Gå til innhold

Migrene med aura og Cerazette


Gjest Gjest_Marit_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Marit_*

Jeg har migrene med aura ca. 2-4 ganger i året. Det starter med synsforstyrrelser og ender med hodepine. Tar jeg en ibux + paracet så forsvinner synsforstyrrelsene. Jeg har ikke turt å begynne med prevensjon pga dette, men har hørt at cerazette kan tas. Er redd blodpropp og hjerneslag. Røyker ikke og er normalvektig. Har noen her migrene med aura og bruker Cerazette p-piller?

Hilsen Marit

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har hatt migrene med aura i ca. 15 år, men heldigvis ikke oftere enn 1-3 ganger pr. år. De 2 siste gangen jeg har hatt migrene har jeg imidlertid ikke hatt disse synsforstyrrelsene, men veldig vondt i nakken :forvirret: Jeg "foretrekker" uansett synsforstyrrelser, for da kan jeg få tatt en Maxalt før det utvikler seg.

Jeg begynte på Cerazette i januar i år, og har ikke hatt migrene etter det ihvertfall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...

Migrene med aura er kontraindikasjon for bruk av p-pille preparater med østrogen, da risikoen for hjerneslag økes. I disse tilfellene bør progesteron-only preparater brukes, eks: Cerazette. Dette til orientering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

P-piller var det som utløste migrene hos meg. Hadde aldri hatt det før jeg begynte med p-piller. På det verste med p-pillene hadde jeg anfall 3-5 dager i mensperioden og 1-2 anfall resten av måneden.

Etter at jeg sluttet med p-pillen har migrenen avtatt voldsomt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...