Gjest Ach Skrevet 26. august 2008 #1 Del Skrevet 26. august 2008 Da jeg stod i dusjen idag merka jeg noen små knudrete vorter ved skjedeåpningen.. Leste om kjønnsvorter på nettet og beskrivelsene stemmer bra. Nå er det slik at dette er jo en seksuelt overførbar sykdom. Jeg har hadd fast partner siden januar og jeg vet jo med meg selv at jeg har ikke ligget med noen andre og selv om disse vortene kan bruke lang tid på å bryte ut etter smitte så begynner man å lure.. Uansett så gruer jeg meg masse til å si dette til typen..Ikke noe man har lyst til å fortelle men det er vel best å gjøre det? MÅ man til gynokolog med dette? Har noen noen erfaring med dette svineriet? Skjemmes og er på gråten her jeg sitter..Føler meg skitten og ekkel! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 26. august 2008 #2 Del Skrevet 26. august 2008 Jeg har også dette. Skammet meg helt forferdelig da jeg måtte fortelle det til min kjæreste. Men det er mange som har dette og det viser ikke til hvem du er. Det er fælt å finne ut at man han kjønnsvorter, men det er greit å leve med det når sjokket er over og du kan akseptere det. Ja du bør fortelle han det. Uansett vet du at du har ditt på det rene, og det er tross alt det veldig bra! Ja, gå til gynekolog. Da får du mer info om hvordan dette berører deg. Om hvor mange det er og om du har noe på innsiden. Jeg har brukt et middel å smøre på slik at de ettervert faller av. Det er noe dritt, men vortene forvinner. Ønsker deg masse lykke til. Du er langt fra den eneste som opplever dette og du har faktisk ikke noe å skamme deg over. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_missE_* Skrevet 26. august 2008 #3 Del Skrevet 26. august 2008 Hei! Skjønner godt hvordan du har det, gjennomgikk dette for faktisk bare en uke siden. Dro dagen etter til gynekolog, og fikk det bekreftet. Og tro meg, det er MYE mer vanlig og normalt enn du tror. Men siden det er så "ekkelt" med vorter så snakker nesten ingen om det. Det er en slags hysj hysj. Gynekologen min fortalte at hun så slike tilfeller nesten hver dag, og noen ganger opptil flere ganger på en dag... Jeg fikk resept, startet behandlingen - og VIPS! Jeg ble kurert på tre dager. Jeg fortalte det til kjæresten, flau som jeg var, men han forstod. Han var mer nysgjerrig enn frastøtt. Det "komiske" i dette er jo at jeg mest sannsynlig er smittet av min kjære som kan ha hatt det uten å vite det. Men nå, som jeg er ferdig kurert, så har han fått utbrudd Men vi tar det med godt mot, og snart er det over Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ach Skrevet 27. august 2008 #4 Del Skrevet 27. august 2008 Hei! Skjønner godt hvordan du har det, gjennomgikk dette for faktisk bare en uke siden. Dro dagen etter til gynekolog, og fikk det bekreftet. Og tro meg, det er MYE mer vanlig og normalt enn du tror. Men siden det er så "ekkelt" med vorter så snakker nesten ingen om det. Det er en slags hysj hysj. Gynekologen min fortalte at hun så slike tilfeller nesten hver dag, og noen ganger opptil flere ganger på en dag... Jeg fikk resept, startet behandlingen - og VIPS! Jeg ble kurert på tre dager. Jeg fortalte det til kjæresten, flau som jeg var, men han forstod. Han var mer nysgjerrig enn frastøtt. Det "komiske" i dette er jo at jeg mest sannsynlig er smittet av min kjære som kan ha hatt det uten å vite det. Men nå, som jeg er ferdig kurert, så har han fått utbrudd Men vi tar det med godt mot, og snart er det over Takk for svar! Ja man leser at det er ganske vanlig men ingen vil gå rundt å si at de har vorter i underlivet.. Kjæresten min er bortreist på guttetur nå og kommer ikke hjem før på lørdag så jeg får ikke fortalt han det før da. Vil ikke ringe og ødelegge turen helt heller.. Har også menstruasjon midt opp i det hele og man skal vel helst unngå GU da. Så må uansett vente over helga med å kontakte lege. Jeg ser jo for meg at kjæresten ikke kommer til å takle å ta på meg mer etter at jeg forteller dette.. Hvordan gjorde dere det når det kommer til dn seksuelle biten? Må man bruke kondom? Og eventuelt hvor lenge? Eller stod dere over sexen i lang tid? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_MissE_* Skrevet 27. august 2008 #5 Del Skrevet 27. august 2008 Vel, dette er hva min gynekolog fortalte meg: Kjønnsvorter smitter ved direkte kontakt av slimhinner. Man kan ha en vorte, eller mange, og man kan oppdage det eller ei. Men felles for alle er at det går bort av seg selv, når kroppens immunforsvar tar knekken på viruset. Men dette kan ta tid. Behandling hjelper på de synlige delene av vortene, men viruset kan ennå være i kroppen en stund. Derfor kan smitt også skje etter behandling. KONDOM VIL HJELPE EN DEL, men ikke 100%, da vortene kan være plassert på deler av kjønnsorganet som ikke dekkes av kondomet. Jeg tenkte at "guri, nå kan vi jo ikke ha sex på lenge:(" Men kjæresten min titta på vortene (siden han var så grusomt nysgjerrig på dem, rare gutten min), og sa "pytt pytt, det er da ikke så farlig". Så hadde vi sex som før. Vet ikke om dette var så lurt siden han noen dager etterpå sender meg en melding hvor det står at nå har vortene satt seg på han. Men i går hadde vi sex. Jeg er vortefri, men han har noen få på penisroten. Vi valgte å ikke la dem ødelegge vårt sexliv, så isteden vasket jeg meg GRUNDIG etter sexen. og satser på at jeg ikke blir smittet tilbake Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 27. august 2008 #6 Del Skrevet 27. august 2008 Er du sikker på at det er kjønnsvorter da? Kanskje det er en talgkul som av og til kan oppstå? Om "talgkulen" sitter i/på kjønnsleppen og ikke ved siden av er det nok en talgkul. søk på nettet etter bilde av talgkul og bilde av kjønnsvorter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ach Skrevet 27. august 2008 #7 Del Skrevet 27. august 2008 Er du sikker på at det er kjønnsvorter da? Kanskje det er en talgkul som av og til kan oppstå? Om "talgkulen" sitter i/på kjønnsleppen og ikke ved siden av er det nok en talgkul. søk på nettet etter bilde av talgkul og bilde av kjønnsvorter. Er ganske sikker på at det er kjønnsvorter..Det er flere av dem og de er "knudrete" og sitter i klaser for å beskrive de slik..littsånn blomkålaktig..vanskelig å ordlegge seg Men er det slik at det KAN være vanskeligere å oppdage dette på menn? Tenker at jeg må ha fått det av typen men har ikke sett noe til dette på han..Kan de ha det uten at man ser det? Gruer meg til å opp dette med typen.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_missE_* Skrevet 27. august 2008 #8 Del Skrevet 27. august 2008 Ja, jeg fikk høre at menn må være mer nøye med sjekk etter vorter. De kan nemlig sitte innunder forhuden og på andre gjemte plasser. Håper det går bra, og at typen din er moden nok til å forstå at dette ikke er så ekkelt, og at det er helt normalt, og at du ikke er noe forferdelig vesen som har fått deg noe slik (legg gjerne til at det er nettopp kanskje HAN som har smittet deg, da kan han på en måte ikke si det er ekkelt) Det går over, og snart er du så god som før Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ach Skrevet 27. august 2008 #9 Del Skrevet 27. august 2008 Vil bare få takke alle for svar og trøstende ord! Dette er jo ikke verdens undergang men man får jo litt hetta allikevel. Det går vel fort over når man kommer igang med behandlingen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_meg_* Skrevet 17. oktober 2008 #10 Del Skrevet 17. oktober 2008 noen som vet hvor lang tid det tar sånn ca før det går over av seg selv? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonym Blogger Skrevet 24. april 2011 #11 Del Skrevet 24. april 2011 Du kan bli smittet av en annen som har viruset i kroppen, men som ikke har utbrudd. dvs, at det er mange som går rundt med viruset i kroppen uten å vite om det. Det er 90 prosent av befolkningen som har viruset i kroppen, men bare 25 prosent som får utbrudd. i tillegg finnes det ingen måte å teste seg for dette, med mindre du har synlige vorter (og da er det jo innlysende), så egentlig kan man aldri vite hvem man har fått det fra. Skriver også en blogg om hvordan det er å leve med HPV-viruset (kjønnsvorter), så ta gjerne en titt. Det er viktig at flere får vite om dette, spesielt unge, aktive kvinner som er mest utsatt. http://problemerogsex.blogg.no/?c=1303639057 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå