Gå til innhold

Inngangsmarsj med orgel og trompet, -forslag?

Engeline

Anbefalte innlegg

Vi har lyst til å supplere orgelet med trompet i inngangsmarsjen. Noen forslag på fine marsjer? Noen som har erfaring med dette? Eventuelt salmer og solostykke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Jeg spillte i korps en gang i tiden. Vi erstattet orgelet i kirken, vi spillte de sangene som vanligvis blir spillt når brudeparet går inn og ut + noen andre salmer. Husker jo ikke hva noen av sangene heter da, men alle kjenner til de vanlige. Det var helt fantastisk, om jeg så skal si det selv! Utrolig mektig lyd i en stor steinkirke. Vi sto på galleriet, sånn at vi ikke stjal oppmerksomhet. Fikk enormt mye positiv tilbakemelding etterpå, dette var en opplevelse for brudeparet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal også ha orgel og trompet under marsjene, både inn og ut... Og tro meg - det aller meste blir fint med disse instrumentene altså! Selv har vi valgt å ikke bruke de aller aller vanligste (som Mendhelsson og Wagner...), så vi skal ha Brudeslått fra Øre til inngangsmarsj, og ut blir det Jan Magne Førdes bruremarsj - gleder meg! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Vi skal også ha orgel og trompet til inn og utgangsmarsj.

Inn skal vi ha Brudemarsj fra Telemark/Seljord, og ut Trumpet Volentary

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi hadde trumpet volentary og trumpet tune på inn/utmarsj. Husker ikke i hvilken rekkefølge.

Ellers spilte trompeten til annethvert vers i salmene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Helenius

Dette er litt på siden, men...

Jeg har vært på en gudstjeneste hvor postludiet var en variasjon over "Herre Gud, ditt dyre navn og ære" - på orgel og elgitar! Det var HELT vanvittig kult, usannsynlig bra arrangert - det var visst et par fra musikkhøyskolen eller noe sånt. Tenk gjerne utradisjonelt! Det blir nok i alle fall husket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...