Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Lilleulv
Skrevet

Fått tilbud av Gjensidige på barneforsikring. Er det vanlig å ha det? Noe jeg bør vurdere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mange har dårlige vilkår, vikitg å sjekke nøye mht når penger utbetales og for hva.

Premature har ofte vanskelige for å få innvilget.

Skrevet

Gjensidige og Storebrand har ganske lik barneforsikring. Vi har storenbrand sin. Det er jo et valg du må ta om du vil forsikkre eller ikke. OM det skulel skje noe er det jo bar å ha, men mest sannsynlig trenger man den jo forhåpentligvis ikke. Men vi velger å forsikkre barna, synes det er likeviktig som å forsikre hus, bil og dyr....

Storebrand er blandt de beste barneforsikringene (velg den utvidete/superforsikringen)

Skrevet

Ja, de fleste har vel barneforsikring? Jeg har gjennom storebrand, den er billig og grei. Den beste får man vel gjennom if- men den er dyr...

Gjest ¤bella¤
Skrevet

Vi skal hvertfall ha barneforsikring.

Man forsikrer jo tv, bil og hus, så hvorfor ikke det kjæreste man har?

Skrevet (endret)
Ja, de fleste har vel barneforsikring?

Nei, "de fleste" har ikke det.

Man forsikrer jo tv, bil og hus, så hvorfor ikke det kjæreste man har?

Man kan da ikke sammenlikne slik! Ting forsikres slik at man kan kjøpe nye, det kan man ikke med barn.

Din Side på nett har skrevet mye om barneforsikringer, at det i mange tilfeller skal MYE til for å få ut pengene.

Fire av seks forsikringsselskaper utbetaler hovedsummen bare hvis barnet blir erklært medisinsk invalid. Dette høres jo greit ut, men det er en hake: Det er nesten umulig å få et barn erklært medisinsk invalid.

http://www.dinside.no/php/art.php?id=360053

I tillegg finnes det i mange tilfeller et støtteapparat ia det offentlige. Barn har heller ikke inntekt som blir borte, slik vi voksne har.

Lilleulv: mange selskaper vil ikke forsikre premature, så sjekk det først.

Endret av Donpedro
Gjest ¤bella¤
Skrevet
Nei, "de fleste" har ikke det.

De fleste jeg kjenner med barn har det.

Jeg forsikrer katten min. Selvfølgelig forsikrer jeg barnet mitt.

De har ingen inntekt som forsvinner, men om de skulle bliskadet er det ikke sikkert de kommer ut i arbeidslivet i det hele tatt.

Eller om barnet blir skadet og man trenger å tilrettelegge en hel bolig. Tror du at du får det gratis?

Skrevet
De fleste jeg kjenner med barn har det.

Kongeargumentasjon....

Tror du at du får det gratis?

Til dels ja, siden jeg kjenner folk som har fått det. Barna får også uførepensjon når de blir eldre, og en del får også forsikringspenger hvis de havner i ulykke på skole/bilkollisjon osv.

Jeg kommer bare med mine argumenter, ingen vits i å bli nesevis. Det er plenty av folk som er enig med deg, så litt bredde i svar er bare sunt.

For øvrig forsikrer de fleste jeg kjenner katten sin fordi veterinær osv er dyrt. Medisinsk behandling for mennesker er gratis.

For meg er forsikring basert på økonomiske beslutninger, ikke følelser. Man er ikke nødvendigvis mindre glad i noen fordi om man ikke forsikrer dem.

Skrevet

Vi har valgt storebrands utvidede barneforsikring. Vi vurderte det dithen at alle engangsbeløpene (til evt ombygging av hus/ ved dødsfall osv) var uinteressante, siden vi har en god økonomi og et slikt beløp ikke vil bety noen verdens ting hvis barnet vårt dør.

Men hvis han blir ufør så vil Storebrands forsikring gi han en liten ekstrainntekt i tillegg til minstepensjonen han vil få fra staten. Og blir man ufør som ung så vil hver krone komme godt med.

Hvis dere skal bruke penger på forsikring så er det lurt å vurdere hvilke deler av den som vil bety noe for dere. Mener forresten at Skandiabanken hadde en fin oversikt med sammenligning av de ulike forsikringene.

Skrevet
I tillegg finnes det i mange tilfeller et støtteapparat ia det offentlige. Barn har heller ikke inntekt som blir borte, slik vi voksne har.

Barneforsikringer dekker mange viktige ting som det offentlige ikke dekker. Har det en god forsikring på ungen din dekker de feks tapt inntekt for deg dersom du må være med ungen på sykehuset, og dekker også hotellopphold ol for deg, dersom ungen må på sykehus på motsatt kant av landet. De dekker også ting som ombygging av hjemmet i tilfellet barnet blir sittende i rullestol osv. Veldig mange har ett naivt bilde av hva det offentlige dekker i tilfelle ulykker og sykdom.

Unger har ikke tapt inntekt nå, men det går på fremtidig tapt inntekt. Skjer det noe med barnet ditt blir det i utgansgpunktet minstepensjonist resten av livet. Da er det greit å ha en forsikringsutbetaling som startkapital så de feks kan kjøpe seg hus ol når de blir myndige.

Man bør forsikre ungen sin, og det bør gjøres så tidlig som mulig. Og det lønner seg å finlese vilkårene til de ulike selskapene, før man tegner det. I tillegg får man også til en viss grad det man betaler for, er en forsikring særs billig, er det vanligvis en grunn til det.

Skrevet (endret)
Barneforsikringer dekker mange viktige ting som det offentlige ikke dekker. Har det en god forsikring på ungen din dekker de feks tapt inntekt for deg dersom du må være med ungen på sykehuset, og dekker også hotellopphold ol for deg, dersom ungen må på sykehus på motsatt kant av landet.

Dette dekkes av trygden, uansett hvor man er i landet. Man får pleiepenger (tilsvarer sykepenger) om barnet må på sykehus, og 1-2 av foreldrene har krav på kost og losji, avhengig av alvorlighetgraden på barnets sykdom.

Har selv mottatt pleiepenger og kost og losji på sykehus i 5 uker og mannen min i 3, så det vet jeg.

Om pleiepenger

Om losji

Eksempel fra Rikshospitalets nettsider

Unger har ikke tapt inntekt nå, men det går på fremtidig tapt inntekt. Skjer det noe med barnet ditt blir det i utgansgpunktet minstepensjonist resten av livet. Da er det greit å ha en forsikringsutbetaling som startkapital så de feks kan kjøpe seg hus ol når de blir myndige.

Selvsagt. Men det hjelper ikke hvis saken er at man rett og slett ikke får ut pengene, fordi barnet "bare" blir 95 % invalid, og ikke 100 %, som mange av disse forsikringene krever for å utbetale. Og skulle man bli 100 % invalid, må man uansett ofte vente til barnet er relativt voksent, da det er sjelden barn erklæres 100 % medisinsk invalid, pga barns store utviklingspotensiale.

Mange tror mao at de har rettigheter de ikke har, fordi de har forsikring. Og det er kjekt å vite om, FØR man tegner en.

Endret av Donpedro

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...