Andrea87 Skrevet 11. desember 2021 #3561 Del Skrevet 11. desember 2021 AnonymBruker skrev (På 25.9.2019 den 1.25): Jeg har slitt så mye at det har ødelagt både mitt og familiens mitt sitt liv. Jeg måtte droppe ut av universitetet og endte opp på sykehus i flere uker på grunn av skadene jeg ble påført. Har det mye bedre idag, takket være en fantastisk familie, psykolog og fastlege, men sliter fortsatt med tanke på hva slags utfordring jeg har foran meg. Jeg fikk absolutt null(!!!) oppfølging etter operasjonen min, og ble behandlet så dårlig at det er kvalmende. Har kontaktet klinikken, og de mente at hvis det var gjort en feil så hadde jeg krav på en ny operasjon. MEN, jeg nekter å la Dr.Mesic røre nesen min igjen. Selv om han nok er en dyktig kirurg på andre områder innenfor plastikkirurgi, vet han virkelig ikke hva han driver med når deg gjelder neseplastikk, selv om han markedsfører seg som ekspert... Alt jeg likte ved min originale nese (som seg var tydelig klar på at jeg ville bevare), ble fjernet. I likhet med mange andre på nettet som har gått gjennom det samme, føler jeg meg ikke som meg selv lenger. Absoulutt alt har blitt verre etter jeg opererte, alt fra det funksjonelle til det estetiske. Dr.Westvik er den eneste jeg har møtt på som virkelig har fått meg til å føle at det er håp. Er bare så utrolig redd for hva som kan skje, og er derfor bortimot desperat etter å møte noen i akkurat samme situasjon som har fått en "happy ending". Anonymkode: f2f9f...124 Jeg håper så inderlig at du er her fortsatt. Jeg er også i samme situasjon og jeg er så lei meg og så desperat.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2021 #3562 Del Skrevet 18. desember 2021 Tips til de som opererer langt unna hjemmet? Sove på hotell? Fly eller tog? Må man ha noen hos seg det første døgnet? Takk for svar, vurderer operasjon til sommeren Anonymkode: 8a116...dde Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2021 #3563 Del Skrevet 20. desember 2021 Gjest Nabokjerringa skrev (På 3.10.2019 den 14.39): Jeg opererte hos Kenneth Chiu for straks 3 måneder siden. Fjernet kul på neseryggen samt gjorde neseryggen smalere, gjorde også tippen mindre/smalere og at den ikke blir dratt ned som en heksenese når jeg smiler. Vet det tar opp til et år før man ordentlig ser resultatet, men jeg synes nesetippen er så rund og stor fortsatt at det stresser meg. Hvor lang tid tar det normalt før nesetippen blir mer definert igjen? Min ser ut som en potet! Kan jeg spørre om hvordan det går nå? Opplever det samme.. Anonymkode: 8570b...3b8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anne1234 Skrevet 20. desember 2021 #3564 Del Skrevet 20. desember 2021 AnonymBruker skrev (På 18.12.2021 den 16.10): Tips til de som opererer langt unna hjemmet? Sove på hotell? Fly eller tog? Må man ha noen hos seg det første døgnet? Takk for svar, vurderer operasjon til sommeren Anonymkode: 8a116...dde Man må ikke ha noen hos seg, men de anbefaler det. Gikk fint for min del å være alene, men lurt å ha lagd klar mat og drikke til første døgnet så du ikke tenger å bevege deg for mye. Formen min var fin, bare litt slapp. Bodde på hotell 1 uke slik at bandasjen kunne fjernes før jeg dro hjem. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anne1234 Skrevet 20. desember 2021 #3565 Del Skrevet 20. desember 2021 Anne1234 skrev (1 minutt siden): Man må ikke ha noen hos seg, men de anbefaler det. Gikk fint for min del å være alene, men lurt å ha lagd klar mat og drikke til første døgnet så du ikke tenger å bevege deg for mye. Formen min var fin, bare litt slapp. Bodde på hotell 1 uke slik at bandasjen kunne fjernes før jeg dro hjem. Og må legge til at jeg dro på jobb 1,5 uke etter operasjon. Ingen kommentarer, verken fra nære venner eller kolleger. Tror helt ærlig ingen så noe, hovenheten gjorde bare at den så ut som før. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Andrea87 Skrevet 2. januar 2022 #3566 Del Skrevet 2. januar 2022 Noen som har operert hos Westvik den siste tiden? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2022 #3567 Del Skrevet 2. januar 2022 Jeg lurer veldig på om det er forsvarlig å dra hjem så fort fra sykehuset? Opererer man i utlandet så er flere netter på sykehuset inkludert samt opphold på pasientvilla der man blir stelt av sykepleiere. Jeg er enslig og har ingen til å stelle meg, snu meg osv. Er det tryggere å operere i utlandet da hvor jeg blir overvåket i noen dager? Har ingen norske klinikker det tilbudet? Tenker da på flere type operasjoner enn neseplastik Anonymkode: dd78a...726 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2022 #3568 Del Skrevet 4. januar 2022 AnonymBruker skrev (På 2.1.2022 den 14.22): Jeg lurer veldig på om det er forsvarlig å dra hjem så fort fra sykehuset? Opererer man i utlandet så er flere netter på sykehuset inkludert samt opphold på pasientvilla der man blir stelt av sykepleiere. Jeg er enslig og har ingen til å stelle meg, snu meg osv. Er det tryggere å operere i utlandet da hvor jeg blir overvåket i noen dager? Har ingen norske klinikker det tilbudet? Tenker da på flere type operasjoner enn neseplastik Anonymkode: dd78a...726 I Oslo finnes det flere tror jeg. Søk på "overnatting plastisk kirurgi" i Google Anonymkode: e6d50...1b9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2022 #3569 Del Skrevet 9. januar 2022 Noen her som har opplevd at nesevinger har blitt bredere etter neseplastikk? Selv de i utgangspunktet ikke skulle bli det? Anonymkode: 8570b...3b8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Andrea87 Skrevet 9. januar 2022 #3570 Del Skrevet 9. januar 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Noen her som har opplevd at nesevinger har blitt bredere etter neseplastikk? Selv de i utgangspunktet ikke skulle bli det? Anonymkode: 8570b...3b8 Hvor har du operert? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Solstråle81 Skrevet 9. januar 2022 #3571 Del Skrevet 9. januar 2022 9 hours ago, AnonymBruker said: Noen her som har opplevd at nesevinger har blitt bredere etter neseplastikk? Selv de i utgangspunktet ikke skulle bli det? Anonymkode: 8570b...3b8 Ja, jeg har også fått det, i tillegg har jeg også fått synlig brusk inni nesen, på innsiden av nesevingene. Det ser ut som jeg har buser der hele tiden. Jeg hadde en utfordrende tipp, og selve tippen har blitt mye penere, men dessverre har jeg endt opp med å få en ny form på nesen totalt. Før var nesen relativt jevn i formen nedover sett forfra, mens nå har neseryggen blitt smalere enn før, og så vider det seg ut nedover og er blitt bredere enn før nederst på nesevingene. Jeg har fått forklart at kirurgen har vridd brusken på tippen, så hvis jeg forstår det korrekt er endel av den vridde brusken blitt vridd nedover nesevingene, og i noen uheldige tilfeller så vil brusken ikke holde seg jevn, men bule litt inn i neseinngangen Har du også brusk der som kjennes og synes? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anne1234 Skrevet 10. januar 2022 #3572 Del Skrevet 10. januar 2022 Solstråle81 skrev (9 timer siden): Ja, jeg har også fått det, i tillegg har jeg også fått synlig brusk inni nesen, på innsiden av nesevingene. Det ser ut som jeg har buser der hele tiden. Jeg hadde en utfordrende tipp, og selve tippen har blitt mye penere, men dessverre har jeg endt opp med å få en ny form på nesen totalt. Før var nesen relativt jevn i formen nedover sett forfra, mens nå har neseryggen blitt smalere enn før, og så vider det seg ut nedover og er blitt bredere enn før nederst på nesevingene. Jeg har fått forklart at kirurgen har vridd brusken på tippen, så hvis jeg forstår det korrekt er endel av den vridde brusken blitt vridd nedover nesevingene, og i noen uheldige tilfeller så vil brusken ikke holde seg jevn, men bule litt inn i neseinngangen Har du også brusk der som kjennes og synes? Jeg skjønner! Utrolig kjedelig når slike uforutsette ting skjer! For min del tror jeg enten det skyldes at neseryggen er gjort lavere, og at det også har gjort at neseborene spriker mer. Den skulle også bygges litt ut med brusk på oversiden av nesevingene for å hindre et sånn innsøkk, mulig at dette også har noe med saken å gjøre. Sender deg en melding med litt nærmere beskrivelse 🙂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2022 #3573 Del Skrevet 13. januar 2022 Andrea87 skrev (På 11.12.2021 den 21.47): Jeg håper så inderlig at du er her fortsatt. Jeg er også i samme situasjon og jeg er så lei meg og så desperat.. Jeg også. Finner ikke brukeren, men jeg kjenner meg sånn igjen. Skulle startet egen gruppe og delt erfaringer. Kanskje vi blir klokere? 😅 Jeg hadde min andre operasjon og det har gått passe dårlig. Jeg får ikke puste nå et år etter operasjonen og det er synlige hakk som synes vekdig godt, så neseryggen ser veldig ujevn ut. Det er nok derfor jeg gjerne har store smerter også, for det ser ut som det mangler støtte i neseryggen. Er kronisk tett i nesen og det er på en måte gjort litt for mye ellers. Det ser ut som jeg har vært i krigen hvertfall. Jeg skal inn igjen snart, så finner vi ut av veien videre. Opplevde at kirurgen var hjelpsom. Men det må la seg fikse, for jeg fikk en skikkelig knekk av dette. Turte ikke gå ut døra, så det har vært en prøvelse for forholdet 😅 Livet er på vent på en måte. Anonymkode: 3ceb1...19b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2022 #3574 Del Skrevet 13. januar 2022 Andrea87 skrev (På 28.11.2021 den 17.41): Ok. Her kommer min historie, 1 år og 2 måneder etter min neseoperasjon. Jeg har vært veldig aktiv i dette forumet, særlig før neseoperasjonen min. Som flere sikkert har fått med seg, opererte jeg hos Dr. Haug i november 2020 etter Mange, mange års vurdering. Jeg skulke fikse en lang nese, med en veldig «spesiell» nesetipp. Jeg hadde også en liten kul på neseryggen. Denne kulen har egentlig aldri plaget meg veldig mye, men så tenkte jeg at siden jeg først skulle operere, kunne han fjerne denne kulen også. Jeg var veldig fornøyd helt frem til ca.8 mnd etter operasjonen. Nesetippen var mye penere, og nesen mye kortete. Men hevelsen gikk ned, og jeg så etterhvert at jeg har fått en type sadel nose deformity. Det er fjernet for mye av kulen/neseryggen, slik at det ser ut som nesen min er delt i to, et stort søkk midt på neseryggen. Det ser helt forferdelig ut, ser på en eller annen måte ut som jeg har skadet meg (vanskelig å forklare). Jeg har konsultert Dr. Haug, som sier at han under operasjonen vurderte det til at han ikke trengte å flytte nesebena, men at han nå i ettertid ser at han burde ha gjort det. Når jeg spør hva han kan gjøre med «hakket» mitt på neseryggen, virker han usikker. Har vært hos Tormod Westvik i ettertid, som sier at nesen må bygges opp ribbein. Går derfor nå å vurderer om jeg skal ta denne sekundær-operasjonen hos Westvik, og hvor snart jeg skal få gjort det. Krysser fingrene for at han klarer å «rydde» opp igjen etter forrige kirurg, og at jeg vil klare å se meg selv i speilet igjen. Idag blir jeg bare lei meg og kvalm av og se meg selv i speilet. Jeg forstår ikke hvordan Haug klarte å rote til dette, og hvorfor jeg var så dum at jeg opererte meg i det hele tatt. Jeg har store problemer med å finne noen glede i livet, dette har ødelagt meg fullstendig Så trist å høre 😔 Ble kjempe lei meg på dine vegne nå 😟 Har du bestemt deg for ny operasjon enda? Dr.Westvik er vel den eneste kirurgen jeg hadde stolt på og turt å gå til for å rette det opp igjen om noe sånt først hadde skjedd så du har tatt det beste valget når det gjelder kirurg, UTEN tvil. Har vært på konsultasjon med han selv for noen måneder siden nå og han er 100% ærlig og helt oppriktig når det kommer til hva han kan oppnå og slike ting iallefall. Alle før og etter bildene jeg fikk se var også veldig bra, alle hadde finere neser på ETTER bildene og han gjør det så naturlig og pent! Jeg syns han er en kunstner når det kommer til neser, etter det jeg har sett. Og nå skriver jeg til dere alle her inne: MEN, for min del som ønsker noe MER så falt ikke valget mitt på han. Han sa rett ut til meg at han var usikker på om han kunne gi det JEG ønsket ut av en neseoprasjon. Han var «redd» for at jeg kom til å syns at det ble en for liten forandring i forhold til det jeg ville ha. Han sa noe sånt som at han ikke kunne stå inne for å lage en veldig unaturlig nese, det var ikke etisk riktig for han å lage en sånn nese på noen. Så sånn var det. Han var iallefall ærlig, å det setter jeg stor pris på. Jeg tviler ikke på at nesa mi hadde blitt veldig mye forbedret hos han, for det hadde den garantert blitt! Men jeg tenker heller at hvis det blir så ille med den kirurgen jeg har valgt nå så får heller Westvik rette det opp igjen. For ja, jeg har booket operasjon om 8 uker hos en annen kirurg! Som jeg helst ikke vil si navnet på før etter jeg har utført operasjonen. Men han er nevnt i tråden her 😀 Han så alt det «gale» før jeg trengte å si det selv og påpekte alle de tingene jeg selv også tenkte! Helt utrolig! Så kommunikasjonen og forståelsen kunne ikke vært bedre. Jeg tar utfordringen å kommer til å legge ut før og etter bilder her så alle kan se. Uavhengig om resultatet ikke blir som forventet eller om jeg skulle bli misfornøyd. Dere skal få se mange bilder i forskjellige vinkler! Men det skjer dessverre ikke enda da jeg som sagt ikke skal ta operasjonen før om 8 uker. Hadde forresten vært gøy om noen andre hadde turt å legge ut bilder også 😀 Anonymkode: e4f0c...bd6 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2022 #3575 Del Skrevet 13. januar 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jeg også. Finner ikke brukeren, men jeg kjenner meg sånn igjen. Skulle startet egen gruppe og delt erfaringer. Kanskje vi blir klokere? 😅 Jeg hadde min andre operasjon og det har gått passe dårlig. Jeg får ikke puste nå et år etter operasjonen og det er synlige hakk som synes vekdig godt, så neseryggen ser veldig ujevn ut. Det er nok derfor jeg gjerne har store smerter også, for det ser ut som det mangler støtte i neseryggen. Er kronisk tett i nesen og det er på en måte gjort litt for mye ellers. Det ser ut som jeg har vært i krigen hvertfall. Jeg skal inn igjen snart, så finner vi ut av veien videre. Opplevde at kirurgen var hjelpsom. Men det må la seg fikse, for jeg fikk en skikkelig knekk av dette. Turte ikke gå ut døra, så det har vært en prøvelse for forholdet 😅 Livet er på vent på en måte. Anonymkode: 3ceb1...19b Har også opplevd noe liknende, har vært utrolig belastende. Hadde vært veldig fint å dele erfaringer😊 Anonymkode: 8570b...3b8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Andrea87 Skrevet 13. januar 2022 #3576 Del Skrevet 13. januar 2022 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Jeg også. Finner ikke brukeren, men jeg kjenner meg sånn igjen. Skulle startet egen gruppe og delt erfaringer. Kanskje vi blir klokere? 😅 Jeg hadde min andre operasjon og det har gått passe dårlig. Jeg får ikke puste nå et år etter operasjonen og det er synlige hakk som synes vekdig godt, så neseryggen ser veldig ujevn ut. Det er nok derfor jeg gjerne har store smerter også, for det ser ut som det mangler støtte i neseryggen. Er kronisk tett i nesen og det er på en måte gjort litt for mye ellers. Det ser ut som jeg har vært i krigen hvertfall. Jeg skal inn igjen snart, så finner vi ut av veien videre. Opplevde at kirurgen var hjelpsom. Men det må la seg fikse, for jeg fikk en skikkelig knekk av dette. Turte ikke gå ut døra, så det har vært en prøvelse for forholdet 😅 Livet er på vent på en måte. Anonymkode: 3ceb1...19b Hvor opererte du første gang? Og hvor opererte du 2.gang? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Andrea87 Skrevet 13. januar 2022 #3577 Del Skrevet 13. januar 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Har også opplevd noe liknende, har vært utrolig belastende. Hadde vært veldig fint å dele erfaringer😊 Anonymkode: 8570b...3b8 Det er grusomt. Hvor har du operert tidligere? Har du vært på konsultasjon hos Westvik? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2022 #3578 Del Skrevet 15. januar 2022 AnonymBruker skrev (På 13.1.2022 den 2.09): Jeg også. Finner ikke brukeren, men jeg kjenner meg sånn igjen. Skulle startet egen gruppe og delt erfaringer. Kanskje vi blir klokere? 😅 Jeg hadde min andre operasjon og det har gått passe dårlig. Jeg får ikke puste nå et år etter operasjonen og det er synlige hakk som synes vekdig godt, så neseryggen ser veldig ujevn ut. Det er nok derfor jeg gjerne har store smerter også, for det ser ut som det mangler støtte i neseryggen. Er kronisk tett i nesen og det er på en måte gjort litt for mye ellers. Det ser ut som jeg har vært i krigen hvertfall. Jeg skal inn igjen snart, så finner vi ut av veien videre. Opplevde at kirurgen var hjelpsom. Men det må la seg fikse, for jeg fikk en skikkelig knekk av dette. Turte ikke gå ut døra, så det har vært en prøvelse for forholdet 😅 Livet er på vent på en måte. Anonymkode: 3ceb1...19b Ja, kan vi gjøre dette? Jeg er så utrolig langt nede på grunn av dette, og tror det kunne vært utrolig fint å snakke med andre som har opplevd dette! Kan man lage "skjulte" grupper her? Anonymkode: 8570b...3b8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Andrea87 Skrevet 15. januar 2022 #3579 Del Skrevet 15. januar 2022 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Ja, kan vi gjøre dette? Jeg er så utrolig langt nede på grunn av dette, og tror det kunne vært utrolig fint å snakke med andre som har opplevd dette! Kan man lage "skjulte" grupper her? Anonymkode: 8570b...3b8 Jeg vil også det, men usikker på hvordan man lager gruppe 😕 Hvor har du operert? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Andrea87 Skrevet 15. januar 2022 #3580 Del Skrevet 15. januar 2022 Jeg har satt opp sekundær hos Westvik om 1 uke!! Gruer meg noe voldsomt. Noen som har operert primær eller sekundær hos han og vil dele erfaringer? Hadde satt veldig stor pris på det… 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå