Gjest Gjest Skrevet 26. august 2008 #1 Skrevet 26. august 2008 Du som har hatt keisersnitt, var du på 6ukerskontroll? Lurer litt på om det er nødvendig? Vi skal ikke begynne med prevensjon igjen da det ikke er så farlig om vi blir gravide igjen fort. (ønsker oss 2 tette)
Gjest Gjest Skrevet 27. august 2008 #2 Skrevet 27. august 2008 Jeg var ikke på 6 ukers kontroll, syntes ikke det var nødvendig da arret så helt fint ut og jeg følte meg frisk og rask.
Gjest Gjest Skrevet 27. august 2008 #3 Skrevet 27. august 2008 Det er ikke bare arret de sjekker på 6ukers kontroll da. De tar GU og ultralyd for å se at alt er som det skal, i tillegg til en del spm. Det skjer jo andre forandringer under et svangerskap enn et arr for de som tar keisersnitt.
Vingedama Skrevet 27. august 2008 #4 Skrevet 27. august 2008 Tok bare en blodprøve, samt sjekket blodtrykket og urinprøve.
MidnightChildDreamer Skrevet 27. august 2008 #5 Skrevet 27. august 2008 Mine stifter ble fjernet kort tid etter, mens jeg enda var på sykehuset. (fikk prematur baby) Men noen etterkontroll har jeg ikke vært på. De jager deg ikke, om du ikke bestiller en selv.. Jeg hørte ingenting, og oppsøkte det heller ikke selv. Men det fornuftige er kanskje å få seg en kontroll, hvertfall hvis du skal ha to tette. Se til at alt er i orden for den nye beboeren
Trekkoppfuglen Skrevet 27. august 2008 #6 Skrevet 27. august 2008 Jeg var på kontroll og tok celleprøve og prata litt bare. Det er sikkert ikke nødvendig hvis du ikke skal noe spesielt, men jeg syns det var greit å ha vært der.
Pasha Skrevet 27. august 2008 #7 Skrevet 27. august 2008 ultralyd har jeg aldri hørt om på 6ukers kontroll :klø:
LilleKylling Skrevet 27. august 2008 #8 Skrevet 27. august 2008 Jeg skal på kontroll på sykehuset 6-8 uker etter fødselen. Men vet ikke om det er vanlig for alle som tar ks eller om det er fordi det ble akutt. Tror ikke det var noe annet enn en samtale. Men jeg vil også til den vanlige legen for å sjekke at alt er i orden der nede.
Gjest Gjest Skrevet 27. august 2008 #9 Skrevet 27. august 2008 Man skal jo ikke ta celleprøve før helst 10-12 uker etter et svangerskap pga hormoner som fortsatt kan være i kroppen etter svangerskapet. Jeg var ikke til 6 ukers kontroll, følte ikke det var nødvendig.
Trampe Skrevet 27. august 2008 #10 Skrevet 27. august 2008 Vi bare snakket på seksukerskontrollen, så det var egentlig ingen vits.
Trekkoppfuglen Skrevet 27. august 2008 #11 Skrevet 27. august 2008 Man skal jo ikke ta celleprøve før helst 10-12 uker etter et svangerskap pga hormoner som fortsatt kan være i kroppen etter svangerskapet. Godt mulig du har rett i det, men jeg er i en litt spesiell situasjon hva angår akkurat det. Så da ble det tatt. Er to år siden dette, og jeg kommer nok helt sikkert til å dra på kontroll etter denne fødselen også.
Hedda-78 Skrevet 27. august 2008 #12 Skrevet 27. august 2008 Jeg trodde man ikke burde bli gravid før ett år etter KS? Min svigerinne fikk i allefall den beskjeden, hun hadde KS og ønsket seg egentlig to tette, men fikk forbud fra legen om å bli gravid før det var gått ett år, pga KS er jo et relativt stor inngrep i livmoren.
Gjest TS Skrevet 28. august 2008 #13 Skrevet 28. august 2008 Jeg trodde man ikke burde bli gravid før ett år etter KS? Min svigerinne fikk i allefall den beskjeden, hun hadde KS og ønsket seg egentlig to tette, men fikk forbud fra legen om å bli gravid før det var gått ett år, pga KS er jo et relativt stor inngrep i livmoren. Det hørte ikke jeg noe om da jeg var på sykehuset
MidnightChildDreamer Skrevet 28. august 2008 #14 Skrevet 28. august 2008 (endret) Jeg trodde man ikke burde bli gravid før ett år etter KS? Min svigerinne fikk i allefall den beskjeden, hun hadde KS og ønsket seg egentlig to tette, men fikk forbud fra legen om å bli gravid før det var gått ett år, pga KS er jo et relativt stor inngrep i livmoren. Dette fikk jeg også beskjed om. Minst et år, sa legen min. Endret 28. august 2008 av MidnightChildDreamer
Tusenfryd Skrevet 29. august 2008 #15 Skrevet 29. august 2008 Jeg var til vanlig seksukerskontroll etter ks. Synes alle sånne oppfølginger er et helt fint tilbud til alle. Vi snakket, undersøkte at livmor hadde trukket seg bra sammen, sjekker arr, snakket prevensjon, amming - en litt sånn hvordan vi har det kontroll. Jeg hadde også myomer som skulle følges opp.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå