idaaa92 Skrevet 16. februar 2020 #2481 Skrevet 16. februar 2020 1 minutt siden, Andrea87 skrev: Har du noen erfaring med Morten Haug? Skrev nettopp en kommentar ang Haug.
Andrea87 Skrevet 16. februar 2020 #2482 Skrevet 16. februar 2020 9 minutter siden, idaaa92 skrev: Personlig mener jeg at nesekirurger i Norge ikke er så gode. Jeg ble operert av Morten Haug, med et nokså godt resultat, men år etter fikk jeg en «pinched tip». Jeg har nå korrigert det hos en spesialist utenfor Norge. Det skal sies at spesialisten skrøt litt av Haugs teknikk. Sist jeg snakket med Haug, sa han at han nå bruker små «grafts» på hver side av nesetippen for å unngå «pinching», så kanskje han har lært av sine feil. Uansett, hadde jeg vurdert en neseoperasjon i dag, så hadde jeg virkelig gått for noen som kun opererer neser. Når opererte du? Og hva gjorde du med nesen din? Og hva er «pinched tip»? Unnskyld mye spørsmål🙈 Jeg skal i hovedsak operere nesetippen, og har i utg.punktet bestemt meg for Haug. Planen hans er å sy sammen brusken på nesetippen (det er en grop mellom brusken), og sette inn en brusk-bit på hver side av nesetippen min for å støtte opp.
idaaa92 Skrevet 16. februar 2020 #2483 Skrevet 16. februar 2020 (endret) 22 minutter siden, Andrea87 skrev: Når opererte du? Og hva gjorde du med nesen din? Og hva er «pinched tip»? Unnskyld mye spørsmål🙈 Jeg skal i hovedsak operere nesetippen, og har i utg.punktet bestemt meg for Haug. Planen hans er å sy sammen brusken på nesetippen (det er en grop mellom brusken), og sette inn en brusk-bit på hver side av nesetippen min for å støtte opp. Jeg opererte for 9 år siden. Jeg gjorde nesen mindre. Filte ned en hump, definerte tippen etc. Fornøyd de første årene, men så ble det ikke så bra. Synes nesen så operert ut fordi begge sidene av nesetippen hadde kollapset litt. Dette man kaller en «pinched tip». Nå har jeg brukt et år på å researche nesespesialister og endelig fått korrigert nesen av en internasjonalt anerkjent kirurg. Korrigeringer koster dobbelt/trippelt så mye som en primær neseoperasjon, så virkelig bruk tid på å finne den riktige kirurgen. Det du never er en veldig vanlig teknikk for en mer definert tip hvis det er det du er ute etter. Brusk-graftene på hver side skal opprettholde strukturen slik at du ikke får en «pinched tip» slik som meg. Må si at av alle kirurgene du finner i Norge er nok Haug en av de mest erfarne. I tillegg er han ØNH. Endret 16. februar 2020 av idaaa92
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2020 #2484 Skrevet 16. februar 2020 Kjøp saltvannsspray med mentol! Kanskje ikke rett etter operasjon, kan vel svi litt da - men etter å fjernet gips/plater i og når ting har begynt å gro litt. Den funker mye bedre enn bare vanlig saltvannsspray! 😊 Holdt på å bli gal jeg for synes ikke den funka i det hele tatt.. Anonymkode: 9f68b...01a
Andrea87 Skrevet 16. februar 2020 #2485 Skrevet 16. februar 2020 28 minutter siden, idaaa92 skrev: Jeg opererte for 9 år siden. Jeg gjorde nesen mindre. Filte ned en hump, definerte tippen etc. Fornøyd de første årene, men så ble det ikke så bra. Synes nesen så operert ut fordi begge sidene av nesetippen hadde kollapset litt. Dette man kaller en «pinched tip». Nå har jeg brukt et år på å researche nesespesialister og endelig fått korrigert nesen av en internasjonalt anerkjent kirurg. Korrigeringer koster dobbelt/trippelt så mye som en primær neseoperasjon, så virkelig bruk tid på å finne den riktige kirurgen. Det du never er en veldig vanlig teknikk for en mer definert tip hvis det er det du er ute etter. Brusk-graftene på hver side skal opprettholde strukturen slik at du ikke får en «pinched tip» slik som meg. Må si at av alle kirurgene du finner i Norge er nok Haug en av de mest erfarne. I tillegg er han ØNH. Takk for svar. Jeg har en ganske lang nese, med en rund tupp. Og planen hans virker for meg veldig bra, dvs. jeg tror vi er på samme bølgelengde mtp. hva jeg ser for meg. Var du veldig hoven lenge? Og synes du at du så veldig annerledes ut etter operasjonen? Jeg er veldig redd for at jeg skal se ut som noen andre enn meg selv, hvis du skjønner..
idaaa92 Skrevet 16. februar 2020 #2486 Skrevet 16. februar 2020 Skal han gjøre nesen kortere også? Skjønner så godt hva du mener. Mange jeg har snakket med som slet med dette i ettertid. Noen få ble til og med helt besatt av å korrigere nesen til sitt opprinnelige utgangspunkt, noe som neste er helt umulig og bare skaper flere problemer. Hvis det er lite som skal gjøres, tror jeg ikke du bør bekymre deg. Jeg hadde operasjonen da jeg var 18/19 og tror at umodenheten reddet meg litt fra følelsen av å «miste» meg selv. Haug brukte ikke simulering for 9 år siden, men håper han gjør det nå. Mye enklere å se for seg hvordan det kan bli. Kirurger i Norge bruker Vectra eller no. Jeg har normal hud. Jeg var veldig hoven de første ukene, men det forsvant ganske fort. Det kommer an på hudtype. Har du tynn hud blir man mindre hoven en om man har normal hud. Har man tykk hud tar det enda lengre tid. Spør Haug om din hudtype.
Andrea87 Skrevet 16. februar 2020 #2487 Skrevet 16. februar 2020 Jeg skal jo i utgangspunktet gjøre en del forandringer med tippen, så må innrømme at det er skummelt å tenke på hvordan ansiktet mitt vil se ut etterpå.. Var det mange som kommenterte nesen din etter dim operasjon/la godt merke til at du hadde fått utført neseplastikk?
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2020 #2488 Skrevet 16. februar 2020 1 time siden, Andrea87 skrev: Takk for svar. Jeg har en ganske lang nese, med en rund tupp. Og planen hans virker for meg veldig bra, dvs. jeg tror vi er på samme bølgelengde mtp. hva jeg ser for meg. Var du veldig hoven lenge? Og synes du at du så veldig annerledes ut etter operasjonen? Jeg er veldig redd for at jeg skal se ut som noen andre enn meg selv, hvis du skjønner.. Høres ut som min nese det. Dr. Haug nektet å operere den, for det ville ikke bli bra, mente han. Jeg har vært på konsultasjon hos Dr. Tvedt, men vurderer også et par andre kirurger som allerede er nevnt i denne tråden Anonymkode: ddb19...263
Andrea87 Skrevet 17. februar 2020 #2489 Skrevet 17. februar 2020 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Høres ut som min nese det. Dr. Haug nektet å operere den, for det ville ikke bli bra, mente han. Jeg har vært på konsultasjon hos Dr. Tvedt, men vurderer også et par andre kirurger som allerede er nevnt i denne tråden Anonymkode: ddb19...263 Når var du på konsultasjon hos Haug? Jeg har hørt at han gjerne gir beskjed til de der han ikke vil gjøre noe med nesen. Så tenker at han sikkert hadde sagt det til meg også, om det var tilfelle. Han forklarte nøye hva han kom til å gjøre, og for meg virket det som om vi var på samme bølgelengde. Men, man vet jo aldri, det er jo skummelt uansett..
idaaa92 Skrevet 17. februar 2020 #2490 Skrevet 17. februar 2020 7 timer siden, Andrea87 skrev: Jeg skal jo i utgangspunktet gjøre en del forandringer med tippen, så må innrømme at det er skummelt å tenke på hvordan ansiktet mitt vil se ut etterpå.. Var det mange som kommenterte nesen din etter dim operasjon/la godt merke til at du hadde fått utført neseplastikk? Å bare endre nesetippen tror jeg du vil klare å håndtere. Jeg endret absolutt alt. Altså, jeg så ut som en helt annen person. Som nevnt, jeg var ung og det påvirket ikke meg negativt i det hele tatt. Jeg hadde en veldig komplisert nese. Både jeg og de jeg har snakket med synes det nesten er litt komisk at ingen la merke til det. Selv trodde jeg alle skulle legge merke tid det. Nesen min var 1/3 mindre, men nei, ikke engang mine gode venner la så at jeg hadde operert. Nå som jeg tenker tilbake på det så kan det ha vært fordi de ikke ville kommentere det.
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2020 #2491 Skrevet 19. februar 2020 Opererte nesen min for andre gang hos Dr.Mesic i november, er fortsatt ikke fornøyd... Fikk du noen form for tilbakebetaling eller noe annet? Er så utrolig skuffa selv, og aner ikke hva jeg skal gjøre nå Anonymkode: e0ff7...d24
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2020 #2492 Skrevet 19. februar 2020 Opererte meg i Bergen på Plastikkirugisk institutt og er ikke særlig fornøyd. Nesen min er blitt skjev og dette er godt synlig. Jeg påpekte det ovenfor kirurgen på etterkontrollen, men han mente det hadde ingenting å si for jeg skulle da ikke jobbe som modell sa han...Synes det var en veldig ufin og unødvendig kommentar fra ham. Nå er det gått så lang tid at nesen har fått sin endelige form og skjevheten er der fortsatt. Anonymkode: 9435a...87e 2
allergi Skrevet 19. februar 2020 #2493 Skrevet 19. februar 2020 (endret) . Endret 19. juni 2020 av allergi 1
Andrea87 Skrevet 9. mars 2020 #2494 Skrevet 9. mars 2020 Noen som har operert nesen den siste tiden? Gjerne hos Morten Haug 😊
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2020 #2495 Skrevet 9. mars 2020 19 minutter siden, Andrea87 skrev: Noen som har operert nesen den siste tiden? Gjerne hos Morten Haug 😊 Jeg har og skal på kontroll snart. Anonymkode: 3981d...02b
ikkevoksen Skrevet 10. mars 2020 #2497 Skrevet 10. mars 2020 På 19.2.2020 den 10.27, AnonymBruker skrev: Opererte meg i Bergen på Plastikkirugisk institutt og er ikke særlig fornøyd. Nesen min er blitt skjev og dette er godt synlig. Jeg påpekte det ovenfor kirurgen på etterkontrollen, men han mente det hadde ingenting å si for jeg skulle da ikke jobbe som modell sa han...Synes det var en veldig ufin og unødvendig kommentar fra ham. Nå er det gått så lang tid at nesen har fått sin endelige form og skjevheten er der fortsatt. Anonymkode: 9435a...87e Fyfaen så frekt og uprofesjonelt. Håper du sender inn en klage på han. Jeg skal til konsultasjon til Tormod Westvik, høres ut som at han skal være Norges beste om man skal tro det som er skrevet om han. Men man vet jo aldri, når det er så begrenset informasjon tilgjengelig. Vurderer å dra på konsultasjon til flere kirurger, eneste problemet er at det koster penger med reising og overnatting når man ikke bor i Oslo... har noen erfaring med Westvik så gjerne send meg melding. Hadde hjulpet mye. 1
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2020 #2498 Skrevet 10. mars 2020 På 16.2.2020 den 20.41, allergi skrev: Noen her som har operert seg hos Bjørn Tvedt på Akademiklinikken, eller Ivan Pavlovic ved Aleris Trondheim? Styr unna Ivan Pavlovic i Trondheim. Jeg endte opp med kollapset neserygg (to ØNH spesialister har bekreftet dette) og resultatet utseendemessig ble heller ikke som jeg ville ha. Da jeg konfronterte han om dette, benektet han feil men sa samtidig at "vi kan operere den på nytt om du vil med 10% rabatt". Helt idiotisk. Sendte inn klage, ble ikke gjort noen ting. Norsk pasientskadeerstatning kunne ikke hjelpe meg heller siden han nektet feil og mente at jeg løy for å få ny gratis operasjon. Må nå betale helt fra egen lomme for å få kollapsen fikset et annet sted. Har store søvnproblemer, må ha q-tips i nesa eller sove oppreist. Anonymkode: ce1b2...922 2
Andrea87 Skrevet 10. mars 2020 #2499 Skrevet 10. mars 2020 23 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har og skal på kontroll snart. Anonymkode: 3981d...02b Opererte du deg hos Morten Haug?
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2020 #2500 Skrevet 10. mars 2020 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Styr unna Ivan Pavlovic i Trondheim. Jeg endte opp med kollapset neserygg (to ØNH spesialister har bekreftet dette) og resultatet utseendemessig ble heller ikke som jeg ville ha. Da jeg konfronterte han om dette, benektet han feil men sa samtidig at "vi kan operere den på nytt om du vil med 10% rabatt". Helt idiotisk. Sendte inn klage, ble ikke gjort noen ting. Norsk pasientskadeerstatning kunne ikke hjelpe meg heller siden han nektet feil og mente at jeg løy for å få ny gratis operasjon. Må nå betale helt fra egen lomme for å få kollapsen fikset et annet sted. Har store søvnproblemer, må ha q-tips i nesa eller sove oppreist. Anonymkode: ce1b2...922 Samme her..Når opererte du? Anonymkode: 041fe...329
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå