AnonymBruker Skrevet 22. februar 2022 #3721 Skrevet 22. februar 2022 AnonymBruker skrev (23 timer siden): Jeg ser stor forskjell på bildene før og etter sekundæroperasjonen din. Syns hakket var mye verre før på dette bilde her. Men man skal jo være fornøyd selv også, noe jeg har skjønt du fortsatt ikke er. Du vet det sikkert fra før, men er du sikker på at det ikke er mulig å rette på det med fillere/Restylane? Det kan jo være verdt et forsøk? Syns det er trist å høre du er såpass misfornøyd at du ikke ønsker å leve lengre som jeg også så du hadde skrevet her. Jeg håper virkelig det går bedre med deg nå og at du har noen å dele det med i virkeligheten som er der for deg? Hvordan ser nesen ut nå? Har hevelsen begynt å gå ned? Husk at det alltid finnes alternativer og løsninger på det meste selv om det ikke alltid føles sånn der og da når man står midt oppi det. Anonymkode: 5dca5...808 Jeg lurer også på hva andre gjør som er misfornøyde. Det tok knekken på meg rett og slett i kombinert med mye annet. Så sliter veldig med angst ute. Er redd alle vil se hva jeg har gjort og hvor mislykket det var. Flaut rett og slett. Har buret meg inne de siste snart to årene. Har prøvd å gjøre aktiviteter og ting som gir glede, og jobb må jeg på. Men det har vært vanskelig. Er sykemeldt nå for en periode. Går egentlig å teller dager til ny operasjon om 8..... mnd🤢 Anonymkode: 3ceb1...19b 2 1
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2022 #3722 Skrevet 22. februar 2022 Hei, jeg skal på konsultasjon hos Morteb Haug. Han virker veldig flink, andre som har vært hos ham? Anonymkode: b4ff9...808
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2022 #3723 Skrevet 22. februar 2022 hva kan jeg forvente å betale for neseoperasjon i 2022? Anonymkode: 358a4...e7d
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2022 #3724 Skrevet 22. februar 2022 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Jeg lurer også på hva andre gjør som er misfornøyde. Det tok knekken på meg rett og slett i kombinert med mye annet. Så sliter veldig med angst ute. Er redd alle vil se hva jeg har gjort og hvor mislykket det var. Flaut rett og slett. Har buret meg inne de siste snart to årene. Har prøvd å gjøre aktiviteter og ting som gir glede, og jobb må jeg på. Men det har vært vanskelig. Er sykemeldt nå for en periode. Går egentlig å teller dager til ny operasjon om 8..... mnd🤢 Anonymkode: 3ceb1...19b Kjenner meg veldig igjen i det du skriver. Har du hatt en sekundær operasjon? Månedene føles uendelig lange. For min del har jeg lagt all min energi i jobb og trening. Jeg har det absolutt ikke "bra" i hverdagen, men det får tiden til å gå. Prøver alt for å distrahere meg fra tanken om at nesen kanskje aldri blir normal igjen. Anonymkode: 8570b...3b8
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2022 #3725 Skrevet 22. februar 2022 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Hei, jeg skal på konsultasjon hos Morteb Haug. Han virker veldig flink, andre som har vært hos ham? Anonymkode: b4ff9...808 Vet at ganske mange har vært misfornøyd hos han. Ville lest her og på legelisten før jeg bestemte meg. Gå på flere konsultasjoner, og gjør grundig reseach. Anonymkode: 8570b...3b8 1
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2022 #3726 Skrevet 22. februar 2022 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Jeg lurer også på hva andre gjør som er misfornøyde. Det tok knekken på meg rett og slett i kombinert med mye annet. Så sliter veldig med angst ute. Er redd alle vil se hva jeg har gjort og hvor mislykket det var. Flaut rett og slett. Har buret meg inne de siste snart to årene. Har prøvd å gjøre aktiviteter og ting som gir glede, og jobb må jeg på. Men det har vært vanskelig. Er sykemeldt nå for en periode. Går egentlig å teller dager til ny operasjon om 8..... mnd🤢 Anonymkode: 3ceb1...19b Skjønner det er utrolig kjipt når resultatet ikke blir som man håpet på. Det blir jo så klart altoppslukende også. Nesa sitter jo midt i ansiktet, så det går jo ikke an å skjule den heller. Det er visst veldig spesielt med neser, er så utrolig fort gjort at noe blir feil. Men hvorfor kan du ikke ta operasjonen før om 8 mnd? Er det økonomi, jobb osv som er et hinder om jeg kan spørre? Skjønner det skal passe og alt sånt. Det er jo et stort tiltak å skulle styre med dette her, ta fri fra jobb, få pass til barn (om man har) og legge til rette for hvile den første uken etter operasjonen som jeg regner med er helt forferdelig. Utrolig hvor mye styr det kan bli ut av en nese 😮 Jeg håper uansett det ordner seg for deg og alle andre i denne tråden her. Jeg er sikker på det gjør det til slutt. Noen ganger må man faktisk bare akseptere at det er som det er å gjøre det beste ut av det. Ikke angre på en operasjon som allerede er tatt, man var jo misfornøyd med nesa i utgangspunktet. Man kunne ikke vite hvordan ting skulle bli etter operasjonen, så ikke bruk tid på å klandre deg/dere selv for det. Finn heller nye alternativer/løsninger på problemet for det finnes som regel alltid. Med tiden så kanskje man også venner seg til den nye nesa, selv om den ikke er perfekt. Sånn som jeg har rundt 20 arr på kroppen. Jeg har fortsatt ikke vendt meg til dem alle men det største av de som er et keisersnitt arr har jeg akseptert med tiden selv om det tok meg 4 år og en kosmetisk tatovering for å dekke over som var en fin løsning for meg 😊 Anonymkode: 5dca5...808 2
Linda91 Skrevet 22. februar 2022 #3727 Skrevet 22. februar 2022 (endret) AnonymBruker skrev (På 2/22/2022 den 2.48): Jeg lurer også på hva andre gjør som er misfornøyde. Det tok knekken på meg rett og slett i kombinert med mye annet. Så sliter veldig med angst ute. Er redd alle vil se hva jeg har gjort og hvor mislykket det var. Flaut rett og slett. Har buret meg inne de siste snart to årene. Har prøvd å gjøre aktiviteter og ting som gir glede, og jobb må jeg på. Men det har vært vanskelig. Er sykemeldt nå for en periode. Går egentlig å teller dager til ny operasjon om 8..... mnd🤢 Anonymkode: 3ceb1...19b Jeg sliter også veldig med å mestre hverdagen. Når det er såpass sjenerende utad har jeg vansker med å håndtere sosiale situasjonene. Klarer fortsatt ikke å ta innover meg at jeg er i denne situasjonen, det føles som et mareritt. Endret 4. april 2022 av Linda91 2
Oppgitt123 Skrevet 23. februar 2022 #3728 Skrevet 23. februar 2022 AnonymBruker skrev (På 16.2.2022 den 22.33): Godt å høre at du fikk mer søvn!😊 Jeg ble så tørr i munnen av å puste med munnen, ubehagelig for min del 😅 Min hevelse og blåmerker var borte etter 4-5 dager, ved oppmøte 7 dag for å ta ut tamponger hadde jeg ingenting, bare hoven nese etter å ha tatt av skjoldet. Jeg synes at jeg var heldig!🤞🏻😊 Jeg tror alle som Westvik har operert møter opp for å ta ut tamponger. Mine var sydd også for å holde neseskilleveggen mer stabil, så det hadde jeg ikke tørt å røre selv🙈😬 Lykke til, det verste er over nå ☺️😊 Anonymkode: 2f00a...8be Hei igjen! Jeg hadde uflaks og fikk faktisk corona dagen etter operasjon. Har ligget rett ut med helt tett hals, rennende nese, nysing og store smerter i brystet samt ryggen. Jeg fikk dermed ikke dratt inn til legen igår og tatt av gipsen 🙈 Å de estimerer at jeg må komme tilbake dit først neste uke, iallefall 4 dager etter jeg er symptomfri 😩 Det begynner å bli slitsomt med gips og teipen klør! Hvor lenge hadde du gips og teip? Og når man tar av gipsen, da settes ny teip på ikke sant? For hvor lenge?
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2022 #3729 Skrevet 23. februar 2022 Oppgitt123 skrev (49 minutter siden): Hei igjen! Jeg hadde uflaks og fikk faktisk corona dagen etter operasjon. Har ligget rett ut med helt tett hals, rennende nese, nysing og store smerter i brystet samt ryggen. Jeg fikk dermed ikke dratt inn til legen igår og tatt av gipsen 🙈 Å de estimerer at jeg må komme tilbake dit først neste uke, iallefall 4 dager etter jeg er symptomfri 😩 Det begynner å bli slitsomt med gips og teipen klør! Hvor lenge hadde du gips og teip? Og når man tar av gipsen, da settes ny teip på ikke sant? For hvor lenge? Det var uflaks må jeg si! Som om du ikke hadde nok med selve operasjonen og timene etterpå. Som skrevet over så tok jeg av alt ved oppmøte 7 dager etter operasjonen. Nei, ingen teip etterpå! Spurte om det men han praktiserer ikke å teipe nesen. Det er greit spør du meg, styr med det om det er riktig etc. Jeg har operert før 4 uker siden og det er ingen som merker at nesen er hoven enn meg selv. Synes ikke den er spesielt hoven heller😊 Anonymkode: 2f00a...8be
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2022 #3730 Skrevet 23. februar 2022 Oppgitt123 skrev (4 timer siden): Hei igjen! Jeg hadde uflaks og fikk faktisk corona dagen etter operasjon. Har ligget rett ut med helt tett hals, rennende nese, nysing og store smerter i brystet samt ryggen. Jeg fikk dermed ikke dratt inn til legen igår og tatt av gipsen 🙈 Å de estimerer at jeg må komme tilbake dit først neste uke, iallefall 4 dager etter jeg er symptomfri 😩 Det begynner å bli slitsomt med gips og teipen klør! Hvor lenge hadde du gips og teip? Og når man tar av gipsen, da settes ny teip på ikke sant? For hvor lenge? De som praktiserer teip, setter den på rett etter gipsen går av. Deretter tar du den selv av om morgenen og setter på selv på kvelden igjen, den perioden din lege mener dette er nødvendig. Forstår godt at det å ha gips på lengre enn er ubehagelig, det var utrolig deilig å få den av. Ønsker deg god bedring, du har jammen meg hatt maks uflaks ang corona. Anonymkode: 279c9...c8e
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2022 #3731 Skrevet 24. februar 2022 AnonymBruker skrev (På 22.2.2022 den 21.57): Skjønner det er utrolig kjipt når resultatet ikke blir som man håpet på. Det blir jo så klart altoppslukende også. Nesa sitter jo midt i ansiktet, så det går jo ikke an å skjule den heller. Det er visst veldig spesielt med neser, er så utrolig fort gjort at noe blir feil. Men hvorfor kan du ikke ta operasjonen før om 8 mnd? Er det økonomi, jobb osv som er et hinder om jeg kan spørre? Skjønner det skal passe og alt sånt. Det er jo et stort tiltak å skulle styre med dette her, ta fri fra jobb, få pass til barn (om man har) og legge til rette for hvile den første uken etter operasjonen som jeg regner med er helt forferdelig. Utrolig hvor mye styr det kan bli ut av en nese 😮 Jeg håper uansett det ordner seg for deg og alle andre i denne tråden her. Jeg er sikker på det gjør det til slutt. Noen ganger må man faktisk bare akseptere at det er som det er å gjøre det beste ut av det. Ikke angre på en operasjon som allerede er tatt, man var jo misfornøyd med nesa i utgangspunktet. Man kunne ikke vite hvordan ting skulle bli etter operasjonen, så ikke bruk tid på å klandre deg/dere selv for det. Finn heller nye alternativer/løsninger på problemet for det finnes som regel alltid. Med tiden så kanskje man også venner seg til den nye nesa, selv om den ikke er perfekt. Sånn som jeg har rundt 20 arr på kroppen. Jeg har fortsatt ikke vendt meg til dem alle men det største av de som er et keisersnitt arr har jeg akseptert med tiden selv om det tok meg 4 år og en kosmetisk tatovering for å dekke over som var en fin løsning for meg 😊 Anonymkode: 5dca5...808 Takk for fine tilbakemeldinger. Ja, håper det ordner seg til slutt. Jeg er fornøyd med hva han har gjort med nesen egentlig i bunn. Problemet er bare at jeg har fått store hakk i neseryggen på hver siden som synes veldig godt. I tillegg til hakk under øynene. Det ser ikke bra ut, og synes veldig godt. I tillegg til at nesen er tett. Så får jeg heller ikke puste noe særlig. Jeg må vente 8 mnd, for da har det gått to år siden jeg tok sekundæroperasjonen. Det må alltid gå to år mellom hver operasjon for at nesen må leges før ny operasjon 🙂 Anonymkode: 3ceb1...19b 1
SJRB Skrevet 24. februar 2022 #3732 Skrevet 24. februar 2022 AnonymBruker skrev (På 22.2.2022 den 3.20): Hei, jeg skal på konsultasjon hos Morteb Haug. Han virker veldig flink, andre som har vært hos ham? Anonymkode: b4ff9...808 Hei. Vil sterkt anbefale deg å IKKE gå til ham. Jeg er operert av ham i 2016 og må nå rette op en del ting som han ikke gjorde bra, og jeg var en av de heldige fordi jeg nekta ham å bla file ned neseryggen like mye som han anbefalte og heldigvis rørte han ikke nesetippen min. Men hele nesa er skeiv, nesebeinet må justeres på ene siden og hele nesa har generelt droppa mye ned i tippen, noe han sa den ikke skulle gjøre. Skal ta ny operasjon nå om 2 uker da det droppet bare blir værre og værre. Det er flere i denne tråden her som har dårlige resultater pga ham og må fixe på nytt. Gå til en som er flink på hele nesa med en gang. Westvik på Cosmo eller Håvard Løseth på Bærum Plastikkirurgi er av de to beste i landet.
SJRB Skrevet 24. februar 2022 #3733 Skrevet 24. februar 2022 AnonymBruker skrev (På 22.2.2022 den 10.20): hva kan jeg forvente å betale for neseoperasjon i 2022? Anonymkode: 358a4...e7d Se på div nettsider for de som utfører dette, samt at det kommer an på hva du skal utføre. Er det sekundær eller man må bruke brusk fra andre kroppsdeler går prisen opp. Du må nok regne med mellom 60-100 000.
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2022 #3734 Skrevet 24. februar 2022 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Takk for fine tilbakemeldinger. Ja, håper det ordner seg til slutt. Jeg er fornøyd med hva han har gjort med nesen egentlig i bunn. Problemet er bare at jeg har fått store hakk i neseryggen på hver siden som synes veldig godt. I tillegg til hakk under øynene. Det ser ikke bra ut, og synes veldig godt. I tillegg til at nesen er tett. Så får jeg heller ikke puste noe særlig. Jeg må vente 8 mnd, for da har det gått to år siden jeg tok sekundæroperasjonen. Det må alltid gå to år mellom hver operasjon for at nesen må leges før ny operasjon 🙂 Anonymkode: 3ceb1...19b Hvem har du operert hos? Jeg har også fått store hakk på hver side av neseryggen og under øynene etter operasjonen.. Hvor skal du gjøre ny operasjon og vet du om det er vanskelig å fikse det? Anonymkode: 36ac9...b10
Anne1234 Skrevet 26. februar 2022 #3735 Skrevet 26. februar 2022 AnonymBruker skrev (På 1.9.2020 den 11.09): Merker jeg er litt lei meg. Har pms om dagen, så beklager om dette fremstår veldig sutrete... Opererte for snart 9 uker siden, og neseryggen er blitt ekstremt mye bredere generelt (ser det særlig når jeg sammenligner med bilder før operasjonen),og med humper på hver side øverst som stikker ut. Kjennes ut som bein. Var innforstått med at det kunne bli bredere, men kirurgen skulle smalne nesa også. I tillegg går nesa i en skjev bue sånn som før operasjonen. Tippen er en stor hoven «klubbe» som stikker langt ut, og jeg blir nærmest flau når jeg møter på de få som vet jeg har operert. Lei av å hele tiden måtte si «den er fremdeles veldig hoven og det vil gå opptil et år eller to før alt har lagt seg». Føler at jeg ikke tror på det selv engang, klarer ikke helt å se hvordan dette skal trekke seg sammen og bli bra i det hele tatt. Vet jeg må gi det tid og at jeg har veldig tykk hud, men jeg begynner å tenke at jeg aldri skulle gjort dette. Før operasjonen tenkte jeg at nesa mi aldri kunne bli noe særlig verre, men tiden går og jeg ser ganske lik ut som da gipsen kom av... Var en åpen operasjon med en del arbeid på tippen i tillegg til neseryggen. Noen i samme båt? 😢 Anonymkode: 81288...de0 Opplever det samme. Er du her fortsatt?💛
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2022 #3736 Skrevet 26. februar 2022 AnonymBruker skrev (På 1.9.2020 den 11.09): Merker jeg er litt lei meg. Har pms om dagen, så beklager om dette fremstår veldig sutrete... Opererte for snart 9 uker siden, og neseryggen er blitt ekstremt mye bredere generelt (ser det særlig når jeg sammenligner med bilder før operasjonen),og med humper på hver side øverst som stikker ut. Kjennes ut som bein. Var innforstått med at det kunne bli bredere, men kirurgen skulle smalne nesa også. I tillegg går nesa i en skjev bue sånn som før operasjonen. Tippen er en stor hoven «klubbe» som stikker langt ut, og jeg blir nærmest flau når jeg møter på de få som vet jeg har operert. Lei av å hele tiden måtte si «den er fremdeles veldig hoven og det vil gå opptil et år eller to før alt har lagt seg». Føler at jeg ikke tror på det selv engang, klarer ikke helt å se hvordan dette skal trekke seg sammen og bli bra i det hele tatt. Vet jeg må gi det tid og at jeg har veldig tykk hud, men jeg begynner å tenke at jeg aldri skulle gjort dette. Før operasjonen tenkte jeg at nesa mi aldri kunne bli noe særlig verre, men tiden går og jeg ser ganske lik ut som da gipsen kom av... Var en åpen operasjon med en del arbeid på tippen i tillegg til neseryggen. Noen i samme båt? 😢 Anonymkode: 81288...de0 Opplever det samme. Er du her fortsatt?💛 Anonymkode: 8570b...3b8
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2022 #3737 Skrevet 26. februar 2022 Andre her som har operert hos Kenneth Chiu og er misfornøyd? Anonymkode: 8570b...3b8
Andrea87 Skrevet 27. februar 2022 #3738 Skrevet 27. februar 2022 AnonymBruker skrev (På 22.2.2022 den 3.20): Hei, jeg skal på konsultasjon hos Morteb Haug. Han virker veldig flink, andre som har vært hos ham? Anonymkode: b4ff9...808 Du må ikke finne på å gå til han. Teknikken hans er utdatert, og dersom noe går galt virker det som om han har ekstremt lite kunnskap om bruk av for eksempel ribbeinsbrusk for å bygge opp igjen. Styr unna, vær så snill 2
Oppgitt123 Skrevet 3. mars 2022 #3739 Skrevet 3. mars 2022 AnonymBruker skrev (På 23.2.2022 den 16.03): De som praktiserer teip, setter den på rett etter gipsen går av. Deretter tar du den selv av om morgenen og setter på selv på kvelden igjen, den perioden din lege mener dette er nødvendig. Forstår godt at det å ha gips på lengre enn er ubehagelig, det var utrolig deilig å få den av. Ønsker deg god bedring, du har jammen meg hatt maks uflaks ang corona. Anonymkode: 279c9...c8e Ok 🤗 Ja det var skikkelig uflaks. Nøys i ett sett og harket, hostet. Håper ikke det har gjort noe med nesa 🤣 Jeg fikk komme tilbake etter 2 uker å ta av gipsen. Han satte på en teip som jeg skal ha på i en uke. Og etter det pleide han ikke gjøre noe mer sa han. Ser at mange fortsatt teiper etter dette, spesielt på natten. Gjør dere her det? Skal også på til Karibien i april, der er det rundt 30 grader da. Er det lurt å teipe når man er i varmt vær? 🤗 Skal naturligvis bruke hatt og solkrem 24/7 også. Første uken merket jeg ikke nesen i det hele tatt, men forrige uke og nå føles det ut som den typ pulserer litt? På neseryggen der jeg har fjernet kulen. Når jeg gjesper føles det nesten ut som om den "puster" ( 🤣) der den er satt sammen igjen etter han tok vekk kulen på toppen. Er det fler som har disse følelsene? Det er ikke smerter direkte, mer at jeg kjenner nesen typ hele tiden og at den dunker litt. Er det sånn det er når den gror? 🤗 Takker for alle tilbakemeldinger 😀
Oppgitt123 Skrevet 3. mars 2022 #3740 Skrevet 3. mars 2022 Oppgitt123 skrev (13 minutter siden): Ok 🤗 Ja det var skikkelig uflaks. Nøys i ett sett og harket, hostet. Håper ikke det har gjort noe med nesa 🤣 Jeg fikk komme tilbake etter 2 uker å ta av gipsen. Han satte på en teip som jeg skal ha på i en uke. Og etter det pleide han ikke gjøre noe mer sa han. Ser at mange fortsatt teiper etter dette, spesielt på natten. Gjør dere her det? Skal også på til Karibien i april, der er det rundt 30 grader da. Er det lurt å teipe når man er i varmt vær? 🤗 Skal naturligvis bruke hatt og solkrem 24/7 også. Første uken merket jeg ikke nesen i det hele tatt, men forrige uke og nå føles det ut som den typ pulserer litt? På neseryggen der jeg har fjernet kulen. Når jeg gjesper føles det nesten ut som om den "puster" ( 🤣) der den er satt sammen igjen etter han tok vekk kulen på toppen. Er det fler som har disse følelsene? Det er ikke smerter direkte, mer at jeg kjenner nesen typ hele tiden og at den dunker litt. Er det sånn det er når den gror? 🤗 Takker for alle tilbakemeldinger 😀 Det er vel en litt sånn typo brennende følelse jeg forsøker å forklare at er der 🤗 Om det gir mening..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå