Gå til innhold

Har du forlatt et dyr til seg selv?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Sitter dessverre med ett slikt kommende svigermonster selv, gleder meg til vi flytter ett stykke unna, pr dags dato bor hun 25 meter unna, og deler gjerne sine meninger og syn på ting med meg. Deriblant hvor utrolig ekle dyr generellt er. Og jeg elsker dyr og har flere kjæledyr, så er ikke noe koslig nei.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Sitter dessverre med ett slikt kommende svigermonster selv, gleder meg til vi flytter ett stykke unna, pr dags dato bor hun 25 meter unna, og deler gjerne sine meninger og syn på ting med meg. Deriblant hvor utrolig ekle dyr generellt er. Og jeg elsker dyr og har flere kjæledyr, så er ikke noe koslig nei.

Usja! Ikke bra... kanskje du kan få henne omplassert?? :fnise:

Skrevet
Usja! Ikke bra... kanskje du kan få henne omplassert?? :fnise:

Kanskje jeg kan få sendt flere irriterende familiemedlemmer med i samme slengen da, hadde det bare vært mulig :ler:

Skrevet
Rottene hadde det helt fint de.. men de hadde hatt diverse eiere før og den før meg sa faktisk at hun ikke orket de mer fordi de oppførte seg så sinnsyke. Så tenkte jeg at kanskje jeg kunne få skikk på de.. men nei, de var helt sprø! Og avlivning? Vet du hva det hadde koster for 10+ rotter?! Husk at dette er tross alt skade dyr opprinnelig, herregud.

Vet du at hetterotter som da er tamrotter ikke kan klare seg særlig bra i naturen lenger? De har mistet instinktet sitt som hjelper dem til å klare seg i naturen, hetterotter er rotter som er avlet opp av mennesker. Så hetterotter har aldri vært ville før, det er rotter som er avlet fram. Dvs. de rottene som var ville før dem, er ikke samme type rotte som hetterottene.

Oppførselen på rottene kan komme av innavl. Da kan oppførselen lett bli slik. Vet om flere tilfeller. Deriblandt på dyrebutikken jeg hadde ekstrajobb på for noen år siden.

Hvis du ikke ville bruke masse penger på å gi dem en sprøyte, ta en hammer og kakk dem i hodet. Det høres brutalt ut, men de dør momentant så lenge du gjør det hardt nok. Det er slik kaniner og sånt ble slaktet før.

Du kan ikke være særlig sympatisk som har den holdningen du har. Dette tyder jo på ikke annet enn sterk uvitenhet og en smule dumskap spør du meg. Du må da fatte og begripe at ti rotter som ikke har sett annet enn innsiden av buret sitt ikke kan klare seg i naturen! DET er noe du kan si herregud til.

Når det er sagt, så får jeg vel tilføye at jeg aldri har forlatt et dyr. Jeg har to hunder, han ene er tre år, og han andre er snat seks måneder, og det kunne aldri ha falt meg inn å forlate dem. Selv ikke treåringen som er så gneldrete av og til at jeg blir gal. :)

Har ikke en gang hjerte til å "forlate" fiskene, dvs. skylle dem levende ned i do, slutte å mate dem etc. De har jo følelser de og, dessuten er jeg glad i dem. Når noen av fiskene har vært syke, så har jeg alltid gjort det jeg kan for at de skulle overleve. Noen ganger dør de, andre ganger ikke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...