Gjest Tex Skrevet 5. juni 2003 #21 Del Skrevet 5. juni 2003 Sånne som dere forlenget antakelig min lillesøsters liv. Dersom man slutter å fullvaksinere barn blir de som i utgangspunktet er sårbare utsatt for en langt større grad av bakterie- og virusepidemier. dette kan være særdeles dødelig for bl a personer med dårlig immunforsvar. Hvis min lillesøster hadde fått en sykdom som for andre regnes for helt ufarlig barnesykdom hadde vi mest sannsynlig mistet henne mye tidligere. Hun døde 8.november 2002.Fred over hennes minne. Mine barn er begge fullvaksinert og det har aldri kommet på tale å la være. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tex Skrevet 5. juni 2003 #22 Del Skrevet 5. juni 2003 Trodde ikke man vaksinerte mot meslinger, vannkopper og røde hunder. Vannkopper får man ikke vaksine mot. Man får mot meslinger, kusma og røde hunder i en MMR vaksine ved 15 mnd alder. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 5. juni 2003 #23 Del Skrevet 5. juni 2003 Til Jordbær: Leit å lese om venninnen din. Men jeg vil heller ha et barn i rullestol, en et barn i en grav! Med den allergien barnet mitt har, er det snakk om at smitten med meget sterk sannsynlighet vil forårsake død! Og som sagt heller rullestol, for jeg har ingen barn å miste!!! Det er også større sannsynlighet at man får mèn av sykdommen, enn av vaksinen! At venninnen din er bitter forstår jeg godt, men uten vaksinen og hvis hun ble smittet, kunne utfallet vært MYE verre! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 5. juni 2003 #24 Del Skrevet 5. juni 2003 Gjest Hvet du hvilke stoffer i kikhostevaksinen ditt barn er allargisk mot? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 5. juni 2003 #25 Del Skrevet 5. juni 2003 Gjest Hvet du hvilke stoffer i kikhostevaksinen ditt barn er allergisk mot? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Babyface Skrevet 5. juni 2003 Forfatter #26 Del Skrevet 5. juni 2003 Jeg hadde to av disse' date=' eller tre (røde hunder = usikker) da jeg var barn. Og det hadde alle ungene i gata - ingen døde eller fikk noe mèn.[/quote'] Det er nettopp dette argumentet som er så utrolig tåpelig. Meslinger er en sykdom man kan dø av. Jeg skal sitere infohefte ordrett: "Meslinger er den alvorligste av "barnesykdommene"." "I hele verden dør hvert år mer enn en million barn av meslinger. Meslingdødsfall forekommer også i vår del av verden." Røde hunder er derimot vanligvis en mild sykdom, men dersom en gravid kvinne blir smittet, kan dette før til alvorlige misdannelser hos fosteret. Poenget er derfor å vaksinere for å unngå at gravide blir smittet. At enkelte ikke tåler vaksinene er nettopp grunnen til at flest mulig bør vaksineres, slik at disse indirekte blir beskyttet ved at det er små sjanser for at de får sykdommene fra andre. Her i Norge får man tilbud om vaksinasjon mot ni ulike sykdommer; difteri, stivkrampe, kikhoste, infeksjon med Haemophilus influenzae type b (Hib), poliomyelitt, meslinger, kusma, røde hunder og tuberkulose. Alle disse sykdommene er dødelige eller kan gi alvorlige men. Det anbefalte vaksinasjonsprogrammet er som følger: Når barnet er 3 mnd: Difteri/stivkrampe/kikhoste (DTP), Hib og poliomyelitt (POL) 5 mnd: Samme som ved 3 mnd-alder 11-12 mnd: Samme som ved 3 mnd-alder 15 mnd: Meslinger/kusma/røde hunder (MMR) 6-8 år: POL 11-12 år: Difteri/stivkrampe 12-13 år: MMR Ungdomsskolen: POL, tuberkulose Jeg mener at disse vaksinene burde vært påbudt å ta, jeg synes det er hårreisende at enkeltpersoner som er i mot vaksinering skal få avgjøre at en dødelig sykdom ikke blir utryddet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 5. juni 2003 #27 Del Skrevet 5. juni 2003 Det er flere ting. Akkurat hva de forskjellige navnene er vet jeg ikke. Det er både de syntetiske stoffene som er tilsatt, og viruset (tror det var snakk om et protein?, men det er jeg ikke sikker på). De var mest opptatt av å advare mot farene ved smitte, og hvor viktig det var å fjerne h*n fra eventuelle smittekilder. Det ble ihvertfall stor ståhei, og utfylling av div. skjema og rapporter til myndighetene. OG ekstra nøye oppfølging av søsken, som ikke er allergisk. Samt samtaler om hvor utrolig viktig at søsken ble vaksinert for det allergiske barnets skyld. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 5. juni 2003 #28 Del Skrevet 5. juni 2003 Til Jordbær: Vet venninnen din hva som ville skjedd om hun ikke ble vaksinert og fikk meslinger? En skulle tro at det ville blitt et MYE verre utfall enn vaksinen, når kroppen hennes har reagert så mye på vaksinen. Vaksinene inneholder ørsmå mengder smittestoff for at kroppen selv skal lage antistoffer mot sykdommene. Hva ville da skjedd hvis hun fikk smitten på "vanligvis"? Det kan vel bare spekulere i? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Babyface Skrevet 5. juni 2003 Forfatter #29 Del Skrevet 5. juni 2003 Til Jordbær: Vet venninnen din hva som ville skjedd om hun ikke ble vaksinert og fikk meslinger? En skulle tro at det ville blitt et MYE verre utfall enn vaksinen, når kroppen hennes har reagert så mye på vaksinen. Vaksinene inneholder ørsmå mengder smittestoff for at kroppen selv skal lage antistoffer mot sykdommene. Hva ville da skjedd hvis hun fikk smitten på "vanligvis"? Det kan vel bare spekulere i? Nettopp! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Seraphine Skrevet 5. juni 2003 #30 Del Skrevet 5. juni 2003 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 5. juni 2003 #31 Del Skrevet 5. juni 2003 Et par argumenter til for å vaksinere: Det er indikasjoner på at barn som har hatt meslinger har større risiko for å utvikle Autoimmune sykdommer og kreft. Barn takler som regel barnesykdommer ganske greit, men dersom de ikke blir vaksinert løper de risikoen å få sykdommene som voksne,- og da er risikoen for komplikasjoner/død mye større!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
liv Skrevet 5. juni 2003 #32 Del Skrevet 5. juni 2003 Det anbefalte vaksinasjonsprogrammet er som følger: Når barnet er 3 mnd: Difteri/stivkrampe/kikhoste (DTP), Hib og poliomyelitt (POL) 5 mnd: Samme som ved 3 mnd-alder 11-12 mnd: Samme som ved 3 mnd-alder 15 mnd: Meslinger/kusma/røde hunder (MMR) 6-8 år: POL 11-12 år: Difteri/stivkrampe 12-13 år: MMR Ungdomsskolen: POL, tuberkulose Jeg har kun den første og den siste på denne lista... Ble alvorlig syk pga allergi så jeg fikk ikke fler. Har heldig vis ikke lidd av noen av sykdomene Har foresten fått stivkrampesprøyta. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vega Skrevet 5. juni 2003 #33 Del Skrevet 5. juni 2003 Kusma tok heller ikke knekken på noen, selv om alle fikk det. Så rart? Ingen av oss daua av meslinger, ingen av kusma og ingen av røde hunder ... og vi var flere titusen innbyggere. Legemiddelindustrien kommer med sin propaganda og straks stiller sykepleiere og leger seg bak, for å forsvare sin profesjon og sin yrkesstolthet. Jeg ville satt meg grundig inn i dette, om det ble aktuelt. Sannsynligvis ville jeg kuttet - ikke alle - men en del av vaksinene. Tror barn har godt av å gå gjennom barnesykdommer for å utvikle sitt immunforsvar. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silfen Skrevet 5. juni 2003 #34 Del Skrevet 5. juni 2003 For å utvikle SITT immunforsvar, kanskje. Men fy faen så egoistisk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Babyface Skrevet 6. juni 2003 Forfatter #35 Del Skrevet 6. juni 2003 Sannsynligvis ville jeg kuttet - ikke alle - men en del av vaksinene. Tror barn har godt av å gå gjennom barnesykdommer for å utvikle sitt immunforsvar. Forstår du ikke at disse sykdommene kan være dødelige? Det er derfor man vaksinerer. Vaksinene er til for å styrke immunforsvaret, ikke for å svekke det. Det er tåpelig å si at dette er propaganda fra legemiddelindustrien. Du vet tydeligvis ikke hvor drastisk dødstallene for disse sykdommene har sunket etter man begynte med vaksinering. Dessuten tjener ikke legemiddelindustrien penger på disse vaksinene heller, de er gratis. Liv: Det er nettopp fordi enkelte som deg som ikke tåler vaksinen at det er så viktig at flest mulig vaksinerer seg, slik at ingen kan smitte dere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 6. juni 2003 #36 Del Skrevet 6. juni 2003 Til dere som ikke vil vaksinere barna deres: Vaksinene er utviklet for å få bukt mot dødliger og livsfarlige sykdommer. Hvis flere og flere velger å avstå fra vaksinasjon, er sjansen større for at disse nesten utryddede sykdommene vil blomstre opp igjen. (Det holder på å skje), Derfor er kanskje sjansen større for å bli smittet og man står svakere ovenfor en sykdomstilfelle. Dødligheten er faktisk større på disse sykdommene som vaksineringen beskytter mot, enn hva vaksineringen er. Husker for en tid til bake da det var så mye styr rundt MMR vaksinen, fordi noen hadde utviklet autisme rett etter. Autisme merker man 1-2 års alder, og det var jo lett å skylde på MMR vaksinen som, blir tatt rundt samme tid........ Men de fleste har vel forstått omfanget av denne saken, og at det faktisk er tryggere med vaksinen enn uten. Det er jo også oftes slik at det negative blir framstilt, mens det positive kommer i bakgrunnen. Derfor har jeg vaksinert mine barn, og kommer til å vaksinere neste barn også. :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vega Skrevet 6. juni 2003 #37 Del Skrevet 6. juni 2003 Vaksiner er gratis, men staten betaler for vaksinen - til legemiddelindustrien. Som sagt, ville jeg satt meg grundig inn i det, hvis det ble aktuelt. Samboers sønn på 16 er ikke vaksinert, men jeg ville ikke latt være å vaksinere pga. hans holdning - jeg ville selv gått igjennom all mulig fakta og satt meg inn i problematikken. Pga. at folk beveger seg stadig mer over landegrensene, og dermed også faren for å få en av disse sykdommen øker - så ville jeg kanskje gått for vaksinering. Men, jeg ville satt meg inn i emnet og lest rapporter osv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Seraphine Skrevet 6. juni 2003 #38 Del Skrevet 6. juni 2003 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sommerglad Skrevet 6. juni 2003 #39 Del Skrevet 6. juni 2003 Hei. Har tre barn som er vaksinert. Men kan forstå at folk kan være redde og skeptiske til vaksinering. En jeg vet om skulle vaksinere sitt første barn for første gang. Trippel. Ett par minutter etter på fikk barnet kramper og svelget tungen. Gutten ble innlagt og alt endte bra.Hun (moren) fikk beskjed om at dette barnet aldri mer skkulle ha vaksine. INGEN vaksine. Sånne oplevelser seter en støkk i en. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 6. juni 2003 #40 Del Skrevet 6. juni 2003 Kusma tok heller ikke knekken på noen, selv om alle fikk det. Så rart? Ingen av oss daua av meslinger, ingen av kusma og ingen av røde hunder ... og vi var flere titusen innbyggere. Tror barn har godt av å gå gjennom barnesykdommer for å utvikle sitt immunforsvar. - I 1989-90 var det en meslingepidemi i USA med ca 45 000 meldte tilfeller. Det ble meldt om komplikasjoner hos 20 %, derav encefalitt hos 1 av 1000, og 120 personer døde (nær 3 av 1000 meldte tilfeller) - I 2000 var det et meslingeutbrudd i Irland med ca 1200 meldt tilfeller. 100 tilfeller førte til sykehusinnleggelse, derav seks på intensivavdeling. To barn døde. Utbruddet kom i et område med ca 75 % vaksinasjonsdekning og de fleste av tilfellene var uvaksinerte barn under 5 år - I 1999-2000 var det en epidemi i Nederland med ca 3000 meldte tilfeller og tre dødsfall. 20 % fikk komplikasjoner og 53 tilfeller førte til sykehusinnleggelser. Nederland har en vaksinasjonsdekning på over 95 %, men utbruddet kom i en gruppe som motsetter seg vaksinasjon av religiøse grunner, og som bor nokså samlet - Rundt nyttår 1999-2000 fikk 68 ungdommer i Sverige meslinger og 30 av dem ble innlagt på sykehus Hentet fra http://www.fhi.no/nyhetsbrev/msis/2001/50/.../msis0150a.html Tenk deg om før du nekter barna dine vaksine. Jo flere som tenker som deg, jo større sjanse for at dette skjer i Norge. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå