gaultier, den som ser ut som en kvinnekropp.

Lykke til! Bare ikke velg en som lukter MASSE! På sommeren når du blir varm vil du jo lukte parfymen din enda sterkere enn vanlig. Ikke noe stas når bruden stinker parfyme!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Christobalfra BALENCIAGA - kjempegod!! Kom tilfeldig over den , og er nå min store favoritt!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Minnie Emmerdale

Thierry Mugler's Angel er etter min mening en av de få parfymene en brud verdig foruten Chanel no. 5 og noen ganske få andre.

Minnie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg brukte Pleasures fra Estee Lauder på min bryllupsdag 5.april. Kjempefornøyd, det var en gave fra min mann. Nå er vi veldig glad i den duften, minner oss om dagen! Jeg sparte den til den store dagen, følte meg veldig vel med den lukten. Ren, frisk og god.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trésor er nydelig! Jeg har fått mange komplimenter for at jeg lukter godt når jeg går med den.

loolaa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ha på meg Angel fra Thierry Mugler, denne elsker jeg :D Bruker den endel ellers også, så jeg vet min kjære liker den. (Det er jo litt viktig syns jeg :wink: ) Men det er mange nydelige parfymer, det viktigste er vel at duften passer til deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Scarlet

Husker ikke hvem som lanserer disse, men de er i hvertfall helt nydelige synes nå jeg: Miracle, Lacoste, Hugo Deep Reed, Eternity (Sistnevnte er fra Calvin Klein, som også forøvrig har kommet med en ny frisk sommerduft jeg ikke husker navnet på).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stjernesol

Tusen takk for svar til dere alle sammen :) Dette var virkelig overveldende respons! Nå har jeg jammen litt å velge i....Gleder meg! Jeg blir nok ikke blant parfymeriets enkleste kunder nei :sjarmor:

-Stjernesol

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dolce Gabanna brukte jeg, den med rød topp. Min elskede var veldig glad i denne og det var derfor et natulig valg.

hvis jeg skulle gifte meg i dag hadde jeg valgt Romance av RL.

Det viktigste med parfyme er ikke hva den heter, men hvordan den lukter på deg. ( og når det er sagt så mener jeg ikke billigparfyme, menat du må ta hensyn til hvordan den balnder seg med dine natulige dufter før du velger. Og ikke bare plukke ukritisk et merke du har fått anbefalt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Normalt varierer jeg mellom:

Ralph Lauren (kvinnekroppen)

Salvador Dali - Dalissime

Calvin Klein - Eternity

Calvin Klein - Contradiction

Men på bryllupsdagen skal jeg ha

Ralph Lauren - Romance

Kjøpte den forrige uke, og har prøvd meg litt frem med den og den lukter friskt, sommer og romantisk. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ha det eneste Marilyn Monroe hadde på seg da hun gikk til sengs med Kennedy- nemlig Chanel no 5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Snuupi

Har du prøvd Woman fra Versace? Eller Jeans Couture fra samme? De er nyydelige! Ellers synes jeg at Poeme fra Lancome er veldig god! :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ioolaa skrev:

Trésor er nydelig! Jeg har fått mange komplimenter for at jeg lukter godt når jeg går med den.

Dette er også "min" parfyme. Jeg har også fått mange komplimenter. Jeg kommer også til å bruke denne på den store dagen. Vil ikke eksperimentere denne dagen, og dessuten så synest sambo at den duften er meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Romance av Ralph Lauren har vært min favoritt en god stund nå, så den var anbefalt i et bryllupsblad som brudeparfyme. Check, tenkte jeg da :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...