Gå til innhold

Vegen videre

Sjandark

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Mskinen går som aldri før Svimle, så da blir kjøpet av ny vaskemaskin utsatt. Har litt lyst på Asko, skal sjekke ut litt.

Takk Bettie, det var en fin beskrivelse. Er den stor i diameter? Spørs nok om det ikke blir anlagt en urtespiral i den sjandarkske hage i sommer.

Hei Sisu, hyggelig med besøk.

I går var jeg ute og gikk tur med ipod og det var så deilig. Nesten ikke glatt, og bare veier, selv om det var mørkt og det begynte å fryse på.

Nå skal jeg ut og gå en tur, refleks og ipod er et must.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vurderer også ny vaskemaskin. Min vil ikke tømme skikkelig nå.

Urtespiralen jeg har nå er ca. 1.5m i diamenter, men man kan lage den så stor eller liten som man vil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Maskinen går enda, så da er kjøpet lagt på is intill videre Smygel. Er det bra med deg Smygel? Her går det opp og ned som sur melk i en kattunge.

Har lyst å begynne på et urtespiral til sommeren, og så blir det drivhus en annen sommer Bettie.

Akkurat nå er det masse snø og slaps igjen, tror jeg skal gå en tur selv om det er klinete. Godt å få lufta seg litt. Bare det ikke er så glatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hyggelig å se deg igjen, Sjandark. Håper du har flere opptursdager enn dumme dager.

Jeg blir rent inspirert av urtespiral, men jeg kjenner meg såpass godt at jeg vet at den kommer til å dø veldig fort. :sjenert:

Klem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hallo du.

Hyggelig at du er på nett igjen. Kjedelig at det går sånn opp og ned med deg, da.

Med meg går det veldig fint. Er på KG hver dag, og leser, men skriver nesten aldri.

Jeg har akkurat vært ute og gått en tur. Deilig var det. Så har jeg spist middag og nå slapper jeg av foran TV.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må ha noe hardføre urter i urtespiralen, Svimle. Det gjenstår å se om det blir noe. Jeg har mange planer - med for øyeblikket blir de ikke satt ut i livet.

Det er vel flere "sakte oppoverdagene" enn "bare bortoverdagene!, men blir fortsatt vippet av pinnen veldig lett.

Hei Smygel, koselig å høre fra deg. Hadde tenkt å gå en tur etter jobb, men det ble ikke noe. Lage middag, litt rydding - og så blir det ikke noe mer.

Nå er det kvelden og sengetid for meg. Fint at det går så bra med deg.

Klem og takk for hyggelige hilsner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes mange hardføre urter. Og hvis du vil lage et varmere miljø kan du "snu" den på hodet - altså grave nedover slik at du får en jordskål som du fyller med urter, og så kan du plante levekster langs kanten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En urtespiral er et blomsterbed med urter - formet som en spiral Sisu. Synes det høres spennende ut, og har store planer om det lage en sånn i hagen i sommer. Drivhus får vente til en annen gang.

Tro jeg ska ha den oppover Bettie. Det er ganske vått i jorda her til tider, så da kan det kanskje bli mye vann der. Da er det vel bedre å ha det oppover. Passer jo bra siden jeg har planlagt å tilbringe mer tid på kjøkkenet. Da kan jeg ha urter i maten.

I går var jeg med på sykebesøk et stykke unna. Hele dagen gikk med, det var en fin tur, og pasienten ble veldig glad for at vi kom.

Nå skal jeg til fadderbarnet mitt som akkurat har hatt bursdag. Har med gave - det blir nok stas. Har kjøpt en dvd, håper den faller i smak.

Middagene er spist, kjøkkenet er ryddet og oppvaskmaskinen går - så da går snart jeg også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En urtespiral er et blomsterbed med urter - formet som en spiral Sisu. Synes det høres spennende ut, og har store planer om det lage en sånn i hagen i sommer. Drivhus får vente til en annen gang.

Høres fint ut ja!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ukene og helgene kommer og går, nå er det flott ute, blå himmel og strålende sol. Men akk så kaldt - alt for kaldt for meg.

Har vært i en kollisjon siden sist jeg var her. Alt går bra heldigvis, slapp unna med hjernerystelse og en smell i hodet. Og en ødelagt bil..

I morra er det full rulle igjen - da må jeg nok pent gå til jobben, samme hvor kaldt det er. Jammen kan livet forandre seg på sekunder - en vet ikke mye for seg. Den idioten som kjørte på meg traff bakdøra og bakover. Kunne jo fort ha truffet døra mi - og i en liten bil... ja da hadde det fort gått mye verre. Prøver å ikke tenke så mye på det, men det sniker seg inn stadig vekk.

Koser meg med kaffe og KG og fyrer i ovnen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ukene og helgene kommer og går, nå er det flott ute, blå himmel og strålende sol. Men akk så kaldt - alt for kaldt for meg.

Har vært i en kollisjon siden sist jeg var her. Alt går bra heldigvis, slapp unna med hjernerystelse og en smell i hodet. Og en ødelagt bil..

I morra er det full rulle igjen - da må jeg nok pent gå til jobben, samme hvor kaldt det er. Jammen kan livet forandre seg på sekunder - en vet ikke mye for seg. Den idioten som kjørte på meg traff bakdøra og bakover. Kunne jo fort ha truffet døra mi - og i en liten bil... ja da hadde det fort gått mye verre. Prøver å ikke tenke så mye på det, men det sniker seg inn stadig vekk.

Koser meg med kaffe og KG og fyrer i ovnen.

Åiåiåi, enda bra det gikk bra, Sjandark! Det er som du sier, livet kan forandre seg på sekunder. Jeg var selv i en meget alvorlig bilulykke for mange år siden. Vi to i bilen ble hardt skadet, og jeg sliter både fysisk og psykisk med dette. Den fysiske biten er rygg/nakke, den psykiske biten utspiller seg i form av mareritt (opplever ulykken igjen og igjen, det vil si akkurat sammenstøtet. Jeg husker ikke noe mer enn det) og det at jeg av og til kan ha store problemer med å sitte på i en bil hvor jeg ikke stoler på sjåføren. I tiden etter ulykken hadde jeg ingen skikkelig reaksjon på det hele, og det bygget seg opp til at jeg en dag plutselig begynte å hyperventilere og i det hele tatt gikk gjennom en tøff oppbygget reaksjon.

Jeg kunne sikkert skrevet masse om dette, det er jo en situasjon som har hatt stor påvirkning i livet mitt. Jeg har mange ganger tenkt tanken på om jeg på denne måten kan være med på forebyggende arbeid på skoler etc. Så langt har det bare blitt med tanken. Og nå begynner jeg kanskje å bli for gammel til at ungdom gidder å høre på? Jeg sitter ikke i rullestol, mine skader er ikke synlig. Men det er vel gjerne den veien de fleste har det, av mennesker som er blitt skadet i ulykker. Og ungdom har jo litt lett for å tenke at så lenge det ikke er synlig så er det ikke så farlig? De burde jo få vite hvordan det er å leve med usynlige skader.. Kjenner jeg blir engasjert nå ;)

Håper du får en fin uke! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ulykken min er jo ingenting i forhold til din Svimle. På et sekund kan hele livet bli snudd på hodet. Merker tankene svirrer om ulykken hele tiden. Stadig tilbake dit. Den som kjørte på meg stakk av, det var sjokk nr. to.

Heldigvis gikk det bra Bettie.

Har vært på jobb idag, det gikk sakte. Godt å komme hjem også. Kanskje jeg skal prøve å gå en tur.. Det er glatt, men jeg har jo brodder.

Ha en fin kg-kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Sjandark.

Så fryktelig at du har vært i en kollisjon da. Stakkars deg. Og så feigt og frekt at han stakk av. Han ble nok redd, tenker jeg. Fikk du tatt bilnummeret, så du får tak i han?

Jeg skjønner at tankene kverner om episoden. Det er helt normalt. Sånn gjør det hos meg også. Plagsomt og slitsomt, men det er ikke så mye å få gjort noe med.

Enda godt at du ikke ble alvorligere skadet. Selvom det var ille nok, stakkar. Ønsker deg en fin tirsdag.

Endret av Smygel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Smygel,

Takk for det, men jeg fikk ikke sett hverken biltype eller bilnr. dessverre. Bilen min er vrak, ikke verdt å koste på.

Gikk til og fra jobb i dag, med brodder. Ble så sliten på slutten av dagen, og kom meg da hjem totalt utslitt. I kveld varmer jeg sofaen, blir ikke gjort mye i heimen i kveld. Vet ikke om det er ettervirkninger, men alt går i slow motion.

Blir nok tidlig kvelden i kveld også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett om det er ettervirkninger eller noe annet, tror jeg det er viktig å ta det med ro når kroppen sier i fra.

Har anskaffet meg brodder, jeg også, etter et knefall her om dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...