Gå til innhold

Sandras hverdagsliv

Sandra

Anbefalte innlegg

Så bra at du har funnet grunnen til at lillemann har så vondt i magen sin, selvom det sikkert er litt kjedelig å unngå melkeprodukter så lenge...

Det høres veldig koselig ut med babysvømming. Jeg var full av planer om å melde oss på kurs, men siden lillesnuppa er så hjemmekjær, har jeg utsatt det litt. Jeg får se det an litt, og kanskje melde oss på på nyåret dersom ting har blitt litt bedre (for det gjør vel ikke noe om hun er et halvt år før vi begynner?).

Ha en fin dag, og lykke til på helsestasjonen :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det ser ut til at vi har det ganske likt.. Jeg forsøkte å drikke melk igjen jeg da, og det virket som det gikk greit. Så jeg fortsatte i 2-3 dager. Men da kom det tilbake igjen, ja! Nå har vi hatt en uke med mer vondt, mer luft og mindre regelmessig bæsj.. hvor lenge skal det henge i mon tro? Hos meg er det vel bare om jeg drikker ren melk virker det som. Ost etc har gått fint.

Håper det gikk fint med vaksine og spennende å høre hvor stor han er blitt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare en rask oppdatering..

Er kjempesliten, men det går bra her hjemme.

Var på 3 månederskpntroll.. A ligger bra an på vekt og lengde, både vokser og legger fint på seg,...men ligger visst ganske langt bak motorisk.. :( Det er fordi jeg har båret han så mye når han har hatt så veldig mye mageproblemer..

Derfor driver vi for tiden med hardtrening på mageleiefronten. Han er bedre i magen, men liker jo selvsagt ikke å ligge så mye på magen når han er vant til å bli båret rundt hele dagen. Vi tar det derfor i små runder av gangen. Ser faktisk ut som vi ser en liten forbedring allerede nå etter en uke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra at han vokser som han skal.

Tror han tar igjen det tapte ganske fort, nå når dere har blitt mer bevisst på å la ham ligge på magen. Blir helt sikkert bra :)

:klem: til deg.

Endret av Ella*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, jeg kjenner meg jo så godt igjen i ting du beskriver. Vi fikk hjelp på helsestasjonen med dette allerede på 6ukers-kontrollen vi. De var veldig vane med at "kolikk-barn" gjerne kom litt bak motorisk, nettopp for det du sier - de bæres mye. Og når de først er våkne og ikke skriker, så er man gjerne litt forsiktig med hardtrening for at ikke de skal skrike igjen :sjenert:

Så vi har nok også fått tatt igjen ting nå som han er bedre, og det gikk veldig fort med en gang vi kom i gang skikkelig med treninga. Deilig å se fremskrittene kan jeg tenke meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Annonse

Hei dere :klemmer:

Det går litt bedre med min lille mann her. Han har fortsatt noe plaget med magen synes jeg, men har virker mye mer fornøyd "i bunnen".

Han skriker seg ikke helt ut, hele kvelden, (eller dagen, og ettermiddagen...), og avføringene hans kommer fortsatt som normalt. Ingen lydløs konstant avføringssiv lenger, bare fine porsjoner med lyd:ler:

Han er noe sterkere i nakken, men har fortsatt ikke helt skjønt at han skal bruke armene til å støtte seg på når han ligger på magen, og liksom svømmer med armene etter hvert. Er blitt mer og mer utholdende på magen, og det er i det hele tatt et ganske stort fremskritt at han kan ligge på gulvet i det hele tatt.

Kunne jo ikke legge gutten fra meg når han skrek så fælt, og hadde det så vondt :( . Man fikk jo ikke engang kontakt med han igennom smertehylene. Uff, det har vært en helt forfedelig slitsom tid...

Alt i alt så er han altså mye bedre, selv om vi har litt å stri med fortsatt ;)

Jeg derimot er ganske så sliten. Føler meg helt tappet for krefter innimellom.

Tar jerntabletter, C-vitamin, trankapsler og kalsiumtabletter. Spiser jo ikke noe som har melk i seg, ikke fiskeboller, servelat eller noe sånt heller. Derfor tar jeg kalsiumtabletter.

Etter at jeg satte inn hormonspiralen har jeg blødd konstant nå i over 4 uker... Hjelper ikke akkurat på et allerede ganske lavt jernnivå :ler: Det var det samme som skjedde da jeg brukte cerazette minipiller sist, kanskje det har noen sammenheng. Skal tilbake til fastlegen min på kontrolltime i desember, og da får jeg se hva som skjer. Hvis han ikke tror det kommer til å bedre seg får vi bare fjerne den igjen. Ergelig men,.. kan jo ikke ha det sånn.

Jeg går på trening hos en fysioterapeut, som hjelper meg med å trene mage rygg og bekkenbunn. Sliter fortsatt med noe smerter i symfysen, og synes det egentlig bare har blit verre i det siste. Håper det skal bli bedre snart, men fysioterapeuten sier jeg nok må smøre meg med tålmodighet.

Tror jeg i all fall at jeg er i mål med julekalendergavene til storebror, mye fint, jeg gleder meg til han skal begynne å åpne :smilbla:

Ellers har det ikke skjedd stort, men Sandramannen og jeg feiret 8-årsdagen vår her for ikke lenge siden :hjerter: Superglad for at jeg har han :smilbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :)

Så flott at lillebror har det bedre. Det var på tide, dere har jo plagdes lenge.

Stakkars deg som er så sliten :kose: Kanskje lurt å måle Hb/ferritin ja, hvis du blør så mye.

Sikkert lurt å trene med fysio, men dumt at det kjennes verre ut da.. Er det vanlig i begynnelsen?

Gratulerer med 8-årsjubileum. Koselig :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, tror det er litt lurt å få kontrollert det jernnivået.

Skulle kanskje ikke skrevet at han var bedre i går, for dagen ble ganske rotete og slitsom etter hvert i går.

Var urolig, sutrete, og vanskelig å amme. Bare skrek, og ville ikke ha pupp. Synes han sikler veldig mye, og gnager på alt også, men tror det ikke kan være tenner allerede. Smurte litt dentinox på gommen nede foran, synes det er litt hvite klumper der, beinbiter?

Han sovnet fint i går kveld da i all fall, og sov godt i natt.

---

Storebror derimot våknet i natt kl. 2:30 og kastet opp masse i hele senga si. Stakkar, han blir så fra seg når han kaster opp, og det skjønner jeg jo for det er ikke noe særlig. Helt går i ansiktet og ser så puslete ut lille vennen.

Han har kastet opp mange gansger etter det. Han kom opp i senga ved siden av meg på den ene siden, men lillebror lå på de andre siden av meg, så jeg kunne amme/trøste hvis han ble urolig av "bråket".

Det gikk over all forventning, og de sov godt mellom slagene.

Sandramannen måtte ligge på sofaen, og er hjemme fra jobben i dag. Jeg synes det blir for mye å ta meg av både lillebror og syk storebror.

Storebror har holdt seg på sofaen i dag, og nå sover han i vår seng. Hans seng er fortsatt våt. Ellers har vi hatt en vaskejobb i dag, med å få vasket alt sengetøyet, og puter og diverse, men nå virker det som om vi begynner å komme i mål.

Lillebror sover i bagen sin, og jeg får litt KG-tid, mens Sandramannen får begynt på Bisettelsen :smilbla:

Vi får se hvor lenge det varer :ler:

Endret av Sandra
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt utrolig dette her, men vår lille mann snudde seg i kveld over fra rygg til magen helt selv! :enig: Han gjorde det flere ganger etter hverandre, så har tydligvis knekt koden.

Jeg trodde han kom til å bruke en evighet på det ettersom helsesøsteren var så lite imponert på 3 månederskontrollen.

Han har snudd litt på seg over på siden en tid nå, og så har han vært veldig lett å hjelpe over i mageleie derfra. Har ikke måtte ta i så mye før han kommer seg over, men trodde ikke han kom til å greie å snu seg enda.

--

Storebror er syk og slapp, men har ikke kastet opp siden formiddagen. Han blir så klart hjemme i morgen også. Sandramannen skal også være hjemme, så da får jeg gått til fysio i morgen.

Hååååååper vi ikke blir smittet vi andre også :tommelsmil: Jeg hater omgangssyke. :eeeh:

--

Nå har jeg pakket inn gaver til julekalenderen til storebror. Har tilsammen 22 gaver, så da er det bare 2 stykker igjen. :smilbla:

Ellers har vi hatt en fin dag sånn alt i alt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagen begynte fin-fint med fysiobesøk for meg. Lillemann var med, fysioterapeuten holder han mens jeg trener og hun er glad for det :smilbla:

Synes han er så søt, så hun er bare glad for at jeg har han med :fnise:

Etterpå var jeg positiv og optimistisk og tenkte jeg skulle finne en topp til et skjørt jeg har fordi vi skal i 50-årslag i morgen. Lille A ville det imidlertid annereldes, så det ble litt stress. Fant tilslutt en fin singlet og en cardigan på Match.

Han sov fint da vi kom hjem fra tur også, og sov en liten stund, men så våknet han, og var svært urolig etter det. Han har vært ganske utrøstelig hele ettermiddagen, men nå helt til slutt så målte eg tempen hans fordi jeg synes han var så rød i kinnene og virket litt varm. Han hadde ikke feber, men du verden så effektivt for avføringen!

Ikke rart han har slitt med å få det ut (advarsel neste avsnitt inneholder detaljert beskrivelse av avføring), den var irrgrønn, litt sånn ferske erter-farge, skummende og slimete. Det var skikkelig sammenhengende, som en klump.

I går spiste jeg omelett, noe jeg ikke pleier å gjøre. Lurer, men håper ikke at han er allergisk mot egg også. Tenkte jeg skulle høre med legesenteret, de sa det bare var å ringe hvis jeg lurte på noe.

Ellers må jeg bare dele en glad-nyhet. Jeg har fått lønnsforhøyning, to lønnstrinn! :smilbla: Og jeg har fått etterbetalt for 4 måneder. Sykepleiere er jo ikke alltid bortskjemt med høy lønn akkurat, så nå er jeg fornøyd. Har også fått ny turnus også, og det betyr at jeg omtrent bare har dagvakter fremover, utenom de jeg har i forbindelse med helgene 3. hver helg :hoppe: Jeg virkelig hater kveldsvakter, s jeg er vedig fornøyd. :smilbla:

God helg til alle sammen :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppe: Så flink han er som snur seg over på magen! :)

Merkelige greier med avføringen da... :klø: Aldri hørt om noe sånt jeg. Håper han ikke reagerer på egg...

:hoppe: for lønnsforhøyelse og nesten bare dagvakter! :hoppe: Enig med deg, kveldsvakter er ikke noe å trakte etter. Det verste er vel kombinasjonen kveldsvakt etterfulgt av dagvakt... Kan jeg spørre om hvor du jobber?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så slitsomt med omgangssyke! Det kan høres ut som lillemann reagerer på egg i tillegg til melk ja... det gjør visst jeg også, har jeg funnet ut i en alder av 33 år. :ler:

Håper du kommer deg litt nå, det har vært noen slitsomme måneder, og hvis man har lavt jern, blir man jo så slapp.

Grattis med lønnsforhøyelse! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Som du skrev hos meg - det er mye å kjenne seg igjen i her :kose:

Håper dagene blir enklere snart, og eventuelt at du finner ut av hva som plager ham innimellom :)

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Ella, La Traviata og MellonCollie :smilbla:

Her går dagene sin vante gang. Det er deilig å være hjemme i permisjon! Minner meg selv på det daglig, selv de litt mer slitsomme dagene. Det er herlig å følge lilligutts utvikling. I dag er han 4 måneder!

Har hatt to fine dager med han, og det er deilig.

Babysvømmingen gikk litt bedre i går enn det har gjort hittil, så nå frister det litt mer å fortsette. Må gi beskjed om det neste gang.

Synes han spiser ofte på natten for tiden, så har prøvd å gi han mat litt oftere på dagen for å se om det kan hjelpe på melkeproduksjonen, og for å se om han roer seg bedre på natta, men har ikke sett noe effekt av det enda.

Han var i grunnen ganske urolig i natt, og det pleier han ikke å være.

I morgen skal storebror ha fri fra barnehagen. Vi tre skal besøke moren og faren min, og overnatte der. Tenkte Sandramannen ville finne på noe med kameratene sine, og da var det greit å besøke mamma og pappa :) De bor ikke så langt i fra oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
Annonse

Hei La Traviata :klemmer:

Vi koser oss vi vettu :smilbla:

Og på mandag forlovet jeg og Sandramannen oss :hjerter:

Vi planlegger ikke å gifte oss før sommeren 2010 tror vi, men det er herlig å være forlovet med den beste mannen i verden :hjerte:

Jeg har fått en kjempefin ring i hvitt gull med én diamant på, og Sandramannen den samme, bare uten diamanten da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...