Ethereal Skrevet 31. august 2008 #1 Skrevet 31. august 2008 Jeg har akkurat startet på Loette 28. Tok pillen for dag ni i dag. Med andre ord har jeg ikke gått så veldig lenge på dem. Problemet er det at jeg har hatt mensen hele denne tiden. Vanligvis er jeg ferdig med mensen etter 6 dager. I pakningsvedlegget til Loette står det at en av de vanligste bivirkningene er blødningsforstyrrelser i starten, så jeg regner med at dette bare er det. Jeg har ingen mensensmerter eller lignende. Det er bare som om jeg har helt vanlig mensturasjon, dog ikke så mye. Holder å bruke g-strengbind, og det holder også hele tiden. Men dette er jo likevel irriterende og plagsomt. Har noen her på Kvinneguiden opplevd det samme? Hvor lenge/mye blødde dere da? Tok det lang tid før blødningen sluttet? Hvordan fungerer Loette for deg nå?
vana Skrevet 31. august 2008 #2 Skrevet 31. august 2008 åja! dette husker jeg fra jeg begynte på Loette for ca to år siden. De første månedene var ganskje kjipe, for jeg småblødde nesten hele tiden. Veldig lite blod, ikke noe smerter, men kjedelig når det aldri blir ferdig... Husker lite om hvor lenge det varte om gangen, siden det er lenge siden nå, men legen min anbefalte med hvertfall å forsette, så lenge det var eneste bivirkning. Og jammen hørte jeg ikke på henne, og nå har jeg ikke merket noe bivirkninger og tull siden starten. Så jeg er kjempefornøyd Bare kom deg gjennom, så blir alt så bra Anbefales heller ikke å hoppe så mye over mensen i begynnelsen på Loette, for hos meg varte det i uuukesvis istedenfor da...
-Butterfly- Skrevet 31. august 2008 #3 Skrevet 31. august 2008 heisann! jeg blødde i 2 uker i strekk,i tillegg var jeg veldig kvalm i 2 uker når jeg begynte på loette. men etter dette roet seg, har jeg ikke hatt noen problemer i det hele tatt! er veldig fornøyd med loette,selvom sexlysten har dalt litt,det er jo litt kjipt... en fordel med loette er jo også det med å utsette mensen, men utsetter jeg den mer enn 3 ganger, begynner jeg å få litt små mellomblødninger. hvordan man reagerer på loette er nok veldig individuelt, men dette er iallefall min erfaring
Ethereal Skrevet 1. september 2008 Forfatter #4 Skrevet 1. september 2008 Tusen takk for fine svar! Bra å høre at det er flere enn meg som har opplevd dette. Da skal jeg holde ut
Gjest Essde Skrevet 20. juli 2009 #5 Skrevet 20. juli 2009 Jeg har ikke hatt mensen på 3 år p.g.a mystiske årsaker, og fikk Loette 28 som jeg har brukt i 3 uker nå. Det har gitt meg så mye migrene at jeg har vært borte fra jobben de siste 3 dagene. Magen har generelt vært veldig dårlig, fordøyelsen har stoppet helt opp.
Gjest fisk Skrevet 20. juli 2009 #6 Skrevet 20. juli 2009 Jeg småblødde blødde mer eller mindre konstant de første tre månedene på loette. Fikk råd av legen om å ikke ta de hvite pillene, og altså hoppe over mensen. Den første måneden blødde jeg litt, men nå har jeg ikke blødd på tre måneder unntatt en gang da jeg glemte en pille. Da kom det med en gang, men det gav seg etter to dager. Blødninger er visstnok en vanlig bivirkning av loette fordi de har relativt lite hormoner, og dette fører til at egne hormoner kan overstyre hormonene i pillene slik at det blir litt kaos i kroppen. Min lege sa at jeg enten burde hoppe over mensen på hvert brett slik at hormondosen ble mer konstant(slik jeg forsto henne)eller så måtte jeg over på piller med mer hormoner. Lykke til:)
Gjest Lydia1990 Skrevet 20. juli 2009 #7 Skrevet 20. juli 2009 Jeg har akkurat startet på Loette 28. Tok pillen for dag ni i dag. Med andre ord har jeg ikke gått så veldig lenge på dem. Problemet er det at jeg har hatt mensen hele denne tiden. Vanligvis er jeg ferdig med mensen etter 6 dager. I pakningsvedlegget til Loette står det at en av de vanligste bivirkningene er blødningsforstyrrelser i starten, så jeg regner med at dette bare er det. Jeg har ingen mensensmerter eller lignende. Det er bare som om jeg har helt vanlig mensturasjon, dog ikke så mye. Holder å bruke g-strengbind, og det holder også hele tiden. Men dette er jo likevel irriterende og plagsomt. Har noen her på Kvinneguiden opplevd det samme? Hvor lenge/mye blødde dere da? Tok det lang tid før blødningen sluttet? Hvordan fungerer Loette for deg nå? Jeg opplevde også såkalte mellomblødninger den første tiden jeg fikk på Loette. Mener å huske at jeg hadde det den første måneden, også ga det seg Jeg blødde ikke mye, så trengte ikke å bruke tampong eller bind/truseinnlegg på grønn av blødningene. Jeg mener å huske at blødningen kun kom etter at jeg hadde vært på do, samt etter sex. Loette fungerte ikke så bare for meg, men jeg reagerer veldig på p-piller i form av humørsvingninger og depresjon. Så jeg må nok se etter noe annet neste gang jeg er i et fast forhold
Gjest Cecilie Skrevet 29. juni 2010 #8 Skrevet 29. juni 2010 jeg bruker akkuratt de samme, og har småblødd i en månde nå -.- og nå har jeg mensen, for håpe det gir seg etter jeg er ferdig, for det er grusomt å ha blødninger i en måned -.-
Gjest trude Skrevet 5. mai 2011 #9 Skrevet 5. mai 2011 Hei. Eg lurte på om noen av dere har opplevd å ikke få mens på hvite tabletter? Og hva det kan ha seg ?
babord Skrevet 5. mai 2011 #10 Skrevet 5. mai 2011 Jeg bruker loette, og det fungerer helt fint så lenge jeg tar tablettene til samme tid hver dag. Hvis jeg glemmer en begynner jeg å blø, og fortsetter gjerne i en 4-5 dager. Som en annen over her kan jeg hoppe over tre menstruasjoner på rad hvis jeg tar pillene presist(er ikke noen katastrofe hvis jeg blir gravid, så jeg er ikke alltid like flink til å følge med).
Gjest Esilenna Alibadu Skrevet 23. april 2012 #11 Skrevet 23. april 2012 Hei. Jeg har ikke sosial angst. Men nå er jeg drittlei altså, jeg har hatt kraftige blødninger i vagina og jeg får kramper i ytre kjønnsorganer (kjønnsleppene dirrer). Jeg bare blør og blør det tar aldri slutt. Jeg har blødd i 8uker i strekk, jeg begynte på loette 28 og den er helt elendig.
Gjest emma Skrevet 9. juni 2012 #12 Skrevet 9. juni 2012 Hei! Jeg begynte med loette28 for noen mnd siden. De 3 første ukene hadde jeg blødninger.. og siden jeg har eldre kjæreste, så måtte jeg alltid trekke meg litt tilbake for det hadde vært ekkelt hvis vi skulle ha gjort noe menst jeg blødde som jeg gjorde, det var ikke gøy. Jeg fullførte 2 brett, altså jeg tok min sisste pille på en tirsdag, og så fikk jeg ny resept på et annet merke (mercilon) på onsdagen, slik at jeg kunne få de på onsdagen og starte med en gang. MEN, siden jeg hadde fylt 16 år den mnd, kunne jeg ikke få de før 1. juni. EHHH så jeg begynte ikke på det sisste brettet jeg hadde fra loette, så jeg fikk vanlig mensen og ekstreme mensensmerter.. jeg går på mercilon nå, og jeg kunne ikke blitt mer fornøyd, har ingen blødninger og jeg har kun gått på det i 9 dager!! superfornøyd, blødningene stoppet nesten med en gang:) anbefales!!
Gjest Gjest Skrevet 22. juli 2012 #13 Skrevet 22. juli 2012 Hei! Jeg startet med loette for litt over to måneder siden. På starten gikk det helt fint, men de siste tre ukene har jeg hatt små blødninger hver dag, og nå begynner de å bli kraftigere. Jeg begynte på p-piller hovedsakelig for å slippe smerter, men har hatt smerter hver dag i de tre ukene. Men selvfølgelig, hvis det bare varer noen uker og det blir problemfritt etter det, så skal jeg holde ut
Gjest Malin Skrevet 17. desember 2012 #14 Skrevet 17. desember 2012 Begynte på disse for 9-10 dager siden.. jeg blør ennå, og har veldig humørsvingninger! Kunne drept noen, håper det går over snart. Men har ikke mensensmerter eller noe, så jeg er fornøyd med de såå langt (:
Gjest Vanja Nygård Skrevet 14. mai 2013 #15 Skrevet 14. mai 2013 Bare lurer men hvor lang tid tar det før personer kan ha samleie etter og ha begynt på Loette 28?
mmaria Skrevet 14. mai 2013 #16 Skrevet 14. mai 2013 Jeg gikk på Loette i ca. 6 mnd, mine mellomblødninger gikk ikke over. Hormondosen ble dessverre for svak for meg - kanskje fordi jeg før hadde gått på p-pille med mye høyere hormondose. Håper det går over for dere! Hei. Eg lurte på om noen av dere har opplevd å ikke få mens på hvite tabletter? Og hva det kan ha seg ? Dette kan skje iblant på p-piller, om du ikke får blødning neste gang på hvite pillene bør du ta en graviditetstest om du er seksuelt aktiv. Bare lurer men hvor lang tid tar det før personer kan ha samleie etter og ha begynt på Loette 28? Om du begynner på pillene første dag med mensen, er du sikker fra dag én. Om du begynner et annet sted i syklus bør du bruke tilleggsbeskyttelse (eks. kondom) i 7-10 dager - etter det vil pillen være sikker.
KaDust Skrevet 14. mai 2013 #17 Skrevet 14. mai 2013 Når jeg startet på Loette 28 hadde jeg mensen i neste 3!!! uker når jeg startet på første mensdag. Fikk i tillegg en rekke andre bivirkninger som aldri ble borte.
Gjest SweetSunshine Skrevet 14. mai 2013 #18 Skrevet 14. mai 2013 Jeg har gått på Loette i over ett år, og det fungerer strålende! Litt uregelmessig i begynnelsen og kan forsatt ikke utsette perioden min, men utenom det så fungerer resten akkurat som det skal.
Gjest Mariell Skrevet 5. juni 2013 #19 Skrevet 5. juni 2013 hei, jeg skal bynne på loette 28 nå men jeg har hørt og lest at man før mensen som varer lenge. er det sant? jeg vet ikke hva jeg skal tru på nå. håper noen kan svare meg
skyflakes Skrevet 5. juni 2013 #20 Skrevet 5. juni 2013 hei, jeg skal bynne på loette 28 nå men jeg har hørt og lest at man før mensen som varer lenge. er det sant? jeg vet ikke hva jeg skal tru på nå. håper noen kan svare meg I min venninnegjeng går vi på forskjellige p-piller, og alle begynte første mensdag. Alle opplevde å ha mensen/ småblødninger i hvertfall 2-3 uker før det ga seg (uavhenig av pillemerke) Jeg gikk på mercilon, og byttet til loette for 3 uker siden, men merket ingen forskjell, mensen var like kort som før. Så jeg tror det er veldig individuelt hvordan kroppen reagerer på p-piller, men loette 28 har jo litt mindre hormoner i seg som da kan føre til at kroppen trenger lengre omstillingstid
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå