Gå til innhold

Vegen videre

Sjandark

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ja, det er godt å kunne slappe av litt hjemme Bettie. Håper du slapper av litt også, det fortjener du.

Skrev et langt innlegg - og vips forsvant hele greia.

Sliter litt for tida, synes jeg har mistet fotfestet i livet mitt. Vet ikke hvordan jeg skal komme meg ovenpå igjen. Er trist inni meg og går med en klump i halsen. Svelger for ikke å gråte.

Nå er det snart jul, første jul uten mamma.

Synes bølgedalene blir dypere og dypere, vet ikke vet hvordan jeg skal komme meg opp og få hodet over vannet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei min kjære venn.

Kondolerer så masse med tapet av din mor. Så grusomt for deg. Jeg føler virkelig med deg.

Ser du har hatt noen tunge dager nå. Ikke godt å savne og ha det vondt inni seg.

Ord blir fattige. Jeg vet ikke hva jeg kan si for å trøste- Du har mitt nr, bare kontakt meg.

Endret av Smygel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for klemmen Sisu. Det varmer.

Så koselig å se deg igjen Smygel. Har savnet deg her inne, du var den første vennen min. Og Bettie skriver her enda, hun er like hyggelig som før.

Takk for det Smygel, mamma sovnet stille inn 2. januar, og jeg tilbrakte nyttårsaften og årets begynnelse på et gamlehjem. Det var en "rar" opplevelse, mange gamle sto opp da det smalt raketter - trodde det var krig og ble redde.. Personalet fløy som strikkballer og fikk roet ned og fulgt de tilbake til rommene sine, og så var de oppe og gikk igjen.

Sånn er livet, jeg var hos henne når hun sovnet inn, og det var veldig godt å være der. Har jo forsonet meg meg situasjonen, men noen ganger blir savnet sårt. Er mye på graven og tenner lys, nesten hver helg.

Jeg har følt meg mye alene denne tiden, og det gjør det verre. Noen ganger ensom sammen med andre.

I går kveld frøs jeg og la meg tidlig. Er i bedre form i dag. Skjønner ikke helt hvorfor bølgedalene blir dypere. Og det skal "mindre" ting til for å vippe meg overende. Håper det går over, for dette er ikke holdbart.

I dag var det kaos på jobb, pga snøen. Bra du har fått på vinterdekk Smygel, det har jeg også nå. Hadde sommerdekk til jobb - har så kort vei, og vinterdekk på nå.

Sikkert fint å ha fri idag Smygel og være inne, etter bilturen din.

Jeg skal på konsert i kveld sammen med en god venninne, en tvilligsjel sto det i en horoskoptest en gang, gleder meg til det. Hun må kjøre et stykke, håper det går bra i dette været.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Konserten var kjempefin Smygel. Tenk å ha en sånn stemme.

Jeg var litt uttafor, pga en samtale like før jeg skulle gå. Ble igjen vippet av pinnen.. skjønner ikke hvorfor. Ble sittende og tenke og tenke på det, selv om jeg prøvde å kutte ut og konsentrere meg om tekstene og den nydelige stemmen og musikken.

Mannen hentet meg så jeg slapp å gå hjem.

Kom hjem utslitt, men fikk jeg sove? Nei, det gikk en god stund.

Var trøtt i dag også, sliten på jobb, skulle ønske jeg hadde fri i morra. Bare morradagen er unnagjort er det helg. Det blir godt.

I morgen skal skal jeg ringe til legen og bestille en time - tror jeg. Synes det er flaut og forklare til kontordamen - gruer meg. Er nok derfor jeg ikke har ringt før. Skulle ringe i dag også, men neida.

Nå er det ryddetid i heimen, klesvask + diverse kjedelige greier. Thats life. Rydding.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I morgen skal skal jeg ringe til legen og bestille en time - tror jeg. Synes det er flaut og forklare til kontordamen - gruer meg. Er nok derfor jeg ikke har ringt før.

Forklar kontordama helt kort, og så skriver du et helt ærlig brev til legen i forkant av timen. Da er h*n forberedt, vet du. Det funket bra for meg da panikkangsten min brøt ut, og kontrollfriken meg syntes det var flaut å prate om... :flau:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du fått ringt legen og bestillt time ennå?

Du får kose deg i helgen, når du har fri.

Endret av Smygel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tipset Sisu, skal prøve det.

Har ikke fått ringt legen enda Smygel, kanskje mandag.

I dag er det huslige sysler som står for tur, det er bare å sette i gang...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk nå er det alt november, og julen nærmer seg.

Det er kaldt her idag, jeg fyrer i ovnen og har tent mye lys. Det er koselig når det mørkt ute.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja det er koselig med tente lys, Smygel.

Søndag var jeg i kirken. Der ble alle navnene på de som hadde gått bort siden sist allehelgesdag lest opp og det ble tent et lys for hver.

Tror det var 144 stk totalt.

Pleier å være i kirken denne dagen de siste årene. Har mistet noen av mine nærmeste de 4 siste årene.

Resten av dagen ble preget av dette.

I dag har jeg jobbet. Neida, jeg har ikke fått ringt i dag heller, men i morgen skal jeg ringe. Skjønner ikke hvorfor det skal være så vanskelig.

Nå ringte en venninnne og ville komme på besøk, det blir koselig. Hun er så opptatt hele tiden, før så vi hverande hver dag. Nå - er det uker og måneder mellom hver gang. Rart hvordan det blir.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke et godt tegn at bølgedalene virker dypere. Men du går jo mot en tid som ga deg sorg, og sorgen kan komme i bølger - lenge etter at man liksom skal være ferdig med å sørge. Kan være lurt å snakke med en lege om det du føler, for kanskje du rett og slett trenger en pause fra noen av de daglige kravene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Rart med venninner fra før i tiden Smygel. Tiden går og det er noe å gjøre hele tiden synes jeg. Men er det problemer eller noe, da er hun på pletten og stiller opp med en gang. Spesielt henne. Besøket var kjempekoselig, og hun satt en god stund.

En pause høres veldig ok ut Bettie, kunne sove til neste år tror jeg. Men det var den samvittigheten da.. Den fikk jeg inn med morsmelka. Ikke være borte fra jobben hvis du kan stå på beina. Så jeg biter tenna sammen og går på. Omtrent sånn er det nå om dagen. Klistre på seg et smil.

Tirsdag fikk jeg ringt legen, og fikk time i begynnelsen av neste måned. Hun hadde en avbestilling, ellers hadde jeg måttet vente helt til oppunder jul. Sånn er det bestandig der. Jeg måtte ikke forklare noe, det er første gangen. Kanskje hun hørte det på stemmen min.

Ellers var tirsdag en sjauedag på jobben, ryddet på arkivet. Boring.

La meg tidlig, halv 9, og sov til klokka ringte.

I kveld skal jeg på vann aerobic, skal være med en venninne, så da blir ikke dørstokkmila så vanskelig å komme over. Tenkte jeg skulle droppe det, men har lovet bli med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var jammen meg lang ventetid hos legen! Glad jeg ikke har det sånn. Jeg får som regel time i løpet av en uke hos min fastlege. Det er veldig greit. Men det er bra du endelig har fått time da.

Jeg er veldig kveldstrøtt for tiden jeg også, kroppen min er fremdeles på sommertid. Så om kveldene setter jeg på noe god avslapningsmusikk, og vips er jeg i drømmeland. Herlig, jeg kjenner jeg rett og slett blir lykkelig av det. Mannen min bruker alltid å si at det ser ut som at jeg "koser ræva av meg" når jeg sover :fnise:

Jeg gleder meg til jul. Vi skal hjem til foreldrene mine, og det gleder jeg meg alltid veldig til. Men jeg vet at jeg kommer til å få det tøft når vi skal sørover igjen på nyåret. Sliter alltid da.. Det er da jeg virkelig må gå å kjenne på følelsen av at jeg trives så som så her. Egentlig ønsker jeg å flytte på meg. Men det er lettere sagt enn gjort, så vi venter bare på den rette tiden. Mannen min har også lyst til å flytte, det er jobb som holder oss igjen.

Og så må jeg :vinke: til Smygel - vi hadde litt kontakt tidligere :)

Dette ble langt, Sjandark. Håper du får en fin torsdags kveld :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn er det bestandig hos legen min Svimle. Derfor gruer jeg meg litt for å bestille time, det er første gang i år..

I går kveld satte jeg på en lydbok - krim (en jeg driver og hører på) - et dumt valg - ble litt urolig, og det endte med at jeg måtte opp og slå av, og ble liggende og fikk ikke sove. Skal prøve noe mer beroligende i kveld. Skjønner ikke helt hva jeg tenkte på...

Jeg gleder meg ikke så mye til jul. Synes jeg ikke står til forventningene - mine forventninger. Prøver å ikke tenke slik.

Sikkert kos i komme hjem til foreldrene dine Svimle. Kjedelig å bo et sted når man ønsker å bo et annet sted. Har prøvd det, lenge siden, men jeg husker godt hvordan det var. Det var det med jobb da, det var det med meg også dengangen. Det ordner seg nok med tiden.

Koselig at du kjenner Smygel, hun er den første venninnen min her - da jeg begynte å være her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koselig at du skriver langt Svimle, takk for besøket!

Lørdag feiret vi junior. Det skulle komme ganske mange, men det ble endel avbud i siste liten, så det ble ikke så mange.

I dag har vi feiret mannen med farsdag - presanger og sang på senga. Vi skal ut og spise middag etterpå - på hans favorittsted (og mitt).

Har også vært på gravene og tent lys og satt på roser - både pappas og svigerfars.

Ellers er det alltids noe å gjøre, både inne og ute.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...