Sjandark Skrevet 3. oktober 2008 Forfatter #21 Del Skrevet 3. oktober 2008 Nå skal jeg tenne stearinlys og rydde litt, så er det tv-tid med pledd i sofakroken. Favorittprogrammene står i kø.. og jeg pleier å sovne fra alt sammen. Typisk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sjandark Skrevet 5. oktober 2008 Forfatter #22 Del Skrevet 5. oktober 2008 Lørdag var vi + noen venner på marken i Sverige. Masse folk, masse boder og masse ting og tang. Kjøpte meg noen klær, et smykke og litt forskjellig. Hele dagen gikk med, det var litt kaldt, men det regnet ikke. Regnet kom da vi skulle dra hjem, så vi var heldige der. Vel hjemme ble det sofakroken med pledd, og fyr i ovnen. Sov dårlig om natta, det regnet og blåste... Sto opp og la meg og sto opp.. Pus kom inn, han ville ikke være ute. Han prøvde litt, men kom fort inn igjen. I dag våknet jeg til strålende vær. Lagde frokost, var litt ute og ryddet i hagen. Plukket in tomatene mine.. tenk egen avling. De er så gode - synes det smaker sol av de. Så har jeg ryddet inne, laget middag, og fruktsalat til dessert. Jeg er veldig glad i fruktsalat med vaniljekesam, men nå synes jeg det er et ork å lage det. Alt blir et ork, matlagning.. synes alt tar for lang tid. Men i dag ble det fruktsalat. Kryss i taket. Nå regner det igjen, pus har gått ut en tur, men han kommer nok snart inn igjen. I morgen er det mandag igjen, synes ukene går fortere og fortere. Tenkte jeg skulle gå til jobben i morgen, men ikke hvis det høljer ned slik som det gjør nå. Gradene faller fort, nå er det bare 3,3 grader ute. Da kommer snøen fort, det er grualt å tenke på. Vinter og snø og is og kulde. Brr. Det blir jo mye lysere når snøen kommer og blir liggende. Mailen min virker fortsatt ikke. Telenor - er det mulig? Jeg får sendt, men får ikke en eneste mail. Håper det snart hagler inn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Svimle Skrevet 6. oktober 2008 #23 Del Skrevet 6. oktober 2008 Hei Sjandark! Er det webmail du bruker, eller bruker du et program? Det hørtes ut som at kanskje smtp-innstillingene dine ikke er riktige? Jeg synes høsten er så koselig. Det er min favorittårstid, med masse stearinlys og koselige kvelder. Håper du får en fin uke, og en nydelig mandagskveld! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sjandark Skrevet 6. oktober 2008 Forfatter #24 Del Skrevet 6. oktober 2008 I dag måtte jeg skrape is. Nå er det fram med vinterklærne. Litt slitsomt på jobben, blir opplært til en del andre oppgaver.. Litt redd jeg ikke skal være flink nok. "Min" jobb behersker jeg til fingerspissene, men dette nye behersker jeg ikke. Jeg har ikke kontroll over situasjonen med andre ord. Skremmer meg litt. Er sliten for tida også, ikke i form. Skulle kanskje vært en tur hos legen, men der er det så lang ventetid så det er vel ingen vits. Det er elgjakt og høstferie, junior har ferie og koser seg hjemme med sene kvelder på dataen. Åtte stykker er borte fra jobben (jakt), det er omtrent en tredjedel av arbeidsstyrken det. Da vi var på marken lørdag, ville noen av de andre damene gå på en gratis scanning. Ikke jeg, men jeg ble da med... Der fikk vi vite vekt (med masse klær), hvor mye som var fett, vann, you name it.. ikke akkurat det mest positive.. De skulle kontakte oss nærmere evt. ta et møte.. fikk ikke helt med meg hva de drev med, men de skulle vel selge noe går jeg ut ifra. Enten råd om kosthold, treningsmetoder.. De ringer vel. Måtte stå barbeint på ei vekt. Vi stilte vel ganske likt, så ingen av oss kjøpte sjokolade i de nærmenste bodene. Pus ligger ute, han vil ikke inn. Jeg har vært i døra mange ganger, men han vil ikke. Det er trening i kveld, har ikke bestemt meg enda, føler meg som ei vaskefille, og så må jeg gå alene. Treningsvenninnen er på høstferie. Hadde trengt ei økt, men er så sliten. Blir vel hjemme. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Svimle Skrevet 6. oktober 2008 #25 Del Skrevet 6. oktober 2008 I dag måtte jeg skrape is. Nå er det fram med vinterklærne. Litt slitsomt på jobben, blir opplært til en del andre oppgaver.. Litt redd jeg ikke skal være flink nok. "Min" jobb behersker jeg til fingerspissene, men dette nye behersker jeg ikke. Jeg har ikke kontroll over situasjonen med andre ord. Skremmer meg litt. Er sliten for tida også, ikke i form. Skulle kanskje vært en tur hos legen, men der er det så lang ventetid så det er vel ingen vits. Det er elgjakt og høstferie, junior har ferie og koser seg hjemme med sene kvelder på dataen. Åtte stykker er borte fra jobben (jakt), det er omtrent en tredjedel av arbeidsstyrken det. Da vi var på marken lørdag, ville noen av de andre damene gå på en gratis scanning. Ikke jeg, men jeg ble da med... Der fikk vi vite vekt (med masse klær), hvor mye som var fett, vann, you name it.. ikke akkurat det mest positive.. De skulle kontakte oss nærmere evt. ta et møte.. fikk ikke helt med meg hva de drev med, men de skulle vel selge noe går jeg ut ifra. Enten råd om kosthold, treningsmetoder.. De ringer vel. Måtte stå barbeint på ei vekt. Vi stilte vel ganske likt, så ingen av oss kjøpte sjokolade i de nærmenste bodene. Pus ligger ute, han vil ikke inn. Jeg har vært i døra mange ganger, men han vil ikke. Det er trening i kveld, har ikke bestemt meg enda, føler meg som ei vaskefille, og så må jeg gå alene. Treningsvenninnen er på høstferie. Hadde trengt ei økt, men er så sliten. Blir vel hjemme. Jeg synes definitivt du skal bestille deg time hos legen og fått tatt noen tester! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sjandark Skrevet 6. oktober 2008 Forfatter #26 Del Skrevet 6. oktober 2008 Hei Svimle! Vet ikke om jeg har web eller ikke, har Telenor bredbånd online.no. Sist jeg fikk mail var 20.09. Kan sende, men får ikke svar. Jeg pleide å like høsten, men nå synes jeg den har kommet så fort, det er blitt så mørkt om kveldene. Jeg tenner stearinlys inne og det er koselig. Er vel sliten og ute av form, skylder på det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Svimle Skrevet 6. oktober 2008 #27 Del Skrevet 6. oktober 2008 Hei Svimle! Vet ikke om jeg har web eller ikke, har Telenor bredbånd online.no. Sist jeg fikk mail var 20.09. Kan sende, men får ikke svar. Jeg pleide å like høsten, men nå synes jeg den har kommet så fort, det er blitt så mørkt om kveldene. Jeg tenner stearinlys inne og det er koselig. Er vel sliten og ute av form, skylder på det. Men logger du deg inn på en mailside (feks internet explorer), eller bruker du outlook/outlook express/windows mail/thunderbird? Jeg kan gjerne prøve å hjelpe deg, men akkurat nå må jeg en tur ut Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 8. oktober 2008 #28 Del Skrevet 8. oktober 2008 Håper at formen blir bedre. Det er tungt å føle seg sliten. En liten legesjekk hadde sikkert ikke vært dumt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sjandark Skrevet 12. oktober 2008 Forfatter #29 Del Skrevet 12. oktober 2008 Takk for tilbudet Svimle, men nå har mannen klart å fikse det. Måtte innom butikken, og da var en kobling som var blitt feil. Tok i underkant av et minutt å fikse det. Jeg klikker på et ikon Svimle - windows mail - windows vista.. Jeg har så lite peiling på data, men jeg klarer å skrive litt. Da vet du kanskje hva jeg har? Hei Bettie, håper og tror at formen snart blir bedre. Vurderer sterkt å ta en legesjekk. Ellers håper jeg formen er oppadgående, har vært og kjøpt meg vitaminer - en for "damer" og en med B-vitaminer. Da må det vel bli bedre. I dag er det fint høstvær, klart og fint. Har gått en morgentur, men blir utrolig fort tungpustet, det skal bare en liten oppoverbakke til. Og det går ikke så fort som det pleier heller. Nå nyter jeg en kaffekopp i fred og ro - resten av folket sover. Jeg skal rydde i papirer en par timer, må få orden på endel ting. Det har en tendens til å bli utsatt. Ellers har jeg planlagt å besøke en venninne i dag. Det blir koselig, min "eldste" venninne helt fra vi var små. Hun er syk, og tar seg ikke ut. Så da reiser jeg dit. Vi har mange felles barndomsminner, hun er igrunnen den jeg har flest felles minner med, fra tidlig barnsben av. Nå må jeg rydde. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sjandark Skrevet 12. oktober 2008 Forfatter #30 Del Skrevet 12. oktober 2008 Det ble ingen tur på meg, det passet ikke. Men jeg har ryddet/kastet alle uteblomstene, vasket alle pottene, ryddet på verandaen og fått flere saker under tak. Jeg har begynt med papirene mine.. men er jeg ferdig? Eh, nei - det er så kjedelig. Får vel fortsette litt til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sjandark Skrevet 15. oktober 2008 Forfatter #31 Del Skrevet 15. oktober 2008 Mandag var det hektisk på jobb, hjemom en tur og så bar det rett bort på party. Jeg var nok sliten, og dama som demonstrerte pratet med litt monoton stemme - ikke noe fengende. Jeg ble trøttere og trøttere der jeg satt i sofaen - og plutselig datt hodet mitt - flere ganger. Uff så flaut. Fikk litt kaffe og da ble det bedre. Og alle hadde jo fått med seg at jeg sovnet... Ellers var det veldig hyggelig, endel av oss ble igjen etter at demo-dama hadde reist. Vi pratet om løst og fast - fra barneoppdragelse og opplevelser i hverdagen. Veldig sosialt. Tirsdag kveld hadde jeg behandling - massasje med kopping. Au så vondt det gjør noen ganger. Men vondt skal vondt fordrive, hodepinen min slapp taket. Den har sittet som et stramt bånd i flere uker nå, godt å slippe den. Sovet godt i natt har jeg gjort også. I dag måtte jeg skrape is av bilen, orket ikke gå til og fra jobb. 3 blå var det i dag morres. Fin dag på jobb, alt under kontroll - og jeg har fått gjort det jeg hadde planlagt. I kveld skal jeg på vann aerobic igjen. Det er inmari ok, selv om jeg ikke liker klorvann. Gleder meg til det. Det er bare litt i seneste laget, begynner kl 9. Men sånn er det bare. Kom hjem til ferdig middag i dag, det er luksus for meg. Datteren er hjemme og hun har svingt sammen noe lettvint. Og det skulle hun gjøre i morra også. Hun er delvis syk, så da blir det ikke noe innviklede greier. Men jeg er glad for alt jeg. Papirarbeidet mitt er ikke helt ferdig enda, det var selvfølgelig noe jeg ikke fant - må be om kopi. Men jeg fikk unna endel på søndagskvelden. Ellers må jeg få unna endel i heimen før jeg skal bort i kveld. Hadde bestemt meg for å ringe å bestille legetime i dag. Men det ble ikke gjort. Kanskje i morgen.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 15. oktober 2008 #32 Del Skrevet 15. oktober 2008 Jeg satt på et møte/kurs i ettermiddag, i en god stol, og med halvgodt lys og lover og regler som tema. Skal si det gikk med noen kaffekopper de tre timene det varte. Måtte også skrape is i dag. Liker ikke det, jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Svimle Skrevet 17. oktober 2008 #33 Del Skrevet 17. oktober 2008 Takk for tilbudet Svimle, men nå har mannen klart å fikse det. Måtte innom butikken, og da var en kobling som var blitt feil. Tok i underkant av et minutt å fikse det. Jeg klikker på et ikon Svimle - windows mail - windows vista.. Jeg har så lite peiling på data, men jeg klarer å skrive litt. Da vet du kanskje hva jeg har? Hei Bettie, håper og tror at formen snart blir bedre. Vurderer sterkt å ta en legesjekk. Ellers håper jeg formen er oppadgående, har vært og kjøpt meg vitaminer - en for "damer" og en med B-vitaminer. Da må det vel bli bedre. I dag er det fint høstvær, klart og fint. Har gått en morgentur, men blir utrolig fort tungpustet, det skal bare en liten oppoverbakke til. Og det går ikke så fort som det pleier heller. Nå nyter jeg en kaffekopp i fred og ro - resten av folket sover. Jeg skal rydde i papirer en par timer, må få orden på endel ting. Det har en tendens til å bli utsatt. Ellers har jeg planlagt å besøke en venninne i dag. Det blir koselig, min "eldste" venninne helt fra vi var små. Hun er syk, og tar seg ikke ut. Så da reiser jeg dit. Vi har mange felles barndomsminner, hun er igrunnen den jeg har flest felles minner med, fra tidlig barnsben av. Nå må jeg rydde. Da har du et epostprogram som heter Windows Mail Så fint at problemet ordnet seg! Synes ikke den formen din hørtes helt super ut da, håper du er bedre nå! Det ble ingen tur på meg, det passet ikke. Men jeg har ryddet/kastet alle uteblomstene, vasket alle pottene, ryddet på verandaen og fått flere saker under tak. Jeg har begynt med papirene mine.. men er jeg ferdig? Eh, nei - det er så kjedelig. Får vel fortsette litt til. Du må ikke være så flink til å rydde, da får jeg så dårlig samvittighet Men skal vaske gulv i morgen da, og i kveld skal vi ommæbelere litt nede og få det fint på gjesterommet! Mandag var det hektisk på jobb, hjemom en tur og så bar det rett bort på party. Jeg var nok sliten, og dama som demonstrerte pratet med litt monoton stemme - ikke noe fengende. Jeg ble trøttere og trøttere der jeg satt i sofaen - og plutselig datt hodet mitt - flere ganger. Uff så flaut. Fikk litt kaffe og da ble det bedre. Og alle hadde jo fått med seg at jeg sovnet... Ellers var det veldig hyggelig, endel av oss ble igjen etter at demo-dama hadde reist. Vi pratet om løst og fast - fra barneoppdragelse og opplevelser i hverdagen. Veldig sosialt. Tirsdag kveld hadde jeg behandling - massasje med kopping. Au så vondt det gjør noen ganger. Men vondt skal vondt fordrive, hodepinen min slapp taket. Den har sittet som et stramt bånd i flere uker nå, godt å slippe den. Sovet godt i natt har jeg gjort også. I dag måtte jeg skrape is av bilen, orket ikke gå til og fra jobb. 3 blå var det i dag morres. Fin dag på jobb, alt under kontroll - og jeg har fått gjort det jeg hadde planlagt. I kveld skal jeg på vann aerobic igjen. Det er inmari ok, selv om jeg ikke liker klorvann. Gleder meg til det. Det er bare litt i seneste laget, begynner kl 9. Men sånn er det bare. Kom hjem til ferdig middag i dag, det er luksus for meg. Datteren er hjemme og hun har svingt sammen noe lettvint. Og det skulle hun gjøre i morra også. Hun er delvis syk, så da blir det ikke noe innviklede greier. Men jeg er glad for alt jeg. Papirarbeidet mitt er ikke helt ferdig enda, det var selvfølgelig noe jeg ikke fant - må be om kopi. Men jeg fikk unna endel på søndagskvelden. Ellers må jeg få unna endel i heimen før jeg skal bort i kveld. Hadde bestemt meg for å ringe å bestille legetime i dag. Men det ble ikke gjort. Kanskje i morgen.. Jeg har tenkt på å prøve kopping jeg også. Kanskje drister jeg meg til å gjøre det en gang.. Kjenner at jeg snart må ha meg en massasjerunde igjen, det gjør utrolig godt! I dag måtte vi også skrape is av bilen. Synes det er litt koselig, jeg God helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sjandark Skrevet 17. oktober 2008 Forfatter #34 Del Skrevet 17. oktober 2008 Formen er ikke akkurat super Svimle, kanskje jeg ringer legen på mandag, eller går innom der og bestiller time. Det er bestandig en måneds ventetid - ihvertfall. Vurderer å bytte fastlege - det er så vanskelig å komme inn der, det er nok derfor jeg nesten aldri er der. Jeg skulle vært mye flinkere til å rydde, hadde du sett hvordan det ser ut her.. kunne ha rydda et år... nesten. Gjesterommet mitt er ikke ferdig enda, snekkeren kommer neste måned, han skal innrede noen rom. Jeg er veldig glad i kopping, synes det hjelper bra. Men det er vondt når det står på. Men det er tross alt bare en liten stund jeg ligger og nesten bilter i lakenet. Så er alt så mye bedre. Du kan få skrape is av bilen min når du vil Svimle, du skal få din egen isskrape. Det synes jeg ikke er moro. Siden jeg er liten rekker jeg ikke til midt på frontruta, og det er noe herk. Synes du ikke du ser meg neste ligge over panseret for å rekke midten på ruta? Et syn for guder... Kanskje jeg banner litt også. Godt å få kaffe på sånne møter Bettie, så en ikke sovner. Torsdag var en kje dag, sliten og våknet med vondt i hodet igjen. Sikkert fordi jeg hadde sovet dårlig. Drev med masse tall på jobben, og det er ikke noe særlig. Pratet til vaskedamen fordi hun ikke tømte alle søppelbøttene. Jeg var hyggelig, men hun syntes sikkert jeg var en bitch. Ja det er ikke første gangen det skjer. Samme hva hun synes egentlig. Jeg sier ihverfall fra til henne, og ikke til sjefen hennes. Datteren var blitt verre, så det var ingen middag ferdig. Satte i gang, og junior skulle hjelpe meg å steke pannekaker på slutten. Han fikk ordentlig dreisen på det, og var virkelig fornøyd med seg selv. Dekket bord og ryddet av etterpå. Etterpå kom han og spanderte bolle på meg, godgutten. Kastet meg over papirarbeidet mitt og holdt på, så anser jeg jeg som nesten helt ferdig. Må bare renskrive det og levere det. Og det skal skje til uka. Det er en lettelse. Fikk ikke sove torsdagskveld heller.. tallene bare surret rundt i hodet på meg. Tok en halv tablett og sovnet tilslutt. Fredag og helg. Måtte skrape is, men ellers ble det strålende vær. Fin dag på jobben, fikk unna endel. Ble litt hektisk på slutten av dagen, og det er faktisk litt godt i disse dystre nedgangstider. Ikke at jeg merker så mye til det enda.. Så i dag er det en fin dag, har ikke vondt i hodet, nå begynner snart Beat for Beat og da er fjernkontrollen i min hånd og jeg synger litt med. Tenner lys - og det blir så koselig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sisu Skrevet 17. oktober 2008 #35 Del Skrevet 17. oktober 2008 Hei på deg. Bare innom og smugleser litt. Ønsker deg en fin helg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sjandark Skrevet 18. oktober 2008 Forfatter #36 Del Skrevet 18. oktober 2008 Gor morgen KG! I dag blir det en strålende dag. Våknet tidlig full av ork og arbeidslyst. Så lenge det varer.. Stille i huset, resten av gjengen sover. Hei Sisu, koselig med besøk. Ønsker deg også en fin helg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sjandark Skrevet 18. oktober 2008 Forfatter #37 Del Skrevet 18. oktober 2008 Kaffepause med KG. Strålende sol med blå himmel, plenen er hvit av rim. Pus sitter på en stein og ser utover området sitt. Og her sitter jeg og nyter en kopp Løfbergs Lila. Livet er herlig - akkurat nå. Synes ikke Beat for Beat var så fint i går, så det ble Skal vi Danse istedet. Svitsjet fram og tilbake. Sist fredag var Beat for Beat inmari fint, liker de som synger med litt "sterk" stemme - og det var det forrige fredag. Har hengt opp to klesvasker, og den tredje går for fullt. Har ryddet og vasket opp på kjøkkenet. Alle orkideene mine har blitt duppet i en bøtte med vann (min måte å vanne de på), men det er en stund siden sist. Nå står de så fint i vindusposten. Etterpå skal jeg være med en venninne på en messe - tror det er husflid og stæsj. Ikke helt sikker, men det blir godt med en tur ut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 19. oktober 2008 #38 Del Skrevet 19. oktober 2008 Isskraping er langt fra min favorittøvelse. Ikke at selve skrapinga er så ille, men det representerer vinter og kulde og jeg er ikke fan av det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sisu Skrevet 20. oktober 2008 #39 Del Skrevet 20. oktober 2008 Isskraping er langt fra min favorittøvelse. Ikke at selve skrapinga er så ille, men det representerer vinter og kulde og jeg er ikke fan av det. Så sant som det er sagt!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sjandark Skrevet 22. oktober 2008 Forfatter #40 Del Skrevet 22. oktober 2008 Nei isskraping er ikke min favoritt øvelse heller, Bettie og Sisu. Hadde en fin tur på lørdag. En fin dag med mye påfyll av latter og gode samtaler. Søndag ble det huslige sysler. Kom ikke inn på KG da jeg prøvde. Hentet et lass med møbler (som jeg trodde vi skulle få brukt for) på hytta, og mandag ble de kjørt på søpla. Dette har jeg hentet/fått av slektninger og dratt først hjem, og så kjørt det til hytta. Bare tull å dra hjem så mye, men nå er de borte. Hentet litt ved i samme slengen. Mandag var det jobbing og så trening om kvelden. En stund siden sist, så jeg brukte en del "nye" muskelgrupper kjenner jeg. Tirsdag gikk jeg en lang tur med en venninne, nå blir det jammen fort mørkt om kvelden. I dag har det vært kaotisk på jobb, og jeg klarte å stresse meg opp så jeg fikk vondt i hodet. Hadde en del ekstra arbeidsoppgaver fordi jeg var alene på min avdeling, det er jo typisk. Og sentralbordet ringte i ett sett, så jeg fikk nesten ikke gjort noe annet enn å ta telefonen. Godt å komme hjem til ferdig middag, en snill datter som har svingt deg. Dekket i stua med lys og greier. Så koselig! Prøver å varve ned litt nå, skal på trening etterpå. Tror jeg kan trenge det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå