Gå til innhold

Sko til skjørt og kjole

Sans

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg trives best i skjørt/kjole, det har jeg alltid gjort. Hele sommerhalvåret tilbringes i deilige skjørt og kjoler, med sandaler.

Men så blir det kaldere, da. Og jeg er så usikker på hva slags sko som er fint til kjole/skjørt da! Jeg unngår kjoler og skjørt hele vinterhalvåret, nesten, fordi jeg ikke vet hvordan jeg skal kle meg på føttene....

Altså, jeg fryser lett, og sitter i forelesningssaler hele dagen (og de er jo ganske kalde) - så jeg bruker tykke strømpebukser osv for å holde varmen. Det må jeg jo også gjøre med skjørt.

Så; hva slags sko? Noen som har linker til bilder?

Jeg liker spesielt godt skjørt med høyt liv, og kjoler med empireliv, eller som er veldig innsvingt i livet (er veldig smal), og som går skikkelig ut (a-form på skjørtet). Har også ganske tynne legger, så veldig mye støvletter ser rart ut, for jeg har så mye plass igjen... Er forresten ikke glad i veldig høye hæler til hverdags (litt går an)

Forslag mottas med entusiastisk takk!! :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg går mye i skjørt og kjoler og utenom støveletter, så bruker jeg ¨både millitærstøvler, joggesko og joggeskolignende ting med leggvarmere til, sko med litt kraftig hæl med litt høyde på med leggvarmere over eller eventuelt bare tights med tynnstrømpebukse under for litt ekstra varme, til nesten hvilkensomhelst type sko som det faller meg naturlig å ha på om vinteren.

Ser at det kanskje virker litt merkelig, når jeg ser det på trykk, men folk kommenterer faktisk rimelig ofte at jeg har en bra stil.. så jeg tror ikke at det er så merkelig som det virker her.

Millitærstøvlene passer forresten til omtrent alt, men opererer mye med støveletter både høye med litt 60-tallspreg, med kilehæl og av det litt bootsaktige slaget.

Jeg har en stil somer en kombinasjon av småsøt damete eleganse og hippie/småfreakete/rocka som varierer mer mot de enkelte retningene etter humøret.

Endret av absinthia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ballerinasko kan vel gå en stund til, noen mørke som ikke er for sommerlige, og da kan man også bruke en litt tykk strømpebukse. Ellers så går det jo an å bruke ankelstøvletter, om du ikke finner noen høye støvletter du synes passer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Støvletter er jo fint, om man finner noe man liker eller noe som passer. Begge deler kan være en utfordring, vet jeg. Jeg syns det er mest anvendelig med støvletter som ikke er for høye i skaftet, fordi jeg da kan bruke de fleste skjørtelengder (jeg syns ikke det er så fint når skjørtekanten går nedenfor det øverste på støvletten). Men alle støvlettene nå er jo så høye, og ofte for brede i skaftet. Så jeg føler meg som katten med støvlene. :sur:

Men når det gjelder andre sko, så har jeg ofte med meg skift, jeg da. Jeg har pleid å gå eller sykle, og da har jeg enten på meg noen litt slitte støvletter jeg har, joggeskoaktige sko eller støvler. Noe som er godt å gå i, eller som holder meg varm og tørr på veien. Når jeg kommer fram og bare skal være inne resten av dagen, bruker jeg da de skoene jeg måtte ønske. Når jeg en dag finner de perfekte støvlettene, vil jeg tro jeg uansett ofte skifter til innesko, da jeg syns det blir litt hett å gå med støvletter inne hele vinteren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva med noen kule ankelstøvletter (det er det masse av i år) og litt lange, gode strømper?

selv har jeg kjøpt meg to par støvletter i år, ett par med hel og ett par flate, for nettop å kunne gå mer i skjørt, tunika og kjole. Elsket det før, og nå har jeg gått i olabukser så lenge at jeg nesten blir gal, og skal virkelig jobbe for å finne tilbake til skjørt og kjole-aline.

og da blir det med støvletter til, har lave ankelstøvletter fra i fjor, og høye støvletter med flat hæl som kan brukes til alt, samt høye hæler som er skikkelig flotte.

gleder meg nesten til det blir litt kjøligere jeg nå... hihi

sånn det er nå, er det for meg litt varmt til å gå i stølvetter (er varm av meg), og for kaldt til helt småsko, så er litt lite fornøyd om dagen, med værendringene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...