Gjest Starya Skrevet 3. juni 2003 #1 Del Skrevet 3. juni 2003 Jeg har en leilighet med èn måneds oppsigelse. Jeg har hatt en lekkasje i taket på kjøkkenet i lengre tid som det angivelig jobbes med, men det blir IKKE bedre, snarere tvert om. Gjett om jeg er luta lei nå...? Uansett, jeg tenker på å få meg noe annet. Sannsynligvis får jeg ikke råd til å gjennomføre det, men jeg kan jo sjekke rundt for sikkerhets skyld. Og da lurer jeg på: dersom jeg skulle finne noe raskt (dream on) kan jeg da kreve å få flytte ut uten en måneds oppsigelse? På grunn av lekkasjen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 3. juni 2003 #2 Del Skrevet 3. juni 2003 I teorien kan du det. Utleieren plikter å holde leiligheten i stand og h*n har førsømt dette. Men i praksis er det ikke så enkelt desverre. Du kan i verste fall miste deler av depositum o.l. Les nøye gjennom kontrakten din og sjekk om det står noe om dette. I en skikkelig kontrakt vil det nok stå noe. Du kan også søke etter husleieloven på bettet og se om du finner noen lover og regler der. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Starya Skrevet 3. juni 2003 #3 Del Skrevet 3. juni 2003 Har sett på kontrakten, men ikke sett noe spesifikt om dette.. Fant heller ikke ut noe i husleieloven (fant på nett) :-? Jeg her i alle fall heldig som bare har èn mnd.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cilla Skrevet 3. juni 2003 #4 Del Skrevet 3. juni 2003 Hvis h*n krever en måneds oppsigelse hadde jeg krevt at h*n retter opp lekkasjen fortere enn f*** Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Starya Skrevet 3. juni 2003 #5 Del Skrevet 3. juni 2003 Det er forresten i blokk, og vi har vaktmestre som angivelig jobber med saken. Forsto det slik at de slet med å finne ut hvor vannet kom fra. men det er nå deres problem og ikke mitt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå