Gå til innhold

Sandras hverdagsliv

Sandra

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Takk for gratulasjoner! feiringen gikk veldig fint, og den store lille gutten fikk mange fine gaver.

--

I dag har jeg vært hos legen min og fått satt inn hormonspiral. Jeg grudde meg veldig, jeg er blitt så redd for å ha vondt nedentil etter fødselen med eldstemann. Det gikk bra å sette den inn, men det var litt vondt. Jeg tok en ibux 400 mg før jeg skulle til legen, bare sånn i tilfelle det hjalp litt. Pleier egentlig aldri å ha behov for smertestillende.

Jeg blør litt nå, men det var visst vanlig. Lurer veldig på om mannen kommer til å kjenne de trådene.

--

Ellers veide jeg meg hos legen. Jeg har (heldigvis) ikke vekt hjemme, og jeg hadde gått ned 7 kg siden etterkontrollen., og det er 5 uker siden!

Nå veier jeg faktisk et par kilo mindre enn da jeg ble gravid. Men det skal jo sies at jeg lå i det øvre skiktet før fødselen da, så har lyst til å gå ned enda mer.

Jeg har ikke skrevet noe om det her, men for 3 uker siden bestemte jeg meg for å slanke meg litt. Jeg spiser sunt og får i meg nok mat så babyen får nok altså, bare så det er sagt ;)

Men noe av problemet mitt er vel at jeg småspiser mye, er glad i gulost og sauser og rømme og sånt, og spiser nok litt for store porsjoner, og så spiser jeg vanligvis en relativt stor kveldsmat også.

Med melkeproduktstoppet kan jeg jo ikke spise noe av de tingene.

Prøver å være realistisk, og legger meg nå på et nivå som er overkommelig og greit å følge senere.

Spiser mindre porsjoner, og småspiser ikke. Spiser litt frukt mellom måltidene så jeg ikke skal bli så bråsulten.

Etter hvert nå som A slipper kolikkproblemene, har jeg tekt til å melde meg inn i SATS her jeg bor så jeg kan trene litt på ettermiddagen/kvelden når Sandramannen kan passe barna.

Jeg vil i all fall gå ned 10 kilo til, helst enda 5. Men det får vi ta som det kommer.

I morgen og på fredag skal storebror ha fri fra barnehagen Vi skal overnatte hos moren min tre dager på rad.

I morgen skal jeg spise middag med jobben. Det er på ettermiddagen, så blir borte noen timer. Sandramannen drar hjem til mamma etter jobben og hjelper til der.

På fredag skal mamma passe på babyen noen timer, for da skal storebror, jeg og Sandramannen se på Dyrene i Hakkebakkeskogen på Nationaltheatret! Det blir gøy, og sikkert fint for storebror å ha mamma og pappa helt for seg selv noen timer :smilbla:

På lørdag skal mamma passe barna etter at de har sovnet for Sandramannen og jeg skal en konsert :digge: . Det gleder vi oss masse til :smilbla:

Litt program de neste dagene altså ;)

Tror det skal gå fint å passe på lillemann, han sover mange timer når han sovner i 20-tiden. Spiser vanligis ikke før kl. 02, og da er vi helt sikkert hjemme igjen. :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er kjempegodt å bli kvitt "babyvekta", synes jeg. Så flink du er som greier å legge om kostholdet, det krever litt selvdisiplin.

Håper dere får det kjempekoselig i dagene framover. Virker som alt ligger til rette for det, var et flott program :biggrin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå sover lillemann :sleeping:, storebror pusler puslespill som han fikk i bursdagen sin, og jeg har pakket alle klærne til alle mann for 3 overnattinger. Pluss brystpumpe, flasker, lånte kakefat... litt av hvert altså :ler:

Etterpå, når vasken er ferdig, skal vi til byen å kjøpe utedress til storebror. Tror vi går for Reima i år også, vi har vært veldig fornøyd med det de siste årene.

Kjøpte nye votter til storebror på tirsdag, og han hadde de på i barnehagen for første gang i går. Da jeg kom og hentet han var den ene ødelagt alt. Hadde gått opp i sømmen på toppen :forvirret: Skal ta det med tilbake til butikken i dag. H&M selvfølgelig. Ikke særlg bra kvalitet tydeligvis..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempeflink du, som greier å holde på et sunt kosthold! :-D

Lykke til med treninga!

Vi har også kjempelyst til å se "Dyrene i Hakkebakkeskogen"!

Besteforeldrene snakka om å ta med ungene, men jeg tror jammen jeg har mest lyst til å ta dem med selv jeg. Evt. dra alle sammen?

Ha en fin dag! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er til å spise sunt! Hadde jeg bare klart det samme selv :sjenert:

Er litt for glad i sjokoladen min!

Høres ut som dere har hatt en hektisk helg :) Var "Dyrene i Hakkebakkeskogen" bra? Jeg gleder meg til storesøster begynner å ha glede av slike ting. Nå klarer hun ikke sitte stille i 10 minutter engang, så det er ingen vits i å ta henne med.

Edit: Skrivefeil ;)

Endret av Siona
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hakkebakkeskogen var kjempebra! Mikkel Rev var veldig kul :smilbla:

Anbefaler det til alle!

I desmeber skal vi på Kardemommebyteater. Det blir sikkert spennende det også. Har akkurat lest boka med storebror. Kjempefin bok.

Ellers går no' dagan her hjemme. Lillebror har hatt noen dårlige dager igjen.

VI hadde en fin borte-helg, men desverre så ble konserten vår avlyst. Artisten ble syk og måtte innlegges på sykehus så han fikk ikke tatt flyet til Oslo. Bandet hans hadde allerede kommet, og alt utstyret og alt var klart. Det var jo litt synd da.

Sandramannen og jeg hadde også kjøpt billetter til en annen konsert i november, men den ble også avlyst :roll: Hun avlyste hele turneen sin hun da..

Håper på en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går var lillemann som back to basic igjen. For en slitsom ettermiddag/kveld!

Håper på en bedre dag i dag.

Orker ikke skrive mer om det nå. Legger det herved bak oss :tommel:

I dag er det snø ute! Bra vi kjøpte ny utedress til storebror rett før helgen. Han synes den er veldig kul og den sitter som støpt. Synes de var små i størrelsen da. Vi kjøpte 116, og det er veldig stort for han å være. Men kunne ikke hatt den under, den var ikke noe mer enn akkurat.

Har fått time hos fysioterapeut nå. Synes bekkenet mitt fortsatt er litt skrenglete, så har snakket med en fysioterapeut som jobber med bekkenrelaterte plager. Skal til henne neste uke. Har ikke så mye smerter lenger heldigivs.

I dag tenkte jeg at jeg skulle fremkalle noen bilder til et takkekort jeg skal sende.

Og så får jeg brukt de nye vinterskoene mine som jeg kjøpte i våres til 70% avslag. Det var et kupp må jeg si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag var vil på ultralyd av magen til lillemann på sykehuset, og alt så heldigivs bra ut :tommel:

Legen sjekket "alt"; urinblære, lever, nyrer, milt, tarmer, bukspyttkjertelen.. Det var godt å høre at alt så bra ut der inne :smilbla:

I morgen skal jeg til fysioterapeut for å få hjelp med bekkenet mitt som fortsatt ikke kjennes helt bra ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at alt så fint ut! Slipper dere å tenke mer på det.

Så synd du plages med bekkenet. Gjorde du det i forbindelse med førstemann også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, det var vi veldig glade for.

Nei, hadde ikke så mye plager med bekkenet med førstemann. Litt under svagerskapet, men ikke noe som jeg kan huske etterpå, så da kan det ikke ha vært så ille.

Det er ikke så aller verst nå heller, men kjenner at det er litt løst, og får vondt innimellom også.

Jeg tenkte det kunne være lurt å få litt tips til hvilke øvelser jeg kan/ bør gjøre, og hvilke jeg ikke burde gjøre.

Har lyst til å melde meg inn i SATS eller liknende treningssenter, og da er det greit å få litt tips av en fysioterapeut så jeg ikke belaster det feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert kjempelurt det ja!

Og hvis dere evt. skal ha en til etter hvert, er trening en kjempegod investering med tanke på å unngå alvorlig bekkenløsning. Men for all del, er jo kjempebra uansett :)

Endret av Ella*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:)

Jeg også. Koser meg kjempemye med H, og gleder meg til neste gang. Men svangerskap skulle vart bare 6 mnd - det hadde vært perfekt :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 md ja, i all fall med tanke på bekkenløsningen.

Var hos fysio i går. Begynte med noen forsiktige øvelser, men kjente det godt i symfysen etterpå, på den siden som var den verste siden under svangerskapet.

Hadde jo litt vondt allerede før jeg gikk inn da. Skal tilbake allerede på fredag. Det er godt å kjenne at man er i trygge hender, og at jeg skal få hjelp med bekkenløsningen.

Det er blir verre de siste ukene, og det kan jo ha sammenheng med at lille A begynner å bli ganske tung å bære på, og det gjør jeg jo ganske mye av i løpet av en dag.

I dag begynner babysvømmingen! Det begynner kl. 11.

leder meg til det. Men er litt nervøs, fordi det har ikke kommet en skikkelig bæsjebleie på noen dager nå, tyyypisk at den skal komme bassenget når han slapper av og spreller og koser seg :ler: å nei å nei.

Det skjedde heldigvis aldri med storebror da.

Må prøve å få lillemann til å sove her hjemme, for nå har jeg satt på en vask og kan ikke gå fra den. Det er ikke så lett å få han til å sove her hjemme, vi må stort sett ut å gå. Noen ganger går det hvis jeg legger meg sammen med han i dobbeltsenga, men det hadde vært greiest å få litt tid til å rydde og fikse og ordne og sånn. Pakke badetøy blant annet. Vi får se hvordan det går.

Var og fikk voset bikinilinjen for første gang for noen dager siden, å fy så vondt det var. De som tar brasiliansk må jo virkelig være helt gærne, eller ha veldig høy smerteterskel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror han kanskje sovnet nå :tommelsmil:

Da gjelder det å ikke bli sittende her da :ler: Noen ganger vanskelig bruke tiden fornuftig når man først har den ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemann fortsatte å sove han, med dressen sin på. Og ikke bare det, da han våknet hadde han laget en stor og fin bæsjebleie, den kom heldigvis ikke en halvtime senere da vi var i bassenget :ler:

Det gikk bra på babysvømming, men avsluttet litt før. Da begynte han å gråte, og jeg tok han opp og ammet han litt. Dusjet han ikke i svømmehallen, men tok han med hjem og badet han der.

De ringte fra legesenteret der vi hadde med A. Jeg har fortalt dem om hvordan det har gått i løpet av de 4 ukene jeg nå har holdt meg unna melkeprodukter:

Etter 2 uker merket vi effekt av melkeproduktstoppet. AVføringene begynte å komme porsjonsvis. Kolikksmertene avtok gradvis.

Men i forrige uke fikk lille to flasker med morsmelk en kveld/natt. Jeg hadde hatt det i fryseren. Litt senere, dagen etter, fikk han så veldig vondt i magen. Var helt utrøstelig, sånn som han var før. Jeg kom da på at jeg hadde jo gitt han morsmelk som var pumpet ut da jeg fortsatt drakk melk. Huff, følte meg ganske dum da. Stakkar lille. Men fant da ut at det var på grunn av melken at han fikk så vondt.. Han fikk nemlig i seg melk en annen gang også, en uke før, og reagerte på samme måte..

Jeg må derfor holde meg helt unna melkeprodukter så lenge jeg ammer han.

Har fått kontrolltime i februar med han.

Etter det med morsmelken, har han vært lei seg i mange dager; vondt i magen, skikkelig kolikk igjen, helt til og med i går. I dag har han vært bedre heldigvis.

--

I morgen er det 3 månederskontroll!

Det blir spennende :smilbla: Nå er det en måned siden jeg veide han sist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...