Gå til innhold

Vegen videre


Sjandark

Anbefalte innlegg

En dør stenges og en ny åpnes. Rart å være eldste generasjon, ikke ha noen å spørre om fortiden.

Nå er det fokus framover som gjelder, konsentrere meg om det jeg kan forandre, og la vær og tenke på det jeg ikke kan forandre.

Tenke på barna, hjelpe de så godt jeg kan videre her i livet. Tenke på meg selv, prioritere helse.

Ta hver dag som den kommer, og gjøre det beste ut av det. Besøke venner, få orden på livet mitt. Skulle hatt besøk av Kaoskontroll - hjelp til å rydde og kaste/gi bort. Skal begynne et sted og jobbe meg framover. Lurer bare på hvor jeg skal begynne.. Plenty av steder å velge mellom.

Ikke tenke på burde og prøve, heller bruke jeg velger å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tusen takk Sisu.

Mandag var en epoke over. Barndomshjemmet mitt er solgt og overlevert. Rart og vemodig, men jeg hadde ikke noe annet valg. Et prosjekt mindre å tenke på.

I kveld har jeg gått en tur, og ryddet litt i heimen. Ikke så mye, men alle monner drar.

I morgen er det jobb igjen, sliter litt der for tiden. En kollega som står meg veldig nær har ødelagt seg og har det ikke lett. Blir litt satt ut jeg også.

Sønnen har vært på tur idag, kom løpende hjem blid og fornøyd. Pus ser fornøyd ut, han har spist en mus (æsj). Jeg er fornøyd, har gått tur og ryddet litt og kastet litt.

Fokus framover og tenk positivt. i morgen blir en fin dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Onsdag var jeg kvalm og hadde vondt i hodet. La meg etter jobb.

Torsdag var det mye å gjøre etter jobb, ute og handlet en del.

Fredag kveld gikk jeg tur, rydda i heimen, handla endel til helgen. Sovna på sofaen.

I dag lørdag skal jeg i kalas. Skal bake en kake og ha med meg. Vaskemaskinen går, og det er plenty å gjøre. Bare å sette i gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kaka ble vellykket, fikk ros for den. Det var en kake som jeg baker til bursdager etc, blir bestandig vellykket. Men nå var det lenge siden jeg har bakt den, så det gikk ikke på rels som det pleier. Men den ble god for det. Festen var veldig hyggelig, mange trivelige folk, mye god mat og godt drikke. Var ikke hjemme før ved 2 tida, det er sent til å være meg.

Søndag våknet jeg ganske tidlig og var full av energi. Hele huset sov, så jeg dro til lokalet og hjalp til å rydde opp etter festen. Jammen var det mye å gjøre, vi holdt på i 3 timer. Spiste litt mer kake.. når vi var ferdige. Måtte jo ha kaffepause.

I dag startet jeg uka med å gå på vekta, og den var på vei oppover. Nå er det slutt, nå er det sunt kosthold og trening/gå turer som gjelder. Slanker meg ikke, men det går an å passe på hva jeg putter inn. Det ante meg i går kveld, prøvde en bukse som har vært vid, og den var ubehangelig trang. Siden jeg har vondt i ene skulderen, skal jeg på styrketrening i kveld, kanskje jeg går dit så blir det en drøy halvtimes kjapp gange. Gikk til jobben i dag også. Det er ikke så langt, men alle monner drar.

De to siste årene har ikke vært gode, nå tar jeg vare på de gode opplevelsene hver dag, fokus på ting jeg kan forandre - tenke positivt. En dag om gangen. prøver ihvertfall.

Det regner ute, til en forandring. Regntøy er nødvendig, og med mp3 så går det lettere.

Mandagen er snart over. Har ny bærbar pc, og den er så lei å skrive med. Den flytter seg, og begynner å skrive andre steder enn å fortsette bortover på linja. Merkelig. Sånn har jeg aldri opplevd før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei på deg Svimle!

I dag gikk jeg til jobben. Drev mest med arkivering (boring) og rydding, men godt å ha det gjort. Og det er masse igjen..

Sliten, sovnet etter jobb og sov i over 2 timer. Trengte det vel. Ble ingen gåtur i kveld, og nå er det straks sengetid.

Dette er et fu&%ing tastatur. Flytter seg hele tiden mens jeg skriver. Plutselig er jeg på et annet sted midt i en annen setning. Har aldri hendt meg før. Møkkagreier. Men ellers er det bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så trøtt at jeg holder på å :dåne: Men må jo se ferdig Grey's ;) Men så er det rett i køya etterpå!

Kjedelig å måtte stå tidlig opp :Gjesp:

Ha en god natt, og en fin onsdag! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Det var kos å finne et spor etter deg i dagboka mi.

Ja, det er rart når man blir eldste generasjon, og fortiden blir det du har som dine minner og historier.

Å ta vare på gode stunder og tre dem på ei snor, en dag om gangen, det tror jeg er en god oppskrift. Det er ikke like lett alltid, men det er i hvert fall mer konstruktivt enn å grave seg ned i det man ikke kan gjøre noe med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for besøk Svimle og Bettie.

Det har vært hektisk i heimen, har ikke hatt tid å være på nett.

I helga var jeg en tur i nabolandet og besøkte venner, veldig koselig. Søndag ble det ikke greie på noe. Bare soving og ikkeno effektivitet i det hele tatt. Frøs hele dagen.

Mandag var det full fart igjen. Trening om kvelden, og det gjorde godt.

Tirsdags kveld hadde jeg massasje, utrolig deilig, selv om det gjør vondt når det står på. Godt etterpå.

I kveld skal jeg på vannaerobic - en behagelig måte å trene på, selv om jeg ikke liker å få klorvann i øya. Aldri prøvd det før, men det var veldig ok.

Da blir det natta med en gang jeg kommer hjem, godt å få lagt seg da. I tillegg går jeg ned til svømmehallen, og så får jeg ake hjem med en venninne, fin avtale.

Ikke akkurat så spennende dette her, men sånn er livet mitt.

Og tastaturet mitt lever sitt eget liv, hopper og spretter rundt, og plutselig skriver jeg midt i en annen setning.. Aldri opplevd dette før..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Svimle, jeg er ikke så flink. Det går i rykk og napp, akkurat nå er jeg ikke i en bra periode.

Synes du er ute og går turer ofte Sisu!

Tastaturet mitt lever sitt eget liv Bettie. Enda det er helt nytt.

Onsdag var jeg på vannaerobic, det er gøy - selv om jeg ikke er noe vannmenneske. Liker ikke vann i øya, hverken ferkvann eller klorvann. Ser dårlig gjør jeg også. Ble sittende oppe en god stund etterpå, fikk ikke sove.

Torsdag var det stress på jobben. Var heldig og kom hjem til ferdig middag, datteren hadde laget pizza og salat. Med en egen vegatardel til meg. Hun er flink og omtenksom. Så ble det huslige sysler, skiftet på senger, byttet til vinterdyner, ryddet og ryddet. Boring. Stupte i bingen litt over 10.

Fredag var det mye å gjøre på jobben. Kom hjem seint. Gikk tur sammen med en venninne til kirkegården og jeg tente lys på graven til mine foreldre. Blomstene står så fint der enda, tenkte jeg skulle pynte med Ericaer, men venter litt til.

Da jeg kom hjem ropte sofaen, og det ble Beat for Beat, Nytt på nytt, delvis Grosvold.. og da detektimen kom (det jeg liker) sovnet jeg..typisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå virker ikke linken min.. typisk. Jeg er ikke noe datamenneske, prøver å oppdatere den, men nei da. Får det ikke til. Nå er vaskemaskinen ferdig, og roper på meg. Prøver igjen etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hva gjorde jeg på fredag da? :klø: Jo, jeg så på "skal vi danse?", ja. Og Senkveld. Etterpå tuslet jeg i seng, og soooov og soooov.

Ha en fin mandagskveld! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Takk Bettie, det er godt å være her igjen.

Nettet er oppe heldigvis. Mailen min er fortsatt nede, kan sende men ikke motta. Det er Telenor det!

Endelig fredag, er sliten og småforkjølet. Kjedelig å være sånn på denne tida, det henger så lenge i. Og så detter jeg ut hele tiden. Nettet er ustabilt, eller hva er det som skjer.

Får skrive lite om gangen. Tid for en dagbokrunde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...