Gå til innhold

ER GANSKE LEI NÅ......


foxie

Anbefalte innlegg

Også er det meg da med min kjole.......

Har jo ventet lenge og vel på denne bonny kjolen.....og mandagen ringte

hun fra forhandleren og sa at kjolen var kommet.Denne butikken ligger 10 mil utenfor Stockholm.... Gjett om jeg var glad!!!! Fant fort ut at det beste for å få tak i denne kjolen var å kjøre!!!!!(140 mil) Ikke helt god, men det er meg....Hadde ikke lyst at denne kjolen skulle kommet forsent nå. Drar kl 5 om morgenen og er kjempe spent....

Kommer frem i 1 tiden. og det viser seg at :

DE HAR BESTILT FEIL KJOLE!!!! 10 dager før bryllupet....

Herregud for en nedtur.......Altså den kjolen jeg skulle ha har veldig mange røde detaljer...denne var helt hvit og en størrelse for liten.(det var samme model, men uten det røde)

HJELP!! De fikk ordnet med en skredder og fikk på et vis ornet det sånn at kjolen ble ok...Ventet i 8 timer på at dette skulle bli bra...

Er glad jeg dro ned for å prøve den før jeg betalte resten av pengene......hva om de hadde sendt den i posten??!

Sitter nå hjemme etter å ha vært på farten i nesten 22 timer...er sliten og lei.

Fikk kjolen med hjem, og fikk et avslag på 200!!!!!!! kr, og fikk med et sjal som plaster på såret............mener selv at dette plasteret skulle vært MYE større.......

Men men...blir vel gift tilslutt alikevel...........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Å stakkars deg!!!

Jeg er helt enig i at det var et altfor lite plaster på såret, men dette var jo i drøyeste laget. Men er du totalt misfornøyd med kjolen du fikk? Håper det går bra allikevel og tenk at det viktigste er at dere to blir gift og får en fin dag og framtid sammen. Men jeg skjønner godt din frustrasjon.... :evil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tabby

Å nei :evil: De må jo sjekke og dobbeltsjekke før de bestiller. Er det mulig? Godt du dro ned dit ja, og ikke bare sendte pengene. Uff jeg synes virkelig synd på deg nå! Heldigvis var det i det minste samme modell da, selv om det røde manglet. Men som du sier, gift blir du jo uansett, men jeg synes absolutt du skulle fått mer i rabatt ved en så stor glipp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

MEGABLEMME!!!!

Dette skulle du ha hatt et panseravslag på!!!!

Det er som å kjøpe en blå treseter sofa det også får du en hvit toseter men de slenger på ei blå pute!!!

Alt for dårlig.Men de vet at du er desperat og bare er glad for å få en kjole som kan brukes.

Skjønner at du fikk panikk og bare var glad for at du fikk en kjole du kunne bruke så nært innpå bryllupet.

Hadde du hatt bedre tid på deg hadde du helt klart fått kompensasjon for reise, forsinkelser og feilleveranse!

Dette er advokatmat!

Lykke til med deres store dag!!!

Klemmer fra lille Augustbrud.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er det mulig??????? :evil: Jeg har ikke ord. Hadde jeg vært deg ville jeg tatt kontakt med en advokat!! 200 kr som plaster på såret i avslag??? Hva er det for noe tull???? De har gjort en tabbe som ikke skulle vært mulig å begå. Du skulle absolutt få mere i kompensasjon enn 200 kr og et sjal...

Nei jeg ville ringt en advokat...

Men uansett så ønsker jeg deg lykke til med bryllupet og du blir helt sikert en nydelig brud uansett.

STOR trøsteklem fra Nikki

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud for noen idioter!!!!

Du burde minst fått 50% avslag på kjolen pga alt de har latt deg gå gjennom. Syns de hørtes veldig useriøs ut.

Men håper du blir fornøyd likevel på bryllupsdagen din. Du blir nok kjempevakker uansett!!!!

lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Om ikke annet, burde de hvertfall dekke reisekostnadene dine - det mener jeg er rimelig. Du kan jo også be om å f.eks. få med et par strømper eller to, evt et underskjørt.

Ring til de, og si at du føler ting gikk litt over styr da du var der borte, og vil gjerne ha en skikkelig kompensasjon for det. Det er tross alt feil kjole de har greid å bestille, og i feil størrelse!

Tyder på at noen ikke har vært helt våkne.

Lykke til, håper du får et flott bryllup uansett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er i allefall ikke noe å si på engasjementet ditt! Kjøre til Stockholm.. Jeg er imponert over at du ikke tente på brudesalongen etter denne skammelige fadesen ble oppdaget!

Selvsagt kommer du til å bli en nydelig brud uansett! Og som du sier selv, det viktigste er jo at du blir gift med din utkårede.

Jeg ville ikke ha brukt mer tid og energi på å kreve noe fra de. Prøv å gjøre det beste ut av det, og fokuser på det viktigste!

Lykke til på den store dagen, og ikke vær lei deg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Poirot
Ring til de, og si at du føler ting gikk litt over styr da du var der borte, og vil gjerne ha en skikkelig kompensasjon for det. Det er tross alt feil kjole de har greid å bestille, og i feil størrelse!

Meget bra forslag

Forbrukerkjøpsloven:

§ 15. Tingens egenskaper

Tingen skal være i samsvar med de krav til art, mengde, kvalitet, andre egenskaper og innpakning som følger av avtalen.

Hvis det ikke følger noe annet av avtalen, skal tingen

a) passe for de formål som tilsvarende ting vanligvis brukes til

B) svare til det som forbrukeren har grunn til å forvente ved kjøp av en slik ting når det gjelder holdbarhet og andre egenskaper

c) passe for et bestemt formål som selgeren var eller måtte være kjent med da kjøpet ble inngått, hvis selgeren har akseptert dette formålet eller forbrukeren ellers har hatt rimelig grunn til å bygge på selgerens sakkunnskap og vurdering

d) ha egenskaper som selgeren har vist til ved å legge frem en prøve eller modell

§ 16. Mangel

Tingen har en mangel dersom

a) den ikke er i samsvar med ett eller flere av kravene i § 15

B) selgeren ved kjøpet har forsømt å opplyse om forhold ved tingen eller dens bruk som han eller hun burde kjenne til, og som forbrukeren hadde grunn til å regne med å få, dersom unnlatelsen kan antas å ha virket inn på kjøpet

c) den ikke svarer til opplysninger som selgeren i sin markedsføring eller ellers har gitt om tingen eller dens bruk, dersom selgeren ikke viser at opplysningene før kjøpet er rettet på en tydelig måte, eller at de ikke kan ha innvirket på kjøpet

d) nødvendige opplysninger om installering, montering, bruk, stell og oppbevaring ikke følger med tingen.

§ 18. Tidspunktet for bedømmelsen av om det foreligger en mangel

Ved bedømmelse av om tingen har en mangel, skal det tidspunktet da risikoen går over på forbrukeren, legges til grunn, selv om mangelen først viser seg senere.

§ 27. Reklamasjon

Dersom det foreligger en mangel ved tingen, må forbrukeren innen rimelig tid etter at han eller hun oppdaget eller burde ha oppdaget den, gi selgeren melding om at han eller hun vil påberope seg mangelen (reklamasjon). Denne fristen for å reklamere kan aldri være kortere enn to måneder fra det tidspunkt da forbrukeren oppdaget mangelen.

§ 29. Retting og omlevering (avhjelp)

Forbrukeren kan velge mellom å kreve at selgeren sørger for retting av mangelen eller leverer tilsvarende ting (omlevering). Dette gjelder ikke hvis gjennomføring av kravet er umulig eller volder selgeren urimelige kostnader.

§ 31. Prisavslag

Dersom mangelen ikke rettes eller tingen omleveres i samsvar med §§ 29 til 30, kan forbrukeren kreve et passende prisavslag slik at forholdet mellom nedsatt og avtalt pris svarer til forholdet mellom tingens verdi i mangelfull og kontraktsmessig stand på leveringstiden.

Første ledd bokstav c gjelder tilsvarende for opplysninger noen annen enn selgeren har gitt på tingens innpakning, i annonse eller annen markedsføring på vegne av selgeren eller tidligere salgsledd.

Her har selgeren prøvd å rette. Usikkert om du kan kreve noe, da en kjole i kroner ikke nødvendigvis medfører pristap for deg.Men du burde fått mye mer utstyr som plaster på såret, eller prisavslag.

NB Loven gjeler bare hvis den er bestilt av firma i Norge og det er de som har bestillt feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er som å kjøpe en blå treseter sofa det også får du en hvit toseter men de slenger på ei blå pute!!!

Stålkommentar!!!!

Er så hjertens enig, dette er altfor dårlig og du burde definitivt klage!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forbrukerkjøpsloven:

Den gjelder bare i Norge og ikke i Sverige. Det ser ut til at denne bruden har kjøpt kjolen i Sverige og da må hun forholde seg til svenske lover. Etter hva jeg har hørt, er de svenske "kjøpslovene" dårligere enn den norske forbrukerkjøpsloven.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du MÅ jo bare gjøre noe med dette!!

Jeg har ligget og tenkt på deg inatt :Gjesp:

og kommet frem til at jeg må ta meg en telefon til "min egen" salong og høre hva som skjer...

Blir skikkelig nervøs, jeg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke giddi og kjøpt kjolen. Jeg hadde heller reist igjen, og latt dem sitte igjen med kjolen!!!!

Hadde gjort alt jeg kunne for og skikkelig svarteliste dem!

Ble skikkelig forbanna på dine vegne nå, jeg!! :evil: :evil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke giddi og kjøpt kjolen. Jeg hadde heller reist igjen, og latt dem sitte igjen med kjolen!!!!

Hadde gjort alt jeg kunne for og skikkelig svarteliste dem!

Ble skikkelig forbanna på dine vegne nå, jeg!! :evil:  :evil:

You`re my kind of girl!!!! :kul::sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Er litt spent; har du avfunnet deg med situasjonen, eller skal du ta kontakt med butikken igjen?

Lykke til videre med bryllupsforberedelser!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, har avfunnet meg med det hele......

Det hjelper så lite om jeg går og er forbannet, selv om jeg er det....

Har fått fikset på kjolen, så den ser nesten lik ut som den som er lagt ut på et par linker her fra før....( bonny.com.....nr 243) Er ikke noen reser på disse direkte linkene...hi hi

Istedet for å ergre meg.... prøver å sette fokus på noe annet

som f.eks:

-at vi skulle ha hest og kjærre, men dette ikke ble noe av pga at de måtte avlive hesten...stakkars!

-At to av de 4 servitørene har meld avbud

- lokalet er opptatt på fredasg

-Det ble noe kluss med kaka

-At de som skulle synge ikke kan...noe med pianisten og armen( det jobbes med en ersatter)

-noe mere???

håper på pent vær......

litt ironisk egentlig, men tror vi får en kjempe dag!!!

Og et godt ekteskap!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler virkelig med deg (og har nesten tårene i øyekroken) når jeg leser de utfordringene dere har så kort tid før bryllupet!

Det eneste gode som kommer ut av slikt, er at jeg tror man vil sette enda mer pris på Dagen enn om alt hadde gått på skinner.

Vi har ikke hatt noen slag i fleisen i bryllupsplanleggingen i det siste (8 dager igjen og jeg begynner å se mørkt på skoene fra USA, men det lar seg vel løse). Vi har derimot hatt et par andre SLAG i trynet de siste ukene. Heldigvis har vi vært åpne, ærlige og snakket mye sammen. Så disse prøvelsene har definitivt bragt oss mye nærmere hverandre.

Min kjære har akkurat sagt god natt til meg, akkurat sånn som vi gjør hver kveld nå "jeg elsker deg". *snufs*

:kysse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...