Gå til innhold

Vegen videre

Sjandark

Anbefalte innlegg

Så koselig at dere feirer farsdag, Sjandark. Jeg er vant til det, men mannen er ikke vant til det. Og jeg må faktisk ærlig innrømme at jeg ikke har særlig lyst til å feire svigerfar heller :sjenert: Så det er greit at den feiringa blir skippet her. Blir sikkert annerledes om vi får barn selv en gang da!

Håper dere hadde en fin tur ut på restaurant! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har vært gift i mange år Svimle, og har to barn sammen. Junior er født på farsdagen og den gaven kan vel ikkeno matche.

Vi pleier å feire dager med sang og gaver på senga. Pus er også med. Prøver å kjøpe noe han trenger eller ønsker seg, eller barna har laget noe. Har ikke sansen for å kjøpe noe bare for å kjøpe. Vi hadde en koselig dag, var ute og spiste kjempegod mat. Nam. Det var min gave.

Hei Sisu, vi hadde det veldig fint i går. Formen går litt opp og ned.

Målet mitt er å gjøre litt hver dag, så får jeg da unna meg noe. Nå stryker jeg klær - et lass med klær. Akkurat nå er det pause med KG.

Uka har sålangt begynt bra, og jeg tror det går oppover og framover - sakte men sikkert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisan.

Hyggelig at det ble en vellykket farsdagsfeiring, og bursdag.

Ha en fin tirsdag.

Endret av Smygel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke sett på Hellstrøm Smygel. Det er ikke så ofte jeg spiser ute, men av og til. jeg har ikke den kanalen med det matprogrammet som du ser så mye på.

Ser endel på opp-pussingsprogram - 60 minutes makeover tror jeg det heter på 5. Fabler om å pusse opp soverommet når alt er i orden her. Har lyst på kontrastvegg. Til sommeren kanskje?

Nå er jeg bltt så forkjølet, bare jobbet og sovet/slappet av denne uka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja julegaver er et evig styr. Jeg vet ikke hva jeg skal finne på, akkurat nå er hjernen min tom for ideer. Jeg liker også å gi bort presanger, skal skrive en liste når jeg kommer på noe. Du har vel fri en dag innimellom Smygel, så får du handle da. Heldigvis litt tid igen til jul. Trenger noen gode tips både til mann og barn.

Så flink du er Smygel som lager julekalender! Lagde det når barna var små, det er lenge siden nå. Håper alt er bra med deg Smygel.

Fikk besøk i stad, det var koselig. Ellers hoster jeg mye, og i morra er det jobb igjen.

Skal til Oslo en helg i desember, da går det vel an å få kjøpt noe. Bare jeg vet hva jeg skal kjøpe. Gleder meg til det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er greit å lage en liste først! Så er det bare å troppe opp i butikken ved åpningstid og kjøpe inn og krysse av... Akk - hadde det bare vært så lettvint! Jeg blir bare virrende rundt uten mål eller mening jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres ut som en beskrivelse av meg Sisu, virrende rundt uten mål og mening.

I dag var det tungt å jobbe, er inne i en downperiode - blir så sliten av denne hostinga hele tiden. Og så må jeg gjenta alt jeg sier, fordi folk ikke hører. Dvs at jeg nesten ikke har stemme. Dette er forbigående - meget raskt håper jeg.

Treninga dropper jeg en periode framover ( også bakover), orker ikke i det hele tatt. Tar litt her hjemme av huslige sysler, det jeg orker, og så får resten være. Bra å få tatt litt. Legger meg tidlig hver kveld. Har oppdaget at jeg har TV1000. På lørdag ble det mye tid på sofaen, og da fikk jeg med meg Varg Veum - nesten 3 episoder. Huff.. det kan jeg nesten ikke si høyt. Hadde gjort litt før, men det ble ikke så mye etterpå. Fikk da slappet av.

Så var det julepresanger, datteren er det lett å kjøpe til, en Friis-veske, smykker.. et fint krus. Så noen inmari fine krus i Oslo i fjor, i en glass-butikk høyt oppe i Karl Johan nesten ved slottet, de var dyre men kjempefine. Fant ikke igjen butikken neste gang jeg var der. Får lete bedre når jeg skal dit i desember. Kanskje se på nettet også over butikker der.

Junior ønsker seg penger og spill. Kan jo kjøpe noen fine klær til han kanskje. Men det er jo ikke det han ønsker seg da, han slipper å prøve - det er jo positivt. Han vil helst ikke prøve klær.

Mannen - tenkte på et sånt "smykke" de har rundt halsen istedenfor slips. har sett noen fine, vet ikke hva det heter.

Hør, nå er jeg jo et helt oppkomme av gode ideer. Ulikt meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått en hel del julegaver i hus allerede (det har aldri skjedd før!), og noe av det må jeg få sendt avgårde snart.

Vi har satt oss ned og laget liste over alle julegavene som skal handles inn, så vi har bare "å ta runden". Eneste jeg ikke har fått på plass enda er julegave til mannen min. Jeg har virkelig ikke peiling. Han ønsker seg noe som er ganske dyrt, koster et par tusen. Det synes jeg er litt mye... Og ikke har jeg peiling på den tingen heller sånn sett. Han har bare vist meg hva det er.

så jeg vet ikke hva jeg skal finne på.

Hvordan går det med deg ellers? Vært hos legen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo deilig å tilbringe en kveld i sofaen med fjernkontrollen i ny og ne, da. Har jeg muligheten så slenger jeg meg nedpå med en gang.

Ha en fin kveld.

Endret av Smygel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å ha det unnagjort Svimle. Får jeg skrevet en liste er mye gjort.

Er så forkjølet og hoster hele tiden - sover dårlig, alt blir så slitsomt. Er over 2 uker til jeg skal til legen, så det er bare å smøre seg med tålmodighet.

Var innom et sted - en tidl. jobb - som jeg er av og til. Der ble det bemerket at jeg så så sliten ut, og de lurte på om jeg var syk? Det var faktisk godt å høre, for da er det ikke bare innbildning.

Så flink du er som lager julekalender Smygel. Det hadde jo vært moro, synes jeg. Kanskje neste år. Må ha noen prosjekt fram i tid også.

La meg da jeg kom hjem fra jobben, men fikk ikke sove. Hjernen ville ikke, bare tenke tenke på alt jeg skulle ha gjort. Satte på en krimlydbok til slutt, og da gikk det en stund så duppet jeg lttt av. Og da jeg våknet igjen, hadde det skjedd et mord jeg ikke hadde fått med meg. Men jeg fikk da sovet litt. Kan ikke få med seg alt.

Ha en fin kveld alle sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:vinke:

Håper det går bra med deg!

Jeg har laget kalender til mannen for første gang (vi har vært sammen i 9,5 år, og samboere i snart 9 år). Han har laget til meg hvert år, men har ikke villet ha selv. I fjor så jeg at han var så spent da jeg åpnet kalenderen min at jeg bestemte meg for å lage til ham i år - uansett hva han sa :fnise:

Jeg har flere typer øl, griseflax-lodd og snop. Pakket alt sammen inn, og hengt i snorer i trappa til underetasjen. Med nummererte pakker så klart. Han ble kjempeglad, faktisk, over at han har fått sin egen kalender :ler:

Griseflax-loddene har jeg pakket inn i masse rart; i midten av en dorull (inni "kjernen" vet du), sammen med en fyrstikkeske, en tom dorull, en "gullsmedeske", sammen med en karamellstang og slikt. Er litt ensformig kalender, men når jeg skulle lage kalender så måtte jeg jo lage noe jeg tror han vil like hehe.

Vi ble faktisk enige om julegave, så de er bestilt. Vi valgte å gjøre det sånn i år. Han får nytt kabinett og ny harddisk til pc'n, mens jeg får en "høytaler-ting" til ipod'en. Så vi vet hva vi får, og vi kommer til å ta det i bruk når vi får det. Det blir for stort til å ta med på juleferie uansett. Så skal vi kjøpe en liten ting til hverandre som vi skal gi på julaften da.

Her babler jeg i vei som vanlig :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Sisu, intet nytt her. Hoster og er sliten, har fortsatt ikke vært hos legen, men nå nærmer det seg timen min - heldigvis. Skal skrive et brev og ta med, så er det vel igrunnen opp til han.

Høres veldig spennende ut med julekalender Svimle, kanskje neste år? Tror ikke jeg rekker å lage det i år. Og da burde vel barna ha også, selv om de er ganske store. Har ikke så mange dagene på meg.

Er som ei vaskefille da jeg kommer hjem fra jobb, så det blir ikke gjort mye i heimen as.

Lørdag var jeg på jentetur på noen julemesser, det er balsam for sjelen. Mye latter og veldig koselig. Ikkeno stress og mas. Dagen endte med at vi ble bedt på "after julebord" hos en annen et stykke unna. Det vil si, hun ringte og ba en av oss, og så ba hun likegodt alle 4 da hun hørte vi var ute på tokt. Så det kom 4 sultne damer - og kastet seg over maten. Mmm det var så godt. Hun hadde hatt julebord dagen før, så det var masse rester til overs. Og kaffe og bløtkake til dessert. Å det var så godt. jeg blir mett bare jeg tenker på det.

Søndag ble jeg liggende på sofaen nesten hele dagen - ikkenoe effektiv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Svimle, koselig at du babler ivei som vanlig.

Jeg ønsker meg også en sånn høytalerting til ipoden. Fikk tilbud på en Denver med lydbokklubben. Lurer på om jeg skal bestille meg den. Får jo ikke hørt hvordan den låter da.. Tenke tenke..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vi har bestilt Blaupunkt Velocity 2 Go 6. Jeg liker litt trøkk, og denne kan brukes som subwoofer i bil. Så da vil jeg tro det er trøkk i den. Men det er veldig mulig at det er fin og god lyd i den fra Denver også! Jeg har en bitteliten ekstern høytaler til pc'n, denne og den er helt grei for å ha i nærheten. Men den virker ikke helt bra når man skal spille litt høyt, feks når jeg gjør husarbeid og sånt. Den er liten: Mål: 161 x 42.8 x 67.8 mm (BxDxH) og gir myyyye bedre lydd enn de innebygde høytalerne i pc'n!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den ser fin ut Svimle, jeg har også sans for høy musikk når jeg arbeider i huset. Da går arbeidet som en lek! Den du har bestilt er noe helt annet enn den jeg så på. Det er nok noe sånt jeg helst vil ha.

Flink du Bettie som produserer gaver selv. Lenge siden jeg gjorde det. Føler meg som en gammel dame. Orker ikkeno mer.

Tenker fortsatt på om jeg skal overraske mannen med en adventskalender, Smygel. Hadde vært gøy da. Må bli mest flaxlodd og greier. Han skal bort noen dager, så da kunne jeg jo fikse det. Jeg får sjå om jeg får ånden. Det er så mye jeg har planer om å gjore når han er borte. Imorgen kveld fikk jeg innkalling til foreldremøte, så det var den kvelden. Det er mannens tur til å gå, men siden han er borte må jeg jo stille opp. Synes det er greit å gå og høre på - for juniors skyld.

Takk og ha en fin dag du også Sisu!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...