Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har operert nesen for 3 dager siden og jeg er så sinnsykt hoven! Kinnene og øynene! Og jeg har blitt knallilla på øyelokkene. Flere som ble så hoven? Når gikk hevelsen ned? 

Anonymkode: 4959e...95b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei, opererte på lørdag . (4 dager siden) Jeg er også kjempe hoven og blå. Men ja det er normalt. Tok ut tampongene selv i går, det var en befrielse . Og skal ta av gipsen på fredag. Gleder meg veldig til det. Jeg føler jeg har hatt konstant press i hodet av gipsen , min går liksom helt opp i pannen . Har sett de fleste andre bare har på nesen . Så vet ikke hvorfor min er så stor. Har heldigvis ingen smerter, kun ubehag. Hvordan går det med deg da ? 

Skrevet
På 3.3.2018 den 0.56, AnonymBruker skrev:

Noen aom har erfaring med Knut Kvinnesland her? :) Vurderer å operere nesen hos ham, men vil gjerne høre om andre er fornøyde etter operasjon  hos ham. 

Anonymkode: 06132...d34

Jeg opererte nesen for 4 dager siden hos Knut Kvinnesland. Skjev skillevegg og hump på neseryggen . Har fremdeles gips så vet ikke hvordan resultatet er men kan gjerne dele det når jeg vet 😊

Skrevet
16 minutter siden, Karma79 skrev:

Jeg opererte nesen for 4 dager siden hos Knut Kvinnesland. Skjev skillevegg og hump på neseryggen . Har fremdeles gips så vet ikke hvordan resultatet er men kan gjerne dele det når jeg vet 😊

Gjorde det samme selv hos Knut Kvinnesland nå nylig! Er kjempe fornøyd! 😄 Hadde også stor gips. Holdt på å bli gal av den de to siste dagene. 😅 

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har operert nesen for 3 dager siden og jeg er så sinnsykt hoven! Kinnene og øynene! Og jeg har blitt knallilla på øyelokkene. Flere som ble så hoven? Når gikk hevelsen ned? 

Anonymkode: 4959e...95b

Ja, såg helt oppblåst ut fra dag 3-5, så roet det seg en god del på dag 6. Jeg så ut som jeg hadde lilla eyeliner på øyelokket på det verste. 

Skrevet
5 minutter siden, menhva skrev:

Gjorde det samme selv hos Knut Kvinnesland nå nylig! Er kjempe fornøyd! 😄 Hadde også stor gips. Holdt på å bli gal av den de to siste dagene. 😅 

Ah, jeg også 😅 Litt flaut men jeg vet ikke om jeg skal ta sting også når jeg skal ta gipsen av , eller om det er slike sting som forsvinner av seg selv. Hvordan var det med deg ? 

Ja, såg helt oppblåst ut fra dag 3-5, så roet det seg en god del på dag 6. Jeg så ut som jeg hadde lilla eyeliner på øyelokket på det verste. 

Skrevet

Han informerte ikke meg heller om noe sting. Men jeg hadde 1 sting som han måtte ta når jeg tok av gipsen. Men det synes ikke i det hele tatt etterpå! Å det beste av alt, det er ingen som har lagt merke til at jeg har gjort noe en gang. Men er fortsatt veldig hovent.

Skrevet

Hva gjorde du ? Jeg hadde en voldsomt skjev skillevegg og en hump. Håper virkelig han har fått hele humpen, det var derfor jeg ville operere meg. Skjevheten har jeg egentlig aldri brydd meg noe om, sikkert fordi jeg bare fokuserer på humpen. Jeg må gå på penicillin kur, måtte du? Har ikke sett andre som må det så lurer litt på om folk bare ikke nevner det eller om det ikke er så vanlig. 

Skrevet

Samme som jeg gjorde da. Fjernet hump og skjev skillevegg. 

Ja måtte gå på penicillin kur. Har heller ikke lest noe om det. Kanskje det bare ikke blir nevnt? 🤔 

Skrevet

Da har jeg fått gipsen av i dag, opererte for veldig skjev skillevegg og hump på nesen. Jeg var forberedt på at det ikke skulle være perfekt og at jeg ville være hoven Osv. Men jeg har fortsatt kul, den er mindre men veldig tydelig enda. Er så lei meg! Ser flere er skuffet over resultat men det virker som de fleste som opererer for kul er fornøyd med at den ihvertfall er borte når de tar gipsen av. Er det noe håp om at den også vil forsvinne? Vet det høres dumt ut men klamrer meg til håpet for å ikke bli kjempe deppa. Har lite lyst å gjennomgå dette en gang til. 😔

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, Karma79 skrev:

Da har jeg fått gipsen av i dag, opererte for veldig skjev skillevegg og hump på nesen. Jeg var forberedt på at det ikke skulle være perfekt og at jeg ville være hoven Osv. Men jeg har fortsatt kul, den er mindre men veldig tydelig enda. Er så lei meg! Ser flere er skuffet over resultat men det virker som de fleste som opererer for kul er fornøyd med at den ihvertfall er borte når de tar gipsen av. Er det noe håp om at den også vil forsvinne? Vet det høres dumt ut men klamrer meg til håpet for å ikke bli kjempe deppa. Har lite lyst å gjennomgå dette en gang til. 😔

Er dessverre mange som føler at det ble tatt altfor lite, inkludert meg selv 😞 husk at du fortsatt er hoven og at det er mange mnd til du ser ferdig resultat, men det er begrenset hvor mye bedre det blir. Jeg gråt da gipsen ble tatt av fordi jeg var så skuffet, men nå fire mnd etter har jeg innsett at jeg faktisk ble kvitt det som plaget meg mest og kan leve med det. Håper du blir mer fornøyd etterhvert!

Anonymkode: 39ea2...326

Skrevet

Ja nå når jeg ser på før og etterbilder er det minimal forskjell. Forstår bare ikke hvorfor de tar for lite når de først er i gang. Siste jeg sa før jeg sovnet var at nå må dere ta skikkelig. 🙈 Betaler dyrt, bruker ferien på dette og hele prosessen var jo veldig ubehagelig og alt dette  for ett mindre en halvveis resultat .  Håper jeg klarer å bli like positiv som deg med tiden da . 

AnonymBruker
Skrevet
På 1.7.2018 den 11.33, AnonymBruker skrev:

Han har tatt over for Morten Haug på Aleris da Morten har byttet til egen klinikk i Drammen om jeg husker riktig :) 

Anonymkode: 18a3b...a78

Har så lyst til å operere meg hos Morten Haug, men er det verdt det når han har byttet klinikk? Han nye på Aleris har sikkert ikke like mye erfaring, men samtidig er Teres Nobel en velkjent klinikk, mens denne klinikken i Drammen er nyoppstartet. Hva tenker dere?

Anonymkode: 3981d...02b

Skrevet
På 11.7.2018 den 5.22, AnonymBruker skrev:

Har så lyst til å operere meg hos Morten Haug, men er det verdt det når han har byttet klinikk? Han nye på Aleris har sikkert ikke like mye erfaring, men samtidig er Teres Nobel en velkjent klinikk, mens denne klinikken i Drammen er nyoppstartet. Hva tenker dere?

Jeg tenkte det samme, men etter å ha vært på konsultasjon hos både Morten og Kenneth var det ingen tvil om at jeg ville opereres hos Kenneth. Følte meg i trygge hender fra starten av. Nå er det bare noen dager siden operasjonen og alt har gått veldig fint 🙂 

Skrevet (endret)
På 14.7.2018 den 14.48, memme96 skrev:

Jeg tenkte det samme, men etter å ha vært på konsultasjon hos både Morten og Kenneth var det ingen tvil om at jeg ville opereres hos Kenneth. Følte meg i trygge hender fra starten av. Nå er det bare noen dager siden operasjonen og alt har gått veldig fint 🙂 

Er det ikke skummelt å operere seg? Nesen er jo ganske sentralt i ansiktet. 

Endret av Paperwall
AnonymBruker
Skrevet
På 14.7.2018 den 14.48, memme96 skrev:

Hva var det som gjorde at du bestemte deg for Kenneth Chiu? Jeg tenker at Haug har mer erfaring og tror dermed jeg kommer til å velge han. Kenneth ser veldig ung ut, så er litt skeptisk (mulig jeg ikke har grunn til å være det men) :) Skal til konsultasjon hos M. Haug. 

Kan du dele din opplevelse av neseplastikk? Kommer til å operere meg i august engang :) 

Skrevet

Følte at vi forstod hverandre mye bedre, rett og slett :) Anbefaler absolutt en konsultasjon hos han!

På selve operasjonsdagen var jeg supernervøs mens jeg lå der og fikk narkosen, men legene var veldig betryggende og flinke til å roe meg ned. Våknet opp tre timer senere, ganske borte. Lå vel time til oppvåkning der sykepleier passet på meg hele tiden. Sov hele dagen etter operasjonen. Hadde ikke noe særlig smerter, var bare utrolig slapp.

Dag 2 var verst men ikke ille. Fikk med sterke smertestillende som jeg helt sikkert hadde klart meg uten men som jeg tok i frykt for at det skulle bli vondt. Sov hele denne dagen også, klarte såvidt å gå den korte veien til doen pga at jeg var så døsig. 

Dag 3- begynte å kvikne litt til. Hovent rundt øya (litt blå/gul), hovne kinn og hodepine- trodde jeg skulle se mørbanka ut så er positivt overrasket. Fikk bevegd litt på meg også noe jeg fikk beskjed om å gjøre.

Igår og idag har jeg følt meg fin. Klarer fint å gå korte turer, men merker at jeg fort blir sliten og svimmel. Renner fortsatt av nesa. Det er egentlig det eneste som plager meg + neseskjoldet selvfølgelig. Klinikken har ringt meg to ganger allerede for å høre hvordan det går :) 

AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, memme96 skrev:

Følte at vi forstod hverandre mye bedre, rett og slett :) Anbefaler absolutt en konsultasjon hos han!

På selve operasjonsdagen var jeg supernervøs mens jeg lå der og fikk narkosen, men legene var veldig betryggende og flinke til å roe meg ned. Våknet opp tre timer senere, ganske borte. Lå vel time til oppvåkning der sykepleier passet på meg hele tiden. Sov hele dagen etter operasjonen. Hadde ikke noe særlig smerter, var bare utrolig slapp.

Dag 2 var verst men ikke ille. Fikk med sterke smertestillende som jeg helt sikkert hadde klart meg uten men som jeg tok i frykt for at det skulle bli vondt. Sov hele denne dagen også, klarte såvidt å gå den korte veien til doen pga at jeg var så døsig. 

Dag 3- begynte å kvikne litt til. Hovent rundt øya (litt blå/gul), hovne kinn og hodepine- trodde jeg skulle se mørbanka ut så er positivt overrasket. Fikk bevegd litt på meg også noe jeg fikk beskjed om å gjøre.

Igår og idag har jeg følt meg fin. Klarer fint å gå korte turer, men merker at jeg fort blir sliten og svimmel. Renner fortsatt av nesa. Det er egentlig det eneste som plager meg + neseskjoldet selvfølgelig. Klinikken har ringt meg to ganger allerede for å høre hvordan det går :) 

Jeg har vært hos konsultasjon hos en annen plastiskkirurg, fikk ingen tillit til han, men syns Haug virket ganske OK og det virket som at han skjønte hva jeg ville gjøre med nesa (snakket med han på telefon for en stund siden), men har mange spørsmål jeg må stille før jeg tar avgjørelsen.

Veldig hyggelig at du deler din historie, er så nervøs mtp. neseoperasjon, men blir litt roligere når jeg leser andre sine opplevelser. kan jeg spørre deg hvilke endringer du gjorde? :) Hvor lenge må du ha tampongene inni nesen?

AnonymBruker
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva var det som gjorde at du bestemte deg for Kenneth Chiu? Jeg tenker at Haug har mer erfaring og tror dermed jeg kommer til å velge han. Kenneth ser veldig ung ut, så er litt skeptisk (mulig jeg ikke har grunn til å være det men) :) Skal til konsultasjon hos M. Haug. 

Kan du dele din opplevelse av neseplastikk? Kommer til å operere meg i august engang :) 

Jeg var på konsultasjon hos både Morten og Kenneth og jeg følte også at Kenneth forsto meg mye bedre, og han ville også gjøre mer enn hva Morten gikk med på. Jeg hadde en ganske maskulin nese så har gjort hele mer feminin og symmetrisk. Senket neseryggen, rettet opp neseskilleveggen, gjort nesen smalere og fått inn nesevingene. Høres mye ut, men ingen ser at jeg har operert :) 

Anonymkode: 39ea2...326

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har vært hos konsultasjon hos en annen plastiskkirurg, fikk ingen tillit til han, men syns Haug virket ganske OK og det virket som at han skjønte hva jeg ville gjøre med nesa (snakket med han på telefon for en stund siden), men har mange spørsmål jeg må stille før jeg tar avgjørelsen.

Veldig hyggelig at du deler din historie, er så nervøs mtp. neseoperasjon, men blir litt roligere når jeg leser andre sine opplevelser. kan jeg spørre deg hvilke endringer du gjorde? :) Hvor lenge må du ha tampongene inni nesen?

Fjernet hump på neseryggen og løftet tippen, og gjorde den mer symmetrisk. Humpen var hovedårsaken til at jeg ville opereres. I tillegg skulle han rette opp neseskilleveggen da jeg hele livet har hatt problemer med å puste ut av nesen :

Selvom tippen er ganske hoven ser jeg allerede en stor forskjell så tror dette blir bra!

AnonymBruker
Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har forresten ikke tamponger i nesen, har plastrør slik at jeg får puste :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...