AnonymBruker Skrevet 16. januar 2022 #3581 Skrevet 16. januar 2022 Andrea87 skrev (18 timer siden): Jeg har satt opp sekundær hos Westvik om 1 uke!! Gruer meg noe voldsomt. Noen som har operert primær eller sekundær hos han og vil dele erfaringer? Hadde satt veldig stor pris på det… Så spennende! Hååper du får resultatene du håper på💛 Du får holde oss oppdatert! Anonymkode: 8570b...3b8
Andrea87 Skrevet 16. januar 2022 #3582 Skrevet 16. januar 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Så spennende! Hååper du får resultatene du håper på💛 Du får holde oss oppdatert! Anonymkode: 8570b...3b8 Takk!! Det håper jeg også. Men nå så jeg at hun som har svart rett overfor her har tatt sekundær hos Westvik og at det ikke ble bedre, så nå kjente jeg at jeg ble enda mer nervøs.. 😩 Håper hun svarer snart.. 🤞🏼
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2022 #3583 Skrevet 16. januar 2022 Andrea87 skrev (15 minutter siden): Takk!! Det håper jeg også. Men nå så jeg at hun som har svart rett overfor her har tatt sekundær hos Westvik og at det ikke ble bedre, så nå kjente jeg at jeg ble enda mer nervøs.. 😩 Håper hun svarer snart.. 🤞🏼 Skjønner altfor godt hvordan du har det!💛 Jeg blir også helt uvel bare av å tenke på at jeg også muligens må gjennom det en gang til uten å vite sikkert om man får et vellykket resultat. Samtidig er det vel ikke så mye alternativ å ikke gjøre det heller? Jeg tror ikke Westvik hadde anbefalt deg ny operasjon hvis han ikke oppriktig tror at han kan gi deg et godt resultat. Tenk om du om noen uker ser at operasjonen har vært vellykket og du endelig kan legge dette bak deg🥰 Sender deg mange gode tanker, og både håper og tror dette ordner seg! Anonymkode: 8570b...3b8
Andrea87 Skrevet 16. januar 2022 #3584 Skrevet 16. januar 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Skjønner altfor godt hvordan du har det!💛 Jeg blir også helt uvel bare av å tenke på at jeg også muligens må gjennom det en gang til uten å vite sikkert om man får et vellykket resultat. Samtidig er det vel ikke så mye alternativ å ikke gjøre det heller? Jeg tror ikke Westvik hadde anbefalt deg ny operasjon hvis han ikke oppriktig tror at han kan gi deg et godt resultat. Tenk om du om noen uker ser at operasjonen har vært vellykket og du endelig kan legge dette bak deg🥰 Sender deg mange gode tanker, og både håper og tror dette ordner seg! Anonymkode: 8570b...3b8 Det er dét jeg tenker også. Jeg har jo spurt han rett ut om dette er noe han kan få til å bli bra, og da har han svart at ja- det tror han absolutt. Så jeg tenker da, at hva er alternativet mitt? Jeg har ingenting å tape på å gi det et forsøk og håpe at det blir bedre. Om det ikke blir helt bra, så håper jeg at det ihvertfall blir til noe jeg klarer å leve med. For jeg klarer ikke å leve med hvordan jeg ser ut i dag. Selv om nesetippen min har blitt veldig bra, så hjelper ikke dette, når neseryggen min ser så forferdelig ut. Det ser ut som om noen har slått meg midt på neseryggen, slik at den er bred om flat , som nevnt før. Jeg må bare ha troen på at Westvik kan forbedre dette. Jeg har mistet troen på at jeg noen gang kommer til å få en nese jeg er fornøyd med, det det handler om for min del nå, er å få en nese jeg klarer å LEVE med. 2
Andrea87 Skrevet 16. januar 2022 #3585 Skrevet 16. januar 2022 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Skjønner altfor godt hvordan du har det!💛 Jeg blir også helt uvel bare av å tenke på at jeg også muligens må gjennom det en gang til uten å vite sikkert om man får et vellykket resultat. Samtidig er det vel ikke så mye alternativ å ikke gjøre det heller? Jeg tror ikke Westvik hadde anbefalt deg ny operasjon hvis han ikke oppriktig tror at han kan gi deg et godt resultat. Tenk om du om noen uker ser at operasjonen har vært vellykket og du endelig kan legge dette bak deg🥰 Sender deg mange gode tanker, og både håper og tror dette ordner seg! Anonymkode: 8570b...3b8 Er det hos Chiu du har operert, forresten? hva er du misfornøyd med?
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2022 #3586 Skrevet 16. januar 2022 Andrea87 skrev (14 minutter siden): Er det hos Chiu du har operert, forresten? hva er du misfornøyd med? Nei, hos Tvedt. Jeg ser antydning til inverted-v. Og det er 3 måneder siden operasjonen, så jeg tenker det sannsynligvis vil bli mer tydelig i tiden som kommer. I tillegg har den også det som kalles "polly beak" + usymmetrisk i nesevingene (som den også var før, men det er mer fremtredende nå som tuppen er smalnet) . Alt i alt er den veldig langt fra det som ble vist på morphen, og det føles bare som at noe har blitt veldig feil i proposisjonene. Får beskjed om at vi ikke kan gjøre noen evaluering før 6 mnd, som jeg selvsagt skjønner. Men man blir jo opphengt i det når det er slike åpenbare "feil", så hadde vært fint å få en forklaring på hva som kan ha skjedd. Anonymkode: 8570b...3b8
Andrea87 Skrevet 17. januar 2022 #3587 Skrevet 17. januar 2022 AnonymBruker skrev (På 13.1.2022 den 2.09): Jeg også. Finner ikke brukeren, men jeg kjenner meg sånn igjen. Skulle startet egen gruppe og delt erfaringer. Kanskje vi blir klokere? 😅 Jeg hadde min andre operasjon og det har gått passe dårlig. Jeg får ikke puste nå et år etter operasjonen og det er synlige hakk som synes vekdig godt, så neseryggen ser veldig ujevn ut. Det er nok derfor jeg gjerne har store smerter også, for det ser ut som det mangler støtte i neseryggen. Er kronisk tett i nesen og det er på en måte gjort litt for mye ellers. Det ser ut som jeg har vært i krigen hvertfall. Jeg skal inn igjen snart, så finner vi ut av veien videre. Opplevde at kirurgen var hjelpsom. Men det må la seg fikse, for jeg fikk en skikkelig knekk av dette. Turte ikke gå ut døra, så det har vært en prøvelse for forholdet 😅 Livet er på vent på en måte. Anonymkode: 3ceb1...19b Jeg har satt opp sekundær hos Westvik til uken, venter veldig på svaret ditt ang. din operasjon hos han…!🙈
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2022 #3588 Skrevet 17. januar 2022 Andrea87 skrev (På 16.1.2022 den 17.54): Takk!! Det håper jeg også. Men nå så jeg at hun som har svart rett overfor her har tatt sekundær hos Westvik og at det ikke ble bedre, så nå kjente jeg at jeg ble enda mer nervøs.. 😩 Håper hun svarer snart.. 🤞🏼 Hun nevnte aldri at hun hadde tatt sekundær hos Westvik? Jeg kan i hvert fall ikke finne det. Anonymkode: 84f92...1a1
Andrea87 Skrevet 18. januar 2022 #3589 Skrevet 18. januar 2022 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Hun nevnte aldri at hun hadde tatt sekundær hos Westvik? Jeg kan i hvert fall ikke finne det. Anonymkode: 84f92...1a1 Hun nevnte tidligere i tråden (i 2020) at det var han hun skulle operere sekundær hos. Ser det på brukerkoden…
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2022 #3590 Skrevet 18. januar 2022 Bruker/brukte dere saltvannspray etter neseoperasjonen? Anonymkode: 8570b...3b8
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2022 #3591 Skrevet 18. januar 2022 AnonymBruker skrev (På 15.1.2022 den 15.35): Ja, kan vi gjøre dette? Jeg er så utrolig langt nede på grunn av dette, og tror det kunne vært utrolig fint å snakke med andre som har opplevd dette! Kan man lage "skjulte" grupper her? Anonymkode: 8570b...3b8 Men du kan jo «bare» operere det på nytt? Man må OFTE ha 2 operasjoner når det kommer til nesen. Det skal ganske mye til for å bli fornøyd ved første operasjon skal jeg si. Er forberedt på dette selv, at jeg helt sikkert på operere meg 2 ganger. Anonymkode: e4f0c...bd6
Andrea87 Skrevet 18. januar 2022 #3592 Skrevet 18. januar 2022 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Men du kan jo «bare» operere det på nytt? Man må OFTE ha 2 operasjoner når det kommer til nesen. Det skal ganske mye til for å bli fornøyd ved første operasjon skal jeg si. Er forberedt på dette selv, at jeg helt sikkert på operere meg 2 ganger. Anonymkode: e4f0c...bd6 Hvor opererte du først? Har du vært hos Westvik?
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2022 #3593 Skrevet 18. januar 2022 Andrea87 skrev (2 timer siden): Hvor opererte du først? Har du vært hos Westvik? Jeg har ikke operert meg enda. Jeg skal operere meg om noen uker hos Bjørn Tvedt. Ville egentlig vente med å si hvem jeg skulle operere meg hos men det gjør jo ingenting om jeg skriver navnet hans her før operasjon. Jeg følte jeg hadde bedre kjemi med han enn Westvik men det var kun fordi jeg følte han så akkurat de samme problemene med nesa mi som jeg selv så. Men jeg hadde absolutt følt meg trygg hos Westvik, han vet hva han driver med. Sånn jeg følte det så «vet» man hva man får hos han. Hos Tvedt har jeg inntrykk av at det kan enten bli super bra eller mindre bra. Så det er en risk jeg tar. Men jeg er uansett forberedt på at jeg må igjennom minst 2 operasjoner for å bli fornøyd med nesa. Kanskje til og med 3 men det håper jeg virkelig ikke. Jeg skal legge ut bilder her av sånn nesen er før og etter om ca 2 måneder 😊 Anonymkode: e4f0c...bd6
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2022 #3594 Skrevet 18. januar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg har ikke operert meg enda. Jeg skal operere meg om noen uker hos Bjørn Tvedt. Ville egentlig vente med å si hvem jeg skulle operere meg hos men det gjør jo ingenting om jeg skriver navnet hans her før operasjon. Jeg følte jeg hadde bedre kjemi med han enn Westvik men det var kun fordi jeg følte han så akkurat de samme problemene med nesa mi som jeg selv så. Men jeg hadde absolutt følt meg trygg hos Westvik, han vet hva han driver med. Sånn jeg følte det så «vet» man hva man får hos han. Hos Tvedt har jeg inntrykk av at det kan enten bli super bra eller mindre bra. Så det er en risk jeg tar. Men jeg er uansett forberedt på at jeg må igjennom minst 2 operasjoner for å bli fornøyd med nesa. Kanskje til og med 3 men det håper jeg virkelig ikke. Jeg skal legge ut bilder her av sånn nesen er før og etter om ca 2 måneder 😊 Anonymkode: e4f0c...bd6 Jeg har bare hatt en operasjon og den var hos Bjørn Tvedt for to år siden. Jeg er superfornøyd, nesa er kjempefin 😄 Anonymkode: 279c9...c8e 1
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2022 #3595 Skrevet 18. januar 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg har bare hatt en operasjon og den var hos Bjørn Tvedt for to år siden. Jeg er superfornøyd, nesa er kjempefin 😄 Anonymkode: 279c9...c8e Godt å høre, å så bra du ble fornøyd! Ingenting er bedre enn det 😊 Jeg håper jo selvfølgelig jeg blir fornøyd selv, men kjenner jeg meg selv rett finner jeg alltid noe å pirke på så derfor har jeg ikke så store forhåpninger eller forventninger til den første operasjonen. Jeg får heller bli positivt overraska om jeg slipper enda en operasjon til etter den første 😊 Har hørt/lest andre som har vært mindre fornøyd med han, men også hørt om folk som har blitt kjempe fornøyd og mer enn det så derfor konkluderte jeg med at det kan bli enten eller. Men sånn er det jo for alle kirurger, det er ikke til å unngå at en og annen blir misfornøyd innimellom. Å komplikasjoner kan jo skje selv hos den beste kirurgen. Hvordan nese fikk du om jeg kan spørre? Sikkert litt vanskelig å svare på men. Hva gjorde du med den? Og er det lenge siden? Selv har jeg en litt lang nese, spesielt når man ser meg i profil men den er heller ikke av de fineste forfra. Den står rett og slett for langt ut og passer ikke til det lille ansiktet mitt, så målet er jo å få den kortere og heve tippen så den står mer opp + at jeg vil ha en mer buet neserygg. Den er helt rett fra før uten kul på så skal ikke klage men det passer bare ikke inn i ansiktet mitt 😟 Anonymkode: e4f0c...bd6
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2022 #3596 Skrevet 18. januar 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Godt å høre, å så bra du ble fornøyd! Ingenting er bedre enn det 😊 Jeg håper jo selvfølgelig jeg blir fornøyd selv, men kjenner jeg meg selv rett finner jeg alltid noe å pirke på så derfor har jeg ikke så store forhåpninger eller forventninger til den første operasjonen. Jeg får heller bli positivt overraska om jeg slipper enda en operasjon til etter den første 😊 Har hørt/lest andre som har vært mindre fornøyd med han, men også hørt om folk som har blitt kjempe fornøyd og mer enn det så derfor konkluderte jeg med at det kan bli enten eller. Men sånn er det jo for alle kirurger, det er ikke til å unngå at en og annen blir misfornøyd innimellom. Å komplikasjoner kan jo skje selv hos den beste kirurgen. Hvordan nese fikk du om jeg kan spørre? Sikkert litt vanskelig å svare på men. Hva gjorde du med den? Og er det lenge siden? Selv har jeg en litt lang nese, spesielt når man ser meg i profil men den er heller ikke av de fineste forfra. Den står rett og slett for langt ut og passer ikke til det lille ansiktet mitt, så målet er jo å få den kortere og heve tippen så den står mer opp + at jeg vil ha en mer buet neserygg. Den er helt rett fra før uten kul på så skal ikke klage men det passer bare ikke inn i ansiktet mitt 😟 Anonymkode: e4f0c...bd6 Tvedt er flink så det kan du bare ta det med ro med. Men det stemmer nok det du har hørt om at noen ikke har blitt fornøyd for har lest det noen steder selv inkl her i den tråden. Men jeg har lest flere som har vært misfornøyd med Haug. Han er det større sannsynlighet for at resultatet hadde blitt enten eller med. Erlend Elias opererte jo forresten nesen hos Tvedt og han fikk en ganske stor forandring syns jeg. Anonymkode: 5dca5...808
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2022 #3597 Skrevet 18. januar 2022 Andrea87 skrev (18 timer siden): Jeg har satt opp sekundær hos Westvik til uken, venter veldig på svaret ditt ang. din operasjon hos han…!🙈 Hei Andrea87. Har fulgt med litt i tråden her og leste du ikke var fornøyd med den første operasjonen din. Var det Haug du gikk til eller en annen? Jeg lurer også på hvis nesen din ble så ‘’deformert’’ etter operasjon som jeg får inntrykk av at du selv sier så har du vel krav på erstatning? Sjekk ut NPE sine sider. Ville også tro kirurgen du opererte hos er dekket av de? Nesen sitter jo midt i ansiktet og er ikke noe man kan skjule akkurat så det kan være veldig belastende om noe blir som det ikke skal være. Vet denne kirurgen som utførte dette om hvor misfornøyd du er? Vet han hvor dårlig resultatet ble, men velger allikevel å fornekte det? Du har uansett ingenting å tape på å søke om erstatning fra NPE. Kanskje du får medhold. En neseoperasjon koster jo veldig mye så man blir jo ruinert om man må ut med en så stor sum to hele ganger. https://www.npe.no/no/Erstatningssoker/Eksempler-saker/plastikkirurgi/ Anonymkode: 5dca5...808 1
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2022 #3598 Skrevet 18. januar 2022 Her finner du skjemaet forresten. Kan sendes inn digitalt. https://dig.npe.no/digiforms/htmlViewer?xsessiontag=2001876634 Anonymkode: 5dca5...808 1
Anonymbrukeer4123 Skrevet 18. januar 2022 #3599 Skrevet 18. januar 2022 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Bruker/brukte dere saltvannspray etter neseoperasjonen? Anonymkode: 8570b...3b8 Jeg fikk lov av kirurgen til å bruke saltvannsspray etter to uker ca. Men tok mange varme dusjer for å løse opp i nesen og måtte ha mye tålmodighet. 1
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2022 #3600 Skrevet 19. januar 2022 Jeg håper også folk skriver anmeldelser på legelisten.no. Det hadde vært sååå mye lettere å orientere seg om det var flere tilbakemeldinger der!😅 Anonymkode: 8570b...3b8 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå