Gå til innhold

BH-spiler som brekker


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest KristinK

Jeg er innimellom plaget at spilene på BH'ene mine brekker tvers av. Etter dette er selvsagt ikke BG'ene mye behagelige å ha på seg og etter å ha tatt ut begge spilene blir jo fasongen helt gal.

Er det noen andre som er plaget av dette eller som har noen gode råd?

Dette har skjedd med BH'er som ikke har vært brukt eller vasket så mye også, så jeg ikke skjønne hva jeg har gjort galt. Og hvor lenge bør man egentlig forvente at en BH skal holde seg?12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mine bh'er holder i flere år, i hvertfall. Noen favoritter blir mer brukt enn andre, selvfølgelig, men selv de klarer jeg ikke å knekke spilene på.

Kanskje du bruker feil størrelse, og belaster spilene på en måte de ikke er beregnet på? Gå i en undertøysbutikk og få litt hjelp der, kanskje du får en overraskelse.

Catzy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KristinK

Jeg tror faktisk ikke det har noe med størrelsen på Bk'n å gjøre, for selv når jeg kjøpte en BH som var litt større i størrelsen brakk spilen...

Litt kjedelig når gode BH'er går i stykker, men man må jo regne med slitasje også.

Min teori er at det kan være at de i vasken og med full vaskemaskin kan få litt bøy på seg og at de da lettere brekker. Men jeg er slettes ikke sikker.12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

BH'er skal ikke vaskes i vaskemaskin. En annen grunn er at de kan krype ut av stoffet sitt, og sette seg fast i vaskemaskinen - det er et hel... å få ut.

Ellers har jeg både billige og dyre bh'er og aldri opplved at spilen knekker.

Klem fra Siri icon_biggrin.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KristinK

En lur regel er å alltid putte BH'er med spiler i en vaskepose, så slipper man problemet med spiler som setter seg fast i vaskemaskinen!

Mulig BH'er ikke bør vaskes i vaskemaskinen, men dette har aldri vært noe problem tidligere. Synes bare det er merkelig at disse spilene brekker. Den ene brakk jo plutselig mens jeg hadde den på meg og ikke ved vask!12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke opplevd at bh-spilen har brukket, men derimot at spilen har "spist seg" gjennom stoffet der spilen slutter. Spilen stikker da i huden og bh'en blir selvfølgelig vond å ha på. Dette har skjedd på ganske nye bh'er, så det er vel heller det at kvaliteten er dårlig enn at bh'en ikke tåler maskinvask. Det lønner seg likevl å vaske bh'er i vaskeposer, for løse spiler kan sette seg fast i trommelen på maskinen og rett og slett ødelegge den.12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når det gjelder varighet på bh'er, vet jeg ikke hvor lenge man bør forvente at den varer. Det kommer selvsagt an på hvor ofte den blir brukt, hvor ofte den vaskes osv. Prisen burde også være et tegn, men er jo ikke alltid det.

For øvrig var jeg på et foredrag arrangert av Triumph og foredragsholderen haddde en morsom historie å fortelle: En dame ringte til Triumph og ville reklamere på en bh. Hun var temmelig forbanna fordi bh hadde røket. Det viste seg at hun hadde brukt bh'en hver dag i seks år! Denne historien er sann!12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

dette har jeg aldri opplevd. forøvrig slenger jeg alle bh'ene rett i vaskemaskinen uten vaskepose og det har gått bra i alle år siden jeg fikk pupper. dvs en 12 års tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke lurt i det hele tatt å vaske BH i maskin uten vaskenett!!!Vaskemaskinen din kan bli ødelagt av det, og det kan bli dyrt for deg.

Du får tak i vaskenett til ca 30kr - en billig investering syns jeg. Og vask dem i halv-fulle maskiner, ikke stappfulle.

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tristessa

Har aldri opplevd dette jeg heller, er jeg rar eller? Kan forøvrig anbefale vaskeposer på det varmeste, men anbefaler håndvask av push-up bher og andre mer "polstrede" bher, ettersom putene av en eller annen grunn forflytter seg og kan derfor få puppene til å se ganske rare ut etter et par vask i maskin!12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...