Gå til innhold

Vegen videre

Sjandark

Anbefalte innlegg

• 2 uker senere...

Fortsetter under...

Livet går dag for dag Smygel. Har ikke så mye spennende å skrive om, så da blir det ikke noe. Er utrolig sliten.

Hadde en lang-weekendtur til Dublin i helga. Der var det grønne plener og fullt av påskeliljer.. Nydelig. Kom hjem til snø til knea. Sjokk.

Ellers var det dyrt der, fant ikkenoe billig. Litt shopping ble det, men ikke mye. Godt å komme bort litt - få et avbrekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I helga som var fikk jeg byttet gardiner i stua, da ble det mer vår med en gang. Vinduene ble pusset.. og jeg gjorde også endel andre hjemmebaserte oppgaver. Godt for alt som er gjort.

Mandag gikk jeg en lang tur med en venninne mens vi pratet om løst og fast.

Det var så god luft og godt å gå. Og så fikk jeg uventet besøk av en annen god venninne. Vi var naboer før, og da hadde vi kontakt daglig. Nå blir det uker mellom hver gang. Rart hvordan det kan bli. Avstanden er ikke så lang, men jeg kan ikke lenger bare svippe ut og ringe på nabodøra. Savner det.

Tirsdag ble det sofaen og tven.

I kveld vasker jeg klær, og rydder litt her og der. Legger meg tidlig hver kveld, sover godt for tida - det er deilig. Vet ikke hvorfor jeg er så sliten, har litt vondt i ryggen og har fått tilbake "tannverken" i skuldrene kjenner jeg. Ikke godt. Har ikke prøvd lyslampe Smygel. Synes du det virker noe? Det skal jo virke da.. Håper du er i bedre form nå Smygel.

Hyggelig å se dere Sisu og Bettie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tannverk i skuldrene er ikke godt. Ofte kommer det av at man bruker skuldrene som øredobber. Godt at du i hvert fall får sove.

Ønsker deg en god helg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Hei alle sammen, lenge siden jeg har vært her.

Hei Smygel, har du brukt lyslampen din noe mer? Håper du har hatt mer ork.

Ønsker deg en fin søndag.

Hei Bettie, jeg har så kort hals så det stemmer at jeg bruker skuldrene som øredobber. Det var godt sagt.

Hei Sisu! Takk for hilsen, det går opp og ned som sur melk i en kattunge.

Her har det vært hektisk både på jobb og hjemme. Har hatt vondt i øya, så jeg orker nesten ikke å være på dataen. Og så skriver den ikke som jeg vil, det er liten skrift - og det blir så mye feil når jeg skriver. Jeg må lese og rette så øya går helt i spinn.

Blir nok en stasjonær på meg utpå sommeren når ting har roet seg her, håper jeg. Ellers må jeg nok bare innfinne meg med at jeg ikke kan være her. Og det blir kjedelig.

Har vondt i hele høyre armen min også, fått "tannverk" i albueleddet.

Skal jobbe til uka også, til 4 på onsdag.

Regner med å skrive en oppdatering utpå dagen og ta en en dagbokrunde.

God påske alle som har tatt påskeferie!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har det vært kaos på jobben, nedgangstider - det er mye å gjøre hos oss, og det er bra.

Her hjemme har vaskemaskinen min tatt kvelden. Vaskerommet måtte tømmes, og da malte vi det med det samme. Plukket ut alt, og det var ikke lite. Nå er det lyst og fint, og vi har ommøblert der. Har ikke fått inn alt igjen, har fortsatt endel ting som står i gangen. Skulle rydde i det nå..

Ellers har jeg vært på party og kjøpt vilt, er vel ikke noe annet ord for det. I dag har jeg ryddet i skap i stua for å få inn det nye. Kjøpte noen flotte nye tallerkner og pasta/salat-tallerkner. Bare 12 av hver... Skønner ikke hvor mye jeg har, det er vanskelig å kvitte seg med noe. Jeg må nok ha kaoskontroll hit til å rydde.

Ellers har mannen og jeg + et par til vært og sett på Mamma Mia. Flott show og flott hotell. Heldige med været var vi også.

Har vært i en begravelse denne uka, det tar også på. Blir tappet for krefter. Synes så synd på de etterlatte.

Helga har gått med til rydding, og i dag har jeg sittet ute i sola en times tid.

Leter etter dagboka di Bettie, har du begynt på nytt? Eller er det jeg som ikke ser..

Nå blåser det snart full storm ute her, jeg får rydde litt til og så er det kvelden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jerg startet med ny dagbok, jeg.

Og blåst har det gjort her også, men neppe mer enn en litt frisk bris, selv om det blåste godt nede på stranda.

Så flott at dere har mye å gjøre på jobben. Hører jo stadig om folk som sies opp og bedrifter som avvikles.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk Sisu og Bettie, påsken var avslappende. Fikk vondt i ryggen, men håper det skal gå over av seg selv.

I dag er jeg sint. I horoskopet mitt i sommer sto det: Det er noen på jobben din som ikke vil deg vel. Kunne ikke begripe hvem det skulle være, og slo det bort. Men senhøstes skjedde det endel ting som ikke stemte, og i dag falt brikkene på plass. Overhørte en samtale som klart sa hvem det er som ikke vil meg vel. Men istedenfor å gråte, er jeg blitt sint. Tenkte at faen hell, jeg skal klare meg igjennom dette. Føler meg faktisk litt bedre, adrenalinet bruser i årene - ingen selvmedlidenhet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Smygel, koselig å høre fra deg.

Ja det gjorde jeg, og det føles faktisk bedre nå. Brikkene falt på plass, og jeg skjønner mye mer av ting som er blitt sagt og gjort. Det er på en måte greit, det er bedre å vite ting - enn å gå i uvisse.

Nå har jeg gått en lang tur med en venninne, deilig luft og godt ute. Ryggen og armen er vond, håper det går over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får være forsiktig med rygg og arm, da.

Synes det er greit å bli sint når man overhører ting om seg selv. Og da vet du hva du har med å gjøre, for som du sier, uvisshet er noe dritt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har visst fått isjas Bettie, ikke noe godt. Jeg går tur hver dag/kveld og håper det snart slipper taket, men foreløpig ser det ikke ut til å gi seg. Må nok ringe legen i morgen.

I dag skinner sola, så jeg skal sette meg litt ut etterpå. Vasker klær og ordner i heimen med innlagte pauser. Orker ikke så mye - men noe får jeg unna meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, vonde rygger er slitsomt. Håper det slipper snart, ellers bør du nok få en lege til å se på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...