anonym 998 Skrevet 24. januar 2023 #4161 Skrevet 24. januar 2023 AnonymBruker skrev (På 22.1.2023 den 1.34): Ja, for snart tre år siden. Ble veldig fint, bedre resultat enn jeg trodde det skulle bli. Varm og hyggelig kirurg. Anonymkode: 279c9...c8e Noen som vet om man får en stor forskjell hos Bjørn Tvedt? ønsker meg en buet nese
Cljana Skrevet 13. februar 2023 #4162 Skrevet 13. februar 2023 Hei Ser en del gode og en del dårlige anbefalinger av Morten Haug. Vurderer han til operasjon av nesen, noen synspunkter fra noen med personlig erfaring her inne?
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2023 #4163 Skrevet 14. februar 2023 Cljana skrev (15 timer siden): Hei Ser en del gode og en del dårlige anbefalinger av Morten Haug. Vurderer han til operasjon av nesen, noen synspunkter fra noen med personlig erfaring her inne? Styr unna, utdatert teknikk og mye av de samme komplikasjonene hos pasienter. Hengende nese tipp og hakk i nesen. Han er heller ikke erfaren med bruk av ribbe. Anbefaler å vurdere nøye hvem du velger som kirurg. Anonymkode: 65650...967
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2023 #4164 Skrevet 14. februar 2023 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Styr unna, utdatert teknikk og mye av de samme komplikasjonene hos pasienter. Hengende nese tipp og hakk i nesen. Han er heller ikke erfaren med bruk av ribbe. Anbefaler å vurdere nøye hvem du velger som kirurg. Anonymkode: 65650...967 kan du anbefale noen? oslo/viken. Anonymkode: 358a4...e7d
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2023 #4165 Skrevet 14. februar 2023 Jeg har vært på konsultasjon hos både Morten Haug og Kenneth Chiu, for noen år siden. Ingen av de ville operere nesen min. Haug gransket nesen min ganske nøye, og konkluderte med at den var fin som den var. Chiu mente det samme, men han så aldri nøye på meg (satt typ flere meter unna hele tiden). Jeg har derimot nettopp vært på konsultasjon hos Håvar Løseth. Han var veldig grundig, lyste inn i nesen med mikroskop og greier (aner ikke hva han så etter men 😅). Han forstod hva jeg ønsket å endre, og sa han kunne brekke opp nesebenet for å gjøre det smalere. Synes dette høres ekstremt brutalt ut, men det er kanskje vanlig? Virket som han hadde svært mye kunnskap, men jeg er likevel usikker, i.o.m. at to andre kirurger har avvist meg. Har noen erfaringer med lignende operasjon, dvs. kun smalne nesebenet? Er så redd for at den skal kollapse eller noe i den duren🙈 Anonymkode: 46b97...0ff
Cljana Skrevet 14. februar 2023 #4166 Skrevet 14. februar 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Styr unna, utdatert teknikk og mye av de samme komplikasjonene hos pasienter. Hengende nese tipp og hakk i nesen. Han er heller ikke erfaren med bruk av ribbe. Anbefaler å vurdere nøye hvem du velger som kirurg. Anonymkode: 65650...967 Hva er ribbe? har du erfaring, eller kun lest på nett?
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2023 #4167 Skrevet 14. februar 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Styr unna, utdatert teknikk og mye av de samme komplikasjonene hos pasienter. Hengende nese tipp og hakk i nesen. Han er heller ikke erfaren med bruk av ribbe. Anbefaler å vurdere nøye hvem du velger som kirurg. Anonymkode: 65650...967 Pinnekjøtt da? Anonymkode: 1da5d...b68
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2023 #4168 Skrevet 14. februar 2023 Cljana skrev (3 timer siden): Hva er ribbe? har du erfaring, eller kun lest på nett? Handler ikke om erfaring, ble en skrivefeil der, skulle skrive ribben. Neseoperasjoner er svært kompliserte og det er veldig få som bruker moderne teknikker og idet heletatt operer neser.. Han har ikke erfaring med komplekse revisions og bruker gamle tekniker hvor han blant annet ikke stivner tippen, mange får også heng under nesetippen. Hvis du leser på legelisten og denne tråden + andre facebook grupper ser du at han sjelden gidder å fikse opp i ting og nekter for komplikasjoner i ettertid. Finn en kirurg som spesialiserer seg på neseoperasjoner og har før/Etter bilder som du er fornøyd med og som er like det du ønsker av endring. De mest erfarne og oppdtaterte innenfor neseplastikk er Bjørn tvedt og Kenneth Chiu. Håvar løseth er flink til å selge operasjoner og overhype metoden med piezotome, leser du litt rundt lover han mer enn det han kan levere. Neseoperasjoner er også en operasjon hvor de fleste trenger en korrigering i ettertid, er kirurgen du velger erfaren nok til å gjøre en korrigering? etter hver operasjon får du scartissue/arve vev/ du fjerner brusk, og nesen blir samtidig ustabil avhengig av hvilken teknikk de bruker, eks åpen eller lukket operasjon. (De fleste i Norge operer åpent). Anonymkode: 65650...967
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2023 #4169 Skrevet 14. februar 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg har vært på konsultasjon hos både Morten Haug og Kenneth Chiu, for noen år siden. Ingen av de ville operere nesen min. Haug gransket nesen min ganske nøye, og konkluderte med at den var fin som den var. Chiu mente det samme, men han så aldri nøye på meg (satt typ flere meter unna hele tiden). Jeg har derimot nettopp vært på konsultasjon hos Håvar Løseth. Han var veldig grundig, lyste inn i nesen med mikroskop og greier (aner ikke hva han så etter men 😅). Han forstod hva jeg ønsket å endre, og sa han kunne brekke opp nesebenet for å gjøre det smalere. Synes dette høres ekstremt brutalt ut, men det er kanskje vanlig? Virket som han hadde svært mye kunnskap, men jeg er likevel usikker, i.o.m. at to andre kirurger har avvist meg. Har noen erfaringer med lignende operasjon, dvs. kun smalne nesebenet? Er så redd for at den skal kollapse eller noe i den duren🙈 Anonymkode: 46b97...0ff Det er vanlig å knekke opp nesen for å gjøre den mindre, men husk at når du gjør nesen mindre er det risiko får å puste dårligere siden du får mindre plass der inne. Det kan by på en del sekundær problemer som søvn/bihuleplager/tung pust/søvn ape etc. Hvis 2 kirurger ikke anbefaler operasjon bør du nok høre på dem. Minimale endringer og små justeringer er ikke verdt å operere for, risikoen for komplikasjoner er høy og nesen har begrenset med brusk du kan bruke. Tro meg, du vil ikke ha ribben eller ørebrusk i nesa. Anonymkode: 65650...967 1
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2023 #4170 Skrevet 14. februar 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): kan du anbefale noen? oslo/viken. Anonymkode: 358a4...e7d Bjørn Tvedt/Kenneth Chiu, ville ikke latt noen andre røre nesen min i Norge. Utlandet kan jeg anbefale Sercan Gode, Eren Tastan, Erkan Soylu Anonymkode: 65650...967
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2023 #4171 Skrevet 17. februar 2023 hva koster en neseoperasjon hos kenneth chiu? Anonymkode: 358a4...e7d
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2023 #4172 Skrevet 19. februar 2023 anonym 998 skrev (På 24.1.2023 den 19.21): Noen som vet om man får en stor forskjell hos Bjørn Tvedt? ønsker meg en buet nese Jupp. Hadde en mindre neseoperasjon hos han. Rørte ikke nesebor. Fikk fin svak bue som passer perfekt til ansiktet mitt. Trodde forskjellen skulle være minimal, men den ble overraskende stor. Meget fornøyd med han Anonymkode: 279c9...c8e
Rosakatt Skrevet 19. februar 2023 #4173 Skrevet 19. februar 2023 Tror dere Kenneth Chiu kan hjelpe meg med - Rette opp nesen - Gjøre den rett eller med svai om mulig - Gjøre den lavere, med mindre nesebor ? 😊 - Vet ikke med nesetippen, mulig den er for stor for de endringene jeg ønsker, men kanskje man ikke får endret den?
Sitrons Skrevet 19. februar 2023 #4174 Skrevet 19. februar 2023 7 hours ago, Rosakatt said: Tror dere Kenneth Chiu kan hjelpe meg med - Rette opp nesen - Gjøre den rett eller med svai om mulig - Gjøre den lavere, med mindre nesebor ? 😊 - Vet ikke med nesetippen, mulig den er for stor for de endringene jeg ønsker, men kanskje man ikke får endret den? Jeg opererte hos Kenneth i fjor og fikk fikset alt du nevner her😊 Veldig fornøyd! 1
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2023 #4175 Skrevet 20. februar 2023 anonym 998 skrev (På 10.1.2023 den 18.01): Er det noen her som har operert nesa hos Bjørn Tvedt og som kan dele sin erfaring? Tvedt opererte øyelokkene mine. Virket som han alltid hadde veldig dårlig tid, bestemt, kort. Følte meg ikke så trygg. Han sa jeg kunne slippe betale for konsultasjons timen om jeg booket operasjonen NUH! Og da ble jeg sendt rett inn på et annet rom med en annen person for å finne dato. Så aldri noe mer til Tvedt etter det. Så han ikke på operasjons dagen heller. Da jeg ringte for en bekymring jeg hadde, fikk jeg ikke snakke med han. Da stingene skulle fjernes, var det heller ikke han som møtte opp. Totalt sett snakket jeg bare 10 min med Tvedt på konsultasjons timen Resultatet ble ok, skulle ønske han tok veldig mye mer i… sett på nett i senere tid at andre kirurger bruker en helt annen teknikk enn det Tvedt gjorde på meg. Anonymkode: bda44...d62
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2023 #4176 Skrevet 23. februar 2023 Jeg har allerede operert nesen via Bjørn Tvedt for noen år siden pga jeg hadde en hump på neseryggen, men nå er jeg misfornøyd med nederste delen av nesebora mine.. har blitt mobbet for dette av menn spesielt så jeg har elendig selvtillit Synd at jeg menn bare MÅ mobbe damer de syns er stygge. Men, jeg har lyst å fikse det nå. Selve neseskilleveggen står mer ut på høyre nesebor enn den venstre (vet ikke om dere skjønner hva jeg mener men er en slags klump som vises godt om jeg løfter på hodet). Jeg tør ikke ha sex fordi menn har kommentert nesebora mine under samleie. Er det noen som har fikset neseborene og hva betalte dere? Jeg bor i Oslo. Må også nevne at jeg hadde skjev neseskillevegg tidligere så dette ble fikset på da jeg opererte sist. Er bare den nederste delen jeg ikke liker, nesa mi har alltid vært sånn.. Eller går det an å ta laser eller noe sånt? Selve nesa håper jeg å slippe å operere igjen. Om det bare gikk an å slipe litt på ene siden av neseskilleveggen så hadde det vært fint. På forhånd takk for alle svar Anonymkode: 5cb41...86c 1
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2023 #4177 Skrevet 23. februar 2023 AnonymBruker skrev (På 20.2.2023 den 4.55): Tvedt opererte øyelokkene mine. Virket som han alltid hadde veldig dårlig tid, bestemt, kort. Følte meg ikke så trygg. Han sa jeg kunne slippe betale for konsultasjons timen om jeg booket operasjonen NUH! Og da ble jeg sendt rett inn på et annet rom med en annen person for å finne dato. Så aldri noe mer til Tvedt etter det. Så han ikke på operasjons dagen heller. Da jeg ringte for en bekymring jeg hadde, fikk jeg ikke snakke med han. Da stingene skulle fjernes, var det heller ikke han som møtte opp. Totalt sett snakket jeg bare 10 min med Tvedt på konsultasjons timen Resultatet ble ok, skulle ønske han tok veldig mye mer i… sett på nett i senere tid at andre kirurger bruker en helt annen teknikk enn det Tvedt gjorde på meg. Anonymkode: bda44...d62 Synd du hadde den opplevelsen. Jeg snakket mye mer med Tvedt på konsultasjonen, men han begynte å foreslå masse andre ting jeg burde fikse, og det var litt kjipt å høre. Han foreslo både fettsuging og hakeimplantat, jeg sa nei til begge deler og han virket nesten sur da jeg ikke ville det. Jeg skulle jo bare fikse nesa. Anonymkode: 5cb41...86c
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2023 #4178 Skrevet 23. februar 2023 Noen ganger gir livet deg et eple, da er det viktig å spise det. Hvilken kirurg er best på neser i Norge? Anonymkode: 65650...967
anonym 998 Skrevet 23. februar 2023 #4179 Skrevet 23. februar 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Noen ganger gir livet deg et eple, da er det viktig å spise det. Hvilken kirurg er best på neser i Norge? Anonymkode: 65650...967 Vil si Kenneth chiu. Han har ikke ødelagt noen neser
Gjest Nora0 Skrevet 27. februar 2023 #4180 Skrevet 27. februar 2023 (endret) Hei kan noen invitere meg til research gruppe? Var en som skrev at det var en gruppe for norske. Vil gjerne bli medlem Endret 27. februar 2023 av Nora0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå