Gjest Nefertiti Skrevet 4. juni 2003 #1 Del Skrevet 4. juni 2003 Hei! Jeg har begynt å vurdere veldig strekt å tatovere meg. Ikke fordi det er på moten eller noe, men som et slags tegn til meg selv. De siste dagene har jeg opplevd mye og har fått tenkt mye. Har kommet fram til noen ord som jeg ikke vil glemme og som betyr veldig mye for meg. Har vurdert å finne den kinesiske betydningen og tatovere det på meg. Som en slags, aldri glem dette her... Har noen av dere tatovering, såfall hvor? Var det vondt å ta den? Er det noe minste mål på hvor store de må være? Vil bare ha en liten feminin en. Vurderer å ta en i bukselinnings høyde bak på ryggen liksom. Noen som har erfaringer? Angrer/ angrer ikke? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Joplaya Skrevet 4. juni 2003 #2 Del Skrevet 4. juni 2003 Angrer ikke. Har to, en rundt håndleddet og en i korsryggen. Om du en dag har tenkt å få barn og føde med smertestillende som epidural bør du skygge unna det området du tenker på. Legen du da får kan nekte å sette sprøyten. Jeg var heldig med legen, han satte sprøyten lenger oppe. Hvis du søker på temaet vil du få opp en tidligere tråd om emnet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kristine 80 Skrevet 4. juni 2003 #3 Del Skrevet 4. juni 2003 Gjør det du!!!! Jeg har en ganske stor en på min høyre skulder en sol, med keltisk mønster inni. :D Liker den kjempegodt. Når en ikke ser den hele tiden, så er det morro hver gang. Blir like fortenkt. Ønsker meg en til i år, men den skal bare være liten.. en slik som du tenker på. Det er veldig mange som har kinesink tegn. hvorfor ikke prøve å tegne noe arti selv... den er det såfall ingen andre som kommer til å ha. Eller spørr noen andre som er god til å tegne! jeg har en vennine som har en helt nede ved trusekante... Den var fin helt til hun fikk et strekk merke tvers igjenom... det er noe å tenke på. Jeg vil iallefall velge sikre plasser. Lykke til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Barbie Skrevet 4. juni 2003 #4 Del Skrevet 4. juni 2003 Jeg har en skorpion på min høyre skulder,og tok den i syden i fjor. Det gjorde ikke vondt,sved bare littegranne. Har lyst på kinesisk tegn også,så jeg får se når vi drar til Hellas neste år. Barbie Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jusy me Skrevet 4. juni 2003 #5 Del Skrevet 4. juni 2003 Det gjør ikke vondt å ta tatovering. Har en på overarmen og en nede i korsryggen. Må vel nevne at nede på korsryggen gjorde det litt vondt å ta tatovering.. Har en sol på overarmen og den på korsryggen klarer jeg ikke helt å beskrive.. Angrer ikke på at jeg tok de. Litt bekymret på når jeg engang skal få barn om legen vil sette epidural på meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silfen Skrevet 4. juni 2003 #6 Del Skrevet 4. juni 2003 Jeg så en som hadde visdomsord skrevet rundt overarmen på latin, spiralformet. Det var stilig. Om du vil ha og har tenkt nøye over hva du vil ha; go for it. Selv har jeg 6. Noen små og yndige, noen store og stilige. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mayamor Skrevet 4. juni 2003 #7 Del Skrevet 4. juni 2003 Jeg har en søt Ole Brumm tatovert på høyre fots ankel. Tok den for 3 år siden og har ikke angret. Når jeg har sokker på - kan ingen se den... Mamma ble sur på meg og sa at dersom hun hadde visst hvor mye jeg likte O.B. - ville hun kjøpt meg flere sokker... Neste utsagn: Tenk Mayamor når du kommer på gamlehjem. Pleierene vil le av deg... Nei svarte jeg - pleierene vil ha tatoveringer og piercinger overalt selv når den tid kommer... Mayamor Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Suzy Skrevet 5. juni 2003 #8 Del Skrevet 5. juni 2003 Jeg har en flott engel nederst på ryggen (akkurat der den skifter navn...). Tok den for snart to år siden - den symboliserer flere ting for meg og jeg er veldig fornøyd med den. :D Den er ganske privat - jeg viser den bare fram om jeg vil - og jeg syns den er vakker! Det kosta meg omtrent 1200 kroner og tok to-tre timer mener jeg å huske. Litt au, men ikke mye egentlig. Suz Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aline Skrevet 5. juni 2003 #9 Del Skrevet 5. juni 2003 Jeg har en fugl på høyre skulder, og har nå bestilt time den 18. juni for å ta en ny tattoo. Skal ha en selvtegnet firfirsle (om jeg ikke finner noe annet når jeg kommer dit da....) som skal matche i farger med fuglen min, den skal krappe nedover forran på venstre legg. (innbiller meg at det gjør litt vondt å ta tattoo forran på leggen, så det KAN jo hende den faller litt lenger ut på siden.. men overlevde bra den første tattoen.) Angrer absolutt ikke, min første er ett kjærkomment smykke, som kun er mitt, og det regner jeg med den neste kommer til å bli også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 5. juni 2003 #10 Del Skrevet 5. juni 2003 Åhh.. jeg har så lyst på en tatovering jeg også. Har tenkt på det i 3-4 år nå, men får ikke ut fingeren :-? . Mest av alt har jeg lyst på en liten, knallrød "cartoon-djevel" på skulderen. Lurer på når feriepengene mine kommer jeg... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kira Skrevet 5. juni 2003 #11 Del Skrevet 5. juni 2003 Jeg har to, et kinesisk tegn på overarmen som er mitt kinesiske stjernetegn, og en skorpion i nakken/mellom skulderbladene. Den på armen var ikke vond, men den i nakken og det område der kjente jeg, og det var ikke akkurat deilig. :-? Og jeg har bestilt time til en til, som jeg skal ha navnet mitt skrevet i runer på halsen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CecilieB Skrevet 5. juni 2003 #12 Del Skrevet 5. juni 2003 Jeg har en skorpion på 6 cm. på den høyre skulderen min. Jeg har hatt den i fire år nå og tok den et sted som skulle kunne "skjules". Nå ønsker jeg imidlertid en ny, men på et mer synlig sted. Hvis noen har noen gode forslag til meg, så blir jeg glad for det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Janna Skrevet 5. juni 2003 #13 Del Skrevet 5. juni 2003 Jeg vil også ha en tatovering. Har som Lea tenkt på det i et par-tre år, men ikke fått ut finger`n. Aner ikke hvilket motiv/symbol jeg skal ha, men det må være noe som betyr noe for meg. Hmm! Kom akkurat på noe... Noen som kan gresk her? Navnet til sønnen min er greskt... Og kanskje det skriftspråket passer som tattis.. (?) Jeg har alltid likt fugle-tatoveringer veldig godt, de symboliserer for meg frihet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CecilieB Skrevet 5. juni 2003 #14 Del Skrevet 5. juni 2003 Det tok tid før jeg fikk ut fingen også. Til slutt med venninnene mine så lei av maset mitt at de kjøpte gavekort på tattis til meg, og da hadde jeg ikke noe valg lenger. Jeg har alltid visst hva og hvor med den første tatoveringen, så det var fort gjort når jeg først gikk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klips Skrevet 5. juni 2003 #15 Del Skrevet 5. juni 2003 Fikk min første tatovering for to uker siden. Den er satt sammen av mitt stjernetegn (vannmannen) og tegnet til mannen min og datteren min (væren). Den sitter på innsiden av høyre legg, litt over ankelen. Dekker over noen synlige blodårer som ikke gikk bort, og er synlig, men ikke fullt så "in your face" som på utsiden av leggen. Samt litt mer uvanlig. Nå har jeg lyst på en på skulderen, men aner ikke hva, noe med fine linjer, som en kul fugl, men det må jo være noe som betyr noe for meg. Gjorde forøvrig ikke vondt i det hele tatt på leggen, men det kommer jo an på hvor stor den er også, blir jo sårt etterhvert som de arbeider. Og Vinga: fonten "symbol" på pc'en din er vel greske bokstaver, mener jeg? Kan godt "korrekturlese" for deg, som akademiker kjenner jeg mine greske bokstaver ganske godt. Ellers finnes det sikkert grekere på KG også, her finnes jo det meste. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LaToya Skrevet 5. juni 2003 #16 Del Skrevet 5. juni 2003 Hei ! Jeg har en tatoering på leggen, litt ovenfor ankelen. Den betyr mye for meg og jeg synes den er veldig fin. Jeg synes faktisk det gjorde litt vondt jeg. Ikke dødsvondt, men du merket at det skjedde noe. Jeg er veldig glad jeg har tatt noe som betyr noe for meg. Sjansen for å angre er nok mindre da. Synes din tatoering høres veldig fin ut - ta den du :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madley Skrevet 5. juni 2003 #17 Del Skrevet 5. juni 2003 Har en tatovering på ankelen. Jeg angrer kjempemye for den er stygg! Han som tatoverte meg var ikke flink i det hele tatt! Så vær nøye på hvem du tatoverer deg hos. Be om å få se bilder av tatoveringer han har utført. Jeg skal få en annen tatovering over den gamle. Som for øvrig er en svale, men som alle tror er en flue eller edderkopp!!! :evil: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nitha Skrevet 6. juni 2003 #18 Del Skrevet 6. juni 2003 Jeg har mitt kinesiske tegn på høyre side av korsryggen i bukselinning-høyde. Den er kanskje fem cm. høy og ikke prangende i det hele tatt. Har til og med fått komplimenter av voksne damer i svømmehallen som synes den sitter og ter seg pent. Men det var jo for meg og mannen min jeg tok den. Mitt råd til deg er at du tenker deg om i litt mer enn noen dager før du bestemmer deg for å få et slikt merke for livet. Spesielt når du spør om det er vondt, for det er selvfølgelig vondt å få en tatovering! Graden av smerte er individuell og avhenger også litt av hvor du ønsker tatoveringen. Jeg har for eksempel sett voksne menn løpe gråtende ut med en halvveis ferdig lenke rundt overarmen :o . En annen ting du skal tenke på dersom du ønsker tatovering, er om du vil ha en i farger eller "sort/hvitt". Fargene har en tendens til å falme, og det er ikke spesielt dekorativt med en småslapp fargevassen tatovering på godt synlige plasser resten av livet. Synes nå jeg... Se for øvrig mange tidligere tråder om temaet Lykke til! Nitha Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest c75 Skrevet 6. juni 2003 #19 Del Skrevet 6. juni 2003 Jeg tok min for ti år siden.En skorpion på venstre skulder.Jeg har vært en gang å fått den piffet litt opp da fargen (sort) begynte å bli litt blass.Angrer ikke og har planer om å skaffe en til på ankelen. Men tenk deg godt om og finn ut nøyaktig hva du vil ha først.Er forsent å angre etterpå .. Jeg synes ikke det var vondt i det hele tatt,men det spørs vel litt hvor du tar den da. Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amber Skrevet 7. juni 2003 #20 Del Skrevet 7. juni 2003 Jeg har en ganske stor en bak på skulderen. Jeg synes det var veldig vondt, svimte faktisk av... pysa! Det tok to timer å lage den, og den er like fin den dag i dag, og det er sju- åtte år siden jeg fikk den. Angrer ikke jeg, men skulle ønske jeg hadde valgt et annet motiv egentlig... Har lyst på en på ankelen, men mannen min synes det er stygt, så jeg tror ikke jeg kommer til å gjøre det... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå